ויקי שירן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
ארוך ועקיף
שורה 8: שורה 8:
ב-[[1983]] התמודדה על ראשות [[עיריית תל אביב-יפו]], אך קיבלה רק כ-1.6% מקולות הבוחרים.
ב-[[1983]] התמודדה על ראשות [[עיריית תל אביב-יפו]], אך קיבלה רק כ-1.6% מקולות הבוחרים.


ב[[דוקטורט]] שהגישה בשנת [[1991]] לאוניברסיטת ג'ון ג'יי ב[[ניו יורק]], בדקה שירן את השחיתות בישראל מאז הקמתה, תוך ניתוח השחיתות השלטונית והציבורית בארץ. היא טענה במחקרה ש"יש מושחתים שווים פחות, ויש מושחתים שווים יותר". היא מצאה שככל שהאדם או הארגון המושחת היה רחוק יותר מההגמוניה השלטת, כך היה גזר הדין המשפטי והציבורי בעניינו חמור יותר. לפי מאמרו של [[רפי שובלי]] (ראו קישור), שירן הראתה כי בסופו של דבר, הפוליטיקאים הנשפטים על שחיתות כפשע היו בדרך כלל המזרחים וה[[ערביי ישראל|ערבים אזרחי ישראל]], אשר רשת הביטחון הציבורי-היסטורי שלהם דלה יחסית.
ב[[דוקטורט]] שהגישה בשנת [[1991]] לאוניברסיטת ג'ון ג'יי ב[[ניו יורק]], בדקה שירן את השחיתות בישראל מאז הקמתה, תוך ניתוח השחיתות השלטונית והציבורית בארץ. היא טענה במחקרה ש"יש מושחתים שווים פחות, ויש מושחתים שווים יותר". היא מצאה שככל שהאדם או הארגון המושחת היה רחוק יותר מההגמוניה השלטת, כך היה גזר הדין המשפטי והציבורי בעניינו חמור יותר.


היא כיהנה מדצמבר 2000 כחברת [[מועצת הרשות השנייה]] ובמסגרתה כיהנה כדירקטורית בחברת החדשות של הערוץ השני.
היא כיהנה מדצמבר 2000 כחברת [[מועצת הרשות השנייה]] ובמסגרתה כיהנה כדירקטורית בחברת החדשות של הערוץ השני.

גרסה מ־00:25, 3 באוגוסט 2011

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

ויקי שירן (1947 - 2004), קרימינולוגית וסוציולוגית ישראלית ופמיניסטית מזרחית.

שירן נולדה בקהיר ועלתה לישראל בגיל ארבע. היא התפרסמה במאבקיה הציבוריים והאקדמיים לטובת ציבור המזרחים ולטובת דו-שיח עם הפלסטינים. היא השתתפה ופעלה בהפגנות הפנתרים השחורים, הייתה דוברת של תמ"י (תנועת מסורת ישראל), מפלגה שפנתה לקהל מזרחי מסורתי-דתי בראשות אהרון אבוחצירא, ובהמשך נמנתה עם מייסדי הקשת הדמוקרטית המזרחית ותנועת "אחותי" למען קידום נשים מזרחיות.

בתחילת שנות השמונים עמדה בראש תנועת צל"ש, בה היו חברים, בין השאר, העיתונאי דניאל בן סימון והסוציולוג פרופסור סמי סמוחה. התנועה נלחמה נגד היעדר ייצוג הולם של המזרחים בסדרת התעודה הטלוויזיונית "עמוד האש", ועתרה לבג"ץ בעניין זה, אולם בית המשפט דחה את עתירתה.

ב-1983 התמודדה על ראשות עיריית תל אביב-יפו, אך קיבלה רק כ-1.6% מקולות הבוחרים.

בדוקטורט שהגישה בשנת 1991 לאוניברסיטת ג'ון ג'יי בניו יורק, בדקה שירן את השחיתות בישראל מאז הקמתה, תוך ניתוח השחיתות השלטונית והציבורית בארץ. היא טענה במחקרה ש"יש מושחתים שווים פחות, ויש מושחתים שווים יותר". היא מצאה שככל שהאדם או הארגון המושחת היה רחוק יותר מההגמוניה השלטת, כך היה גזר הדין המשפטי והציבורי בעניינו חמור יותר.

היא כיהנה מדצמבר 2000 כחברת מועצת הרשות השנייה ובמסגרתה כיהנה כדירקטורית בחברת החדשות של הערוץ השני.

שירן נפטרה בגיל 57 ממחלת הסרטן. לזכרה יצא לאור הספר "לאחותי, פוליטיקה פמיניסטית מזרחית".

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא סוציולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.