האחים וורנר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Xqbot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט מוסיף: ckb:وارنەر برەدرز
KamikazeBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט: משנה ko:워너 브로스‏ ← ko:워너 브라더스
שורה 84: שורה 84:
[[jv:Warner Bros]]
[[jv:Warner Bros]]
[[ka:Warner Bros.]]
[[ka:Warner Bros.]]
[[ko:워너 브로스]]
[[ko:워너 브라더스]]
[[lt:Warner Bros.]]
[[lt:Warner Bros.]]
[[lv:Warner Bros.]]
[[lv:Warner Bros.]]

גרסה מ־17:15, 26 בינואר 2013

לוגו האחים וורנר
אולפני האחים וורנר בברבנק

האחים וורנר (קיצור של האחים וורנר בידור - Warner Bros. Entertainment) אחת מחברות ההפקה הגדולות בעולם לתוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע. כיום הארגון הוא חלק מתאגיד טיים וורנר. מטה החברה שוכן בברבנק, קליפורניה שבארצות הברית.

היסטוריה

הראשונה מבין חברות התאגיד, אולפני האחים וורנר, נוסדה ב-1923 על ידי ארבעה אחים יהודים ממוצא פולני - הארי וורנר, אלברט וורנר, סאם וורנר וג'ק וורנר.

הכוכב הראשון של האולפנים היה כלב - "רין טין טין", שאיתו יצר האולפן 26 סרטים.

חטיבת אולפני האנימציה של האחים וורנר נוסדה בשנת 1930 כחברה עצמאית בבעלות לאון שלסינגר. חלק מהאנימטורים שלה הגיעו מחברת וולט דיסני. אולפנים אלה הולידו סדרה של סרטונים מצוירים "משוגעים", שכבשו את הלב והצחיקו מעריצים מכל העולם. האחים וורנר קנו את החברה בשנת 1944, ובעשורים הבאים חברת האחים וורנר זוהתה עם דמויות האנימציה שנולדו בחטיבה זו, כמו באגס באני ודאפי דאק.

בשנות ה-30 האחים וורנר נהיו מוכרים בעיקר בגלל סרטי הפשע האפלים שהפיקו בתקופה זו. בנוסף, הם הפיקו בתקופה זו גם סרטי פעולה והרפתקאות. ב-1927 האחים וורנר לקחו סיכון פיננסי - הם השקיעו בטכנולוגיה החדשה של הקול, והפיקו את הסרט זמר הג'אז, שהפך ללהיט וסימן את המעבר מראינוע לקולנוע. ב-1948 האחים וורנר היו הראשונים להציג יומן חדשות צבעוני.

פעילות

ב-1995 האחים וורנר השיקו את רשת WB Network לקהל יעד של בני נוער. בין תוכניות הטלוויזיה של הרשת היו "באפי ציידת הערפדים", "הרקיע השביעי" ו"דוסון קריק".

לקראת סוף שנות ה-90, האחים וורנר קיבלו את הזכויות להפיק את סרטי "הארי פוטר" והפיצו את הראשון ב-2001, השני ב-2002, השלישי ב-2004 ,הרביעי ב-2005 ,החמישי ב-2007 השישי ב-2009, וחלק א' של הסרט השביעי ב- 2010 וחלקו השני ב-2011.

ב-2006 האחים וורנר סגרו את רשת הטלוויזיה The WB, והקימו ביחד עם CBS Corporation את ערוץ The CW. במאי 2011 רכשה חברת וורנר את האתר Rotten Tomatoes ואת חברת המדיה פליקסטר (Flixter). הרכישה העניקה לוורנר גישה לכ-25 מיליון מבקרים בחודש, וקהל פוטנציאלי גדול לשיווק מוצריה.

חטיבת האנימציה

בשנות ה-90, אחרי הפקה מוצלחת ביותר של הסרט באטמן החלה חברת וורנר, בשיתוף עם חברת הקומיקס DC קומיקס ליצור סדרות אנימציה המבוססות על גיבורי הקומיקסים שלה: באטמן, סופרמן וליגת הצדק. בשנת 1992 הופצה סדרת ההנפשה "באטמן - הסדרה המצוירת" שזכתה להצלחה רבה וביקורות נלהבות עקב טכניקת האנימציה החדשנית והעלילה הבוגרת שנתנה כבוד לצופים ולמורשת העטלף. בעקבות הצלחות סדרה זו נוצרו לה 3 סדרות המשך ("באטמן ורובין", "באטמן - הסדרה החדשה" ו"באטמן 2000") וכן סדרות נוספות על גיבורי DC: סופרמן וליגת הצדק. בשנת 2000 יצאה גם הסדרה באטמן - הדור הבא המתארת את קורותיו של באטמן בעתיד הרחוק בגות'אם סיטי כאשר ברוס ויין יצא לגמלאות ומדריך נער צעיר שיתפוס את מקומו.

בסוף שנות ה-90 הפיקו וורנר מספר סדרות אנימציה היתוליות בשיתוף עם סטיבן ספילברג. הסדרות הללו היו "אנימניאקס", "פריקזויד" ו"פינקי והמוח" - סדרה על זוג עכברי מעבדה שמנסים להשתלט על העולם ונהפכה לסדרת קאלט.

חברות בת

לאולפני האחים וורנר יש מספר חברות בת:

  • Warner Bros. Studios
  • Warner Bros. Pictures
  • Warner Bros. Television
  • Warner Home Video
  • Castle Rock Entertainment
  • Hanna-Barbera Productions
  • Turner Entertainment
  • New Line Cinema

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:Link FA תבנית:Link GA