סטטיק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Davida975 (שיחה | תרומות)
←‏ביוגרפיה: תיקנתי דקדוק
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
מ ←‏ביוגרפיה: תיקון קישור
שורה 31: שורה 31:


בשנת 2017 החל להשתתף בקמפיין לחברת האופנה קסטרו עם תבורי, שותפו לצמד המצליח. הערכות המקורבים לצדדים הן כי הצמד יקבל כמליון שקל עבור קמפיינים לחברה בשנה הקרובה.
בשנת 2017 החל להשתתף בקמפיין לחברת האופנה קסטרו עם תבורי, שותפו לצמד המצליח. הערכות המקורבים לצדדים הן כי הצמד יקבל כמליון שקל עבור קמפיינים לחברה בשנה הקרובה.
בשנת 2017 פרסם רוסו כי דודו הוא הרמטכ"ל לשעבר [[משה בוגי יעלון]].
בשנת 2017 פרסם רוסו כי דודו הוא הרמטכ"ל לשעבר [[משה יעלון|משה בוגי יעלון]].


== קליפים לשיריו ==
== קליפים לשיריו ==

גרסה מ־15:47, 28 במרץ 2017

סטטיק
סטטיק (מימין) ובן אל תבורי, הופעה חיה, אוגוסט 2016
סטטיק (מימין) ובן אל תבורי, הופעה חיה, אוגוסט 2016
לידה 8 בדצמבר 1990 (בן 33)
חיפה, ישראל ישראלישראל
שם במה Static עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ
מוזיקת היפ הופ
רגאטון
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים בן אל תבורי
רון נשר
פלג ואלון
קטריקס
גל מלכה
אלון דה לוקו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לירז רוסו (מוכר בשם הבמה "סטטיק"; נולד ב-8 בדצמבר[1] 1990) הוא זמר פופ וראפ ישראלי. זכה להצלחה רבה כאשר חבר לבן אל תבורי להוצאת שירים ובהם להיטים דוגמת "ברבי", "סלסולים" ,"סתם" ו"זהב".

ביוגרפיה

רוסו נולד בחיפה. בגיל 4 חודשים אומץ על ידי משה וניצה רוסו.

את כינויו "סטטיק" קיבל מחבר ילדות, שטען שהוא עוקצני ומפתיע כמו חשמל סטטי. לעתים מכונה גם בשם "סטטבוי". בילדותו התחיל ללמוד פסנתר, עבר לגיטרה ובגיל 15 הופיע בפסטיבלים עירוניים עם להקת נוער חיפאית[2].

בגיל 15 החל לעסוק במוזיקה ולהתאמן בפריסטייל ראפ. הופעות ראשונות רשם כחלק מהרכב ראפ חיפאי בשם "יוניק טי" (Unique T), לצד שמחה חודטוב ופבל פסין. לאחר שעזב את ההרכב, יצר במשותף עם המפיק והראפר מור שגב (הידוע כ"דיגיביט"), את אלבומו הראשון. כשמור שגב עבר לגור בארצות הברית, המשיך סטטיק בשיתופי פעולה מזדמנים עם זמרים ואחר כך עם הראפר והמפיק "סיקסטי-ניין" ועם הראפר רון נשר. לפרסום משמעותי ראשון זכה כששיתף פעולה עם אלון דה לוקו בשיר "לוקו ויין".

התגייס במסלול ייעודי לקצונה, ואת שירותו בצה"ל עשה כקצין באגף כוח האדם. הוא לא סיים את משך השירות הצבאי, כשבגיל 21 חלה בריקציה[3].

בשנת 2015 היה שותף לשיר "בא לה לרקוד" ביחד עם הדיג'יי גל מלכה, השיר זכה להצלחה מפתיעה, נכנס לפלייליסט של גלגלצ והביא לסטטיק הכרה רבה, השיר שיצא לאחריו - "דוביגל" (לכאורה, אודות דובי גל) יחד עם רון ("סקיי") נשר, ירדן ("ג'ורדי") פלג ובן אל תבורי זכה להצלחה רבה.

בשנת 2016, הקליפ שלו ושל תבורי לשיר "ברבי", זכה לצפיות רבות יותר מכל קליפ מוזיקלי ישראלי אחר באתר YouTube[4], לאחר הצלחת השיר השניים הפכו לצמד והוציאו ביחד עוד שירים שזכו להצלחה רבה, בניהם: "כביש החוף", "זהב", ו"סילסולים" שנחשב ללהיט הגדול ביותר שלהם לאחר שהיה לשירם הראשון שהגיע למקום הראשון במצעד השבועי של "מדיה פורסט" ו"סתם" שהיה לשיר השני שלהם לעשות זאת.

בנובמבר 2016 הצטרף ביחד עם תבורי לצוות השיפוט של העונה הרביעית של "הכוכב הבא לאירוויזיון" בערוץ 2, לצד אסף אמדורסקי, קרן פלס והראל סקעת.

בדצמבר 2016, חברי מערכת המגזין "פנאי פלוס" בחרו בו ובשותפו המוזיקלי, בן אל תבורי, למקום השני ברשימת "50 היפים והנכונים"[5]. מספר חודשים לאחר מכן, השניים החלו לשמש פרזנטורים של רשת האופנה "קסטרו"[6].

רוסו לומד כלכלה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב. מתגורר בחיפה.

בשנת 2017 החל להשתתף בקמפיין לחברת האופנה קסטרו עם תבורי, שותפו לצמד המצליח. הערכות המקורבים לצדדים הן כי הצמד יקבל כמליון שקל עבור קמפיינים לחברה בשנה הקרובה. בשנת 2017 פרסם רוסו כי דודו הוא הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון.

קליפים לשיריו

  • לוקו ויין [7] (2013)
  • צובעים את חיפה (2013)
  • בא לה לרקוד, עם גל מלכה[8] (2015)
  • #דוביגל[9] (2015)
  • ברבי[10] (2015)
  • כביש החוף[11] (2016)
  • סלסולים[12] (2016)
  • סתם[13] (2016)
  • זהב[14] (2017)

קישורים חיצוניים

הערות שוליים