שלי מוריסון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:IMDb בקישורים חיצוניים בערכים בהם יש תבנית:פרופילי קולנוענים (תג) (דיון)
חי (שיחה | תרומות)
שורה 45: שורה 45:


===מאבקה במחלת הסרטן===
===מאבקה במחלת הסרטן===
מאבק במחלת [[סרטן השד]] ב-[[1988]] אילץ אותה לעבור [[קטיעה|כריתת]] גוש, וכאשר הסרטן חזר על עצמו בשנת [[1998]] היא עברה [[מסטקטומיה|כריתת שד מלאה]]. היה לה [[סרטן הריאה]], והיא עברה ניתוח להסרת השליש העליון של ה[[ריאה]] הימנית שלה. היא גרה עם בעלה מזה שנים רבות, וולטר דומינגז, [[אמריקאי]] ממוצא [[מקסיקני]], בדירת שלוש קומות ב[[לוס אנג'לס]] - אותה הדירה שבה התיישב אביה עם משפחתו, חמישה עשורים קודם לכן. למוריסון ודומינגז אין ילדים.
מאבק במחלת [[סרטן השד]] ב-[[1988]] אילץ אותה לעבור [[קטיעה|כריתת]] גוש, וכאשר הסרטן חזר על עצמו בשנת [[1998]] היא עברה [[מסטקטומיה|כריתת שד מלאה]]. היה לה [[סרטן הריאה]], והיא עברה ניתוח להסרת השליש העליון של ה[[ריאה]] הימנית שלה. היא גרה עם בעלה מזה שנים רבות, וולטר דומינגז, [[אמריקאי]] ממוצא [[מקסיקני]], בדירת שלוש קומות ב[[לוס אנג'לס]] - אותה הדירה שבה התיישב אביה עם משפחתו, חמישה עשורים קודם לכן.


לאחרונה, מוריסון חשפה כי היא אובחנה שוב עם סרטן ריאות, אלא שהיא נמצאת עכשיו במצב של הפוגה. סרטן השד שלה, שעבורו היא טופלה ב-1988 ו-1998, חזר.
לאחרונה, מוריסון חשפה כי היא אובחנה שוב עם סרטן ריאות, אלא שהיא נמצאת עכשיו במצב של הפוגה. סרטן השד שלה, שעבורו היא טופלה ב-1988 ו-1998, חזר.

גרסה מ־14:48, 6 במרץ 2018

תבנית:שחקן

שלי מוריסון (נולדה רחל מִטראני; באנגלית: Shelley Morrison; נולדה ב-26 באוקטובר 1936) היא שחקנית יהודייה-אמריקאית.

מוריסון הופיעה בתיאטרון ובטלוויזיה מאז ראשית שנות ה-60, בעיקר כשחקנית אופי בתפקידים אתניים. התפקיד הבולט ביותר שלה היה כעוזרת הבית רוזאריו סלזר בסדרת הטלוויזיה הקומית של NBC "וויל וגרייס", בשנים 19992006. היא הייתה שחקנית קבועה בסיטקום The Flying Nun בו גילמה דמות של נזירה בשם סיקסטו שמדברת באנגלית משובשת; היא המשיכה והופיעה בתפקידי אורח בטלוויזיה, ומאז 1982 היא מופיעה בתפקיד אורח חוזר באופרת הסבון "General Hospital".

ביוגרפיה

ראשית חייה

מוריסון נולדה בעיר ניו יורק, בתו היחידה של יהודים ספרדים, ובפרט - יהודיה מספרד.[1]ִטראני" הוא מקור שם משפחתה.[2] היא גדלה בברונקס, ניו יורק, ושפתה הראשונה הייתה ספרדית.[1] אביה, מאוריס מוריס, היה יצרן בגדים. מוריסון עברה לקליפורניה עם הוריה בשנת 1946.

קריירה

מוריסון פנתה ללימודי משחק ב-Los Angeles City College, וקיבלה תפקידים בסרטים Divorce American Style ו-How to Save a Marriage (And Ruin Your Life).

בשנים 1965–1967 היא הופיעה ארבע פעמים כאינדיאנית בשם לינדה עצים-קטנים, בסדרת הטלוויזיה מסוגת מערבון של רשת NBC‏ "Laredo", בפרקים "Yahoo",‏ "Jinx",‏ "No Bugles, One Drum",‏ ו-"Split the Difference".‏[3]

תפקידה המזוהה ביותר של מוריסון הוא כעוזרת בית מאל סלוודור בשם רוזאריו אינז קונסואלו יולנדה סלזר, בסיטקום "ויל וגרייס" של רשת NBC. היא הופיעה ב-68 פרקים במהלך השנים 1999–2006. התפקיד נוצר במקור לצורך הופעה חד-פעמית קצרה, אבל רוסאריו הייתה כל כך פופולרית בקרב הצופים, ובסופו של דבר הדמות הפכה לקבועה בסדרה. בנוסף למריבות עם מעסיקתה המופקרת והמפונקת קארן ווקר (מייגן מולאלי), רוסאריו התחתנה עם ידידה ההומו של קארן ג'ק מק'פרלנד (שון הייז) כדי למנוע את גירושהה הממשמש ובא.

מתוך כ-25 הופעות בסרטי קולנוע ועוד 200 הופעות בטלוויזיה, מוריסון גילמה דמות של עוזרת בית או מנהלת משק בית ב-32 מקרים נפרדים. רק לאחר שמוריסון הודיעה ​​לסוכן שלה לא להציע לה עוד תפקידים של עוזרת, הגיעה אליה ההצעה להשתתף ב-"ויל וגרייס".

מאבקה במחלת הסרטן

מאבק במחלת סרטן השד ב-1988 אילץ אותה לעבור כריתת גוש, וכאשר הסרטן חזר על עצמו בשנת 1998 היא עברה כריתת שד מלאה. היה לה סרטן הריאה, והיא עברה ניתוח להסרת השליש העליון של הריאה הימנית שלה. היא גרה עם בעלה מזה שנים רבות, וולטר דומינגז, אמריקאי ממוצא מקסיקני, בדירת שלוש קומות בלוס אנג'לס - אותה הדירה שבה התיישב אביה עם משפחתו, חמישה עשורים קודם לכן.

לאחרונה, מוריסון חשפה כי היא אובחנה שוב עם סרטן ריאות, אלא שהיא נמצאת עכשיו במצב של הפוגה. סרטן השד שלה, שעבורו היא טופלה ב-1988 ו-1998, חזר.

היא תמכה במועמדותו של חבר בית הנבחרים של ארצות הברית דניס קוצ'יניץ' בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2008, הייתה פעילה למען גיוס כספים, תרמה למסע הבחירות שלו, וגייסה קולות בשבילו.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלי מוריסון בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ 1 2 Full length biography
  2. ^ Sheridan, Patricia (23 באוגוסט 2004). "Shelley Morrison". Pittsburgh Post-Gazette. נבדק ב-2008-12-28. {{cite news}}: (עזרה); תבנית ציטוט כוללת פרמטר ריק לא ידוע: |coauthors= (עזרה)
  3. ^ "Shelley Morrison". Internet Movie Data Base. נבדק ב-16 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)