רוז מק'גוון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת שדות מיושנים ריקים
Eranb (שיחה | תרומות)
שורה 38: שורה 38:
במאי 2007 נראתה מק'גוון עם הבמאי רוברט רודריגז. ב-[[12 באוקטובר]] 2007 הודיעו השניים על אירוסיהם, ותכננו להינשא ב-2009. לפי דיווחים הם נפרדו ב-2 באוקטובר 2009.{{מקור}}
במאי 2007 נראתה מק'גוון עם הבמאי רוברט רודריגז. ב-[[12 באוקטובר]] 2007 הודיעו השניים על אירוסיהם, ותכננו להינשא ב-2009. לפי דיווחים הם נפרדו ב-2 באוקטובר 2009.{{מקור}}


בשנת 2018 מק'גוון סייעה להצית את תנועת המחאה העולמית MeToo# כשהייתה אחת הנשים הראשונות עם משקל כלשהו בתעשייה שיצאה בהאשמות לפרוטוקול נגד המפיק עטוי החרפה הארווי וויינסטיין. השחקנית סיפרה כי המפיק רב העוצמה אנס אותה בחדר מלון ולאחר מכן דאג שתוחרם בתעשייה.
בשנת 2018 מק'גוון סייעה להצית את תנועת המחאה העולמית [[MeToo]]# כשהייתה אחת הנשים הראשונות עם משקל כלשהו בתעשייה שיצאה בהאשמות לפרוטוקול נגד המפיק עטוי החרפה [[הארווי ויינסטיין]]. השחקנית סיפרה כי המפיק רב העוצמה אנס אותה בחדר מלון ולאחר מכן דאג שתוחרם בתעשייה.


== פילמוגרפיה ==
== פילמוגרפיה ==

גרסה מ־14:54, 13 בפברואר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ קישור, שנות הפעילות, דמות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ שפה מועדפת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רוז מק'גוון
Rose McGowan
מק'גוון, 2008
מק'גוון, 2008
לידה 5 בספטמבר 1973 (גיל: 50)
פירנצה, איטליה
שם במה רוז מק'גוון
שם לידה Rósa Arianna McGowan עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון רוזבלט עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
https://www.rosemcgowan.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוז אריאנה מק'גווןאנגלית: Rose Arianna McGowan; נולדה ב-5 בספטמבר 1973) היא שחקנית אמריקנית. מק'גוון ידועה בעיקר מתפקידה כפייג' מת'יוז בסדרה הפופולרית מכושפות, מתפקידה כצ'רי דארלינג בסרט פלאנט טרור, ומתפקידה כטייטום ריילי מצעקה.

ביוגרפיה

מק'גוון נולדה בפירנצה שבאיטליה. אביה, אמן ממוצא אירי, ואמה, סופרת ממוצא צרפתי-אמריקני, היו חברים בארגון "ילדי האלוהים", ואביה אף ניהל את פעילותו של הארגון באיטליה. מק'גוון בילתה את השנים המוקדמות של חייה בקומונות של הארגון. בזכות עבודתו של אביה האמן, החלה מק'גוון בקריירת דוגמנות בגיל צעיר ואף הופיעה במגזינים, דוגמת ווג-במביני. הוריה התגרשו כשהייתה בת 10, והיא עברה להתגורר אצל סבתה בארצות הברית. בעת שהייתה בת 15 בלבד עברה להתגורר ברשות עצמה. כבר בשנות נעוריה שאפה מק'גוון לקריירה בתחום הקולנוע, אך למדה גם קוסמטיקה כמקצוע נוסף.

קריירה

תפקידה הראשון כשחקנית היה בקומדיה של פולי שור ב-1992. תפקידה בקומדיה השחורה "The Doom Generation" בשנת 1995 זיכה אותה בתשומת לבם של מבקרים ואף במועמדות לפרס על משחקה, פרס שולי אמנם אבל בהחלט משמעותי עבור השחקנית המתחילה. כתוצאה מכך לוהקה לתפקיד משנה בסרט האימה המצליח צעקה. את רוב שנות ה-90 בילתה בהופעות בסרטים הוליוודיים דלי תקציב. ב-1999 זכתה בתפקיד ראשי בסרט למות מצחוק (Jawbreaker). בסרט היא גילמה את קורטני שיין, תלמידת תיכון המנסה לחפות על הריגת חברתה. תפקיד זה זיכה אותה במועמדות לפרס "הרע הטוב ביותר" בטקס פרסי הסרטים של MTV. ב-2001 לוהקה מק'גוון, לתפקיד ראשי בסדרת הטלוויזיה הפופולרית מכושפות, בתפקיד פייג' מתיוז' - האחות הרביעית, לאחר שקודמתה - שאנן דוהרטי - עזבה את הסדרה.

במאי 2005 היא לוהקה לתפקיד הזמרת אן מרגרט במיני סדרה על חייו של אלביס פרסלי שנקראה "אלביס: הטיפוס לצמרת". ב-2006 הופיעה מק'גוון בתפקיד משני בסרט "הדליה השחורה". ב-2007 היא השתתפה בפרויקט 'גריינדהאוס' (באנגלית: Grindhouse) של הבמאים רוברט רודריגז וקוונטין טרנטינו, והייתה השחקנית היחידה שהשתתפה בשני הסרטים של הפרויקט: "חסין מוות" ו"פלאנט טרור". כחלק מקידום הפרויקט נסעה מק'גוון לפסטיבל קאן ה-60. ב-2009 היא הביעה את הסכמתה להשתתף בסרטו של דאגלס ארניוקוסקי - סוניה האדומה (Red Sonja).

מוזיקה

בזמן יציאתה עם הזמר מרלין מנסון הופיעה מק'גוון בקליפ לשירו "Coma White", וכן הקליטה קולות רקע לשיר "Posthuman". שני השירים הופיעו באלבומו "Mechanical Animals".

נוסף על כך, השתתפה מק'גוון בשיר "Superfabulous" עם האמן BT, אשר הופיע באלבום Emotional Technology, וכן בפסקול האחרון לסדרה מכושפות.

מק'גוון הביעה התעניינות בהקלטת אלבום משלה. בסדרה "מכושפות" הופיעה מק'גוון בשירה הקלאסי של פגי לי - "Fever". מק'גוון ביצעה שלושה שירים נוספים מהאלבום של פסקול הסרט פלאנט טרור: "You Belong to Me" (גרסת כיסוי לשירו של דין מרטין), "Useless Talent #32" ו-"Two Against the World".

חייה האישיים

בעברה ניהלה מק'גוון רומן מתוקשר עם זמר הרוק מרלין מנסון אשר נמשך כשלוש שנים וחצי. היא נחשפה בעיקר בשל תלבושתה אשר עוררה תגובות רבות בטקס ה-MTV Video, בו לבשה שמלת חוטים חושפנית.

במאי 2007 נראתה מק'גוון עם הבמאי רוברט רודריגז. ב-12 באוקטובר 2007 הודיעו השניים על אירוסיהם, ותכננו להינשא ב-2009. לפי דיווחים הם נפרדו ב-2 באוקטובר 2009.[דרוש מקור]

בשנת 2018 מק'גוון סייעה להצית את תנועת המחאה העולמית MeToo# כשהייתה אחת הנשים הראשונות עם משקל כלשהו בתעשייה שיצאה בהאשמות לפרוטוקול נגד המפיק עטוי החרפה הארווי ויינסטיין. השחקנית סיפרה כי המפיק רב העוצמה אנס אותה בחדר מלון ולאחר מכן דאג שתוחרם בתעשייה.

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

  • 2014 - נבחר
  • 2005 - אלביס: הטיפוס לצמרת
  • 2001 - 2006 - מכושפות
  • 2001 - The Killing Yard

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים