ירוקיות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Ronam20 (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
ככה היה לפני זה
שורה 8: שורה 8:
}}
}}


'''ירוקיות''' (או '''אצות ירוקיות'''; [[שם מדעי]]: '''Chlorophyta''') היא [[מערכה (טקסונומיה)|מערכה]] בממלכת ה[[צומח]], המכילה כ-7,000 [[מין (טקסונומיה)|מינים]] של [[אצות]] המבצעים [[פוטוסינתזה]]. מקובל להניח ש[[צמחי עובר]] התפתחו מן הירוקיות בגלל המשותף ביניהם: ה[[פיגמנט]]ים הפוטוסינתטיים הם [[כלורופיל]] a וכלורופיל b, חומר התשמורת העיקרי הוא [[עמילן]], דופן ה[[תא]] מכיל [[תאית]]. בין מחלקותיה נכללת מחלקת [[אצות ירוקניות|האצות הירוקניות]]. האצות מתפתחות בקצב מהיר של כ-20% ליום בתנאים אופטימליים.
'''ירוקיות''' (או '''אצות ירוקות'''; [[שם מדעי]]: '''Chlorophyta''') היא [[מערכה (טקסונומיה)|מערכה]] בממלכת ה[[צומח]], המכילה כ-7,000 [[מין (טקסונומיה)|מינים]] של [[אצות]] המבצעים [[פוטוסינתזה]]. מקובל להניח ש[[צמחי עובר]] התפתחו מן הירוקיות בגלל המשותף ביניהם: ה[[פיגמנט]]ים הפוטוסינתטיים הם [[כלורופיל]] a וכלורופיל b, חומר התשמורת העיקרי הוא [[עמילן]], דופן ה[[תא]] מכיל [[תאית]]. בין מחלקותיה נכללת מחלקת [[אצות ירוקניות|האצות הירוקניות]]. האצות מתפתחות בקצב מהיר של כ-20% ליום בתנאים אופטימליים.
האצות גדלות במקורות מים.
האצות גדלות במקורות מים.



גרסה מ־13:56, 21 ביוני 2020

קריאת טבלת מיוןירוקיות

מיון מדעי
על־ממלכה: אוקריוטיים
ממלכה: צומח
מערכה: ירוקיות
שם מדעי
Chlorophyta
רייכנבאך, 1834

ירוקיות (או אצות ירוקות; שם מדעי: Chlorophyta) היא מערכה בממלכת הצומח, המכילה כ-7,000 מינים של אצות המבצעים פוטוסינתזה. מקובל להניח שצמחי עובר התפתחו מן הירוקיות בגלל המשותף ביניהם: הפיגמנטים הפוטוסינתטיים הם כלורופיל a וכלורופיל b, חומר התשמורת העיקרי הוא עמילן, דופן התא מכיל תאית. בין מחלקותיה נכללת מחלקת האצות הירוקניות. האצות מתפתחות בקצב מהיר של כ-20% ליום בתנאים אופטימליים. האצות גדלות במקורות מים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ירוקיות בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא בוטניקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.