מאמר מערכת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Carny (שיחה | תרומות)
מ מאמר המערכת הועבר למאמר מערכת במקום הפניה: ידוע שגוי
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
{{להשלים}}
{{להשלים}}
* ב-[[29 במאי]] כתב עיתון "[[הארץ]]" במאמר המערכת כי "מר אשכול לא בנוי כדי להיות ראש הממשלה ושר הביטחון במצב הנוכחי". כעבור יומיים מסר [[לוי אשכול]] את תיק הביטחון ל[[משה דיין]] (מובן שגורמים רבים הביאו לקבלת החלטה זו).
* ב-[[29 במאי]] כתב עיתון "[[הארץ]]" במאמר המערכת כי "מר אשכול לא בנוי כדי להיות ראש הממשלה ושר הביטחון במצב הנוכחי". כעבור יומיים מסר [[לוי אשכול]] את תיק הביטחון ל[[משה דיין]] (מובן שגורמים רבים הביאו לקבלת החלטה זו).

*ב-[[17 במאי]] [[2005]], 57 שנה אחרי טקס הכרזת המדינה, פתח עיתון "[[מעריב]]" במאמר מערכת נרחב תחת הכותרת "עברתם כל גבול". על המאמר היו חתומים שניים: עורך [[מעריב]], ה[[עיתונאי]] [[אמנון דנקנר]] ומבכירי העיתונאים של העיתון, [[דן מרגלית]]. המאמר יצא בצורה ברורה וחריפה כנגד ה[[שחיתות]] שפשתה אז במדינה, ובין היתר תקף אישים כמו השר וחה"כ [[ישראל כץ]], רעיית שר החוץ דאז, [[ג'ודי ניר מוזס שלום]], חבר מרכז הליכוד, [[עוזי כהן]], ואפילו את בנו של ראש הממשלה, [[עמרי שרון]] - שהיוו ארבעה סמלים להשחתת המידות תחת שלטונו של ראש הממשלה דאז, [[אריאל שרון]] ושלטון [[מרכז הליכוד]]. התהודה למאמר היתה עצומה. אתר [[NRG]], שבו התפרסם המאמר ביחד עם "מעריב", הופצץ בתגובות (לרוב אוהדות) על הכיוון ועל המסר שיצא מן המאמר. התהודה הגיעה אף לכנסת, שם ח"כ [[אריה אלדד]] החליט להקים ועדת חקירה פרלמנטרית למאבק ב[[שחיתות]], וגם פצחה בקמפיין של מעריב תחת הכותרת "איפה הבושה?".


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־16:45, 20 ביוני 2007

מאמר המערכת הוא מאמר המופיע בעיתון (או בכתב עת), ובו מוצגת עמדתה של מערכת העיתון בנושא הנמצא על סדר היום הציבורי.

מאמר המערכת נכתב על-ידי העורך הראשי של העיתון, או על-ידי אחד הפובליציסטים הבכירים בו. יש עיתונים (כגון "ידיעות אחרונות") שבהם מאמר המערכת חתום על-ידי כותבו, אך על פי רוב מקובל בעולם (וכן בעיתונים ישראלים כגון "הארץ") שמאמר המערכת אינו חתום, וניתן לומר שהוא מציג את "עמדת העיתון". ב"ידיעות אחרונות" עסק במשך שנים רבות ד"ר הרצל רוזנבלום, העורך הראשי, בכתיבת מאמרי המערכת. בעיתון "הארץ" נקבע נושא מאמר המערכת בישיבת מערכת יומית, וכתיבתו מוטלת על אחד הכותבים הבכירים. השבועון אקונומיסט ידוע בכך שכל הכתיבה בו מערכתית.

בנוסף למאמר המערכת מפרסם העיתון מאמרי דעות נוספים, אך למאמר המערכת מיוחס משקל רב יותר.

מאמרי מערכת בולטים


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

  • ב-29 במאי כתב עיתון "הארץ" במאמר המערכת כי "מר אשכול לא בנוי כדי להיות ראש הממשלה ושר הביטחון במצב הנוכחי". כעבור יומיים מסר לוי אשכול את תיק הביטחון למשה דיין (מובן שגורמים רבים הביאו לקבלת החלטה זו).
  • ב-17 במאי 2005, 57 שנה אחרי טקס הכרזת המדינה, פתח עיתון "מעריב" במאמר מערכת נרחב תחת הכותרת "עברתם כל גבול". על המאמר היו חתומים שניים: עורך מעריב, העיתונאי אמנון דנקנר ומבכירי העיתונאים של העיתון, דן מרגלית. המאמר יצא בצורה ברורה וחריפה כנגד השחיתות שפשתה אז במדינה, ובין היתר תקף אישים כמו השר וחה"כ ישראל כץ, רעיית שר החוץ דאז, ג'ודי ניר מוזס שלום, חבר מרכז הליכוד, עוזי כהן, ואפילו את בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון - שהיוו ארבעה סמלים להשחתת המידות תחת שלטונו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון ושלטון מרכז הליכוד. התהודה למאמר היתה עצומה. אתר NRG, שבו התפרסם המאמר ביחד עם "מעריב", הופצץ בתגובות (לרוב אוהדות) על הכיוון ועל המסר שיצא מן המאמר. התהודה הגיעה אף לכנסת, שם ח"כ אריה אלדד החליט להקים ועדת חקירה פרלמנטרית למאבק בשחיתות, וגם פצחה בקמפיין של מעריב תחת הכותרת "איפה הבושה?".

קישורים חיצוניים

אתר למנויים בלבד החיוב במס הכנסה שלילי - מאמר מערכת, באתר הארץ, 20.10.06