מלכודת לפרקליט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלכודת לפרקליט
The Devil's Advocate
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי טיילור האקפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אנה קופלסון
תסריט ג'ונתן למקיו
עריכה מארק ורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קיאנו ריבס
אל פצ'ינו
שרליז ת'רון
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אנדרזג' ברטוקייק
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Regency Enterprises עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 באוקטובר 1997
משך הקרנה 143 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט מותחן, סרט פנטזיה, סרט בלשי, סרט שטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו devilsadvocate
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלכודת לפרקליטאנגלית: The Devil's Advocate, פרקליט השטן) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת המותחן. הסרט, בכיכובם של אל פצ'ינו וקיאנו ריבס יצא לאקרנים ב-1997.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט עוקבת אחר קווין לומקס (ריבס), עורך דין צעיר מגיינסוויל, פלורידה, אשר מעולם לא הפסיד בבית המשפט. לאחר שקווין מצליח להפריך עדות נאנסת במשפט ובכך לזכות את מרשו הוא מקבל הצעה לעבוד עבור פירמת עורכי דין גדולה בניו יורק. על אף הפצרותיה של אמו הנוצרית האדוקה, החוששת כי קווין יושחת על ידי העיר הגדולה, קווין מסכים ועובר עם אשתו הצעירה מרי-אן לניו יורק.

בעליה של הפירמה, ג'ון מילטון, מנסה לשאוב את קווין יותר ויותר לעולמו המושחת והלא מוסרי. קווין מתפתה לעולם התענוגות והמין של מילטון, וזה מקדם אותו במהירות בסולם הדרגות. אט-אט מתחיל קווין לחוות פנטזיות מיניות על כריסטבלה, עורכת דין יפהפייה במשרד, ומתחיל להזניח את אשתו. במקביל, חוקר פדרלי מנסה לגייס את קווין כמקור על עסקיו המפוקפקים של מילטון. לאחר סירוב ראשוני קווין מגלה עניין כשהחוקר מגלה לו שהנאשם אותו זיכה במשפט האונס התגלה עם גופת ילדה במכוניתו. לפני שקווין יכול לגלות עוד מכונית דורסת את החוקר בפתאומיות.

קווין מתבקש להגן על אלכסנדר קולן, מיליונר המואשם ברצח אשתו ובתו. האליבי של קולן היא הפילגש שלו, והשניים טוענים כי שהו יחדיו בעת הרצח. בעת שקווין מכין את המאהבת למתן העדות המכריעה הוא מגלה שהיא משקרת. קווין מתעמת עם מילטון בנושא וזה מוסר לו שההחלטה בידיו, וקווין מחליט לבסוף להעלות את המאהבת בכל זאת דוכן העדים, ביודעו שתתן עדות שקר.

לאחר המשפט קווין מגלה את מרי-אן בכנסייה קרובה, ערומה ופצועה. היא טוענת שמילטון אנס אותה, אך קווין לא מאמין לה מאחר שבשעת האונס ראה את מילטון בבית המשפט. קווין מאשפז את מרי-אן במוסד לחולי נפש, שם מבקרת אותה פאם, אחת המזכירות המשפטיות בפירמה של מילטון. כשקווין מחוץ לחדר פאם מתגלה במראה כמעין שד. מרי-אן מרחיקה את פאם מעליה, שוברת את הראי ומשתמשת בחתיכת זכוכית כדי לחתוך את עורקיה ולהתאבד למול עיני קווין חסר האונים.

אמו של קווין, אשר באה לבקר ולסייע למרי-אן, מגלה לו כי מילטון הוא אביו, ושזה פיתה אותה כשביקרה פעם אחת בניו יורק. קווין מבין כי דבר מה אינו כשורה והולך להתעמת עם מילטון. השניים נפגשים בדירתו של מילטון, וזה חושף עצמו בפני קווין כשטן עצמו - וקווין בנו. הוא מבקש מקווין להצטרף למטרתו ולקיים יחסי מין עם כריסטבלה, גם היא בתו של השטן, ואחותו למחצה של קווין, ובכך להביא לעולם את האנטי כריסט. קווין מסרב ובמקום זה יורה בעצמו ומסכל את תוכניותיו של השטן.

במקום למות מוצא עצמו קווין בחזרה באולם המשפט בו הגן על האנס, רגע לפני שהביא לזיכויו. הוא לא זוכר לחלוטין את כל אשר אירע וחווה, אבל מחליט שלא להגן על האנס. הסרט מסתיים כאשר כתב טלוויזיה מציע לקווין להיכנס לעסקי הבידור והתקשורת, ולאחר שקווין מסכים מתגלה כמילטון.

שחקנים עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]