סטארדיו ואלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטארדיו ואלי
Stardew Valley
כללי
תאריך הוצאה
סוגה משחק תפקידים ממוחשב, סימולציות ניהול ממוחשבות
מספר שחקנים 1 עד 4
פיתוח אריק ברון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור אריק ברון עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, צרפתית, סינית מפושטת, איטלקית, הונגרית, קוריאנית, רוסית, יפנית, פורטוגזית ברזילאית, גרמנית, ספרדית, טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק מונוגיים עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק מרובה משתתפים או משחק וידאו לשחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows, PlayStation Vita, iOS, אנדרואיד, Xbox One, נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, לינוקס, macOS, פלייסטיישן, Nintendo 3DS, פלייסטיישן 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
stardewvalley.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטארדיו ואליאנגלית: Stardew Valley) הוא משחק תפקידים אינדי מסוגת סימולציית חקלאות (Farming Simulation) שפותח על ידי אריק "ConcernedApe" ברון (Barone) והוצא לאור על ידי חברת צ'אקלפיש (Chucklefish). המשחק יצא למערכת ההפעלה ווינדוס בפברואר 2016, ומאוחר יותר באותה השנה למערכות ההפעלה Mac OS ולינוקס, ולקונסולות המשחק: פלייסטיישן 4, ו-xbox one. המשחק יצא לנינטנדו סוויץ' בפברואר 2017, לפלייסטיישן ויטה במאי 2018, ולמובייל.

למשחק הייתה הצלחה גדולה, והוא נמכר ביותר מ-20 מיליון עותקים עד 2022.

סיפור רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסטארדיו ואלי משחק השחקן דמות שהחליטה לברוח מהלחץ של החיים המודרניים ומתפקיד משרדי. לכן, השחקן מקבל על עצמו את הטיפול בחווה הרעועה שסבו המנוח הוריש לו. על השחקן לנהל את זמנו בכל יום, תוך שימוש בנקודות האנרגיה שלו. כך, למשל, השחקן מסדר ומנקה את החווה, שותל ודואג ליבול, מגדל מקנה, מכין לעצמו כלים ומוצרים וכורה מחצבים במכרה. בנוסף לכך, השחקן עוסק בפעילויות חברתיות, ובכלל זה: יצירת קשרים רומנטיים (המובילים בסופו של דבר לנישואין), וכן יצירת חברויות עם מגוון האזרחים של העיר הקטנה. באותה העת, השחקן מרוויח כסף כדי להרחיב את החווה ולשדרג את מגוון הכלים שלו. על השחקן לבחור האם הוא תומך בעולם המודרני, ממנו הוא ברח, או בעולם הישן, ולשפץ את מרכז הקהילה. עולם המשחק פתוח לחלוטין, ונותן לשחקן לעשות פעולות לפי החלטותיו ושיקול דעתו המלא. גרסת אונליין למשחק (שנוספה לגרסת הווינדוס שלו באוגוסט 2018) מאפשרת לארבעה שחקנים (לכל היותר) לשחק יחד באותה עיר.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטארדיו ואלי הוא משחק הדמיה של חקלאות, שהושפע וקיבל השראה בעיקר מסדרת המשחקים "הרווסט מון" (באנגלית: Harvest moon). בתחילת המשחק, שחקנים יוצרים את הדמות שלהם, שהופכת לנמען של חלקת אדמה ובית קטן, שהיה בבעלותו של סבם, בעיירה קטנה בשם "פליקאן טוון" (באנגלית: pelican town- עיירת שקנאי). שחקנים יכולים לבחור בכמה סוגי מפות שונים, שלכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. בהתחלה חלקת החווה מלאה בסלעים, עצים, גזעים כרותים, ועשבים, והשחקנים צריכים לעבוד במטרה להפעיל מחדש את החווה. השחקן יטפל בצמחים וחיות כדי להשיג רווח, ולפתח ולהרחיב את הבניינים והשירותים בחווה.

השחקנים גם יכולים לתקשר עם דמויות שאינן שחקנים (NPC -דמות שאינה שחקן) שמתגוררים בעירה, ביניהם נכללים מערכות יחסים עם אנשי העיירה. זה יכול לגרום לנישואים, שגורם לכך שהדמות שהשחקן התחתן איתה תעזור לשחקן לטפל בחווה.

השחקנים יכולים לעסוק גם בדייג, בישול ויצירה והכנת דברים, וגם לחקור מערות שנוצרות רנדומלית עם חומרים, מתכות ואבנים לחצוב, ועם יצורים להילחם בהם. שחקנים יכולים לקחת מגוון משימות שונות כדי להשיג כסף, או לעבוד על השלמת אוספים של חומרים (הנקראים "באנדלים" באנגלית: bundles - חבילות) כדי לשחזר את המרכז הקהילתי של העיירה. השלמת האוספים מתגמלת את השחקנים עם מגוון פריטים, שנכללים בהם זרעים וכלים. להשלים כמה מהם מביא לשחקנים גישה לאזורים וטכניקות משחק חדשות. כל הפעולות הללו נעשות נגד מד החיים ורמת העייפות של השחקן (שלא יכולים להגיע ל-0 אחרת מתעלפים), והשעון הפנימי של המשחק. המשחק משתמש בלוח שנה מפושט, כך שבכל שנה יש 4 חודשים עם 28 ימים, שכל חודש מסמל עונה אחת, וזה מחליט אילו צמחים יכולים לגדול ואילו פעילויות יכולות להיות רווחיות. מאוחר יותר במשחק, השחקנים יכולים לשחזר חממה שיכולה לגדל את כל הצמחים בלי קשר לעונה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטארדיו ואלי נוצר על ידי מעצב המשחקים האינדים האמריקאי אריק ברונה, תחת הכינוי ConcernedApe.

בשנת 2011 ברון סיים את לימודיו במדעי המחשב באוניברסיטת וושינגטון, אבל לא הצליח להשיג עבודה בענף, ובמקום זאת מצא עבודה בתיאטרון פרומאונט בסיאטל. כשהוא רוצה לשפר את כישורי המחשב שלו כדי להשיג יותר אפשרויות לעבודה, הוא הגיע לרעיון ליצור משחק שידחוף גם את הצד האמנותי שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטארדיו ואלי בוויקישיתוף