פיפה מידלטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיפה מידלטון
Pippa Middleton
לידה 6 בספטמבר 1983 (בת 40)
בית החולים המלכותי ברקשייר, רדינג, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Philippa Charlotte Middleton עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים באקלברי עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
בן זוג ג'יימס מתיוז
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיליפה שרלוט ("פיפה") מידלטוןאנגלית: Philippa Charlotte "Pippa" Middleton; נולדה ב-6 בספטמבר 1983) היא אשת יחסי ציבור וידוענית בריטית. פיפה היא אחותה הצעירה של קתרין, נסיכת ויילס. היא החלה למשוך תשומת לב ציבורית לאחר ששימשה כשושבינתה בחתונתה עם הנסיך ויליאם.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריה של פיפה הם קרול (לשעבר גולדסמית') ומייקל מידלטון. אמה עבדה כדיילת אוויר, ואביה עובד אף הוא בענף התעופה. במהלך השנים 19841986 התגוררה המשפחה בעמאן בירת ירדן, בשל עבודתו של האב בחברת התעופה בריטיש איירווייז. לאחר סיום עבודתו של האב בעמאן, חזרה המשפחה לבריטניה, ועברה להתגורר בכפר באקלברי, במחוז ברקשייר. ב-1987 הקימו הוריה עסק משפחתי באסם ביתם, שסיפק אביזרים למסיבות באמצעות שירות משלוחי דואר, ואשר זכה לשגשוג והצלחה כלכלית. בהמשך הקימו הוריה גם אתר אינטרנט למכירת צעצועים לילדים. הונה של החברה המשפחתית מוערך כיום בכ-30 מיליון לירות שטרלינג.

בני משפחת מידלטון התגוררו בלידס, במערב יורקשייר, וניהלו בה עסק משפחתי משגשג במשך דורות רבים. מחוז הולדתם של בני משפחת גולדסמית' הוא דרהאם.

בנוסף לקתרין נסיכת ויילס, אחותה הבכורה, יש לפיפה אח נוסף, צעיר ממנה, ג'יימס ויליאם, שהוא איש עסקים.

ביולי 2016, מידלטון התארסה עם ג'יימס מתיוז (אנ'), נהג מרוצים לשעבר. השניים נישאו ב-20 במאי 2017[1]. באוקטובר 2018 נולד לזוג בן, במרץ 2021 נולדה לזוג בת, וביוני 2022 נולדה בתם הקטנה.

לימודים, עבודה וקשרים חברתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 עברה המשפחה לבאקלברי, וכמו אחותה הגדולה, קתרין, עברה מידלטון ללמוד באוניברסיטת סנט אנדרוז. לאחר סיום לימודיה, בשנת 2008, עבדה מידלטון במשך זמן קצר עבור משרד יחסי ציבור לקידום מוצרי יוקרה. עם הזמן היא עברה לעבוד בחברה שהנהלתה שכנה בלונדון, ואשר עסקה בארגון אירועים ומסיבות, בשם "Table Talk". היא התחברה עם בני אצולה כמו לורד אדוארד אינס-קר, בנו של דוכס רוקסברו (שהתגורר יחד עמה באותו בית), וכמו ארל פרסי, יורשו של הדוכס מנורת'אמברלנד. היא הפכה גם לחברתה הטובה מאוד של צ'לסי דייוויד, חברתו לשעבר של הנסיך הארי. בזכות קשריה החברתיים הצליחה לזכות ב-2008 בתחרות על התואר "אשת החברה הרווקה מספר אחת" שנערכה על ידי המגזין Tatler, כשניצחה בהתמודדות מול דוגמניות, שחקניות ונשות אצולה ידועות רבות, ובהן גם בת דודתו של הנסיך ויליאם, הנסיכה יוג'יני. קשריה הרומנטיים כללו מערכות יחסים עם ג'ארדין "ג'יי ג'יי" פאטרסון, שאמור לרשת את חברת Jardine Matheson; עם בן האצולה הסקוטי בילי מור נסביט; עם סיימון יאנגמן, בן למשפחת יהלומנים ידועה בבריטניה; ועם אלכס לאנדון, ברוקר בן 30 מקנט, שחקן קריקט לשעבר וחבר ילדות של הנסיך ויליאם.

החתונה המלכותית והשלכותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיפה מידלטון בחתונת אחותה. מאחוריה פיליפ, דוכס אדינבורו

ההודעה הרשמית של האירוסין של אחותה קתרין פורסמה בתאריך 23 בנובמבר 2010. מידלטון נבחרה לתפקיד שושבינת הכבוד, ומינויה זה אושר רשמית ב-14 בפברואר 2011. במהלך טקס החתונה המלכותית של הנסיך ויליאם וקתרין לבשה מידלטון שמלה לבנה שעוצבה על ידי "שרה ברטון", זכתה לשבחים בתקשורת על הופעתה, ומשכה תשומת לב רבה מצד כתבים וצלמים[2][3]. בכלי התקשורת נטען כי עקב יופייה הרב של מידלטון, היא "גנבה את ההצגה" מהכלה במהלך טקס החתונה[4][5]. תמונות עירום שלה, כאשר שהתה בחזה חשוף על יאכטה בלב ים בעת בילוי חופשה, זכו לפרסום רב בכלי התקשורת, לאחר שכבר הפכה לידוענית בינלאומית, בעקבות נישואי אחותה לנסיך ויליאם[6]. בחודש מאי פרסם המגזין TMZ כי יושב ראש הדירקטוריון של חברת הסרטים "ויויד אנטרטיימנט", סטיבן הירש, הציע למידלטון חמישה מיליון דולר תמורת סצנה פורנוגרפית אחת בלבד בכיכובה. הוא טען שעשה זאת בשל יופייה הרב, אישיותה, והיותה "הכוכבת של החתונה". הצעה דומה אך בסך של מיליון דולר בלבד, הפנה הירש גם לאחיה של מידלטון, ג'יימס[7].

ייחוס שושלת משפחת מידלטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין אבותיהם של בני משפחת מידלטון ניתן למנות גם את סר תומאס לייטון (15301610), שהיה מושל גרנזי בשנים 15701609, ואת אשתו, ליידי אליזבת קנוליס (15491605), שהייתה בת דודתה של אליזבת הראשונה, מלכת בריטניה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיפה מידלטון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]