קלייר מגנאג'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלייר מגנאג'י
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1 באוגוסט 1977 (בת 46)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס רוזנבלום לאמנויות הבמה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.clairemeghnagi.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלייר מֶגְנָאגִ'י (נולדה ב-1 באוגוסט 1977) היא זמרת אופרה וסולנית קונצרטים ישראלית, בעלת קול סופרן.

מגנאג'י נולדה בתל אביב. סיימה תואר ראשון בביצוע ווקאלי ואופרה באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין באוניברסיטת ת"א והמשיכה לתואר שני בקונסרבטוריון ניו אינגלנד בבוסטון. מורותיה החשובות היו אגנס מסיני, אפרת בן נון, סילביה גרינברג וליליאן ווטסון. כמו כן השתלמה בצרפת אצל הזמרת הנודעת תרזה ברגנצה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופיעה לראשונה במרכזי המוזיקה החשובים בעולם בשנת 2007 עם האקדמיה לזמרים צעירים "גן הקולות" של מנצח הבארוק הנודע ויליאם כריסטי. מאז הוזמנה להופיע כסולנית אורחת בתפקידים ראשיים בבתי האופרה הלאומיים של פינלנד ואסטוניה, באופרה הישראלית החדשה, בקריית המוזיקה בפריז, תיאטרון קאן, פסטיבל האופרה של ריינסברג, פסטיבל ישראל ובסיור ההפקה "הקומדיה השטנית" לצד השחקן ג'ון מלקוביץ' בארצות הברית ובישראל. היא מרבה להופיע ברפרטואר קונצרטי נרחב באולמות כמו המוזיקפראיין בווינה, הפילהרמוני בברלין, ויגמור הול והברביקן בלונדון, קונסרבטוריון צ'ייקובסקי במוסקבה, אולם אליס טולי בלינקולן סנטר בניו יורק, ארמון האמנויות בבריסל, האודיטוריום הלאומי במדריד והגולבנקיאן בליסבון. בין השאר הופיעה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הפילהרמונית של ברמן, התזמורת הפילהרמונית של ברלין, התזמורת הסימפונית הלאומית אסטוניה, התזמורת הקאמרית הלאומית של מוסקבה, תזמורת אלסטר, התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת האמנויות הפורחות, תזמורת האקדמיה הווינאית, הלסינקי בארוק והקאמרטה הישראלית ירושלים.

דיסק הבכורה שלה, "ציפור יחידה", ובו שירים אמנותיים של המלחין עודד זהבי, יצא לאור במסגרת המכון למוזיקה ישראלית בחודש מרץ 2015 וזכה לשבחי הביקורת. הדיסק השני שלה, "ליל סערה" עם בארוקדה, כולל אריות דרמטיות של הנדל ויצא בתחילת 2016 בישראל.

הופעותיה הוקלטו עבור ערוצי הטלוויזיה מצו וארטה, רדיו BBC3 ורדיו צרפת, הרדיו הגרמני Kulturradio, רשות השידור הישראלית והטלוויזיה האסטונית.

נבחרה לייצג את ישראל בתחרות היוקרתית BBC Cardiff Singer Of The World בשנת 2009, שם הופיעה עם התזמורת הלאומית הוולשית וזכתה להצלחה רבה.

מלגות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]