קסביאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
קסביאן
קסביאן בהופעה ב-2014
קסביאן בהופעה ב-2014
מקום הקמה לסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לסטר, אנגליה
תקופת הפעילות מ-1997
סוגה רוק אלטרנטיבי, אלקטרוני, רוק פסיכדלי
חברת תקליטים RCA (2003–2005), Columbia (2005–present)
www.kasabian.co.uk
פרופיל ב-IMDb
חברים
טום מייהן, סרג'יו פיזורנו, כריס אדוארדס, איאן מת'יוז
חברים לשעבר
כריסטופר קרלוף
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קסביאןאנגלית: Kasabian) היא להקת רוק אלטרנטיבי בריטית, זוכת טקס פרסי המוזיקה הבריטית עבור הלהקה הבריטית הטובה ביותר לשנת 2010. הלהקה שהוקמה בשנת 1997 בעיר לסטר שבאנגליה, הוציאה עד כה שישה אלבומי אולפן.

בראשית דרכה כללה הלהקה את טום מייהן (שירה), כריסטופר קרלוף (גיטרה וקולות), סרג'יו פיזורנו (קולות וקלידים) וכריס אדוארדס (בס). בחלוף השנים עזב אותה קרלוף ונוסף לה המתופף איאן מת'יוז. לאחר עזיבתו של קרלוף הפך פיזורנו לכותב השירים הראשי של הלהקה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית דרכה (1997-2002)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמה המקורי של הלהקה היה Saracuse. הלהקה הוקמה בזמן שמייהן ופיזורנו היו בקולג'. הדמו הראשון שלהם הופק על ידי סקוט גילברט והוגש ללהקה ב-24 בדצמבר 1999. הלהקה שינתה את שמה לקסביאן על שם לינדה קסביאן, חברה בכת של צ'ארלס מנסון, ששימשה כנהגת המילוט שלו. לדברי בסיסט הלהקה, כריס אדוארדס, את השם העלה הגיטריסט לשעבר כריסטופר קרלוף. לדבריו "הוא פשוט חשב שזו מילה מגניבה, לקח בדיוק דקה מהרגע ששמענו את השם.. כך זה הוחלט.". משמעות המילה קסביאן בארמנית היא "קצב" (butcher). הלהקה ידועה באהבתם הרבה לכדורגל.

אלבום בכורה (2003-05)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הבכורה של הלהקה, Kasabian, יצא בבריטניה ב-13 בספטמבר 2004, זכה לביקורות חיוביות ולמכירות נאות. מהאלבום יצאו הסינגלים "Processed Beats",‏ "Reason Is Treason" ו-"Club Foot", שהיה הסינגל שזכה להצלחה הרבה ביותר במצעדים ובמכירות. השיר הפך לאחד משיריה האהובים של הלהקה.

בשנת 2005 הופיע קסביאן בפסטיבל גלסטנבורי על "הבמה האחרת".

במהלך 2003–2005 לא היה מתופף קבוע ללהקה. בזמן שהקליטו בבריסטול פגשו חברי הלהקה את איאן מת'יוז שניגן בשירים "Processed Beats","Butcher Blues" ,"Beneficial Herbs" ויכול להיות שניגן גם בעוד כמה שירים מאלבום הבכורה של קסביאן ועוד כמה ביסיידס. הוא התבקש לצאת איתם לסיבוב הופעות ב-2004 והפך לחבר קבוע בלהקה באפריל 2005.

אלבום שני Empire ‏(2006-07)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הפקת האלבום עזב את הלהקה כריסטופר קרלוף, אחד מכותבי השירים שלה. הסיבה לעזיבתו הייתה "חילוקי דעות אמנותיים", אך יש שסבורים כי מדובר בעזיבה על רקע סיבות אישיות.

האלבום שיצא ב-28 באוגוסט 2006 הגיע במהרה לראשות מצעד האלבומים הבריטי. הסינגל הראשון מתוכו, "Empire", הגיע למקום התשיעי במצעדים באנגליה. מהאלבום יצאו גם הסינגלים "Shoot The Runner", שהגיע למקום ה-17 במצעדים ו-"Me Pluse One" שיצא ב-2 בינואר 2007.

בשנת 2007 זכתה קסביאן בפרס הלהקה החיה הטובה ביותר של מגזין NME.

אלבום שלישי West Ryder Pauper Lunatic Asylum ‏(2009-10)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כשנתיים של עבודה יצא ב-8 ביוני 2009 אלבומה השלישי של הלהקה, "West Ryder Pauper Lunatic Asylum". במסגרת קידום המכירות של האלבום ניתן השיר "Vlad The Empaler" להורדה בחינם במשך ארבעה ימים. מהאלבום יצאו הסינגלים "Fire",‏ "Where Did All The Love Go?" ו-"Underdog". האחרון בהם הופיע מאוחר יותר בסרט Takers.

האלבום היה מועמד בשנת 2009 לפרס מרקיורי, הגיע לראשות מצעד האלבומים הבריטי וזכה בפרס אלבום השנה של מגזין Q. בשנת 2010 זכתה הלהקה בתואר להקת השנה בטקס פרסי המוזיקה הבריטית.

אלבום רביעי Velociraptor! ‏(2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומם הרביעי של קסביאן יצא בספטמבר 2011. הסינגל הראשון מתוכו הוא "Switchblade Smiles" שנשמע לראשונה בתוכנית הרדיו של ה-BBC. סינגלים נוספים בולטים באלבום זה - Days Are Forgotten ,La Fee Verte, Velociraptor.

אלבום חמישי 48:13 ‏(2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

48:13 הוא אלבום האולפן החמישי של קסביאן. האלבום הופק על ידי מנהיג הלהקה, מלחין השירים והגיטריסט, סרג'יו פיזורנו, ונקרא על שם זמן הריצה הכולל שלו. האלבום נכנס למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי בשבוע הראשון לשחרורו והפך אותו לאלבום הרביעי של הלהקה במקום הראשון. הסינגל הראשון "eez-Eh" שוחרר ב -29 באפריל 2014. הסינגל השני, "bumbbeee", שוחרר ב -3 באוגוסט 2014.

אלבום שישי For Crying Out Loud ‏(2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומם השישי של קסביאן יצא ב 5 במאי 2017. סינגל בולט מתוכו הוא "You're in Love with a Psycho".

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברים נוכחיים

חברים לשעבר

  • כריסטופר קרלוף – גיטרה ראשית, בס (1999 – 2006)

חברים בזמן סיבוב הופעות

  • ג'יי מהלר – גיטרה (2006 – היום)
  • בן קילי - קלידים (2006 – היום)
  • גארי אלסברוק - חצוצרה (2006 - היום)

לכמה מההופעות הצטרפו אליהם ג'יימס מורטון ואנדרו קינסמן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קסביאן בוויקישיתוף