שוג נייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ניסוח, הגהה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ניסוח, הגהה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
שוג נייט
Suge Knight
לידה 19 באפריל 1965 (בן 58)
קומפטון, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה מריון יו נייט הבן
שם במה Suge Knight עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1989–2015 (כ־26 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון לינווד, אל קמינו קולג', אוניברסיטת נבדה, לאס וגאס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים דת' רואו רקורדס
Black Kapital Records
Brick Squad Monopoly
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריון יו נייט הבןאנגלית: Marion Hugh Knight Jr; נולד ב-19 באפריל 1965), התפרסם גם בכינויים "שוג נייט" (Suge Knight), "Bozi Tgha" ו-"Sug".

מייסד ומנכ"ל של חברת ההקלטות Black Kapital Records.

בעברו ייסד וניהל את חברת ההקלטות דת' רואו רקורדס ששלטה במצעדי ראפ לאחר הפריצה של ד"ר דרה עם האלבום The Chronic ב-1992.

חברת התקליטים של שוג נייט הביאה לפריצה בהצלחת אומנים רבים ובולטים, כמו: טופאק שאקור, ד"ר דרה, סנופ דוג, דה דוג פאונד ואאוטלוז.

בשנת 2015 הוגש נגד נייט כתב אישום על רצח, לאחר שדרס למוות אדם לאחר ויכוח ביניהם.[1] בספטמבר 2018, כחלק מעסקת טיעון, הודה נייט בהריגה ונידון ל-28 שנים בכלא.[2]

תחילת חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייט נולד בקומפטון, קליפורניה. הכינוי שלו, שוג נייט, מקורו מכינוי הילדות שלו "Sugar Bear" (בתרגום חופשי: דוב סוכר). הוא למד בתיכון לינווד אשר נמצא בלינווד, קליפורניה; שם הוא היה כוכב פוטבול ואתלטיקה, סיים את לימודיו בתיכון בשנת 1983. מ-1983 – 1985, הוא למד במכללת אל קמינו (El Camino College) במלגת פוטבול. ב-1985 הוא הועבר לאוניברסיטת נבדה, לאס וגאס; שם הוא שיחק שנתיים.

לאחר שסיים את המכללה, הוא לא נבחר על ידי קבוצת NFL. נייט התחיל להיות שחקן מחליף ב-NFLPA, ושיחק שני משחקים בשביל לוס אנג'לס ראמס. מאוחר יותר, הוא מצא עבודה כמקדם מכירות של הופעות ושומר ראש של ידוענים, כמו: בובי בראון.

נייט נעצר באוקטובר 1987, בגין אלימות במשפחה. הוא תקף את חברתו וחתך את שיערה ברחוב. בליל כל הקדושים 1987, נייט נעצר בלאס וגאס בגין גנבת רכב, החזקת נשק וניסיון לרצח. הוא ירה בגבר שלוש יריות וניסה לגנוב לו את הרכב. הוא הודה בהאשמות ונכלא למשך שנתיים.

שנתיים לאחר מכן, נייט ייסד את חברת ההקלטות הראשונה שלו. הרווח הגדול שלו בעסקי ההקלטות הגיע כאשר ונילה אייס (רוברט ואן וינקל) הסכים לחתום תמלוגים לנייט על הלהיט שלו "Ice Ice Baby", מכיוון שהשיר כלל חומרים שנכתבו על ידי לקוח של נייט, פלויד בראון. נייט ושומרי הראש שלו התעמתו מספר פעמים עם ונילה אייס, אך הם הגיעו לפשרה בבית המשפט.

נייט הקים חברה לייצוג אומנים והחתים אומני היפ הופ בולטים מהחוף המערבי כמו: .The D.O.C ודי ג'יי קוויק. ב-1991, נולד לנייט בנו הראשון, Taj, שחי עם אימו באטלנטה. ב-1993, נולד בנו השני, אנדרו. לנייט יש גם בת מזמרת הרית'ם אנד בלוז Michel'le.

דת' רואו רקורדס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר דרה ו-The D.O.C.‎ רצו לעזוב את חברת ההקלטות Ruthless Records וד"ר דרה בפרט רצה לעזוב את ההרכב .N.W.A. נייט ואנשיו איימו על ג'רי הלר (מנהל.N.W.A) ועל Eazy-E עם צינורות עופרת אקדחים ומחבטי בייסבול כדי לגרום להם לשחרר את ד"ר דרה, .The D.O.C ו-Michel'le מחברת ההקלטות. הלר פנה לליגה להגנה יהודית שסיפקו לו הגנה על ידי יוצאי יחידת דובדבן. בסופו של דבר ד"ר דרה ו-.The D.O.C הקימו יחד עם נייט ב-1991 את חברת ההקלטות דת' רואו רקורדס. בתחילה נייט הגשים את שאיפותיו: הוא השיג חוזה הפצה עם אינטרסקופ רקורדס והאלבום הראשון של ד"ר דרה, The Chronic, זכה להצלחה כאשר נמכרו יותר מ-3 מיליון עותקים. נייט הצליח לקדם את הקריירה של בן טיפוחיו של דרה, סנופ דוג, כשהאלבום הראשון שלו הוכתר כאלבום פלטינה.

באותו הזמן, דת' רואו החלה בסכסוך עם לותר קמפבל מנהיג להקת 2 Live Crew. שנה לאחר מכן נייט פתח מועדון לילה בלאס וגאס בשם קלאב 662.

החתמת טופאק ואם סי האמר בחברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייט הסתכסך עם האמרגן מהחוף המזרחי שון קומבס (היה ידוע באותם ימים כפאף דאדי), הסכסוך החריף כאשר נייט העליב את הלייבל באד בוי רקורדס בטקס פרסי המקור באוגוסט 1995. באותה שנה הציע לטופאק שאקור לשחרר אותו בערבות (1.4 מיליון דולר) אם הוא יסכים לחתום בדת' רואו רקורדס. שאקור הסכים והצטרף ללייבל של שוג נייט. בספטמבר 1996, שוג נייט נאסר בעקבות הפרת תנאי השחרור שלו.

עם ההצלחה של אם סי האמר בשנת 1994 עם האלבום The Funky Headhunter (יחד עם דה דוג פאונד), האמר חתם בדת' רואו רקורדס ב-1995, יחד עם סנופ דוג וחברו הטוב טופאק. לאחר מותו של טופאק ב-1996, האמר עזב את דת' רואו רקורדס.

קריירת פוטבול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 1983 עד 1985, נייט למד ושיחק פוטבול במכללת אל קמינו. ב-1985 הוא עבר לאוניברסיטת נבאדה, שבלאס וגאס, ושיחק שם פוטבול במשך שנתיים. נייט יצא ללא חוזה לשחק בקבוצת ספורט מסוימת בדראפט ה-NFL 1987, אך לאחר זמן קצר הוזמן למחנה האימונים של לוס אנג'לס ראמס. לאחר מכן הוא הפך לשחקן מחליף במהלך ה-NFL Players Strike ב-1987, ושיחק שני משחקים עבור הראמס.

התפרקות חברת ההקלטות דת' רואו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 1996 ד"ר דרה החליט לעזוב את דת' רואו רקורדס בעקבות תדמית "בריונית" של הלייבל ובעקבות מעשי הפשע הרבים של שוג נייט. חברת ההקלטות ספגה הפסד נוסף לאחר הרצח של טופאק שאקור בספטמבר 1996. ב-1997 סנופ דוג החליט גם לעזוב את הלייבל ללייבל של מאסטר פי, נו לימיט רקורדס.

ב-2006 נייט פשט את הרגל לאחר שחויב על ידי בית המשפט לשלם 107 מיליון דולר ללידיה האריס, בעקבות תביעתה של האריס שטענה שנייט חייב לה 50 אחוז מהרווחים של דת' רואו.

ביוני 2008 נייט מכר את דת' רואו רקורדס לחברת ההקלטות Global Music Group.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שוג נייט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]