אורן שקדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורן שקדי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1978 (בן 46 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007
עיסוק במאי, שחקן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורן שקדי (נולד ב-1978) הוא שחקן ובמאי טלוויזיה ותיאטרון ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שקדי שירת בתור מדריך במגמת פיתוח הדרכה בחיל הקשר ופיקד על קורסי ייעודי לקצונה בשירותו בצה"ל. בוגר בית הספר למשחק של סמינר הקיבוצים בשנת 2004.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שקדי זכה במלגת קרן בשנים 2001, 2003 על משחקו.

לפני היותו במאי שיחק בתפקידים קטנים בכמה סדרות וסרטים, שיחק את עמית ב"הכל דבש" (2007), נועם ב"סרוגים" (2008) ואת ניב ב"אולי הפעם" (2008).

השתתף בנוסף בכמה הצגות ביניהם, "במקל בסרגל" שהופיע בתיאטרון הקאמרי בתפקידים שונים, "מזריץ" בתפקיד לאון שהופיע בצוותא תל אביב, "הלב" הצגת ילדים שם שיחק ושר ו"הזמיר", "בן המלך והעני", "מיכאל" שהם הצגות ילדים שהופיעו בתיאטרון "גושן".

השתתף גם בכמה פרסומות ביניהם, "גולסטאר", "סלקום", "קרייזי ליין" ועוד.

קריירת בימוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 החל את דרכו כבמאי, ביים וערך הרבה משדרים וסדרות טלוויזיה/אינטרנטיות ובניהם, ביים סדרת פרסומות אינטרנטית, ביים וכתב את הסרט הקצר "אין תפקידים קטנים" (בין שחקניו אוהד קנולר, סנדרה שדה וריקי בליך) וביים כמה קליפים לשירים ביניהם, "נעים בגב" ו"איש גדול מאוד".

בשנת 2007 היה עוזר במאי בסדרה "אולי הפעם" ובשנת 2008 ביים את הדרמה היומית של HOT, "חשופים". בשנים 20092010 ביים את סדרת הדוקו דרמה "גירושים נפלאים ששודרה ב-YES. ביים את צילומי החוץ של סדרת הנוער "האי" ששודרה בערוץ הילדים ובHOT. בשנת 2010 עבד כבמאי יומי בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי, "האח הגדול" בקשת. בשנים 2010–2011 היה במאי ראשי בקומדיית המצבים "השועלים" לצד ירון ארזי. בנוסף גם היה עוזר במאי בסדרות "פרשת רות", "ראש גדול", "לאהוב את אנה" ועוד.

שקדי גם ביים את כל שלוש העונות של הסדרה "אליפים" ששודרה ב־YES, ערוץ הילדים וכללה 180 פרקים. בנוסף גם ביים שני סרטי מחול בשנים 20122013. בנוסף גם במאי שותף את העונה השנייה והשלישית של הסדרה "החממה". בשנת 2014 החל לביים את סדרת הנוער של גיורא חמיצר, "שכונה" שמשודרת בניקלודיאון של HOT, ובנוסף גם שיחק תפקיד אורח בשנת 2015 בסדרה בתור ברק, המורה הפרטי של אגם.

ב־2016 החל לביים את הקומדיה "צפוף" בערוץ זום לילדי הוט בהשתתפות אלי פיניש ואת הסדרה הקומית "שוסטר ושוסטר" של היוצר ירון ארזי ביים עבור כאן חינוכית.

במהלך 2018 ו-2019 ביים אורן סדרות נוספות: "קופה ראשית" עם שחקנים כמו קרן מור, דב נבון וקומיקאים נוספים עבור "כאן", סיטקום בשם "שב"ס" בהשתתפות עם שקחנים כמו יגאל עדיקא, יגאל נאור, מנשה נוי וקומדיה בהשתתפות מירי מסיקה עבור קשת 12 שנקראת "זה לא הגיל". ב-2021 ביים את הקליפ המבוסס על תצלומים של אלכס ליבק לשיר "אין מספיק זמן" של הזמר יוחאי בלום ("יושי")[1].

נשוי לדנה רוטנברג, רקדנית, כוריאוגרפית ויוצרת. לזוג שני ילדים והם מתגוררים בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]