אי הפיראטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אי הפיראטים
Cutthroat Island
בימוי רני הארלין
הופק בידי לורנס מארק, Joel B. Michaels, רני הארלין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מרק נורמן, מייקל פרוסט בקנר, ריינולד גדעון, רוברט קינג, ברוס א. איוונס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ראלף וינטרס, פרנק ג'י אוריוסטה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ינה דייוויס
רופרט ונסיטרט
ריצ'רד ליף
רני הארלין
פול דילון
אנגוס רייט
גאורג מרסל
קן בונס
Daragh O'Malley
כריסטופר מסטרסון
ג׳ימי פ. סקאגס
מאורי צ'ייקין
פרנק לנגלה
פטריק מאלאהייד
האריס יולין
סטאן שו
מת'יו מודין
רקס לין
Tam White
רמון טיקרם
Kwame Kwei-Armah
כריסטופר אדמסון
דייוויד ביילי
מרי פיץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון דבני עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיטר לוי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפתצרפת צרפת
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה Carolco Pictures, Tele-Communications Inc., Canal+, Laurence Mark Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 22 בדצמבר 1995
צרפתצרפת 14 בפברואר 1996
גרמניהגרמניה 25 באפריל 1996
משך הקרנה 124 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט חיפוש מטמון, סרט ילדים, סרט הרפתקאות, סרט סייפים נועזים, סרט פעולה, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 98 מיליון דולר
הכנסות 10 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו cutthroatisland
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אי הפיראטיםאנגלית: Cutthroat Island) הוא סרט הרפתקאות ופעולה אמריקאי משנת 1995 בבימויו של רני הארלין. הסרט, בכיכובם של ג'ינה דייוויס, מת'יו מודין, פרנק לנגלה, מורי צ'ייקין ופטריק מאלאהייד מתאר את עלילת הפיראטית מורגן אדמס במסעה אחרי אי בתוכו אוצר אבוד.

הסרט קיבל ביקורות גרועות והפקה בעייתית ונחשב לפצצת קופה (מונח לסרט שאיכזב בקופה לאחר שציפו לו הצלחה גדולה), אשר נפגעה עקב אינפלציה גבוהה. מתוך תקציב של 98 מיליון דולר, הסרט הרוויח רק 10 מיליון דולר. הוא נחשב לאחד מהסרטים בעלי הנפילה הקופתית הגבוהה ביותר בעלם הקולנוע והיה הסרט האחרון של אולפני Carolco Pictures ושל הצלחת סרטי הפיראטים, עד לחזרתם עם סדרת שודדי הקאריביים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בג'מייקה של 1668 רודף הפיראט דאגלס "דאג" ברום אחרי מפת אוצר המחולקת לשלוש פיסות. את אחת הפיסות הוא לוכד מאחיו המת, ריצ'רד ופיסה נוספת הוא מחפש על אח נוסף שלו, הארי "בלאק" אדמס. הוא לוכד ומענה אותו אך לא מקבל את מפתו וזורק אותו לים. בתו, מורגן, מגיעה ברגע האחרון ומצילה אותו מתחת למים, אך הוא נפצע אנושות. היא גוררת אותו לחוף ושם לפני שמת הוא מודיע לה שהפיסה נמצאת על קרקפתו ולאחר מותו היא מוציאה את הפיסה ממנו, בחיפושה אחר האי. לאחר מותו, מורגן הופכת לקפטן של הספינה "כוכב הבוקר" נשבעת לנקום בדאג.

ואולם הוראות המפה הם בלטינית, כך שמורגן ודודה נאלצים להפליג לפורט רויאל ולחפש דובר לטינית שיתרגם להם את חלקם. במסע בפורט רויאל היא מבקרת גנב שהפך לאסיר בשם ויליאם "ויל" שו, היודע לטינית ולמחרת מבקשת לקנות אותו כעבד. היא מאיימת על יריבה לקנייה שפורש וזוכה בוויליאם, אך נחשפת בפני חיילים כמבוקשת בעצמה והיא וויל נמלטים משם, כשהמושל איינסלי וצבאו בעקבותיהם. הם מצליחים לברוח אך המושל המושחת יוצר עסקה עם ג'ון ריד, חבר בספינה ומבקש ממנו להודיע על מציאת האי עם האוצר, כדי לקחת אותו לעצמו. מורגן וויל מוצאים בנמל ספיטלפילד את הדוד מרדכי "פינגר", לו חלק שלישי של המפה, אך דודה מגיע לפניה אליו ובמהלך קרב בין שתי הקבוצות ויל גונב את הפיסה המסתורי. מורגן ואנשיה בורחים אך דאג מחליט לעקוב בחשאי אחרי ספינתם לאי.

על ספינתה, מורגן מדממת מירייה מדודה וויל הנחשב ל"רופא" (ומעולם לא היה), מוציא ממנה את הקליע ומראה לה שמילות המפה כתובות הפוכות בלטינית. כאשר מורגן לא נמצאת בחדרה הוא מתגנב ומפרש את מיקום המפה כקואורדינציות לאי. אז היא מגיחה מאחוריו ומגלה את ממצאיו ומדיחה אותו לחרטום הספינה כעונש. היא מגלה לצוות על מציאת האי אך פורץ מרד בראשות הפיראט סקאלי, אשר מבקש שתעלה באמצע גאות סוערת לאי שהיא מצאה - האי קוטרוט שמצפון-מזרח לקובה. הוא מנצל את העלייה כדי שדאג, לו הוא נאמן ייגלה אותם. בינתיים ריד שולח יונת דואר למושל איינסלי על המיקום.

דאג עולה לאי עם צוותו והוא בעל החלק השליש במפה, בו חלקי האי בזמן שמורגן עולה גם. ואולם בלילה ויל מצליח לגנוב ממנו את המפה והוא מחפש את מורגן לנקום בה. מורגן נמלטת ומוצאת את ויל שוקע בבוץ טובעני. היא משחררת אותו בתמורה לחלק המפה האחרון והוא נאלץ לתת לה.

הפיסה מוליכה אותם לעבר צוקים נישאים והיא וויל מחליטים לרדת בהם לתוך מערה שבין הצוקים. שם הם מוצאים זהב ויהלומים רבים שהם האוצר וה מעלים חלק מהאוצר בתיבה. אך מורגן נתפסת בידי דאג וויל כמעט חותך את החבל של האוצר, אך דאג זורק עליו את מורגן כהסחה. שניהם מחליטים לקפוץ אל הים הסוער מאשר לתת לדאג את מבוקשו ושניהם נפצעים אך שורדים.

ויל מתאושש בעזרת ג'ון ריד, המוביל אותו לקציני הצי הבריטי בראשות איינסלי ודאג, שעובד לצידו ושניהם מצאו את האוצר והחליטו להתחלק בו בשווה. ויל נעצר בבן הספינה, בעוד מורגן השורדת עולה על עוגן של "כוכב הבוקר" ומארגנת מרד בפיראטים הבוגדים בראשות סקאלי והקצינים, אשר מופלים לים. כשדאג רואה זאת הוא מחליט לתלות את ויל כדי לנקום בה, אך לפני שהתלייה מתבצעת מורגן וצוותה מתחילים להפגיז את הספינה, מה שהורג את התליין (בחנק מחבל התלייה) ולשחרורו של ויל.

במהלך הקרב אנשים עוברים בין שתי הספינות להילחם. בקרב המושל איינסלי ואנשיו מתים מירי תותחים וקפטן טרוטר מחליט לעבור לצידה של מורגן, אך דאג נלחם בעוצמה נגד צוותה של מורגן. הוא מגיע אליה, פוצע אותה קשה ומונע ממנה להציל את ויל, אשר קבור תחת האוצר, אר מתחיל לשקוע מתחת למים לאחר שבטן הספינה התפוצצה. דאג תופס את מורגן והיא כושלת לעבר מבנה מכוסה, המתברר כתותח. היא מפעילה אותו באש והורגת את דודה, תוך שחדר הקפטנים מתנפץ. אז היא משחררת את ויל ולפני שכל הספינה מתפוצצת מדינמיט היא קושרת את האוצרות לחבילות צפות. ספינת "הריפר" מתפוצצת ומורגן וויל קופצים לים ונמלטים.

לאחר מכן מורגן עולה על ספינת "כוכב הבוקר" בפיקודה ועם האוצר שצף בחבית על פני המים ונלקח לספינה. הצוות מריע לה ולויל והם מחליטים להפליג להרפתקאה הבאה שלהם במדגסקר, בה מעוז גדול של פיראטים.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]