אל תשתו מהמים (סרט, 1994)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל תשתו מהמים
Don't Drink the Water
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של וודי אלן
בימוי וודי אלן
הופק בידי רוברט גרינהוט
תסריט וודי אלן
עריכה סוזן א. מורס
שחקנים ראשיים וודי אלן
ג'ולי קאוונר
מייקל ג'. פוקס
מים ביאליק
צילום קרלו די פלמה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה ABC
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 בדצמבר 1994
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה טלוויזיונית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אל תשתו מהמיםאנגלית: Don't Drink the Water) הוא סרט טלוויזיה קומי משנת 1994 בכתיבה ובימוי של וודי אלן, שמככב גם בתפקיד הראשי לצד ג'ולי קאוונר, מייקל ג'. פוקס ומים ביאליק.

התסריט של וודי אלן מבוסס על מחזה שלו באותו שם (אנ') שהועלה בברודוויי ב־1966 ובעקבותיו הופק סרט בשם זה (אנ').

העלילה מתרחשת בשיא המלחמה הקרה המתוארת בתחילה בסרטונים דוקומנטריים מאותה תקופה ובסיפור קומי על משפחה אמריקאית שנלכדת בשגרירות ארצות הברית בתוך אחת המדינות מעבר למסך הברזל. שמה של המדינה אינו מוזכר אבל צילומי הרקע הם מפראג.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 1961, שיא במלחמה הקרה, מר מגי (ג'וזף סומר) הוא שגריר ארצות הברית באחת המדינות באירופה מאחורי מסך הברזל. ראש הצוות שלו הוא מר קילרוי (אדוארד הרמן) וסגנו מר ברנס (רוברט סטנטון). מגי נאלץ לחזור זמנית לארצות הברית כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלו. בנו אקסל (מייקל ג'. פוקס), הוא בוגר הרווארד ובעל ניסיון לא מוצלח בכמה מדינות. למרות זאת מחליט מגי למנות אותו כמחליפו בעת היעדרותו למורת רוחם של קילרוי וברנס.

השגרירות התנהלה בסדר כמו טייס אוטומטי עד שביום הרביעי התפרצו אליה שלושה בני משפחת הולנדר מניו ג'רזי, האב וולטר (וודי אלן) האם מריון (ג'ולי קאוונר) והבת סוזן (מים ביאליק). הם ברחו מאנשי משטרה שרדפו אחריהם לאחר שוולטר צילם בתים בעיר ונחשד מיד כמרגל. אקסל מחליט לתת להם מקלט מדיני לזמן בלתי מוגבל ומיד מתחילות הצרות. וולטר הוא בעל עסק קייטרינג בניו ג'רזי והוא מודאג כל הזמן מחיפקודו הכושל של שותפו.

וולטר ואשתו רבים כל הזמן. הוא מתלונן אליה על שהביאה אותו למדינה ההיא והיא מבלה את רוב הזמן בשיחות עם ארצות הברית למורת רוחם של אנשי השגרירות. וולטר לא אוהב את מאכלי פירות הים והגורמה של השף (אוסטין פנדלטון) ומעדיף "עוף מכובס"...

בינתיים מבדר אותם הכומר דרובני (דום דה-לואיז) בפעלולי קסמים שרובם אינם מצליחים. בשגרירות מבקר אמיר מוסלמי עם נשות ההרמון שלו וולטר מעליב אותו וגורם לתקרית דיפלומטית.

מתבשלת עסקת "חילופי מרגלים" עם מרגל בארצות הברית אך היא מתבטלת לאחר שהמרגל התאבד. בין סוזן ואקסל מתפתח רומן אהבה והיא מבטלת את חתונתה המיועדת עם ארוסה דונלד למורת רוחו של וולטר.

לבסוף וולטר ומריון מתחפשים לאחת מנשות ההרמון ומצליחים לצאת מהשגרירות ולטוס לארצות הברית. בשגרירות מחתן הכומר את אקסל וסוזן. שניהם טסים לארצות הברית וכעת אקסל הוא הקונדיטור הראשי בעסק של וולטר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
וודי אלן וולטר הולנדר
ג'ולי קאוונר מריון הולנדר
מייקל ג'. פוקס אקסל מגי
מים ביאליק סוזן הולנדר
ג'וסף סומר השגריר מגי
אדוארד הרמן מר קילרוי ראש צוות השגרירות
רוברט סטנטון מר ברנס סגן ראש הצוות
דום דה-לואיז הכומר דרובני
אוסטין פנדלטון שף השגרירות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]