את מה-זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
את מה-זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי
You Are So Not Invited To My Bat Mitzvah
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סמי כהן
הופק בידי אדם סנדלר, לזלי מורגנשטיין, טים הרליהי, Elysa Dutton עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אליסון פק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אידינה מנזל
עידו מוסרי
ג'קי הופמן
לואיס גוזמן
שרה שרמן
אדם סנדלר
סיידי סנדלר
ג'קי סנדלר
סאני סנדלר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אסתי חיים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האפי מדיסון, Alloy Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 באוגוסט 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 101 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

את מה-זה לא מוזמנת לבת מצווה שליאנגלית: You Are So Not Invited To My Bat Mitzvah) הוא סרט דרמה קומית אמריקאי משנת 2023 בבימויו של סמי כהן, שנכתב על ידי אליסון פק, והופק על ידי אדם סנדלר. הסרט מבוסס על הרומן מ-2005 באותו שם, בסרט מככבים אדם סנדלר, שתי בנותיו: סאני סנדלר וסיידי סנדלר, אשתו ג'קי סנדלר, סמנתה לוריין, אידינה מנזל, דילן הופמן, שרה שרמן, דן בולה, עידו מוסרי, ג'קי הופמן ולואיס גוזמן. הסרט הוא על סיפורן של שתי החברות הכי טובות שתוכניות הבת מצווה שלהן נהרסות בגלל ילד פופולרי שעל תשומת לבו הן נלחמות.[1][2][3][4]

הסרט הופק על ידי האפי מדיסון, חברת ההפקות של סנדלר, ו-Alloy Entertainment, ושוחרר על ידי נטפליקס ב-25 באוגוסט 2023.[5][6][7]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטייסי פרידמן (סאני סנדלר) היא נערה שחולמת על מסיבת בת המצווה המתקרבת שלה, ואיך היא תחלוק את הרגע עם החברה הכי טובה שלה לידיה רודריגז כץ (סמנתה לוריין) ואת הריקוד עם הילד בו היא מאוהבת אנדי גולדפרב (דילן הופמן). היא רבה עם הוריה על קיום מסיבה מושלמת, שלדעתה תשפיע מאוד על עתידה, וזוכה לתמיכה מאחותה הגדולה רוני (סיידי סנדלר).

כשלידיה מוזמנת לבית של הילדה הפופולרית קים צ'אנג כהן, סטייסי מצטרפת. הבנות יוצאות לצוק גבוה, שם אנדי וחבריו נפגשים איתן. בגלל האתגר, ועל מנת להרשים את אנדי, סטייסי מסכימה לקפוץ מהסף למים למטה. אך עד מהרה הפד המדמם שלה צף לידה. כועסת על כך שאנדי צוחק עליה ובחושבה שלידיה צוחקת עם הקבוצה, סטייסי מחליטה שאהבתה לאנדי "מתה".

ברגע שבית הספר מתחיל שוב, סטייסי מגלה שלידיה ואנדי יוצאים יחד. מרגישה נבגדת על ידי לידיה, סטייסי מפסיקה לדבר איתה. סטייסי שולחת הודעת טקסט לקבוצה אנונימית שללידיה יש שיערות על הפטמה שלה. בהמשך סטייסי מחליטה להרוס את "ווידאו הכניסה" שהיא עשתה עבור הבת מצווה הקרובה של לידיה עם וידאו קליפים אישיים מביכים; עם זאת, סטייסי לא שולחת את הסרטון ללידיה.

סטייסי ממשיכה לנסות למשוך את תשומת ליבו של אנדי, וגם מבקרת בבית אבות בו נמצאת סבתו של אנדי. סטייסי גם ממשיכה לנסות לגרום לעצמה להיראות מבוגרת ופופולרית ממה שהיא. היא מתווכחת עם הוריה על אטרקציות שיש לה בבת המצווה ואיזה בגדים יורשה לה ללבוש. לבסוף אנדי נפרד מלידיה ומציע לתת לסטייסי את הנשיקה הראשונה שלה. כשהם מסתתרים מאחורי וילונות של ארון קודש, קוטעת את השניים הרבה רבקה, מורתם. אירוע זה מוביל לעוד מריבות בין סטייסי לאביה.

אמה של לידיה (ג'קי סנדלר), שאינה יודעת שסטייסי ולידיה אינן מדברות, מגיעה לבית פרידמן. היא מבקשת מאמה של סטייסי (אידינה מנזל) את סרטון הכניסה לבת המצווה של לידיה. לא מבינה מה יש בסרטון, אמה של סטייסי שולחת את הסרטון לאמה של לידיה מהמחשב של סטייסי. ביום בת המצווה של לידיה, את סרטון הכניסה מנגן די ג'יי שמולי (עידו מוסרי). למרות שסטייסי מנסה לגרום לדי ג'יי שמולי לעצור את הסרטון, הנזק נעשה – כאשר לידיה עומדת להיכנס למסיבה שלה, היא בורחת ואומרת בכעס לסטייסי שתלך משם.

בטקס בת המצווה המתקיים בשבת בבית כנסת קונסרבטיבי, היא עולה וקוראת את המפטיר מפרשת כי תשא. כשהיא רואה שלידיה והוריה לא שם, היא עוצרת ומתוודת על הכל בפני הקהל שנאסף. לאחר הודאתה, היא מסיימת את קריאת התורה בהשתדלותו של אביה, ואז רצה להתנצל בפני לידיה ולשאול אם לידיה תבוא למסיבה שלה. מאוחר יותר באותו לילה, כאשר לידיה והוריה מגיעים, הם מופתעים לראות שהוריה של סטייסי שינו את המסיבה על מנת שתהיה מסיבה עבור לידיה. סטייסי ולידיה משלימות זו עם זו, בעוד סטייסי מתחילה לרקוד עם מטאו, ילד אחר בבית הספר שלה שחיפש לעיתים קרובות את תשומת ליבה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2022, נטפליקס הודיעה כי הרומן למבוגרים צעירים משנת 2005 את מה-זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי מאת פיונה רוזנבלום יעובד על ידי התסריטאית אליסון פק לסרט עלילתי בעל אותו שם בבימויו של סמי כהן ובכיכובו של אדם סנדלר.[8] שלב הצילומים החל ב-29 ביוני 2022 בטורונטו, ונמשך עד 11 באוגוסט.[9] Alloy Entertainment שימשה כחברת הפקה משותפת בסרט, לצד האפי מדיסון.[10][11] ביולי 2022 נחשף כי אידינה מנזל, ג'קי סנדלר, סיידי סנדלר, סאני סנדלר, סמנתה לוריין, דילן הופמן, שרה שרמן, דן בולה, עידו מוסרי, ג'קי הופמן ולואיס גוזמן לוהקו לסרט.[12]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך הטקס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה מקור
פרס בחירת הקהל 18 בפברואר 2024 כוכב סרט הקומדיה של השנה אדם סנדלר מועמדות [13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תענוג צרוף: סרט הבת מצווה של משפחת סנדלר בנטפליקס פשוט מושלם, באתר וואלה!‏, 24 באוגוסט 2023
  2. ^ ביקורת: את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי - 12 זה גיל מושלם, באתר Vgames.co.il, ‏25 באוגוסט 2023
  3. ^ אתר למנויים בלבד "את מה־זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי": אדם סנדלר מצא לבת שלו עבודה, באתר הארץ, 27 באוגוסט 2023
  4. ^ ארז דבורה, קומדיית התבגרות יהודית שנונה ומהנה? היא נמצאת במרחק קליק אחד בשלט, באתר ynet, 27 באוגוסט 2023
  5. ^ DiLillo, John (10 במאי 2023). "All the New Netflix Movies You Can Watch This Summer". Netflix. ארכיון מ-22 ביוני 2023. נבדק ב-11 במאי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Adam Sandler and His Daughters Join Forces on Screen in Netflix's 'You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah' Trailer". Vairety. 10 באוגוסט 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Legacy, Spencer (10 במאי 2023). "You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah Netflix Release Date Set". ComingSoon.net. ארכיון מ-10 במאי 2023. נבדק ב-10 במאי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Film Adaptation of Young Adult Novel 'You Are So Not Invited To My Bat Mitzvah' In Production". Netflix Media Center. ארכיון מ-20 באוגוסט 2022. נבדק ב-20 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Rubin, Rebecca (14 ביולי 2022). "Adam Sandler and His Family to Star in 'You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah' Movie at Netflix". Variety. ארכיון מ-11 במאי 2023. נבדק ב-11 במאי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Grobar, Matt (24 באוגוסט 2022). "'Purple Hearts' Producer Alloy Entertainment Unveils Film Development Slate; Includes Adaptations Of Books 'Getting Rid Of Matthew', 'Pyrates', 'Kisses & Croissants' And '99 Days'". Deadline Hollywood. ארכיון מ-14 באוקטובר 2022. נבדק ב-14 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Keates, Emma (14 ביולי 2022). "Netflix to Adam Sandler: You Are SO Not Invited To My Bat Mitzvah!". The A. V. Club. ארכיון מ-11 במאי 2023. נבדק ב-11 במאי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Grobar, Matt (13 ביולי 2022). "Adam Sandler, Idina Menzel & 'SNL's Sarah Sherman Among Cast Set For Netflix's YA Comedy 'You Are So Not Invited To My Bat Mitzvah'; Happy Madison & Alloy Entertainment Producing". Deadline. ארכיון מ-13 ביולי 2022. נבדק ב-20 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Taylor Swift, 'Barbie' and 'Grey's Anatomy' Score at 2024 People's Choice Awards: See the Full List of Winners, Peoplemag (באנגלית)