בבילון 5 - פרקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עונות הסדרה "בבילון 5" והסרטים
1993–2007

לפי סדר כרונולוגי:
2245-48 • בהתחלה (סרט ראשון)א
2256 • הקמתה של תחנת בבילון 5
2257 • ההתאספות (פיילוט)
2258 • אותות וסימנים לבאות (עונה 1)
2259 • ביאת הצללים (עונה 2)
2260 • נקודת האל-חזור (עונה 3)
2261 • ללא כניעה, ללא נסיגה (עונה 4)ב
2261 • החלל השלישי (סרט שני)ג
2262 • גלגל האש (עונה 5)ד
2263 • נהר הנשמות (סרט שלישי)
2265 • אגדת הסיירים (סרט חמישי)
2266 • קריאה לנשק (סרט רביעי)
2267 • קרוסייד (סדרה בת)
2271 • הסיפורים האבודים - קולות בחשיכה
2278 • בהתחלה (סרט ראשון)*
2281 • השמדתה של תחנת בבילון 5

א סיפור המסגרת מתרחש בשנת 2278.
ב הפרק האחרון של העונה מתאר אירועים שקרו החל משנת 2362 והלאה.
ג הסיפור מתרחש בין שתי המלחמות בעונה 4.
ד הפרק האחרון של הסדרה מתרחש בשנת 2281.

בבילון 5אנגלית: Babylon 5) היא סדרת מדע בדיוני אמריקנית מסוגת אופרת החלל, שנוצרה, הופקה ונכתבה ברובה על ידי ג'יי מייקל סטרזינסקי. הסדרה מתמקדת בתחנת החלל בבילון 5, העומדת במרכזם של סכסוכי פוליטיקה, דיפלומטיה וקונפליקטים בין השנים 2257–2262. הסדרה משתמשת במוטיב של קשתות סיפור, ולרוב היא מיוחסת כ"נובלה טלוויזיונית" בשל כך.

סרט הטלוויזיה ששימש כפרק פיילוט לסדרה שודר ב-22 בפברואר 1993, והסדרה עצמה שודרה מ-26 בינואר 1994 ועד 25 בנובמבר 1998 למשך חמש עונות. עקב המבנה התאגידי של וורנר והמדיניות שלו בנוגע לסינדיקציה של רשת PTEN שפשטה את הרגל, הסדרה שודרה בשידור חוזר רק פעם אחת ולא הופיעה בטלוויזיה האמריקנית כלל מאז שנת 2003 ועד לשנת 2018, עת החלה בשידורים חוזרים ברשת להפקות מדע בדיוני Comet TV. הסדרה הובילה לשישה סרטי טלוויזיה ולסדרת ספין-אוף, קרוסייד, שרצה למשך 13 פרקים בלבד בשנת 1999.

חמש העונות של הסדרה מתייחסות כל אחת ישירות לשנה בה מתרחשים האירועים (2262-2258). כל עונה נושאת שם מרכזי לפי הפרק העיקרי שבה. כאשר הסדרה מתחילה, התחנה מקבלת את פניהם של מספר שגרירים מגזעים שונים בגלקסיה. כדור הארץ כמעט ושרד מלחמה בשוגג עם המינברים העוצמתיים, אשר למרות עליונותם הטכנולוגית, נכנעו באופן מסתורי בדיוק לפני השמדת גזע בני האדם.

פרק הפיילוט - ההתאספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסרט תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
במקור בעברית
Babylon 5: The Gathering בבילון 5: ההתאספות ג'יי מייקל סטרזינסקי ריצ'רד קומפטון 22 בפברואר 1993
שגריר הוורלונים כמעט נהרג בידי מתנקש מיד לאחר הגעתו לתחנת בבילון 5. קומנדר סינקלייר הוא החשוד העיקרי.

עונה ראשונה - אותות וסימנים לבאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי ש"ההתאספות" צולם כפרק הפיילוט ופרקי הטלוויזיה היו אמורים להמשיך מיידית אחריו, פרק זמן של שנה לקח בין שידורו של הפיילוט לבין שידורו של הפרק הראשון. אי לכך, "חצות בקו האש" מתפקד כפרק פיילוט שני. כתוצאה מכך, חלק מצוות השחקנים עזבו את הסדרה, ביניהם טמלין טומיטה (המגלמת את לוטננט קומנדר לורל טקשימה), פטרישיה טולמן (המגלמת את הטלפתית ליטה אלכסנדר) וג'וני סקה (המגלם את ד"ר בנג'מין קייל) והוצגו דמויותיהן של לוטננט קומנדר איבנובה והטלפתית טליה וינטרס בפרק הראשון בסדרה. מסיבה זו, פרק זה לוכד את מערכות היחסים השונות שבין הגזעים שפרק הפיילוט נגע בהם בקצרה, ביניהן מלחמת ארץ-מינברים, כיבוש נארן ונפילתה מחן של הרפובליקה הסנטאורית.

העונה הראשונה מתרחשת במהלך שנת 2258, כאשר קומנדר ג'פרי סינקלייר ממונה על פיקוד התחנה, ועוזרים לו הקצינה המבצעית סוזן איבנובה ומנהל האבטחה מייקל גריבלדי. במרביתה של העונה, סינקלייר נזכר בלכידתו בידי המינברים במהלך מלחמתם בבני האדם. המינברים האמינו שסינקלייר מחזיק בנשמתו של מנהיג המינברים הנערץ ויילן, ובשל הגילוי שנשמות מינברים נולדו מחדש בבני אדם, המינברים נכנעו רגע לפני ניצחונם כדי למנוע את הרג אחיהם. פעולה זו היא מוקדו של חיכוך פנימי בין חברי הכתות של המינברים שאינם חולקים באמונה זו. עם התפתחות העלילה מתגלה כי דלן היא חברה במועצה האפורה המינברית, ולקראת סוף השנה היא מתחילה לעבור תהליך לשינוי צורה מתוך תקווה לגשר בצורה טובה יותר בין בני האדם למינברים.

העונה עוסקת גם בעליית המתחים בין שני גזעים בעלי עבר עקוב מדם - רפובליקת הסנטאורים שסר חינה ומשטר נארן שהיה נתון לשליטתם של הסנטאורים אך הצליח למרוד בהם. שגריר הסנטאורים בתחנת בבילון 5, לונדו מולארי, מבקש להחזיר את בני עמו לגדולתם ועושה עסקה עם בן בריתו החדש, מר מורדן המסתורי, להנחיל מכה ניצחת בנארנים. בכדור הארץ, כמה בני אדם מתנגדים להשפעתם של החייזרים, ומבקשים לחסלם מכל רכוש של ברית הארץ, כשתחנת החלל בבילון 5 נמנית לאחד מהם.

שגרירת המינברים דלן מתגלה כחברה במועצה האפורה, הגוף השליט של המינברים. בסופו של דבר, היא משנה את צורתה להיבריד של בן אנוש/מינברי כדי לבנות גשר בין שני העמים. השנה מסתיימת עם מותו של נשיא ברית הארץ לואיס סנטיאגו, כשצוות התחנה מאמין שמדובר בהתנקשות.

מספר הפרק שם הפרק תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
בסדרה בעונה במקור בעברית
1 1 Midnight on the Firing Line חצות בקו האש ג'יי מייקל סטרזינסקי ריצ'רד קומפטון 26 בינואר 1994
כאשר הנארנים תוקפים מושבה סנטאורית, לונדו וג'קאר כמעט מחליפים ביניהם מהלומות. בינתיים, ספינות עריקים תוקפות ספינות תובלה בסמוך לתחנת בבילון 5.
2 2 Soul Hunter צייד הנשמות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 2 בפברואר 1994
ספינה שניזוקה קשות מובאת לתחנת בבילון 5, והחייזר המסתורי שבתוכה מתגלה כצייד הנשמות - אחד מתוך גזע אלמותי שמסוגל לחוש במוות מתקרב ולגנוב נשמה של אדם.
3 3 Born to the Purple נולד למלוכה לארי דיטיליו ברוס סת' גרין 9 בפברואר 1994
הקריירה של לונדו נמצאת בסכנה כאשר שפחה יפהפייה מפתה אותו וגונבת קובץ מחשב המכיל מידע רגיש. בינתיים, גריבלדי חוקר שימוש בלתי מורשה בערוץ תקשורת מוגבל.
4 4 Infection הידבקות ג'יי מייקל סטרזינסקי ריצ'רד קומפטון 16 בפברואר 1994
ד"ר פרנקלין מקבל ביקור מחברו הקרוב והמנטור שלו, ארכאולוג לגזעים חייזרים בשם ד"ר הנדריקס. הנדריקס מעוניין בעזרתו של פרנקלין בניתוח ממצאים אורגניים וטכנולוגיים אותם מצא על פני כוכב לכת מת. אולם, הממצאים מקבלים רצון משלהם ומתחילים להשפיע על עוזרו של הנדריקס.
5 5 The Parliament of Dreams פרלמנט החלומות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 23 בפברואר 1994
אהובתו לשעבר של סינקלייר, קתרין סאקאי, מגיעה לתחנה במהלכו של פסטיבל אשר מתרחש לכל אורך השבוע ובו החייזרים מדגימים את אמונותיהם. בינתיים, אויב וותיק שולח מתנקש להרוג את ג'קאר.
6 6 Mind War מלחמת מחשבות ג'יי מייקל סטרזינסקי ברוס סת' גרין 2 במרץ 1994
טלפת עריק המחזיק בכוחות נדירים מוצא מקום מפלט בבבילון 5, ושני שוטרים מחיל הטלפתים נשלחים ללכוד אותו. קתרין סאקאי עושה את דרכה לכוכב הלכת סיגמא-957 כדי לחקור מחצב הקיים בו, ומתעלמת מאזהרותיו החמורות של ג'קאר.
7 7 The War Prayer תפילת המלחמה די סי פונטנה ג'ים ג'ונסטון 9 במרץ 1994
קבוצה גזענית מהלכת אימים על חייזרים בתחנת בבילון 5, כשהם דוקרים אותם ומוקיעים אותם בשל מוצאם. בינתיים, לונדו נקלע לבעיה כאשר שני סנטאורים צעירים מעוניינים לשבור מסורת על ידי התעלמות מנישואיהם המשודכים, ובמקום זאת להינשא בשל אהבתם אחד לשנייה.
8 8 And the Sky Full of Stars והשמיים מלאי כוכבים ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 16 במרץ 1994
סינקלייר נחטף ומתוחקר בידי שני אנשים שנחושים להוכיח שהוא בגד בכדור הארץ במהלך הקרב על הקו.
9 9 Deathwalker מהלכת המוות לארי דיטיליו ברוס סת' גרין 20 באפריל 1994
נאטות' תוקפת אשה חייזרית שרק הגיעה לתחנת בבילון 5, תוך שהיא טוענת שמדובר בפושעת המלחמה ג'אדור ממלחמת הדילגארים, שידועה בכינוי "מהלכת המוות". בינתיים, טליה וינטרס נשכרת בידי שגריר הוורלונים קוש כדי לפקח על משא ומתן מוזר בין שני גזעים. הופעת אורח: שרה דאגלס.
10 10 Believers מאמינים דייוויד ג'רולד ריצ'רד קומפטון 27 באפריל 1994
זוג חייזרים מגיעים לד"ר פרנקלין עם בנם החולה במחלה סופנית. הילד יוכל להחלים באמצעות ניתוח פשוט אך אמונותיהם הדתיות של הוריו אוסרות זאת. בינתיים, איבנובה מלווה ספינת תובלה בטריטוריה של עריקים.
11 11 Survivors ניצולים מארק סקוט זיקרי ג'ים ג'ונסטון 4 במאי 1994
פיצוץ מתרחש באחד ממפרצי הטייסות מספר ימים לפני שהנשיא סנטיאגו מתכוון לערוך ביקור בתחנת בבילון 5. אדם גוסס מפליל את גריבלדי, וזה בדיוק מה שראש צוות האבטחה של הנשיא רוצה לשמוע, משום שהיא מאשימה את גריבלדי במותו של אביה.
12 12 By Any Means Necessary בכל האמצעים הדרושים קתרין מ. דרנן ג'ים ג'ונסטון 11 במאי 1994
תאונה במפרצי העגינה מתחילה שרשרת בעיות בתחנת בבילון 5, כאשר מכולת משא נארנית מושמדת ואחד העובדים נהרג. עובדי הנמל דורשים תנאים טובים יותר או שיתחילו בשביתה. בינתיים, ג'קאר צריך למצוא תחלופה לצמח ג'קואן-את' לצורך ביצוע טקס דתי חשוב.
13 13 Signs and Portents אותות וסימנים לבאות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 18 במאי 1994
אשת אצולה של הסנטאורים מגיעה לבבילון 5 כדי ללוות ממצא סנטאורי חשוב שנמצא בחזקתו של לונדו בחזרה לעולם הבית. בינתיים, אדם מסתורי מבקר את כל השגרירים החייזרים ושואל אותם שאלה בלתי שגרתית.
14 14 TKO נוקאאוט טכני לארי דיטיליו ג'ון סי פלין השלישי 25 במאי 1994
גריבלדי מופתע כאשר חבר וותיק מגיע לבבילון 5 כדי להילחם במוטאי - זירת לחימה חייזרית פראית במיוחד. בינתיים, לאיבנובה יש בעיה להתגבר על מותו של אביה.
15 15 Grail גביע כריסטי מרקס ריצ'רד קומפטון 6 ביולי 1994
אדם מגיע לתחנת בבילון 5 ומבקש מהשגרירים החייזרים מידע שיכול לעזור לו במסעו למציאת הגביע הקדוש. בינתיים, גנגסטר ששוכן במפלס התחתון עושה בעיות לכוחות האבטחה על ידי מחיקת זיכרונם של אלה המתנגדים לו.
16 16 Eyes עיניים לארי דיטיליו ג'ים ג'ונסטון 13 ביולי 1994
החלטותיו של סינקלייר מהשנה האחרונה מתחילות לרדוף אחריו כאשר מגיע לתחנה חוקר מטעם חקירות פנים כדי לבחון את נאמנות הצוות לברית הארץ, באמצעות שימוש בטלפת. בינתיים, לניר מגלה עניין רב בנסיונותיו של גריבלדי להרכיב אופנוע משנות ה-90 של המאה ה-20.
17 17 Legacies מורשות די סי פונטנה ברוס סת' גרין 20 ביולי 1994
ספינת מלחמה של המינברים מגיעה לבבילון 5 כדי להציג את גופתו המתה של מנהיג המינברים. בינתיים, איבנובה וטליה וינטרס נאבקות לגורלה של נערה צעירה שהתגלו בה כוחות טלפתיים.
18 18 A Voice in the Wilderness Part 1 קול בשממה, חלק ראשון ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 27 ביולי 1994
אותות מוזרים מתחילים להגיע מכוכב הלכת אפסילון 3 - אותו מקיפה תחנת בבילון 5. ספינת מדע נשלחת לחקור, אך מערכת הגנה מתוך הכוכב מונעת ממנה לנחות. בינתיים, כאשר מתפתח מרד על מינויה של ממשלת הארץ החדשה על מאדים, גריבלדי חושש לחייה של אהובתו לשעבר המוצבת שם.
19 19 A Voice in the Wilderness Part 2 קול בשממה, חלק שני ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 3 באוגוסט 1994
המצב הופך להיות מתוח יותר כאשר ספינת מלחמה של ברית הארץ מגיעה לתחנת בבילון 5 כדי "להגן על האינטרסים של הארץ", וכורי ההיתוך של כוכב אפסילון 3 מתחילים לפעול באופן בלתי יציב - בכך הם מאיימים להשמיד את כוכב הלכת ואת בבילון 5.
20 20 Babylon Squared בבילון תקועה ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 10 באוגוסט 1994
תחנת בבילון 4 מופיעה מחדש באותו מקום שהיא נעלמה ממנו לפני ארבע שנים, וסינקלייר וגריבלדי שולחים לתוכה משלחת כדי לחלץ את אנשי צוותה. בינתיים, דלן מזומנת על ידי המועצה האפורה של המינברים והיא מודיעה לה שחברי המועצה בחרו בה בתור המנהיגה החדשה.
21 21 The Quality of Mercy איכותו של חסד ג'יי מייקל סטרזינסקי לוריין סינה פריירה 17 באוגוסט 1994
ד"ר פרנקלין חוקר מתמחה ברפואה שעוסקת בכך באופן בלתי חוקי במפלס התחתון. בינתיים, לונדו לוקח את לניר בסיור במחוזותיה המפוקפקים של בבילון 5, ורוצח מורשע ממתין בכלא לביצוע גזר הדין - מות האישיות שלו.
22 22 Chrysalis גולם ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 26 באוקטובר 1994
מושבת חלל נארנית הסמוכה לחלל הסנטאורים מציתה קונפליקט בין שני הגזעים מחרחרי המלחמה, ולונדו מקבל הצעה לטפל בבעיה. בינתיים, גריבלדי מנסה לגלות מה המודיע שלו מצא וגרם למותו.

עונה שנייה - ביאת הצללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2259, קפטן ג'ון שרידן נוטל את הפיקוד על תחנת בבילון 5 לאחר שסינקלייר מועבר לעולם הבית של המינברים ללא כל הסבר. הוא וצוות התחנה מגלים שההתנקשות בנשיא סנטיאגו תוכננה בידי סגן הנשיא קלארק, שעלה לנשיאות. קונפליקט פורץ בין צוות התחנה לבין 'חיל הטלפתים', ארגון אוטוקרטי שמבקש לשלוט בכל הטלפתים האנושיים, כאשר מתגלה שקומנדר איבנובה, השנייה בשרשרת הפיקוד בתחנה, היא טלפתית רדומה שברחה מרישום החיל.

בצל גסיסתו של קיסר הסנטאורים החולה, לונדו מולארי פועל יחד עם לורד ריפא לחסל כל מתנגד לשלטון. בנוסף, הוא ממשיך לעבוד עם "בן בריתו" החדש מר מורדן ושותפיו המסתוריים ותוקף את הנארנים. כאשר קיסר הסנטאורים מת, מולארי וריפא שמים את אחיינו הבלתי יציב קתרג'יה על כס המלכות. דרכו הם מחרחרים מלחמה כוללת נגד הנארנים, ומשתמשים בנשק להשמדה המונית כדי לכבוש את עולם הבית של הנארנים.

ממשלת הארץ הופכת לרודנית יותר ויותר, והיא מדכאת קולות מחאה ושידורי תעמולה. שגריר הוורלונים קוש חושף בפני שרידן שהוורלונים הם אויביהם של הצללים, והוא מבקש את עזרתו ללחום בהם.

מספר הפרק שם הפרק תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
בסדרה בעונה במקור בעברית
23 1 Points of Departure נקודות יציאה ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 2 בנובמבר 1994
קפטן ג'ון שרידן נוטל פיקוד על תחנת בבילון 5 אחרי שסינקלייר מועבר לתפקיד אחר. בינתיים, ספינה מינברית עריקה מחפשת מפלט בתחנה והאמת אודות סופה של מלחמת ארץ-מינברים מתגלה.
24 2 Revelations התגלויות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 9 בנובמבר 1994
ד"ר פרנקלין נוקט בצעדים נואשים כדי להציל את גריבלדי. בינתיים, דלן מגיחה מהגולם שלה, אחותו של שרידן מגיעה לביקור, עסקיו של לונדו עם מר מורדן נעשים מורכבים יותר וג'קאר חוזר ממסעותיו עם אזהרה חמורה.
25 3 The Geometry of Shadows גאומטריית הצללים ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 16 בנובמבר 1994
לונדו ממשיך לחפש אחר כוח ויוקרה בעולם הבית שלו. קבוצה של טכנומגים מבקרת בתחנת בבילון 5, ואיבנובה נאלצת ליישב סכסוך מסוכן בקרב אוכלוסיית הדראזים.
26 4 A Distant Star כוכב מרוחק די סי פונטנה ג'ים ג'ונסטון 23 בנובמבר 1994
שרידן מפעיל מבצע הצלה מסוכן לחילוץ ספינת מחקר של הארץ שנטושה בהיפר-חלל ושמפקד עליה חברו הטוב. בינתיים, סמכותה של דלן בקרב המינברים עולה בסימן שאלה לאחר שינוי הצורה שעברה.
27 5 The Long Dark החושך הממושך סקוט פרוסט מריו די ליאו 30 בנובמבר 1994
ספינת מחקר קריוגני מלפני מאה שנים מתקרבת לעבר בבילון 5, והיא מביאה עמה יצור קטלני ואדם מהעבר.
28 6 Spider in the Web עכביש בקורים לארי דיטיליו קווין ג'י קרמין 2 בדצמבר 1994
חבר וותיק של טליה וינטרס נרצח בתקרית המערבת את תנועת המחתרת של מאדים.
29 7 Soul Mates נשמות תואמות פיטר דייוויד ג'ון סי פלין השלישי 14 בדצמבר 1994
שלוש נשותיו של לונדו מגיעות לתחנה. דלן מבקשת את עזרתה של איבנובה בהתאקלמות לתכונותיה האנושיות החדשות. בעלה לשעבר של טליה, טלפת מחיל הטלפתים כמוה, מגיע לתחנה עם סיפור מעניין.
30 8 A Race Through Dark Places מרוץ דרך מקומות חשוכים ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 25 בינואר 1995
שוטר חיל הטלפתים אלפרד בסטר חוזר לתחנת בבילון 5 ומחפש אחר רשת מנהרות תת-קרקעיות העוזרות לטלפתים עריקים לברוח מהחיל. הגעתו מציתה זעם בקרב הסגל הפיקודי של התחנה כשהם מגלים שמישהו מבפנים עוזר בהברחות.
31 9 The Coming of Shadows ביאת הצללים ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 1 בפברואר 1995
קיסר הסנטאורים טורהאן מגיע לביקור ממלכתי בבבילון 5, מה שמוביל להתנהגות אגרסיבית מצידם של לונדו וג'קאר. גריבלדי נתקל בקבוצה מסתורית העונה לשם "הסיירים".
32 10 Gropos חיילים לארי דיטיליו ג'ים ג'ונסטון 8 בפברואר 1995
תחנת בבילון 5 מארחת 25 אלף חיילי כוחות היבשה של צבא ברית הארץ, בהנהגתו של גנרל ריצ'רד פרנקלין - אביו של סטיבן. הופעת אורח: פול וינפילד.
33 11 All Alone in the Night לבד בלילה ג'יי מייקל סטרזינסקי מריו די ליאו 15 בפברואר 1995
במהלך קרב בין חלליות הסטארפיורי, שרידן נחטף בידי גזע חייזרי. דלן מזומנת למועצה האפורה כדי לשמוע את דבר גורלה.
34 12 Acts of Sacrifice מעשים של הקרבה ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 22 בפברואר 1995
ג'קאר מנסה לארגן סיוע לבני עמו משרידן וברית הארץ. איבנובה משתמשת בכל האמצעים שברשותה כדי לכרות ברית עם גזע חייזרי חדש.
35 13 Hunter, Prey צייד וניצוד ג'יי מייקל סטרזינסקי מנחם בינצקי 1 במרץ 1995
הצוות הפיקודי של תחנת בבילון 5 - וגם ממשל הארץ - מנסים למצוא דוקטור שנעלם וברשותו מידע על ההתנקשות בחייו של הנשיא סנטיאגו.
36 14 There All the Honor Lies היכן שכל הכבוד מונח פיטר דייוויד מייק ויג'אר 26 באפריל 1995
שרידן כמעט ומאבד את הפיקוד על התחנה אחרי שהוא הורג מינברי מתוך הגנה עצמית. בינתיים, איבנובה ממונה על חנות מזכרות במפלס התחתון המוכרת מרצ'נדייזינג של בבילון 5.
37 15 And Now for A Word ועכשיו הודעה ג'יי מייקל סטרזינסקי מריו די ליאו 3 במאי 1995
צוות חדשות של רשת ISN מבקר בתחנת בבילון 5 למשך 36 שעות כדי לצלם סרט תיעודי ולתעד את החיים בתחנה וכן את התנהלותה של מלחמת נארן-סנטאורי.
38 16 In the Shadow of Z'ha'dum בצילו של זאהדום ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 10 במאי 1995
שרידן מגלה קשר בין אשתו המנוחה לבין מר מורדן המסתורי, וגורם לניכורם של כל אלה הקרובים אליו כאשר הוא מורה להחזיק במר מורדן תחת מעצר. בינתיים, "משמר הלילה" מוקם במקום אחר בתחנה.
39 17 Knives סכינים לארי דיטיליו סטיבן ל. פוזי 17 במאי 1995
לונדו מתאחד עם חבר וותיק, אך נקלע באמצעה של אג'נדה של הרפובליקה. בינתיים, צורת חיים חייזרית פולשת לגופו של שרידן.
40 18 Confessions and Lamentations וידויים וקינות ג'יי מייקל סטרזינסקי קווין ג'י קרמין 24 במאי 1995
מגפה קטלנית מאיימת על גזע המארקב בכיליון, מה שמוביל את ד"ר פרנקלין במירוץ כנגד הזמן למצוא תרופה בטרם שאר הגזעים יידבקו.
41 19 Divided Loyalties נאמנויות מחולקות ג'יי מייקל סטרזינסקי חזוס טרבינו 11 באוקטובר 1995
ליטה אלכסנדר חוזרת לבבילון 5 עם הידיעה שאחד מהצוות הפיקודי הוא סוכן רדום של חיל הטלפתים, ללא ידיעתו.
42 20 The Long, Twilight Struggle מאבק השחרית הארוך ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 18 באוקטובר 1995
מכונת המלחמה של הסנטאורים עושה את דרכה לעולם הבית של הנארנים, והיא נעזרת ללא ידיעתם בכוחות הצללים. בינתיים, שאריות הצי של הנארנים מתכננים מתקפה של הרגע האחרון.
43 21 Comes the Inquisitor הגעת האינקוויזיטור ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 25 באוקטובר 1995
הוורלונים שולחים אינקוויזיטור לבבילון 5 כדי לבחון את נכונותם של שרידן ודלן למלחמת האור הקרבה. בינתיים, הנארנים שבתחנה מבקשים לערער את מנהיגותו של ג'קאר.
44 22 The Fall of Night נפילת הלילה ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 1 בנובמבר 1995
הצוות הפיקודי של התחנה נקלע בין הפטיש לסדן כאשר שרידן מסכים להעניק מקלט לספינת מלחמה נארנית, בעוד ברית הארץ מנסה להרגיע את הרפובליקה הסנטאורית האגרסיבית. משמר הלילה מתחיל להרחיב את השפעתו בתחנה.

עונה שלישית - נקודת האל-חזור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2260, ממשלת הארץ ממשיכה להיות קסנופובית, בעוד שבתחנת החלל בבילון 5, שרידן ודלן - שהחלו במערכת יחסים רומנטית - יצרו את "קונספירציית האור" כדי לנסות ולחשוף את האמת על השפעתם של הצללים. יחסים מתוחים בין ממשל הארץ למושבת מאדים מגיעים לנקודת רתיחה כאשר מאדים מכריזה על עצמאותה וממשל הארץ מכריז על משטר צבאי ותוקף אותה. בזעמו, שרידן מושך את בבילון 5 מהברית הארצית, בתמיכתם של המינברים.

גורלה של תחנת בבילון 4 מתגלה כאשר סינקלייר חוזר לבבילון 5 ומבקש עזרה משרידן. מתגלה שגורלו של סינקלייר הוא להשתמש במסע בזמן כדי לקחת את בבילון 4 חזרה בזמן לתקופת מלחמת ארץ-מינברים, שם הוא משנה את צורתו למנהיג המינברים הנערץ ויילן באמצעות אותו מתקן ששימש את דלן לשינוי הצורה שלה.

השגריר מולארי מבין שהעסקה שערך עם הצללים נהפכה למסוכנת והוא מנסה לנתק קשרים עם מר מורדן, אך נכשל. קוש מגלה לשרידן שניתן להילחם בצללים בעזרת טלפתים. בהתעקשותו של שרידן, הוורלונים מתקיפים את הצללים, אך כעונש הצללים הורגים את קוש.

אשתו של שרידן, שנחשבה למתה באתר ארכאולוגי בכוכב הלכת זאהדום לפני מספר שנים, מגיעה לתחנה ומשכנעת את שרידן ללוות אותה חזרה לזאהדום. הצללים מנסים לכפות על שרידן להצטרף למטרתם וספינותיהם מאיימות על בבילון 5. מונחה על ידי מילותיו של קוש, שרידן מטיס מרחוק ספינה עמוסה בחומרי נפץ גרעיניים אל תוך הכוכב וקופץ לתוך תהום גדולה. ספינת הצללים נסוגה מבבילון 5, אך גריבלדי שהשתגר עם חללית קרב כדי להגן על התחנה מבחוץ, נעלם.

זוהי העונה הראשונה שבה יוצר הסדרה ג'יי מייקל סטרזינסקי כתב את כל הפרקים שבה. הפרק העשירי בעונה, "חלומות גדועים", זכה בפרס הוגו לפרזנטציה הטובה ביותר בטלוויזיה לשנת 1996. העונה מסתיימת עם הפרק "זאהדום", שנחשב לאחד הפרקים החזקים ביותר בסדרה תוך דגש על אפיון דמותו של שרידן, שעד כה לא הייתה לה משמעות נכבדה כמו שבפרק זה[1]. זאת ועוד, הבלוג האינטרנטי io9 כלל את הפרק כאחד הקליף האנגרים הטובים ביותר בטלוויזיה האמריקנית, שמכין את הרקע לעונה הרביעית שנחשבת ל"בשר האמיתי" של הסדרה[2].

מספר הפרק שם הפרק תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
בסדרה בעונה במקור בעברית
45 1 Matters of Honor מקרים של כבוד ג'יי מייקל סטרזינסקי קווין ג'י קרמין 6 בנובמבר 1995
הצוות הפיקודי של תחנת בבילון 5 מקבל הפתעה חדשה עם הצגתם של כלי נשק חדשים שיעזרו להם במלחמתם נגד הצללים. בכיר מממשל הארץ מגיעה לתחנה כדי לחקור את ההקלטה של לוטננט קפר המנוח.
46 2 Convictions אמונות ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 13 בנובמבר 1995
סדרת הפצצות רנדומליות מאיימת על שלום התחנה, על מפקדיה ושגריריה. בינתיים, קבוצת נזירים מהארץ מגיעים לתחנה.
47 3 A Day in the Strife יום בסכסוך ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 20 בנובמבר 1995
צוות בבילון 5 נתקל בגשוש חייזרי מוזר. בינתיים, מעמדו של ג'קאר בקרב הנארנים עומד בפני סימן שאלה גם מבחוץ וגם מבפנים.
48 4 Passing Through Gethsemane לעבור דרך גת שמנים ג'יי מייקל סטרזינסקי אדם נימוי 27 בנובמבר 1995
נזיר טוב לב מותקף בידי עצמים מוזרים וזכרונות עבר חבויים. ליטה אלכסנדר חוזרת לבבילון 5. הופעת אורח: בראד דוריף.
49 5 Voices of Authority קולות של סמכות ג'יי מייקל סטרזינסקי מנחם בינצקי 29 בינואר 1996
איבנובה ומרקוס יוצאים לחפש אחר הראשונים בעזרתו של דראאל. בינתיים, שרידן עומד בפני חקירה של משמר הלילה ושל ה"קצין הפוליטי" החדש של בבילון 5.
50 6 Dust to Dust מאבק לאבק ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 5 בפברואר 1996
"קונספירציית האור" עומדת בסכנה כשאלפרד בסטר מגיע לבבילון 5 בחיפוש אחר סוחר בסמים טלפתיים חזקים הידועים בשם "אבק". ג'קאר עצמו נעשה מושפע מסם זה.
51 7 Exogenesis אקסוג'נסיס (ר' פנספרמיה) ג'יי מייקל סטרזינסקי קווין ג'י קרמין 12 בפברואר 1996
ד"ר פרנקלין ומרקוס חוקרים התפרצות של חייזרים טפילים במפלס התחתון של בבילון 5. על איבנובה מוטלת המשימה לגלות אם לוטננט קורבין מתאים להיכלל ב"קונספירציית האור".
52 8 Messages from Earth מסרים מהארץ ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 19 בפברואר 1996
תגלית מבהילה מובילה את שרידן ודלן למשימה מסוכנת בשטח ברית הארץ. משמר הלילה מרחיב את השפעתו על בבילון 5.
53 9 Point of No Return נקודת האל-חזור ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ים ג'ונסטון 26 בפברואר 1996
כאשר הנשיא קלארק מפזר את הסנאט של הארץ ומכריז על משטר צבאי בכל הברית הארצית, הצוות הפיקודי של בבילון 5 חייב למצוא דרך למנוע ממשמר הלילה מלהשתלט על התחנה. בינתיים, לונדו מקבל חיזיון מאלמנתו של הקיסר טורהאן המנוח כשהיא מבקרת בתחנה. הופעת אורח: מייג'ל בארט.
54 10 Severed Dreams חלומות גדועים ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 1 באפריל 1996
הנשיא קלארק מנסה להשתלט על תחנת בבילון 5 בכוח, מה שמאלץ את שרידן וצוותו להכריז על בבילון 5 כמדינה עצמאית, להתנתק מהברית הארצית ולהתחמש נגד ממשלו של קלארק. דלן מתעמתת עם המועצה האפורה. הופעת אורח: ברוס מק'גיל ופיל מוריס.
55 11 Ceremonies of Light and Dark טקסים של אור וחושך ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 8 באפריל 1996
דלן מנסה לארגן טקס מינברי דתי כדי לעזור לצוות הפיקודי ולשגרירים להסתגל למצבם החדש. שרידים של משמר הלילה מנסים לחתור תחת שליטתו של שרידן על בבילון 5. לונדו מתעמת עם לורד ריפא.
56 12 Sic Transit Vir סיק טרנסיט ויר ג'יי מייקל סטרזינסקי חזוס טרבינו 15 באפריל 1996
ויר נתקל באסון כאשר ארוסתו שמעולם לא פגש מגיעה לתחנה, וש"עבודתו" כשגריר הסנטאורים במינבר מתגלית.
57 13 A Late Delivery from Avalon משלוח מאוחר מאבלון ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 22 באפריל 1996
נוסע מגיע לבבילון 5 וטוען שהוא דמות מאגדות המלך ארתור. בינתיים, שרידן ואיבנובה מנסים להשיג הכרה בקרב ממשלות החייזרים על הסטטוס החדש של התחנה. הופעת אורח: מייקל יורק.
58 14 Ship of Tears ספינת הדמעות ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 29 באפריל 1996
בסטר חוזר לבבילון 5 עם מידע חשאי על ספינה לאספקת נשק ומציע לכרות ברית עם צוות בבילון 5.
59 15 Interludes and Examinations אינטרלודים והבחנות ג'יי מייקל סטרזינסקי חזוס טרבינו 6 במאי 1996
מלחמת הצללים מתחילה מוקדם מהצפוי, ועל שרידן לגייס כוחות נגד הצללים. הוא מבקש עזרה מקוש, דבר שמוביל להשלכות כבדות. בינתיים, פרנקלין מתמודד עם התמכרות לסמים מעוררים עקב לחץ העבודה העצום שלו.
60 16 War Without End Part 1 מלחמה ללא סוף, חלק ראשון ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 13 במאי 1996
ג'פרי סינקלייר חוזר לבבילון 5 עם משימה חיונית להישרדותה של התחנה - לחזור בחזרה בזמן ולגנוב את בבילון 4.
61 17 War Without End Part 2 מלחמה ללא סוף, חלק שני ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 20 במאי 1996
ג'פרי סינקלייר חוזר לבבילון 5 עם משימה חיונית להישרדותה של התחנה - לחזור בחזרה בזמן ולגנוב את בבילון 4.
62 18 Walkabout נוודות ג'יי מייקל סטרזינסקי קווין ג'י קרמין 30 בספטמבר 1996
פרנקלין ממשיך לנדוד ברחבי המפלס התחתון. מחליף וורלוני לקוש מגיע לתחנה. שרידן נחוש בדעתו להנחיל מכה ניצחת בצללים באמצעות יתרון חדש שהשיג לרשותו.
63 19 Grey 17 is Missing אפור 17 חסר ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 7 באוקטובר 1996
גריבלדי חוקר מפלס נטוש של התחנה. דלן מתמנית למנהיגת הסיירים, אך נ'רון מפקפק במידת ראיותה. הופעת אורח: רוברט אנגלונד.
64 20 And the Rock Cried Out, No Hiding Place אבן מקיר תזעק, אין מקום מחבוא ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 14 באוקטובר 1996
משלחת של מנהיגים רוחניים מגיעה לבבילון 5 כדי לבקר את האח תיאו וכדי לספק סיוע לשרידן. בינתיים, לונדו מתחיל לתכס תוכניות כיצד להיפטר מלורד ריפא.
65 21 Shadow Dancing ריקוד הצללים ג'יי מייקל סטרזינסקי קים פרידמן 21 באוקטובר 1996
צבא האור מתכונן להתעמת עם הצללים בקרב הגדול ביותר עד כה. מסע הנוודות של פרנקלין מגיע לסיום עקוב מדם.
66 22 Z'ha'dum זאהדום ג'יי מייקל סטרזינסקי אדם נימוי 28 באוקטובר 1996
אשתו של שרידן, שמתה כביכול לפני ארבע שנים, מגיעה לבבילון 5 ומנסה לשכנע אותו לחזור איתה לזאהדום ולהיפגש עם הצד הנגדי. לונדו מקבל חדשות חשובות בנוגע לעתידו הפוליטי. הצללים מבצעים מהלך נגד תחנת בבילון 5. הופעת אורח: מליסה גילברט.

עונה רביעית - ללא כניעה, ללא נסיגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרידן חוזר מזאהדום בעזרת ישות מסתורית הידוע בשם לוריין, שהעניק לשרידן 20 שנים נוספות לחיות. הוורלונים גורמים לבהלה בקרב שאר הגזעים כאשר הם מתחילים להשמיד כוכבים שלמים אשר הושפעו מהצללים. מולארי מפחד שהוורלונים ישמידו את סנטאורי פריים, והוא משמיד את בסיס הצללים שעל הכוכב ומוציא להורג את מר מורדן. שרידן מגלה שהוורלונים והצללים נשלחו בידי הראשונים להשגיח על הגזעים הצעירים, אך עקב שוני אידאולוגי ביניהם הם לחמו אחד בשני במשך עידנים והשתמשו בגזעים הצעירים במלחמה באמצעות שליח. בעזרתם של גזעים עתיקים אחרים, שרידן משכנע את הוורלונים והצללים לעזוב ולהפסיק ולהתערב בגזעים הצעירים.

גריבלדי חוזר לבבילון 5 ללא כל הסבר להיעלמותו. הוא מרחיק את עצמו משאר הצוות הפיקודי וחווה שינויים קיצוניים במצב הרוח. הוא מתפטר מתפקידו ונוסע למאדים כדי לעבוד עם איש העסקים ויליאם אדגרס. הוא גם מכניע את שרידן ומאפשר לו להיחטף. מתגלה שגריבלדי אולץ בידי חיל הטלפתים לרגל אחרי אדגרס, אשר פיתח וירוס שנועד להשמיד את הטלפתים. כעת שהוורלונים והצללים אינם עוד, הממשל הטוטליטרי של הארץ מנסה להשתמש בשרידן הכלוא ככלי תעמולה, אך גריבלדי - שהשתחרר מהשפעתו של חיל הטלפתים - מציל אותו. מלחמת אזרחים פורצת בכדור הארץ, שבסופה הנשיא קלארק מתאבד ושרידן נכנע לכוחות הארץ בשל התמרדותו. איבנובה נפצעת אנושות במהלך הלחימה ועוזבת את התחנה כדי לפקד על ספינה משלה.

ליגת העולמות הבלתי מאוחדים מאורגנת מחדש בתור הברית הבין-כוכבית, כאשר ארץ, מינבר, נארן וסנטאורי פריים מתפקדים בתור האו"ם ברחבי הגלקסיה, וכוח הסיירים משמש כאוכפי החוק שלהם. חברי הליגה החדשה ממנים את שרידן לנשיא הברית הבין-כוכבית, והוא ודלן נישאים.

זוהי העונה השנייה שבה כל הפרקים שבה נכתבו בידי ג'יי מייקל סטרזינסקי. במקור, הפרק האחרון של העונה היה אמור להתרחש כעשרים שנה אחרי משום שבזמנו לא היה ידוע אם הסדרה תחודש לעונה חמישית. זאת ועוד, הייתה זו העונה האחרונה בהשתתפותה של קלאודיה כריסטיאן כאיבנובה. אחרי חידוש הסדרה, נדחה פרק זה לסוף העונה החמישית (ובו מופיעה עדיין השחקנית) ובמקום זאת שודר פרק המסכם את ההתרחשויות בתקופות זמן של מיליוני שנים לאחר קיומה של תחנת בבילון 5.

מספר הפרק שם הפרק תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
בסדרה בעונה במקור בעברית
67 1 The Hour of the Wolf שעת הזאב ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 4 בנובמבר 1996
איבנובה, דלן וליטה נוסעות לזאהדום בחיפוש אחר שרידן, בשעה שג'קאר עורך חיפוש אחר גריבלדי. לונדו מגלה שהאקלים הפוליטי בסנטאורי פריים נעשה גרוע יותר תחת שלטונו של קתרג'יה, הקיסר המטורף.
68 2 ?Whatever Happened to Mr. Garibaldi מה קרה למר גריבלדי? ג'יי מייקל סטרזינסקי קווין ג'יימס דובסון 11 בנובמבר 1996
ג'קאר ומרקוס ממשיכים לחפש אחר גריבלדי, ורודפים אחריהם סוכנים מטעם הסנטאורים. שרידן מנסה "לחזור לחיים" באמצעות ישות מסתורית בשם לוריין.
69 3 The Summoning הזימון ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון מקפירסון 18 בנובמבר 1998
זאק אלן, סגנו של גריבלדי, מקבל רמזים למיקומו משוביו. בינתיים, דלן נתקלת בהתנגדות מליגת העולמות הבלתי מאוחדים כשהיא מנסה לארגן את צבא האור.
70 4 Falling Toward Apotheosis ליפול לעבר האלהה ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 25 בנובמבר 1996
בצעד הראשון לקראת המלחמה הקרבה, שרידן מחליט לפעול נגד השגריר הוורלוני החדש. בינתיים, ג'קאר עובר עינויים בסנטאורי פריים בידי קתרג'יה.
71 5 The Long Night הלילה הארוך ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון לאפיה 27 בינואר 1997
שרידן ממשיך להציב מהלכים לקראת העימות הסופי שלו נגד הוורלונים והצללים. ויר ולונדו מתכוננים להתנקש בחייו של הקיסר קתרג'יה. הופעת אורח: בריאן קראנסטון.
72 6 Into the Fire לתוך האש ג'יי מייקל סטרזינסקי קווין ג'יימס דובסון 3 בפברואר 1997
בשיאה של מלחמת הצללים, שרידן מביים עימות סופי בין הוורלונים לצללים במערכת קוריאנה-6.
73 7 Epiphanies התגלויות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 10 בפברואר 1997
גריבלדי מתפטר מתפקידו. בסטר חוזר לבבילון 5 עם חדשות שברית הארץ מתכננת לבודד את התחנה ולהתכחש לנעשה בה.
74 8 The Illusion of Truth אשליית האמת ג'יי מייקל סטרזינסקי סטיבן פורסט 17 בפברואר 1997
צוות הפיקוד של התחנה לוקח סיכון כאשר כתב חדשות ISN מגיע וטוען שברצונו לשדר סיפור אובייקטיבי ואמיתי על בבילון 5.
75 9 Atonement כפרה ג'יי מייקל סטרזינסקי טוני דאו 24 בפברואר 1997
דלן חייבת לחזור למינבר ולהצדיק לבני עמה את מערכת היחסים שלה עם שרידן, ותוך כדי מגלה דבר חשוב. שרידן שולח את פרנקלין ומרקוס למאדים.
76 10 Racing Mars המירוץ למאדים ג'יי מייקל סטרזינסקי חזוס טרבינו 21 באפריל 1997
פרנקלין ומרקוס מגיעים למאדים ומתאמים עם כוחות המחתרת שם. הקרע בין שרידן לגריבלדי הולך ומעמיק.
77 11 Lines of Communication קווי תקשורת ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 28 באפריל 1997
פרנקלין ומרקוס מנסים לשכנע את אנשי המחתרת של מאדים לעזור לשרידן בהתקוממותו נגד הנשיא קלארק. בינתיים, דלן מגלה על קיומו של גזע הדראק ועל המתחים הגואים בין הכתות במינבר.
78 12 Conflicts of Interest ניגודי אינטרסים ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 5 במאי 1997
גריבלדי מתחיל לעבוד עבור מעסיק חדש ומסתורי. שרידן מתכס תוכנית נגד מערכת התעמולה של הנשיא קלארק.
79 13 Rumors, Bargains and Lies שמועות, עסקאות ושקרים ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 22 במאי 1997
שרידן מהתל בליגת העולמות הבלתי מאוחדים כדי להקים ברית חדשה. דלן מתעמתת עם נ'רון מתוך מאמץ לסיים את מלחמת האזרחים של המינברים.
80 14 Moments of Transition רגעים של מעבר ג'יי מייקל סטרזינסקי טוני דאו 19 במאי 1997
מלחמת האזרחים של המינברים מגיעה לסיומה הקטלני. בסטר נותן לליטה המיואשת הצעה. שרידן נחרץ לפעול נגד הארץ אחרי שהוא שומע חדשות נוראיות מאיבנובה.
81 15 No Surrender, No Retreat ללא כניעה, ללא נסיגה ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 26 במאי 1997
מעשיו האחרונים של קלארק גורמים לשרידן להוביל את צי ספינות הכוכב הלבן לעבר פרוקסימה 3 ולשחרר אותה מכוחות ברית הארץ.
82 16 The Exercise of Vital Powers השימוש בכוחות נחוצים ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון לאפיה 2 ביוני 1997
גריבלדי מגיע למאדים ונפגש עם מעסיקו החדש, ויליאם אדגרס. ליטה עוזרת לפרנקלין להתקדם עם הטלפתים הנמצאים בהקפאה קריוגנית.
83 17 The Face of the Enemy פני האויב ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 9 ביוני 1997
גריבלדי ניצב בפני ההחלטה אם לבגוד בשרידן או לא. בינתיים, פרנקלין וליטה מגיעים למאדים עם גופות הטלפתים הקפואים.
84 18 Intersections in Real Time הצטלבויות בזמן אמת ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון לאפיה 16 ביוני 1997
שרידן מתוחקר באופן אכזרי ביותר בידי ברית הארץ.
85 19 Between the Darkness and the Light בין האור והחושך ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 6 באוקטובר 1997
בעוד שרידן עדיין מוחזק בידי ברית הארץ, איבנובה נוטלת פיקוד על צי הספינות בדרכם למטרה הבאה. גריבלדי מנסה להוכיח את חפותו בפני מחתרת מאדים.
86 20 Endgame סוף המשחק ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון קופלנד 13 באוקטובר 1997
שרידן לוקח פיקוד על ההתקפה האחרונה נגד כוחותיו של הנשיא קלארק בעזרתם של גריבלדי, פרנקלין, ליטה ומחתרת מאדים. מרקוס שוקל אם לבצע החלטה חשובה אך מסוכנת.
87 21 Rising Star כוכב עולה ג'יי מייקל סטרזינסקי טוני דאו 20 באוקטובר 1997
שרידן עומד בפני השלכות מעשיו כנגד קלארק וברית הארץ. מרקוס מבצע את ההקרבה האולטימטיבית. דלן מארגנת את הגזעים השונים לברית בצעד משנה היסטוריה.
88 22 The Deconstruction of Falling Stars דקונסטרוקציה של כוכבים נופלים ג'יי מייקל סטרזינסקי סטיבן פורסט 27 באוקטובר 1997
פרק החושף את השפעתה של תחנת בבילון 5 על היקום למשך מיליוני שנים לתוך העתיד.

עונה חמישית - גלגל האש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2262, קפטן אליזבת לוקלי מקבלת פיקוד על תחנת בבילון 5, שהיא כעת גם מפקדת הברית הבין-כוכבית החדשה. קונפליקט מתפתח בין חיל הטלפתים לבין קבוצת טלפתים עריקים שמחפשים אחר עולם ביתם משלהם, וזאת אחרי שגילו שהוורלונים יצרו את הטלפתים כנשק נגד הצללים. כאשר כמה טלפתים עריקים מתים מות קדושים, ליטה מובילה מתקפה נגד חיל הטלפתים והופכת לאויבת מדינה.

בינתיים, ספינות מסחר אזרחיות ושל הברית הבין-כוכבית מותצקפות בידי גורם בלתי ידוע, והעדות מצביאה על כך שהסנטאורים אשמים בכך כביכול. מולארי מגלה שגזע הדראק - בן בריתם של הצללים - אילצו על ההנהגה הסנטאורית להנחיל מלחמה עם הברית הבין-כוכבית, כחלק מהעונש על כך שמולארי פעל נגד הצללים. מולארי נאלץ לשתף פעולה כשהוא הופך לקיסר, ומושך את הרפובליקה הסנטאורית מהברית הבין-כוכבית. ויר הופך לשגריר הסנטאורים בתחנת בבילון 5.

מספר סיפורים מקבילים מראים כיצד חברי צוות הפיקוד והשגרירים הוותיקים מתכננים לעזוב את בבילון 5: שרידן ודלן עוזבים למפקדתה הקבועה של הברית הבין-כוכבית במינבר; גריבלדי מתגבר על בעיית האלכוהוליזם שלו, מתחתן עם ליז אהובתו והשניים עוברים למאדים; ד"ר פרנקלין מתמנה לראש מחלקת הקסנו-ביולוגיה בכדור הארץ; ג'קאר מגלה שהוא הפך לדמות רוחנית והוא אינו יכול להישאר בתחנה או לחזור לנארן ולכן בוחר להגלות את עצמו ולנסוע ברחבי הגלקסיה, ולכן הוא עוזב יחד עם ליטה, שבשל פעולותיה קיבלה מעמד דומה.

פרק סוף הסדרה מתרחש כעשרים שנה לאחר שובו של שרידן מזאהדום, כשהוא מרגיש שכוח חייו מתעמעם. הוא וכוח הסיירים אוספים יחדיו את חבריו הקרובים למסיבת פרידה. ביום למחרת, שרידן מנסה לעזוב בזמן שדלן ישנה אך היא עוצרת אותו והשניים נפרדים בפעם האחרונה. כשהוא לבדו, שרידן מבקר מחדש בתחנת בבילון 5 לפני שהיא עומדת בפני פירוק, לפני שהוא עורך מסע למקום בו הם ניצחו את הצללים. כשהוא לוקח את נשימותיו האחרונות, הוא פוגש בלוריין, שמזמין אותו לסייר מעבר לגבולות הגלקסיה. מספר ימים לאחר מכן, ספינתו של שרידן מתגלה כשהיא נסחפת ונטושה.

מספר הפרק שם הפרק/סרט תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
בסדרה בעונה במקור בעברית
Babylon 5: in the Beginning בבילון 5: בהתחלה ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 4 בינואר 1998
העלילה הראשית מתרחשת כעשר שנים לפני האירועים שבסדרה. הסרט מגולל את מלחמת ארץ-מינברים מתחילתה ועד סופה, והוא מסופר מנקודת מבטו של הקיסר לונדו מולארי, כשהוא מספר אותה לשני ילדים קטנים.
89 1 No Compromises ללא התפשרות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 21 בינואר 1998
שרידן הופך למטרה בידי מתנקש בערב ההכתרה שלו לנשיא הברית הבין-כוכבית. לבקשתו, קפטן אליזבת' לוקלי מגיעה מכדור הארץ ולוקחת פיקוד על תחנת בבילון 5. קבוצה של טלפתים עריקים מגיעה לתחנה ומבקשת מקום מפלט.
90 2 The Very Long Night of Londo Mollari הלילה הארוך ביותר של לונדו מולארי ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 28 בינואר 1998
לונדו סובל מהתקף לב ונופל לתוך חלום סוריאליסטי שבו עליו להתמודד עם פחדיו הגדולים ביותר כדי לשרוד. לניר מחליט לעזוב את שירותה של דלן ולחזור למינבר.
91 3 The Paragon of Animals מופת החיות ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 4 בפברואר 1998
שרידן מתעמת מול חבריה השונים של הברית הבין-כוכבית בנושא הצהרת העקרונות של הברית. בינתיים, עולם מבודד מבקש את עזרת הברית בהתגוננות נגד ספינות של פורעי חוק. גריבלדי מנסה לגייס טלפתים למשימות מבצעיות.
92 4 A View from the Gallery מבט מהיציע הרלן אליסון וג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 11 בפברואר 1996
בסיפור צדדי המובא מנקודת מבטם של שני עובדי התחזוקה מאק ובו, בבילון 5 מותקפת על ידי גזע חייזרי.
93 5 Learning Curve עקומת למידה ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 18 בפברואר 1998
שני חניכים מינברים לכוח הסיירים מגיעים לתחנה. גריבלדי בודק את סיפור הרקע של לוקלי ומדוע שרידן בחר בה לתפקיד. זאק חוקר מקרה רצח שאירע במפלס התחתון.
94 6 Strange Relations יחסים מוזרים ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 25 בפברואר 1998
צוות הפיקוד של התחנה ניצב בעמדה לא נוחה כשיחידת חיל הטלפתים בהנהגתו של בסטר מגיעה לתחנה ועוצרת את הטלפתים העריקים.
95 7 Secrets of the Soul סודות הנשמה ג'יי מייקל סטרזינסקי טוני דאו 4 במרץ 1998
ליטה מתקרבת יותר לביירון ולמושבת הטלפתים העריקים שעל בבילון 5, בעוד פרנקלין חוקר סודות מעברו הרחוק של גזע ההיאק.
96 8 Day of the Dead יום המתים ניל גיימן דאג לפר 11 במרץ 1998
בבילון 5 נקלעת לתוכו של פסטיבל "יום המתים" של גזע הבראקירי, שבו אנשים זוכים לביקור ממתים מעברם. צמד המבדרים ריבו וזוטי מבקרים את התחנה. הופעת אורח: פן וטלר.
97 9 In the Kingdom of the Blind בממלכת העיוורים ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 18 במרץ 1998
ביירון ומושבת הטלפתים נותנים לברית הבין-כוכבית אולטימטום. לונדו חוזר לסנטאורי פריים כשג'קאר לצידו כשומר ראש, ומגלה שורה של מזימות ותככים בחצר המלכות.
98 10 A Tragedy of Telepaths טרגדיה של טלפתים ג'יי מייקל סטרזינסקי טוני דאו 25 במרץ 1998
המצב בין הברית לבין מושבת הטלפתים ממשיך להתפורר כשבסטר מגיע לתחנה. לונדו וג'קאר מגלים חבר וותיק בחצר המלכות של הסנטאורים.
99 11 Phoenix Rising עליית עוף החול ג'יי מייקל סטרזינסקי דייוויד ג'יי איגל 1 באפריל 1998
העמדה האחרונה בין הטלפתים, הברית וחיל הטלפתים מסתיימת בטרגדיה ודם. גריבלדי נאלץ להתמודד עם אויבו הוותיק - אלכוהוליזם.
100 12 The Ragged Edge הקצה המחוספס ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון קופלנד 8 באפריל 1998
התדרדרותו של גריבלדי לאלכוהוליזם מסכן משימה חשאית לעולם הבית של הדראזים. ג'קאר מגלה שהוא הפך לדמות רוחנית לבני עמו.
101 13 The Corps is Mother, the Corps is Father החיל הוא האמא, החיל הוא האבא ג'יי מייקל סטרזינסקי סטיבן פורסט 15 באפריל 1998
בפרק שמוצג מנקודת מבט של חיל הטלפתים, בסטר רודף אחר טלפת עריק ורצחני לבבילון 5 כשלצידו שני שוטרים חניכים. בכותרות הפתיחה, לוגו הסדרה מוחלף בלוגו חיל הטלפתים, ושם הסדרה מוחלף בביטוי החיל "ביטחו בחיל".
102 14 Meditations on the Abyss מדיטציות על שפת התהום ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 27 במאי 1998
לניר עובר אימוני סיירות על סיפון אחת מספינות הכוכב הלבן, כאשר למעשה הוא נמצא במשימה חשאית מטעם דלן והברית הבין-כוכבית. בינתיים, הדראזים שמים ציתות בחדרו של לונדו ועדים לזעמו של ויר.
103 15 Darkness Ascending החושך עולה ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 3 ביוני 1998
לניר מסכן את חייו כדי להוכיח שהסנטאורים עומדים מאחורי ההתקפות על נתיבי הסחר של הברית. ליז מגיעה לתחנה ומתעמתת עם גריבלדי על התמכרותו.
104 16 And All My Dreams, Torn Asunder וכל חלומותיי התנפצו ג'יי מייקל סטרזינסקי גוראן גאז'יק 10 ביוני 1998
שרידן ודלן מציגים האשמות רשמיות נגד הרפובליקה הסנטאורית, מה שמביא את הסנטאורים ואת הברית לפתחה של מלחמה.
105 17 Movements of Fire and Shadow מהלכים של אש וצל ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון סי פלין השלישי 17 ביוני 1998
כשהמלחמה בין הברית לבין הסנטאורים מתעצמת, שרידן חייב להתמודד עם גנרלים של נארן ודראזי, שרוצים לנקוט בפעולה דרסטית. ליטה ופרנקלין חושפים אמת מבהילה מאחורי המערכה הסנטאורית.
Babylon 5: Thirdspace בבילון 5: החלל השלישי ג'יי מייקל סטרזינסקי חזוס טרבינו 19 ביולי 1998
כאשר טכנולוגיית וורלונים שנשכחה מאחור פורצת ומשחררת לתוך החלל גזע עתיק ומסוכן, תחנת בבילון 5 היא היחידה שניצבת בין כוח זה לבין הכחדת כל החיים כולם.
106 18 The Fall of Centauri Prime נפילת סנטאורי פריים ג'יי מייקל סטרזינסקי דגלאס אי וייז 28 באוקטובר 1998
גורלו של סנטאורי פריים נחרץ כאשר הוא ניצב בין נשקי הברית הבין-כוכבית לבין איומי הדראק. דלן ולניר מוצאים את עצמם נטושים בהיפר-חלל.
107 19 The Wheel of Fire גלגל האש ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 4 בנובמבר 1998
ג'קאר מתמודד עם כת האישיות שמתפתחת סביבו. דלן מגלה שהיא בהיריון. לוקלי עוזרת לגריבלדי בבעיית ההתמכרות שלו.
Babylon 5: The River of Souls בבילון 5: נהר הנשמות ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'נט גריק 8 בנובמבר 1998
ארכאולוג מביא את גילויו האחרון לבבילון 5 - כדור בדולח המכיל מיליון נשמות של גזע בהכחדה. כאשר צייד נשמות מגיע כדי לאסוף את הנשמות, הן בורחות ומטילות אימתן על התחנה, מה שמשאיר רק את לוקלי, זאק וגריבלדי להציל אותה. הופעת אורח: מרטין שין.
108 20 Objects in Motion עצמים בתזוזה הרלן אליסון וג'יי מייקל סטרזינסקי חזוס טרבינו 11 בנובמבר 1998
כשג'קאר מתכונן לעזוב את בבילון 5 עם ליטה, צוות התחנה מסכל ניסיון התנקשות בגריבלדי וליז בעזרתו של בן ברית.
109 21 Objects at Rest עצמים במנוחה ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'ון קופלנד 18 בנובמבר 1998
שרידן ודלן עוזבים את בבילון 5 למפקדת הברית החדשה במינבר. פרנקלין עוזב לאחר שקיבל קידום חדש בכדור הארץ. גריבלדי מתמקם לתוך מעמדו החדש כאיש עסקים, ולניר עושה בחירה נוראה ועליו להתמודד עם השלכותיה.
110 22 Sleeping in Light ישן באור ג'יי מייקל סטרזינסקי ג'יי מייקל סטרזינסקי 25 בנובמבר 1998
עשרים שנה לאחר סוף מלחמת הצללים, שרידן מתקרב לסוף ימיו ומחליט לאסוף את חבריו הוותיקים בפעם האחרונה.
Babylon 5: A Call to Arms בבילון 5: קריאה לנשק ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 3 בינואר 1999
כאשר בני בריתם של הצללים מבקשים לנקום בכדור הארץ, הנשיא שרידן מחפש עזרה במקומות בלתי צפויים כדי להציל את עולמו. סרט זה מהווה הקדמה לסדרת הספין אוף "קרוסייד" כשהוא מציג את ספינת הדגל עליה היא מתרחשת, שניים מגיבוריה ואת קו העלילה הראשי.

סרט ספין-אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסרט תסריט בימוי שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
במקור בעברית
Babylon 5: The Legend of the Rangers בבילון 5: אגדת הסיירים ג'יי מייקל סטרזינסקי מייק ויג'אר 19 בינואר 2002
עלילה המגוללת את הרפתקאותיו של צוות סיירים אשר נקרא ללוות קבוצת דיפלומטים ומוצא את עצמו בסכסוך עם אויב חדש בשם "היד". סרט הטלוויזיה נכתב כפיילוט לסדרה חדשה שלא יצאה לפועל.

בבילון 5: הסיפורים האבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאריך 31 ביולי 2007 שודר הראשון מבין סדרת סרטי מקבץ שתוכננו ליציאה ישירה ב-DVD. בהיותו מעריץ של סדרת אזור הדמדומים, סטרזינסקי הגה את הרעיון לסדרת סרטים שמיועדים לתעד את עוללות הגיבורים הראשיים ביקום בבילון 5, כאשר שלושה תסריטים כבר נכתבו, העוסקים בדמויותיהם של שרידן, קפטן לוקלי, גיילן ומייקל גריבלדי. 'קולות באפלה' מתרחש בשנת 2272, כשעלילה ראשונה מתמקדת בג'ון שרידן אשר נמצא בדרכו לתחנה לחגיגות העשור לייסודה של הברית הבין-כוכבית. במהלך המסע הוא אוסף בדרך יורש עצר סנטאורי בגבול החלל הסנטאורי ומקבל התראה מגיילן לגבי התפתחויות שעתידות לבוא, לפיהן יורש העצר הצעיר יהיה אחראי לפעולת נקמה עתידית כנגד כדור הארץ, וזאת בעקבות פעולת הברית הבין כוכבית נגד סנטאורי פריים (כפי שנראה בסוף עונה חמישית). עלילה שנייה מתמקדת בקולונל לוקלי הממתינה להגעתו של שרידן ומזמינה כומר מחלל הארץ שיעזור באירוע על טבעי המתרחש בתחנה.

מספר שם הסרט תסריט שודר לראשונה ארצות הבריתארצות הברית
במקור בעברית
1 Voices in the Dark: Over Here קולות בחשיכה: כאן ג'יי מייקל סטרזינסקי 31 ביולי 2007
בזמן שהיא מחכה לבואו של הנשיא שרידן, לוקלי מזמינה כומר מכדור הארץ כדי לטפל בבעיה על-טבעית שמתרחשת בתחנה.
2 Voices in the Dark: Over There קולות בחשיכה: שם ג'יי מייקל סטרזינסקי 31 ביולי 2007
כאשר טכנומג חוזה שנסיך סנטאורי צעיר יהפוך לקיסר וישמיד את האנושות, על נשיא הברית הבין-כוכבית ג'ון שרידן להחליט אם עליו להתנקש בחייו או לא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Babylon 5: Z'ha'dum, Rowan Kaiser, September 6th 2013
  2. ^ Season-ending TV cliffhangers that actually paid off, Charlie Jane Anders, June 19th 2012