בן סובק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בן סובק
The Son of Sobek
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת ריק ריירדן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה הוצאת דיסני, Puffin Books עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור דיסני הייפריון וספרי פאפין
תאריך הוצאה 2013
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת גרף
תאריך 2017
תרגום יעל אכמון
סדרה
ספר קודם "דם האולימפוס", "צל הנחש"
הספר הבא "המטה של סראפיס"
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003544642
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בן סובקאנגלית: The Son of Sobek) הוא ספר פנטזיה משנת 2013 שנכתב על ידי ריק ריירדן. הספר מפגיש בין שתי דמויות מסדרת "פרסי ג'קסון והאולימפיים" והמשכה "גיבורי האולימפוס" עם דמויות מסדרת "משפחת קיין", ומתאר הרפתקה משותפת של פרסי ג'קסון וקרטר קיין.

הספר תורגם לעברית ב-2017 בהוצאת "גרף".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ששמע על הפרעות קסומות באזור לונג איילנד, קרטר הולך לחקור את שמתרחש באזור. הוא נבלע במפתיע על ידי תנין אימתני, אך פרסי ג'קסון דוקר את התנין בישבן והוא מקיא את קרטר ובורח. לאחר מספר חילוקי דעות הקשורים למוצאן של שתי הדמויות - במהלכן נלחמו ג'קסון וקיין - הם נזכרים במפלצת, שכבר הגיעה לעיר ניו יורק והחלה לזרוע הרס. אז משער קיין כי מדובר בפטסוחוס, בנו של האל המצרי סבכ ("סובק" בהגיה אנגלית), ובשל כך בן אלמוות כל עוד הוא נושא לצווארו את קולר הזהב שלו. פרסי וקרטר מאחדים כוחות בניסיון להוריד את הקולר; בסופו של קרב הם מצליחים להביס את פטסוחוס ולהוריד ממנו את הקולר, והמפלצת הופכת חזרה לתנין תינוק.

פרסי וקרטר חושדים בכך שהקולר לא נענד על ידי התנין בטעות, אלא בגלל מישהו המעוניין בפגישתם - אולי מישהו שיודע שאיחוד כזה יוביל לאסון. בשל כך פרסי וקרטר נפרדים, וקרטר נותן לפרסי סימן, המאפשר לפרסי לקרוא לקרטר בכל עת שיחפוץ.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2014 יצא באנגלית ספר המשך הנקרא "המטה של סראפיס" (The Staff of Serapis) ועוסק באנבת' צ'ייס, חברתו של פרסי, ובסיידי קיין, אחותו של קרטר. ספר נוסף, שלישי בסדרת הספרים, בשם "הכתר של תלמי" (The Crown of Ptolemy), יצא בשפה האנגלית וגיבוריו הם אנבת', קרטר, סיידי ופרסי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]