לוק קסטלאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
לוק קסטלאן
Luke Castellan
סוג אנטגוניסט (דמות)
שם ספר פרסי ג'קסון והאולימפיים
שם סרט פרסי ג'קסון וגנב הברק (סרט), פרסי ג'קסון וים המפלצות (סרט)
תוכנית טלוויזיה פרסי ג'קסון והאולימפיים (סדרת טלוויזיה)
הופעה ראשונה פרסי ג'קסון וגנב הברק
הופעה אחרונה פרסי ג'קסון ותקוות האולימפוס
מספר הופעות פרסי ג'קסון והאולימפיים
גיבורי האולימפוס
גורלו של אפולו
יוצרים ריק ריירדן
גילום הדמות ג'ייק אייבל (סרט), ג'ממס היידן רוריגז (מחזמר), צ'ארלי באשנל (סדרת טלוויזיה)
מידע
תאריך לידה 1986
גזע אל למחצה
מין זכר
שיוך מחנה החצויים (לשעבר)
צבא קרונוס
מומחיות לחימה בחרב
כוחות clauditiskinesis, חסינות, מהירות-על, חוזק-על, טלקינזיס, טלפורטציה עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון לחימה יווני
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 18 באוגוסט 2011
דמויות קשורות
משפחה הרמס (אב)
מאי קסטלאן (אם)
חברים אנבת' צ'ייס (לשעבר), תאליה גרייס (לשעבר), גרובר אנדרווד (לשעבר), פרסי ג'קסון (לשעבר), קלאריס לה-רו (לשעבר), צ'ארלי בקנדורף (לשעבר), סילנה בוריגרד (לשעבר), קונור וטראוויס שוד (לשעבר), לי פלטשר (לשעבר), מייקל יו (לשעבר), ויל סולאס (לשעבר), קאסטור ופולוקס (לשעבר), קרונוס (לשעבר), הטיטאנים (לשעבר)
אויבים פרסי ג'קסון, האלים האולימפיים, מחנה החצויים, קרונוס, הטיטאנים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוק קסטלאןאנגלית: Luke Castellan) הוא דמות בדיונית בסדרת ספרי פרסי ג'קסון והאולימפיים. הנבל הראשי של הספר השני, השלישי והרביעי ונבל המשנה של הראשון והחמישי. בנו של הרמס[1].

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי כרונולגיית הזמן המבוססת על שנת יציאתו של הספר הראשון, לוק נולד בשנת 1986, היות שלוק קסטלאן מבוגר מפרסי ב-7 שנים. הוא גדל אצל אימו מאי שהפכה למשוגעת משום שנכשלה בניסיונה להפוך לאורקל דלפי, עד שבגיל 9 ברח מהבית[2], ובמהלך שיטוטיו לבדו גילה שהרמס הוא אביו.

לאחר שברח מהבית, לוק התיידד עם תאליה גרייס, בת זאוס, ואנבת' צ'ייס, בת אתנה, ובמשך שנתיים שלושתם נלחמו במפלצות לבד. הם הסתובבו יחד עד שפגשו את הסאטיר גרובר אנדרווד, ואז הם ברחו למחנה החצויים כשאנבת' הייתה בת 7. במהלך המסע למחנה, קרוב למקום, נהרגה תאליה על ידי מפלצות.

במחנה, הרמס מכיר בו. לוק מתאמן 5 שנים במחנה החצויים. זה אומנם נראה מעט, אך תוחלת חייהם של רוב החצויים לא ארוכה כל כך, כך שזהו הישג די גדול. באותה תקופה הוא הופך למדריך הראשי בביתן הרמס.

בגיל 17 יצא למסע חיפושים, שבמהלכו נכווה מאש של דרקון לידי. לוק הרגיש שאביו לא מתייחס אליו והחל לפתח קשרים עם קרונוס, מלך הטיטאנים האכזר, על מנת לנקום בהרמס וביתר האלים, ומנסה להחיות אותו ואת אחיו הטיטאנים, כאשר קרונוס מתחיל להשתלט עליו. קרונוס ולוק מחכים לבנם הבא של אחד משלושת הגדולים (זאוס, פוסידון והאדס), שעל פי הנבואה, בהגיעו לגיל 16, יחריב את האולימפוס או יציל אותו. לאחר שפרסי מגיע למחנה ומגלים שהוא בן פוסידון, לוק מעמיד פני חבר ובסוף הספר "גנב הברק" בוגד בו.

פרסי ג'קסון והאולימפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פרסי ג'קסון והאולימפיים

בספר הראשון, לאחר שפרסי מגיע למחנה, הוא הולך לביתן הרמס, כיוון שלשם מגיעים כל החצויים שההורה האל שלהם לא ידוע. לאחר שפרסי מתגלה כבן פוסידון, הוא יוצא למסע חיפושים עם אנבת' וגרובר, ולוק נותן להם מתנה למסע: נעליים מכונפות שגנב מאביו הרמס. במהלך המסע גרובר משתמש בנעליים, שכמעט מעיפות אותו לטרטרוס שבשאול. למרות זאת, פרסי מניח שזוהי תקלה קטנה שלוק כלל לא התכוון אליה. אך לאחר מסע החיפושים לוק תוקף את פרסי ובורח.

לוק מתגלה כגנב הברק הראשון של זאוס, שאותו פרסי חיפש, ושלמעשה היפנט את ארס וגרם לאלים לחשוב שהוא הגנב.

הוא עושה תחבולות דומות גם בספר השני, בו הוא מרעיל את העץ של תאליה, ורוצה לנצל את גיזת הזהב, הדבר היחיד שיכול להציל את העץ, כדי להחיות את קרונוס בצורה מהירה יותר. הוא נכשל, אך הגיזה משחררת את תאליה מהעץ, שהופכת לצעירה ממה שהייתה אמורה להיות ובכך מעניקה ללוק ולקרונוס הזדמנות נוספת לשלוט בתוצאות הנבואה.

בספר השלישי הוא חוטף את ארטמיס כדי שתחזיק את השמים במקום אטלס, סגן קרונוס, וחוטף את גם את אנבת' על מנת להביא את פרסי אליו. גם התוכנית הזאת נכשלת, אולם יום אחד לפני יום הולדתה ה-16, תאליה הופכת לציידת ארטמיס, ועול הנבואה חוזר לפרסי.

בספר הרביעי הוא רוצה לשלוט במבוך של דיידלוס שגם מקושר אל חייו ושמשתרע כעת מתחת לפני העולם, ושאם לוק ישלוט בו יוכל להגיע לכל מקום בעולם. בפעם הראשונה הוא מצליח ופולש למחנה החצויים עם צבאו, אולם המבוך נהרס כשדיידלוס מתאבד. בספר הזה קרונוס מתעורר לחיים.

לוק בונה את צבאו בעיקר ממפלצות, אולם מצטרפים אל צבאו גם אלים זוטרים וילדיהם החצויים, שרוצים שינוי במעמדם המוקטן.

לבסוף, נשמתו של קרונוס חודרת לגופו של לוק ומשתלטת עליו, לאחר שהוא טובל בנהר הסטיקס והופך לחסין ומוגן מכל מתקפה, למעט עקב האכילס שלו (כפי שמתברר שספר החמישי). לאחר שגם פרסי טובל בנהר, גם לו יש את אות אכילס ושניהם חסינים מכל פגיעה. בספר החמישי לוק מכין את צבא המפלצות במנהטן, שם, על קצה בניין האמפייר סטייט, ניצב הר האולימפוס. לבסוף, לאחר מלחמה קשה, קרונוס מנסה לעבור לדמות האלוהית שלו, אך לוק מונע זאת בכך שהוא דוקר את עצמו למוות בנקודת האכילס שלו, עם סכין שנתן לאנבת' במתנה, כשהבטיח לה שהם משפחה (והפר את ההבטחה).

במשך כל הספרים, אנבת' משוכנעת, בניגוד לחבריה, שלוק לא עושה זאת מרצונו החופשי ושקרונוס כישף אותו (ולבסוף מתברר שצדקה).

סדרות המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – גיבורי האולימפוס, גורלו של אפולו

לאחר מותו של לוק, אנבת' עדיין עצובה, ולא מצילה להתגבר על העצב הזה. היא מזכירה אותו כמה פעמים לחבריה במהלך מסעותיהם. כך, למשל, היא סיפרה לפייפר מקלין על פגיונה כאשר פייפר רצתה את הפגיון קטופטריס של הלנה מטרויה.

נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשקו של לוק היא חרב שנקראת "נשכנית". להבה המורכבת מארד שמימי לקטילת מפלצות ובמתכת רגילה להריגת בני תמותה. לקראת ההשתלטות של קרונוס על גופו של לוק, חושלה "נשכנית" מחדש בצורת החרמש של קרונוס.

בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטים לוק קסטלאן מגולם על ידי ג'ייק אייבל.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוק קסטלאן נולד להרמס שליח האלים ולבת זוגו מאי קסטלאן. עם הזמן אימו הפכה למשוגעת והוא ברח מביתם. מאוחר יותר הוא בוגד באביו ובאלים האולימפיים ועוזר לקרונוס לקום לתחייה. הרמס עדיין רוצה להחזירו אליו אך ללא הצלחה. למרות זאת, לוק אינו מגדיר את אימו ואביו כחברי משפחתו האמיתיים, ולאחר בריחתו מהבית, הקים משפחה "חלופית" עם אנבת' ותאליה.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוק נחשב ללוחם החרב הטוב ביותר במחנה במאה השנים האחרונות, אולי חוץ מפרסי. הוא ממש טוב בלשקר ולרמות, וכנראה בעל יכולת מנהיגות לא רעה, בהתחשב במעמדו במחנה ובפיקודו על צבא המפלצות. בספר הבונוס "יומני החצויים" מתברר שיש לו יכולת לפתוח דלתות (גם נעולות) על ידי מגע מאחר שאביו הוא אל הגנבים.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא היה בן תשע עשרה בערך, ונראה די מגניב. הוא היה גבוה ושרירי, עם שיער בלונדיני קצוץ וחיוך ידידותי. הוא לבש גופייה כתומה, מכנסיים קצרים גזורים, סנדלים ומחרוזת עור עם חמישה חרוזי חמר בצבעים שונים. הדבר המטריד היחיד במראה שלו הייתה צלקת לבנה עבה שנמתחה מתחת לעין הימנית שלו עד ללסת, כמו חתך ישר מסכין.

לוק בעל שיער בלונדיני קצוץ. יש לו צלקת מעל שפתו, שנגרמה לו מטופר של דרקון.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]