ג'וני קייג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וני קייג'
Johnny Cage
ג'וני קייג' במשחק מורטל קומבט 11 (2019)
ג'וני קייג' במשחק מורטל קומבט 11 (2019)
הופעה ראשונה מורטל קומבט (1992)
יוצרים ג'ון טוביאס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות לינדן אשבי (סרט 1995),
כריס קונרד (סרט 1997),
מאט מולינס ("לידה מחדש" ו"מורשת"),
קספר ואן דיין (מורשת)
דיין רייס (סרט 2021)
דיבוב ג'ף בנט (אנ') (MK:TJB)
מאט צ'פמן (MK:SM)
אד בון (מורטל קומבט 4)
ג׳ף פילסון (אנ') (מורטל קומבט 9)
אנדרו בואן (אנ') (2015–)
מידע
שם אמיתי ג'ונתן "ג'ון" קרלטון
מקצוע שחקן קולנוע
כלי נשק סכין בואי (MK4, MKG)
אקדח (MK4, MKG)
נונצ'קו (MK:DA, MK:TE, MK:A)
אגרופנים (MKX, MK11)
סגנון לחימה ג'יט קון דו
קארטה
אזרחות אמריקאי
דמויות קשורות
משפחה סוניה בלייד (אישה לשעבר)
קאסי קייג' (בת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וני קייג'אנגלית: Johnny Cage) (נולד בשם Jonathan "John" Carlton בעברית: ג'ונתן "ג'ון" קרלטון) הוא דמות בדיונית בזיכיון משחקי המכות מורטל קומבט, שפותחו בידי חברת Midway Games (אנ') (ולאחר מכן NetherRealm Studios (אנ')). דמותו של קייג' היא הדמות הראשונה שנוצרה מתוך שבע דמויות השחקן (אנ') המקוריות שהופיעו במשחק הראשון של מורטל קומבט שיצא בשנת 1992. במשך השנים דמותו הפכה לאחת מהדמויות החשובות בסדרה. קייג' הוא כוכב קולנוע אמן אמנויות לחימה שחצן ונרקיסיסט שמספק את האתנחתא קומית של הזיכיון. דמותו הופכת לנורמטיבית יותר במשחק-Mortal Kombat X (אנ'), שבו מופיעה לראשונה קאסי קייג' (אנ') הבת שלו ושל אשתו לשעבר, סוניה בלייד (אנ'). דמותו נוצרה בהשראתו של ז'אן-קלוד ואן דאם.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת משחקי מורטל קומבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטרילוגיה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וני קייג' הופיע לראשונה במשחק מורטל קומבט (אנ'), המשחק הראשון בסדרת משחקי מורטל קומבט שיצא בשנת 1992, במשחק הוא הוצג כאמן לחימה ושחקן קולנוע שמצטרף לטורניר לחימה בשם "מורטל קומבט" כדי להוכיח שהוא לא מסתמך על אפקטים מיוחדים בסרטים שבהם הוא מופיע. בנוסף, הוא הדמות היחידה במשחק שלא חולקת עבר משותף עם אף אחת מהדמויות האחרות במשחק.[1] שאנג טסונג (אנ') מפתה אותו להיכנס לטורניר הלחימה והוא חושב שהשתתפותו בטורניר תוכל לעזור להוכיח לעולם את היכולות שלו ולשפר את שווי השוק שלו, אולם לאחר מכן אל הרעם, ריידן (אנ') מספר לו את האמת על הטורניר, וקייג' מתייצב לצידם של שאר הלוחמים הנבחרים של ממלכת הארץ.

במשחק ההמשך, מורטל קומבט 2 (אנ') משנת 1993 קייג' נוטש את סט הצילום של הסרט האחרון שבו הוא עתיד להשתתף, כדי לעקוב אחרי האלוף של טורניר מורטל קומבט הקודם, לו קאנג (אנ') ממלכת הארץ, שעזב את ממלכת הארץ בשביל להשתתף בטורניר מורטל קומבט נוסף, שנערך בעולם שנקרא Outworld (בתרגום חופשי לעברית: ממלכת העולם החיצון) שנמצא ביקום שמקביל לממלכת הארץ. בטורניר הוא מאחד כוחות עם שאר הלוחמים ממלכת הארץ, כדי לנסות להביס את השליט המרושע של ממלכת העולם החיצון, שאו קאהן. בסופו של דבר לוחמי ממלכת הארץ מנצחים בטורניר.

דמותו של קייג' נעדרת ממשחקי ההמשך של הסדרה עד למשחק מורטל קומבט טרילוגי (אנ') (1996), שעלילתו מרחיבה על האירועים שקרו בסיפור של המשחק מורטל קומבט 3 (אנ') שיצא בשנת 1995 ועל האירועים שקרו בסיפור של חבילת ההרחבה שלו. בסיפור של מורטל קומבט טרילוגי, קייג' נהרג על ידי הצבא של שאו קאהן שפלש לממלכת הארץ בעקבות ההפסד של הלוחמים של שאו קאהן בטורניר מורטל קומבט הקודם, אבל הדרך של קייג' לחיים שלאחר המוות חסומה, בעקבות מיזוג של ממלכת הארץ עם ממלכת העולם החיצון, שגורם לכך שהנשמה שלו חוזרת אליו והוא קם לתחייה, ולאחר מכן הוא עוזר לחבריו להביס את שאו קאהן, ולאחר ששאו קאהן הובס, הוא נופח את נשמתו שעולה לגן עדן.

משחקי התלת-ממד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק מורטל קומבט 4 (אנ') משנת 1997 ריידן מחזיר את קייג' לחיים לאחר שקייג' ביקש ממנו לעשות זאת כדי שהוא יוכל להילחם לצד חבריו בקרב נגד הצבא של האל לשעבר, שינוק (אנ').

במשחק מורטל קומבט: ברית קטלנית (אנ') משנת 2002, קייג' מצלם סרט דוקומנטרי בשם "The Death of Johnny Cage" (בעברית: מותו של ג'וני קייג') שעוסק במותו ובחזרתו לחיים, אבל הוא לא מרוצה מהתוצר הסופי של הסרט. לאחר מכן ריידן משגר אותו לממלכת השאול כדי שהוא יצטרף למשימה ביחד עם גיבורי ממלכת הארץ נגד הברית המשותפת בין שאנג טסונג וקואן צ'י שנקראת "הברית הקטלנית" שמעוניינת להקים לתחייה את אונאגה, מלך הדרקון, אבל הוא וכל שאר הלוחמים שנשלחו למשימה נהרגים על ידי הברית הקטלנית שמחזירה לחיים את אונאגה.

במשחק מורטל קומבט: הטעיה (אנ') משנת 2004, שהוא המשחק הראשון בסדרה שבו דמותו של קייג' אינה דמות שחקן, הוא וכל שאר הלוחמים שנהרגו במשחק הקודם מוקמים לתחייה על ידי אונאגה כדי שישמשו לו כעבדים, הם עוברים שטיפת מוח. אבל בסופו של דבר הם משוחררים על ידי ארמק (אנ') והרוח של לו קאנג, שנהרג על ידי הברית הקטלנית.

במשחק מורטל קומבט: ארמגדון (אנ') משנת 2006 קייג' משתתף בטורניר המורטל קומבט האחרון, שעתיד לקבוע את גורל האנושות. במשחק דמותו היא אחת משבע עשר הדמויות שלהם יש סיפור רקע רשמי במשחק. בסיפור הרקע שלו במשחק, קייג' הופך להיות המנהיג בפועל של הכוחות המיוחדים של ממלכת הארץ, לאחר שהוא רואה מספר חזיונות שדמותו של שינוק מופיעה בהם שבעקבותיהם הוא מגלה ששינוק נמצא באי של שאנג טסונג, שבו שינוק מתכנן להשתלט על האימפריה של שאו קאהן. בסצנת הפתיחה של המשחק, קייג' נהרג בפעם השלישית יחד עם כל שאר הלוחמים שמשתתפים בטורניר, בקרב בסגנון באטל רויאל (אנ') (כולם נגד כולם והאחרון שנשאר בחיים מנצח בקרב) בפרמידה של ארגוס שנמצאת בממלכת אדיניה.

משחקי האתחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק האתחול מורטל קומבט (אנ') משנת 2011, קייג' מתואר כצאצא של כת ים תיכונית "שגידלה לוחמים בשביל האלים" וממנה הוא ירש את הכוחות המיוחדים שלו. בסצנת הפתיחה של המשחק, שמראה את התוצאות הקשות של הקרב בפרמידה של ארגוס, ראשו הכרות של קייג' נראה ממבט ממעוף הציפור, יחד עם גופותיהם של כל שאר הלוחמים. לאחר מכן, עלילת המשחק חוזרת לאחור, לטורניר המורטל קומבט מהמשחק הראשון, שקייג' נכנס לטורניר, הוא לא מפסיק לפטפט, והוא מנסה לפלרטט עם לוטננט הכוחות המיוחדים, סוניה בצורה עקבית, לאחר מכן הוא מביס את לוחמי ממלכת העולם החיצון, באראקה (אנ') ורפטייל (אנ') בקרבות שלו איתם, וזה גורם לו לזלזל בטורניר ולא לקחת אותו ברצינות, עד שריידן מסביר לו מה יקרה אם ממלכת הארץ תפסיד לממלכת העולם החיצון בטורניר. כשהוא מבין שהטורניר הוא דבר רציני שעתיד לקבוע את הגורל של ממלכת הארץ, קייג' מתחיל לקחת את הטורניר ברצינות והוא נלחם לצידם של שאר לוחמי ממלכת הארץ, שנבחרו על ידי ריידן, אולם בסופו של דבר הוא מובס על ידי המתנקש סיירקס (אנ'). בטורניר מורטל קומבט השני הוא מובס על ידי ארמק אך בסוף הטורניר ממלכת הארץ מנצחת אבל שאו קאהן מסרב קבל את ההפסד של הממלכה שלו וכוצאה מכך הוא פולש לממלכת הארץ, ופותח במתקפה שבמהלכה אשתו, המלכה סינדל (אנ') הורגת את כל לוחמי ממלכת הארץ למעט ג'וני וסוניה שמצליחים להינצל.

במשחק Mortal Kombat X, שעלילתו מתרחשת כשנתיים לאחר מאורעות המשחק הקודם בסדרה, קייג' מגלה את הכוחות המיוחדים שלו כאשר הוא מנסה לחלץ את סוניה מידי שינוק, לאחר מכן הוא מסייע לריידן ללכוד את שינוק בתוך קמע קסום. לאחר מכן הוא וסוניה מתחתנים ומבאים לעולם בת משותפת בשם קאסי, אולם לאחר מכן הם מתגרשים משום שסוניה מחויבת לקריירה שלה. 25 שנים לאחר מכן, קייג' מגויס ליחידה סודית של הכוחות המיוחדים שבה הוא נמצא תחת פיקודה של סוניה. לאחר מכן שינוק בורח מהקמע וחוטף את ג'וני, לאחר מכן קאסי מביסה את שינוק, משחררת את אביה ומאחדת את משפחת קייג'.

במשחק מורטל קומבט 11 משנת 2019 שעלילתו מתרחשת כשנתיים נוספות לאחר עלילת המשחק הקודם בסדרה, Mortal Kombat X, ג'וני וקאסי קייג' מתאבלים על מותה של סוניה שנהרגה במהלך מתקפה של הכוחות המיוחדים על ממלכת השאול. לאחר מכן שומרת הזמן קרוניקה גורמת להפרעה ברצף המרחב-זמן כשהיא מנסה למחוק את ריידן מההיסטוריה, בשל השיבוש גרסאות העבר של ג'וני וסוניה מגיעות לזמן ההווה, הגרסה המבוגרת של ג'וני נגעלת מההתנהגות של הגרסה הצעירה שלו והיא מנסה להטיף מוסר לגרסה הצעירה שלו. לאחר מכן הגרסה המבוגרת מצליחה להגן על בסיס הכוחות המיוחדים ממתקפה משולבת של ארגון פשע שמנוהל על ידי קיינו (אנ') שנקרא Black Dragon (בעברית: דרקון שחור) ושל לוחמי הסייבר לין קוויי אולם הוא נפצע במהלך הקרב, ותוך כדי הקרב גרסאות העבר שלו ושל סוניה נחטפות על ידי כנופיית הדרקון השחור שמכריחה אותן להילחם זו מול זו. בהמשך הסיפור קאסי מובילה יחידה של הכוחות המיוחדים למקום שבו גרסאות העבר מוחזקות כדי לשחרר אותן. בחבילת ההרחבה שיצאה למורטל קומבט 11 שנקראת Mortal Kombet Aftermath, הגרסה הצעירה של ג'וני לוקחת חלק בפעולה צבאית משותפת של צבאות ממלכת העולם החיצון וממלכת הארץ על המצודה של קרוניקה שנמצאת בממלכת השאול, אבל שאו קאהן וסינדל לוכדים אותה, ולוקחים אותה בשבי.

הופעות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט מורטל קומבט משנת 1995, ג'וני קייג' מוצג כאחד מהלוחמים הנבחרים של ריידן, יחד עם לו קאנג וסוניה והוא משתתף בטורניר המורטל קומבט כדי להוכיח שהוא לוחם לגיטימי לאחר ששאנג טסונג מתחזה לסנסי (אנ') של קייג' כדי לשכנע את קייג' להשתתף בטורניר. בטורניר הוא מביס את סקורפיון ואת גורו (אנ') והוא נבחר על ידי שאנג טסונג להילחם בקרב האחרון בטורניר עד שלו קאנג מקבל על עצמו את האתגר. בסרט, דמותו של קייג' מגולמת על ידי לינדן אשבי, שהתאמן באמנויות לחימה לפני שלוהק לתפקיד.[2]

דמותו של קייג' היא אחת מהדמויות הראשיות בסרט האנימציה אגדות מורטל קומבט: נקמתו של סקורפיון משנת 2020, בסרט דמותו מדובבת על ידי ג'ואל מקהייל.[3]

תכנון, עיצוב ופיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האמן ג'ון טוביאס שרטט מספר רישומי קונספט מקוריים בשנות השמונים של המאה העשרים שבהם נראית דמות בדיונית בשם מייקל גרים שדומה מאוד לדמותו של קייג' בדומה לקייג', גרים הוא אמן אמנויות לחימה שמופיע בסרטים קולנועיים טוביאס אפילו נתן שמות לסרטים כגון Dragon's Fist (אגרוף הדרקון), Dragon's Fist II (אגרוף הדרקון 2), ו-Sudden Violence (אלימות פתאומית).[4] לאחר מכן טוביאס תיאר את הסרטים האלה כ-"סרטי אמנויות לחימה קיטשיים במיוחד משנות השמונים".[5]

לאחר יציאתו של הסרט ספורט הדמים ב-1988, סרט בכיכובו של ז'אן-קלוד ואן דאם, חברת Midway Games קיוותה לשכור את ואן דאם למשחק וידאו שהיה אמור להיות מבוסס על הסרט.[6] החברה יצרה קטע וידאו שבו הוכנסו קטעים מהסרט ספורט הדמים לתוך רקע דיגיטלי בשביל לשכנע את ואן דאם להצטרף לפרויקט אולם הניסיון לצרף את ואן דאם נכשל.[6] המשחק הפך בסופו של דבר למשחק הראשון בסדרת "מורטל קומבט" ודמותו של מייקל גרים הוכנסה למשחק כפרודיה על ואן דאם ושמה שונה לג'וני קייג',[6] ומהלך מכת השפגאט שואן דאם מבצע בסרט ספורט הדמים הפך לאחד מהמהלכים המיוחדים של הדמות במשחקי הסדרה.[1]

שמו האמיתי של קייג הוא ג'ון קרלטון,[7] השם נלקח מהאמן ומפתח המשחקים ג'ון קרלטון, שעבד בחברת Midway שבה הוא עסק בפיתוח של סדרת משחקי הארקייד NBA Jam (אנ').[8]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וני קייג' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Dembrow, Dylan (16 בינואר 2017). "Mortal Kombat: 15 Things You Never Knew about Johnny Cage". Screen Rant. Valnet, Inc. נבדק ב-21 באוקטובר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Peterman, Mindy (12 במאי 2013). "A conversation with Linden Ashby, Teen Wolf's Sheriff Stilinski". Digital Journal. נבדק ב-7 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Couch, Aaron (17 בינואר 2020). "Animated 'Mortal Kombat' Movie Sets Cast With Joel McHale, Jennifer Carpenter". hollywoodreporter.com. נבדק ב-17 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "More doodles from my ancient MK notebook. JohnnyCage on Twitpic". Twitpic.com. נבדק ב-28 ביוני 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kombat interviews John Tobias, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 15:54), 22 בנובמבר 2016
  6. ^ 1 2 3 Arbeiter, Michael (13 באפריל 2015). "15 Things You Might Not Know About Mortal Kombat". Mental Floss. Dennis Publishing. אורכב מ-המקור ב-9 בינואר 2017. נבדק ב-20 באוקטובר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ טוביאס, ג'ון (1992). Mortal Kombat Kollector's Edition Comic Book. Midway Games.
  8. ^ Arnold, J. Douglas; Meston, Zach (1995). Mortal Kombat 3: Player's Guide. Sandwich Islands Publishing. ISBN 1884364144.