דייוויד הודג'ס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד הודג'ס
David Hodges
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 בדצמבר 1978 (בן 45)
ארצות הבריתארצות הברית ליטל רוק, ארקנסו
שם לידה David Hall Hodges עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000
מקום לימודים Arkansas Baptist High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, מוזיקה אלקטרונית, פופ, רוק נוצרי
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מקלדת אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Wind-Up Records, Sleepwalker Music, האחים וורנר, Epic Records
davidhodgesmusic.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד הודג'סאנגלית: David Hodges; נולד ב-5 בדצמבר 1978 בליטל רוק, ארקנסו) הוא פזמונאי, מפיק מוזיקלי, מלחין, נגן מקלדת, וזמר אמריקאי. הוא מוכר בעיקר בזכות עבודתו בלהקת הרוק אוונסנס, אותה הוא עזב בשנת 2002. כמו כן הוא חבר במספר להקות נוספות, ביניהן: Trading Yesterday, The Age of Information, AVOX וכן כזמר סולו.

נכון ל-2011, הודג'ס מתגורר בלוס אנג'לס שבקליפורניה, שם הוא מתמקד בעבודתו כפזמונאי ומפיק.

להקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוונסנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אוונסנס

הודג'ס הצטרף לאוונסנס בשנת 1999. הוא כתב רבים מהשירים באלבום Origin ובאלבום הבכורה של הלהקה, Fallen. הוא החליט לעזוב את הלהקה בדצמבר 2002 מכיוון שהוא הרגיש שהוא מוביל את הלהקה לסגנון רוק נוצרי יותר ממה שאיימי לי ובן מודי רצו. בשנת 2004 הוא זכה בשני פרסי גראמי עם הלהקה על הופעת ההארד רוק הטובה ביותר והאמן החדש הטוב ביותר.[1]

Trading Yesterday[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 הודג'ס ומארק קולברט החליטו להקים להקה בשם "Trading Yesterday". הלהקה שהורכבה אז מהודג'ס, (שירה, גיטרה אקוסטית ואורגן/פסנתר), קולברט (תופים), וסטיבן מק'מורן (גיטרת בס), הוציאה אלבום דמו ב-15 במאי 2004 בשם "The Beauty and the Tragedy" ("היופי והטרגדיה"). כמו כן, חברי הלהקה חתמו על הסכם עם חברת התקליטים "אפיק הקלטות" ב-2004, ועברו ללוס אנג'לס כדי להקליט את אלבום הבכורה שלהם. הקלטות האלבום הסתיימו בתחילת 2005, והסינגל "One Day" מתוך האלבום הופיע בפסקול הסרט "Stealth". ב-15 בנובמבר 2005 הלהקה עזבה את חברת ההקלטות, וב-2007 היא נותרה להקה עצמאית.

קולברט, מתופף ומייסד הלהקה עזב את הלהקה בקיץ 2006 כדי לעבוד בתור מהנדס שמע. הלהקה תכננה להוציא אלבום נוסף בשם More Than This, אולם הוא מעולם לא יצא באופן רשמי, למרות שהוא דלף לאינטרנט בדצמבר 2006.

הלהקה שינתה את שמה באוגוסט 2007 ל־The Age of Information, ולאחר כחודש הצטרפו ללהקה ג'וש דונהו ווויל האנט [לא לבלבל עם וויל האנט מאוונסנס]. לאחר שינוי שם הלהקה, השתנה גם הסגנון המוזיקלי ממוזיקה אקוסטית למוזיקה אלקטרונית. הלהקה הוציאה אלבום EP ב-11 בספטמבר 2007 בשם Everything is Broken.

We Are the Fallen[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנת 2009 הצטרף הודג'ס ללהקה We Are the Fallen שמורכבת ברובה מחברי אוונסנס לשעבר.

פרויקט סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 הודג'ס הוציא אלבום סולו בשם Musical Demonstrations Part 1. באותה שנה הוא הקליט מספר שירים לאלבום Summit Worship של The Summit Church, בהם השיר "Breathe" אותו הוא מבצע ביחד עם איימי לי.

בזמן שהוא עובד על המוזיקה שלו, הודג'ס גם כתב והפיק שירים לאמנים שונים. ב-2007 הוא עבד עם סלין דיון ("This Time") והבקסטריט בויז (“Something That I Already Know”). ב-2008 היה הודג'ס שותף לכתיבה ולהפקה של הלהיט "Crush" של דייוויד ארצ'ולטה. השיר הגיע למקום השני במצעד 100 השירים של בילבורד, והוא הגיע למקום הגבוה ביותר בטבלה שאליו הגיע סינגל חדש מאז ינואר 2007.

ביולי 2008 הודיע הודג'ס שהוא חתם על הסכם עם חברת ההקלטות של האחים וורנר כדי להפיק אלבום סולו. הודג'ס צפוי להוציא מספר אלבומי EP במקום אלבום אחד באורך מלא. אלבום ה-EP הראשון שנקרא The Rising EP יצא באופן דיגיטלי ב-11 באוגוסט 2009.[2] לאחר מכן הוציא הודג'ס אלבום בשם The December Sessions אשר יצא ב-2 חלקים במאי 2012 ונובמבר 2013 בהתאמה. בשני האלבומים האלה מבצע הודג'ס שירים אשר כתב לו יוצר ישראלי בשם מתן בכור ("First Day of My Life" ו"Chasing Shadows"), אשר כתב לאמנים נוספים בתחילת דרכם שעובדים עם הודג'ס כגון לואיס ויליאמס ולהקות The Dead Famous וMy Mystic X-Ray.

ב-2010 הודג'ס שיתף פעולה עם מספר אמנים מוכרים, בהם דייוויד קוק, קארי אנדרווד, לי דה וויז, מת'יו מוריסון, כריסטינה פרי, קייט סטיבנס, טריין, ויזר, דייוויד ארצ'ולטה, דה גיים ואדם למברט. כמו כן הוא עובד על חומרים חדשים ביחד עם קריס אלן, סטארגייט, ג'ים ג'ונסון, לינדי רובינס ובן מודי. בנוסף, הודג'ס כתב שירים לאנסטייז'ה, ניק לשאיי, ליאונה לואיס, סימפל פלאן, דלתא גודרם ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "46th Annual Grammy Awards - 2004", מתוך האתר Rock On The Net,‏ 8 בפברואר 2004.
  2. ^ "Singer-Songwriter and Grammy-Award Winner David Hodges Nabs Sold-Out Chris Daughtry Tour", מהאתר businesswire, ‏ 31 ביולי 2009.