האויב שבפנים: הגמול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האויב שבפנים: הגמול
Resident Evil: Retribution
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על Resident Evil
בימוי פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פול וו.ס. אנדרסון
ג'רמי בולט
רוברט קולצר
דון קרמודי
סמואל הדידה
תסריט פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ניבן האווי
שחקנים ראשיים מילה יובוביץ'
סיינה גילורי
מישל רודריגז
יוהאן אורב
קווין דורנד
עודד פהר
קולין סלמון
מוזיקה טומנדנדי
צילום גלן מק'פירסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה
צרפת
קנדה
ארצות הברית
חברת הפקה Constantin Film
Davis Films
Impact Pictures
חברה מפיצה Screen Gems
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 14 בספטמבר 2012
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה מדע בדיוני, סרט זומבים, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט מדע בדיוני, גירלס ויד' גאנס, מותחן אקשן, סרט אימה, biopunk עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 65 מיליון דולרים
הכנסות 240.2 מיליון דולרים
הכנסות באתר מוג'ו residentevil5
סרט קודם האויב שבפנים: החיים שאחרי
סרט הבא האויב שבפנים: פרק הסיום
סרטים בסדרה האויב שבפנים
האויב שבפנים: אפוקליפסה
האויב שבפנים: השמדה
האויב שבפנים: החיים שאחרי
האויב שבפנים: הגמול
האויב שבפנים: פרק הסיום
www.residentevil-movie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האויב שבפנים: הגמולאנגלית: Resident Evil: Retribution) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2012, בבימויו ובכתיבתו של פול וו.ס. אנדרסון. הסרט הוא סרט המשך ישיר ל"האויב שבפנים: החיים שאחרי" והחמישי בסדרת האויב שבפנים, המבוססת על משחקי הישרדות האימה Resident Evil של חברת קאפקום. הסרט עוקב אחרי אליס (בגילומה של מילה יובוביץ') שנלכדה בידי תאגיד אמברלה ונאלצת להימלט ממתקן תת-ימי בצפון הרחוק של החוג הארקטי שנערכים בו ניסויים בנגיף הטי. בסרט זה חוזרות דמויות מסרטים קודמים בסדרה כמו ג'יל ולנטיין (בגילומה של סיינה גילורי), קרלוס אוליברה (בגילומו של עודד פהר), ג'יימס "אחד" שייד (בגילומו של קולין סלמון) וריין אוקמפו (בגילומה של מישל רודריגז), כמו גם דמויות חדשות כמו ליאון ס. קנדי (בגילומו של יוהאן אורב), ברי בורטון (בגילומו של קווין דורנד) ואדה וונג (בגילומה של לי בינגבינג).

הסרט יצא לאקרנים ב-14 בספטמבר 2012 בתלת-מימד וב-IMAX וזכה להצלחה בקופות, עם הכנסות של למעלה מ-240 מיליון דולרים. מבקרי הקולנוע מתחו ביקורת על הדמויות, העלילה ויכולות המשחק, אך שיבחו את האפקטים הוויזואלים וכוריאוגרפיית הקרבות. הסרט לוקח אלמנטים מהמשחקים Resident Evil 4 ו-Resident Evil 5.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליס ושאר הניצולים על סיפון אוניית המשא "ארקדיה" מותקפים על ידי צי מטוסי מטה רוטור בל-בואינג V-22 בהנהגת ג'יל ולנטיין, שנשלטת בידי תאגיד אמברלה. המתקפה הורגת רבים מהניצולים, אליס נלכדת, וגורלם של כריס, קלייר וקיי-מארט נותר לא ידוע.

העלילה משתנה אל כפילתה של אליס שמתגוררת בפרוור העיר עם בעלה טוד ובתה החירשת בקי. התקפת זומבים מגלה כי הפרוור הוא למעשה ראקון סיטי בזמן התקרית של התפרצות נגיף הטי. אליס ובקי נמלטות מהמתים בעזרתה של ריין אוקמפו, שאוספת אותן במכוניתה. הן נפגעות בידי משאית זבל, מה שמעלף את ריין. אליס מחביאה את בקי אך נהרגת בידי טוד, שהפך לזומבי.

בינתיים, אליס האמיתית מתעוררת במתקן תת-קרקעי של אמברלה ומתוחקרת בידי ג'יל. במהלך נפילת מתח, היא נמלטת מכלאה וממערכת ההגנה של המלכה האדומה, ומוצאת את עצמה בכיכר שיבויה בטוקיו. היא נלחמת כל הדרך נגד זומבים ונכנסת לחדר שמלא בעובדים מתים. היא נתקלת באדה וונג, אחת מסוכניו הבכירים של אלברט וסקר. וסקר מופיע על המרקע ומודיע לה שהם לא משרתים יותר את תאגיד אמברלה, וכי נפילת המתח נוצרה על ידו כשהוא פרץ למערכת הראשית. וסקר מגלה לה גם כי המלכה האדומה הופעלה מחדש אחרי תקרית הכוורת וכעת היא שולטת בתאגיד אמברלה. הוא אומר גם שהמתקן מתקיים מתחת לפני הים בקמצ'טקה, רוסיה והוא שימש בעבר כבסיס ימי סובייטי. הוא תוכנן בידי תאגיד אמברלה לשמש כמפעל לייצור כפילים ויצור סימולציות של התפרצויות כדי להראות את ממדי השפעתו של נגיף הטי.

אדה ואליס מתכוונות להפגש עם צוות חילוץ אותו ארגן וסקר, כשבין חבריו כלולים ליאון ס. קנדי, ברי בורטון ולות'ר ווסט - בן בריתה לשעבר של אליס אשר שרד את ההתפרצות בלוס אנג'לס. צוותו של ליאון שותל פצצות בכניסה למתקן אשר יתפוצצו לאחר שעתיים כדי לוודא שהמתקן הושמד. הקבוצה מתכננת להפגש עם אליס ואדה בפרוור העיר ראקון סיטי. בסימולציה בעיר ניו יורק, אליס ואדה מביסות שתי מפלצות של מוציאים להורג. ליאון וצוותו נכנסים לסימולציה של מוסקבה (הכיכר האדומה בחזית הגום), אך הם נארבים בידי עדר אלמתים של חוליות לאס פלאגאס משוריינות.

בפרוור העיר, אליס ואדה נתקלות בבקי, שטועה לחשוב את האליס לאמהּ הכפילה. הן נתקלות גם בג'יל ובכפיליהם של בני בריתה לשעבר של אליס - ג'יימס "אחד" שייד, ריין אוקמפו ה"רעה" וקרלוס אוליברה, שנשלחו ללכוד אותן. במהלך הירי אותו יוזמת אדה, היא נותנת לאליס את משקפיה החכמות ו-וו אחיזה כדי שהיא ובקי יוכלו למצוא את דרכן החוצה, ודרכן של השתיים מתפצלת. הן נתקלות בכפילה ה"טובה" של ריין אותה פגשו בפרוור מוקדם יותר בקו ארבטסקו פוקרובסקאיה של סימולציית מוסקבה, ואליס נותנת לה נשק. לאחר מכן היא מצילה את צוותו של ליאון מחוליות לאס פלאגאס, וביחד הם עושים את דרכם למנהרות המובילות לרציף עגינה של צוללות. אולם, הם נקלעים למארב קבוצתה של ג'יל. בקי נלכדת בידי מפלצת, שהורגת את ריין הטובה על ידי שבירת מפרקתה. אליס מצילה את בקי והורגת את המפלצת בעזרת חגורת רימוני יד שמצאה. ברי מקריב את חייו והודף את חיילי אמברלה מספיק זמן כדי שהאחרים ימלטו. באמצעות הפצצות של ליאון, הם מצליחים להשמיד את המתקן ובכך לאפשר את בריחתם של ליאון ולות'ר. אליס ובקי גם הן מצליחות להימלט, כשהן משתמשות בתעלות האוורור.

על פני השטח, אופנוע הקרח שלהם מושבת לאחר שהצוללת של ג'יל פורצת את מעטה הקרח. ג'יל וריין הרעה מתעמתות מול הקבוצה ואדה מוחזקת כבת ערובה. ג'יל ואליס נלחמות אחת בשנייה, בעוד ריין הרעה נלחמת בליאון ולות'ר לאחר שהיא מודבקת בטפיל לאס פלאגאס - מה שמעניק לה כוחות על-אנושיים ויכולות ריפוי. אליס מצליחה לקרוע מג'יל את מתקן החרפושית ששולט בה, מה שמחזיר אותה לעצמה. לרוע המזל, ריין הורגת את לות'ר וליאון מעולף. אליס מבינה שריין היא חזקה מידי ואי אפשר להילחם בה. היא יורה בקרח שמתחת לרגליה, וריין נגררת בידי הזומבים ששוחים מתחת למעטה הקרח ולבסוף נאכלת על ידיהם. אליס, אדה, בקי, ליאון וג'יל מגיעות לבסיסו של וסקר הממוקם בבית הלבן, כשהוא מבוצר וחסום מפני כוחות עוינים ומאויש בידי הכוחות המזוינים של ארצות הברית ששרדו. היא מתעמתת עם וסקר בחדר הסגלגל, והוא מזריק לה את נגיף הטי - מה שמחזיר לה את כוחותיה העל-אנושיים. הוא עושה זאת מהסיבה שאליס היא היחידה שמסוגלת להתמזג בהצלחה עם נגיף הטי, מה שהופך אותה לנשק האולטימטיבי. על גג הבניין, וסקר מסביר שהמלכה האדומה מנסה להשמיד את המין האנושי, וכל בני האדם שנותרו נמצאים בבית הלבן והם קו ההגנה האחרון של האנושות. בסיום הסרט, המצלמה מתרחקת ומראה שצבא ארצות הברית מגינה על הבית הלבן עם כוחותיו של תאגיד אמברלה כנגד עדרים ענקיים של זומבים שמטפסים על החומות המבוצרות.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]