הורסט פישר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הורסט פישר
Horst Fischer
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 31 בדצמבר 1912
דרזדן, ממלכת סקסוניה, הקיסרות הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה להורג 8 באוגוסט 1966 (בגיל 53)
לייפציג, סקסוניה, גרמניה המזרחית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הקיסרות הגרמנית, גרמניה הנאצית, רפובליקת ויימאר, גרמניה המזרחית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת הומבולדט של ברלין עריכת הנתון בוויקינתונים
פעולות ומבצעים
מלחמת העולם השנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיטורים
צלב ההצטיינות במלחמה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הורסט פאול סילבסטר פישרגרמנית: Horst Paul Silvester Fischer; ‏31 בדצמבר 19128 ביולי 1966), היה רופא בכיר במחנה הריכוז אושוויץ מונוביץ. הורשע כפושע מלחמה והוצא להורג בגרמניה המזרחית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בדרזדן. בגיל צעיר התייתם מהוריו וגדל בבית דודו בברלין. בשנת 1932 החל את לימודי הרפואה באוניברסיטת הומבולדט, אותם סיים בשנת 1937. עוד בהיותו סטודנט התקבל כחבר באס אס ובשנת 1937 התקבל למפלגה הנאצית.

לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, שירת כרופא בואפן אס אס. השתתף בפלישה הגרמנית לברית המועצות. בשנת 1942 חלה בשחפת והועבר לטיפול בבית חולים בגרמניה. לאחר שהחלים נשלח לשרת כרופא באושוויץ בירקנאו. השתתף בביצוע סלקציה של האסירים המגיעים למחנה ושלח אל תאי הגזים את הזקנים, החולים והילדים. בשנת 1943 מונה לסגן הרופא הראשי של המחנה. בספטמבר 1944 הועבר למחנה אושוויץ-מונוביץ לתפקיד הרופא הראשי של המחנה. בינואר 1945, עם פינוי המחנה מפני הצבא האדום המתקרב, ברח הורסט פישר לברלין. שם שירת בתפקיד מנהלי במפקדה של האס אס.

לאחר מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום מלחמת העולם השנייה עבד כרופא בעיר ברנדנבורג על נהר האבל שבמזרח גרמניה. הוא אפילו לא שינה את שמו, בחושבו כי לא היה בתפקיד מספיק בכיר, כדי שיחפשו אחריו. בסוף שנות ה-50 אף מונה לרופא ראשי של נפת שפרינהאגן (Spreenhagen).

בתחילת שנות ה-60 הוא עורר את חשדה של שטאזי (המשטרה החשאית של מזרח גרמניה) בכך שביטא בכמה הזדמנויות אמירות פרו-מערביות. בשטאזי החלו לחקור את קשריו ואת עברו. כך התגלה כי הורסט פישר שירת כרופא באושוויץ. ב-11 ביוני 1965 הוא נעצר ונחקר בקשר לשירותו באושוויץ. לאחר החקירה הוחלט להעמיד אותו לדין. הנהגת מזרח גרמניה החליטה לערוך לו משפט פומבי, לכן הוא נשפט על ידי בית המשפט העליון של גרמניה המזרחית.

משפטו של הורסט פישר נפתח ב-10 במרץ 1966. הוא נמצא אשם בביצוע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וחברות בארגון פושע. ב-25 במרץ הוא נידון למוות. בקשת החנינה נדחתה על ידי הנשיא ולטר אולבריכט. ראשו של הורסט פישר נערף באמצעות גיליוטינה ב-8 ביולי 1966 בבית הסוהר בלייפציג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הורסט פישר בוויקישיתוף