ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 81

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



הועבר לשיחה:הממלכה המאוחדת. דוד שי 05:03, 20 אפר' 2005 (UTC)

מה דעתכם על מעבר באופן שיטתי על קצרמר קצרמר ולתקן אותם? אפשר מהויקי האנגלית. שמוליק

רעיון מעולה. איך לא חשבנו על זה קודם.. מכה על חטא.. גילגמש שיחה 15:08, 15 אפר' 2005 (UTC)
האם יש אפשרות, שבעמוד שינויים אחרונים, מתחת ל'לטיפול דחוף', תהיה שורה שתקרא 'קצרמרים' שבה ייכתבו קצרמרים שיש להרחיב וכל כמה ימים תוחלף הרשימה. ככה לא נצטרך לנבור בעמוד הקצרמרים העמוס בשביל לחפש קצרמרים שיותר דחוף להרחיב אותם. זה יהיה מובדל מלטיפול דחוף שבו יש ערכים גדולים שיש להוסיף אליהם פרטים חשובים. אני חושב שככה יהיה הרבה יותר פשוט Roeeyaron 18:36, 15 אפר' 2005 (UTC)
יש אפשרות טכנית לעשות את זה, אך זה מיותר לחלוטין. אפשר להשתמש בתבנית "לטיפול דחוף" למטרה זו. גילגמש שיחה 18:38, 15 אפר' 2005 (UTC)
שמוליק תמים וגילגמש עוקצני, אבל לי יש הצעה מעשית - ההצעה שלי היא להעלות תמונה לכל קצרמר. נכון שזה רחוק מהרחבה של הערך, אבל זה ה upgrade שבו ההשקעה בזמן היא הקטנה ביותר יחסית לתועלת. Hotguy 18:49, 15 אפר' 2005 (UTC)
הצעה טובה, אך בעייתית במידת מה. יש בין 3,000 ל-4,000 קצרמרים. האם יש לך כמות כזאת של תמונות? גילגמש שיחה 18:52, 15 אפר' 2005 (UTC)
בוא נתחיל רק עם רשימת היישובים הקיימים בקטגוריה:קצרמר גיאוגרפיה. בהמשך לרעיון של לשלוח את הויקיפדים אל המצלמות אפשר לבצע שדרוג של כל ערכי היישובים בישראל בקלות יחסית על ידי מסע של הויקיפדים לצילום ברחבי הארץ. אני חושב שמחר אתחיל בטיול מאורגן קטן באזור הצפון... אמיתי 18:56, 15 אפר' 2005 (UTC)
אין לי 4000 תמונות שרלבנטיות ל 4000 קצרמרים, אבל אני לא הויקיפד היחיד כאן, וחוץ מזה אפשר לחפש בכל האתרים שמאפשרים העתקת תמונות. כדאי לעשות "תחרות" בין כולם לגבי העלאת תמונות על ידי יצירת עמוד שבצורה אוטומטית יראה כמה תמונות העלה כל ויקיפד. העלאת שתי תמונות לקצרמר אחד תיספר רק פעם אחת. תמונות מגדילות בהרבה את איכות הקצרמר. דוגמא מצויינת היא הקצרמר תבליט. בקצרמר זה רק שני משפטים קצרים. קצרמר גרוע לכל הדעות (שאני יצרתי...) מצד שני התמונה מסבירה המון, ולקח לי בדיוק 10 שניות להעלות אותה. עם התמונה הקצרמר מקבל ציון 4, אבל בלי התמונה ציון 0, כלומר יש הבדל משמעותי Hotguy 19:27, 15 אפר' 2005 (UTC)
תלמיד שיחפש שיעורי בית על תבליטים יכול להינות מהתמונות עד מחר בבוקר, אבל כל עוד אין לו תוכן לכתוב במחברת, לא עזרנו לו בגרוש. מהבחינה הזו, הציון של הקצרמר הזה נשאר 0, ושום תמונה לא תשנה את המצב. רועי | שיחה | 19:33, 15 אפר' 2005 (UTC)
אני המום מהתגובה של רועי. נראה לך שמישהו כאן, חוץ ממך, טורח ליצור אנציקלופדיה מפוארת רק כדי שאיזה תלמיד מפונק יבוא לכאן ויעתיק (או ידפיס) ישירות לשיעורי הבית שלו ? האנציקלופדיה היא יצירה תרבותית ראשונה במעלה, ולא דפי עזר לתלמיד. תתבייש לך. Hotguy 20:18, 15 אפר' 2005 (UTC)
אני מקווה שברור לך שהתלמיד הוא דוגמה למה שאני מנסה להעביר (לתלמידים, אגב, אין מה לחפש חומר על תבליטים). אני מאמין שבניגוד לרושם החיצוני שאתה מנסה ליצור, אתה דווקא כן מבין למה אני מתכוון - תמונות לא יכולות להוות תחליף לתוכן. רועי | שיחה | 20:26, 15 אפר' 2005 (UTC)
התייחסתי בתגובתי למה שכתבת, ולא לכוונותיך הנסתרות. כמו כן לא טענתי בשום מקום ש"תמונות יכולות להוות תחליף לתוכן". כתבתי שתמונות ישפרו בהרבה את הקצרמרים, בהשקעת מאמץ קטנה מאוד. אם אינך מסכים לקביעה זו, אז אתה מוזמן לנמק. ויהיה נחמד אם הנימוק יהיה גם נכון והגיוני. Hotguy 20:33, 15 אפר' 2005 (UTC)
נימקתי, אבל אתה מוצא דרכים להתעלם מכך. כפי שכבר כתבתי, כשמישהו מחפש חומר בוויקיפדיה (וזה לא חייב להיות תלמיד, סתם בחרתי אותו כדוגמה), הוא רוצה תוכן ומידע. תמונות זה טוב ונחמד, ובערך מלא עם פרטים הן בהחלט יכולות להעשיר ולעזור, אבל אם כל מה שיש זה שורה וחצי של מידע דל ובהרבה מקרים שגוי, סתם תפסת מקום על השרת, אבל לא עזרת לקורא. רועי | שיחה | 20:37, 15 אפר' 2005 (UTC)

ילדים די לריב. Ramiy 20:53, 15 אפר' 2005 (UTC)

יצירת ויקיפדיה היא תהליך ולא אירוע חד פעמי. הפיכת הקצרמרים לערכים ראויים תיקח עוד זמן רב. השידרוג היחידי שאפשר לבצע בקשר לקצרמרים, בטווח הקצר, הוא להוסיף להם תמונות (אלא אם כן תגייס מאות ויקיפדים חדשים בזמן הקרוב). Hotguy 21:00, 15 אפר' 2005 (UTC)
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא גלריית תמונות. אין ספק שהתמונות משפרות את הערכים, אך אין צורך ליצור 1000 קצרמרים חדשים רק על מנת לשכן בהן תמונות. קצרמר עם תמונה, הוא עדיין רק קצרמר. נכון שהוא שווה יותר, אך לא הרבה יותר. לא הייתי משקיע מאמצים רבים כל כך בענין זה. גילגמש שיחה 21:19, 15 אפר' 2005 (UTC)
כדי להדגים את העניין, העליתי תמונה שצילמתי לפני כשנה לערך ראש הנקרה. אני חייב להסכים עם hoguy ולהודות שאין מה להשוות בין הערך לפני ואחרי הוספת התמונה. אבל זה בגלל שכבר יש שם ערך אנציקלופדי מלא, עם די והותר מידע. עם זאת, תמונות בערכים כמו תבליט לא מוסיפות הרבה, אלא רק מורידות את שטח האחסון על השרתים. רועי | שיחה | 21:22, 15 אפר' 2005 (UTC)
המממ...חשבתי על הטיעונים שלך והגעתי למסקנה ש...אתה צודק! תמונה של תבליט אכן לא רלבנטית לערך תבליט. כל ילד מבין שהרבה יותר קל ופשוט להסביר את המונח 'תבליט' במילים, מאשר לצרף תמונה. מה שנכון נכון. צדקת גם לגבי העניין עם תפיסת המקום בשרתים. אם גודל תמונה ממוצעת 100K, אז 4000 קצרמרים עם תמונות מיותרות יתפסו 400M שזה נפח עצום, הגדול פי כמה מאות מנפח האיכסון של תיבת דואר ממוצעת ב gmail למשל. תודה שהארת את עיננו, ונשמח לשמוע את דעתך גם בנושאים אחרים Hotguy 22:42, 15 אפר' 2005 (UTC)
שום תמונה לא מצדיקה פתיחת ערך שכול תוכנו הוא קש וגבבה. Arh 03:53, 16 אפר' 2005 (UTC)
על פתיחת הערך תבליט לא אני החלטתי. ראה שיחה:פסל. מצד שני, מה שכתב Arh לא רלבנטי, כי שום קצרמר הוא לא התוצאה הסופית. חייבים להתחיל ממשהו ולשפר בהמשך. אם נתעקש שבויקיפדיה כל ערך יהיה מושלם מהתחלה, אז יהיו לנו כאן בדיוק 10 ערכים. חוץ מזה עוד לפני שהצטרפתי לויקיפדיה כבר התקבלה כאן החלטה בזכות קצרמרים. Hotguy 04:40, 16 אפר' 2005 (UTC)
הבעיה עם המדיניות המקלה הזאת שהיא מאפשרת לכל זבלן וצלבן להעלות פה את הגיגיו וזו תחשב כתרומה. הערך לא צריך להיות מושלם מלכתחילה, אך הוא צריך להיות כתוב טוב ולא כסתם גיבוב של מילים בתקווה שאחרים יעשו את העבודה עבורך. מי שלא מסוגל או מוכן להשקיע את המאמץ הכרוך בכתיבה של ערך שלא יכתוב! Arh 05:11, 16 אפר' 2005 (UTC)

חצוף !!! כנראה שאתה עדיין חי באלף הקודם (ולא הכוונה לשנת 1999, אלא הרבה קודם), בתקופה שבה בספרים לא היו תמונות, אלא רק טונות של טקסט בכתב יתדות. בינתיים עברו הרבה מיים בביוב של גוש דן, ונכון לעכשיו, יש צורך ביותר ממילים כתובות כדי ללכוד את תשומת ליבו של הקורא. עקב בעיות של זכויות יוצרים, יש כאן מחסור חמור בתמונות, ומזעזע לקרוא על אנשים המזלזלים בתרומתם של אחרים. לגבי הקצרמר עצמו - אני מניח שהוא יורחב מתישהו. הקריטריון למחיקת קצרמרים צריך להיות התשובה לשאלה הפשוטה: "האם יש סיכוי שהקצרמר יורחב בעתיד, כן או לא?". לי אישית יצא להתחיל קצרמרים רבים. לעיתים קרובות תרומתי הייתה בעיקר תמונה והגדרה של המושג (עד כמה שזה ישמע מוזר, בכלל לא טריוויאלי להגדיר מושגים), ובאופן מפתיע, רוב הקצרמרים שיזמתי, הורחבו מאוד, על ידי משתמשים אחרים או על ידי Hotguy 06:20, 16 אפר' 2005 (UTC)

למרות שאני לא מסכים עם הגישה שלו, אני חושב שהוט גיא צודק, תמונה שווה אלף מילים ולכן רצוי למלא את הערכים השונים בכמה שיותר תמונות (ואני לא מתכוון רק לקצרמרים אלא לכל הערכים). Ramiy 06:56, 17 אפר' 2005 (UTC)
מה קורה כאן? אנציקלופדיה לא מוגדרת, לפחות אצלי, כגלריית תמונות. תמונה לא מוסיפה כלום לקצרמר, פשוט שום דבר. אנציקלופיה לא באה להראות לך מחשב במחשב, היא באה לסקור מבחינות היסטוריות, חזותיות ועוד לא-יודע-מה נושאים, אבל הוספת תמונה למשפט כמו "מחשב הוא מכונת משחקים שאפשר לגלוש בו באינטרנט" הוא טיפשי, ואם תהיה לידו תמונה של המחשב הביתי שלי, זה בטח לא יוסיף לערך אור.
ולהוטגאי, תרד מהקטע של הזכויות יוצרים... כל כך כואב לך שאנשים יוכלו להשתמש בתמונות שלך, אז אל תעלה אותן לרשת. זה מקום חופשי, והשרתים של ויקימדיה לא נועדו לדברים לא חופשיים. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 16:31, 19 אפר' 2005 (UTC)

עבודה עם טבלאות[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:דלפק יעוץ#עבודה עם טבלאות. גילגמש שיחה 15:57, 15 אפר' 2005 (UTC)

למרות היענות מרשימה (מילוי של קרוב לשלושה חודשים) לקריאתו של אלמוג להגדלת המאגר, המצב שוב פעם בעייתי, נותרו עם עוד חודש בלבד עם הידעות. כל מי שנתקל באנדקוטה המתאימה ל"הידעת?" מתבקש להכניסה בשביל שלא נגיע שנית למצב של חוסר בהן. טרול רפאים 20:46, 15 אפר' 2005 (UTC)

הגברת הראשונה[עריכת קוד מקור]

אני חייב לומר שאני לא מרגיש בנוח עם "הגברת הראשונה" בתבנית:נשיאי ארה"ב. כרגיל, שלוש סיבות:

  1. זה שוביניזם זכרי מעצבן.
  2. מה יקרה כשהגברת רודהם קלינטון תבחר?
  3. יש ארומה מתאנית לא נעימה לכל ההו-הא ותרועת החצוצרות מסביב לנשיאים ולבטח בתבנית זו עם "הנשיא הקוקוריקו למניין". את הטראראם הזה יש לייחד לנשיאינו וראשי ממשלתנו רבי ההוד והמוצלחים ולא לנוכרים חסרי חשיבות. אורי 03:23, 16 אפר' 2005 (UTC)
מוסד הנשיאות האמריקני הוא שוביניסטי ויצרן מתאן לא קטן. הערך האנציקלופדי רק מחקה את רוח המוסד. לגבי הגברת קלינטון, אפשר לאמר בוודאות שהיא מייצרת מתאן בכמויות שלא היו מביישות את קודמיה. אבי 06:46, 16 אפר' 2005 (UTC)
אני רוצה להזכיר לכולם שארה"ב היא לא מדינת חסות של ישראל. מה שקורה שם זה עניין אמריקאי פנימי. Hotguy 08:45, 16 אפר' 2005 (UTC)
מותר לבנאדם להרגיש לא נעים, ואני רואה שהרוח האירופאית של אנטי אמריקניות הגיעה גם לפה. יפה, יפה. דעתי היא א. טוב שמקדישים תשומת לב לנשיאי ארה"ב. ב. סביר שיעשו את זה באותה רוח שעושים זאת האמריקאים, יהא ריחה אשר יהיה. ג. בהחלט הגיוני אולי לאמץ תבניות דומות (אם כי מותאמות לעניין) לגבי מדינות עם דרגת חשיבות באותו סדר גודל, לדוגמא: קיסרי רומא, מזכל"י המפלגה בברה"מ (לא היו הרבה, מה שמקל על העבודה), שליטי סין הקומוניסטית ודומיהם.--עמית אבידן 13:32, 16 אפר' 2005 (UTC)
בתור יוזם התבנית (ממה שידוע לי), אני שואל אותך: האם אתה מבקש משהו ביצועי? אני ממש לא מבין מה הבעיה בתבנית. להפך, צריך לבנות תבניות מתאימות גם לראשי מדינות אחרות כפי שהציע ידידי אבידן. Ches 13:48, 16 אפר' 2005 (UTC)
אני לא רואה בעיה באזכור "הגברת הראשונה". ברגע שתבחר נשיאה לראשות ארה"ב נחליט איך לשנות ומה. זאת שורה אחת שמשתנה אוטומטית בכל הערכים כי זה חלק מתבנית. קודם שגב' קלינטון תבחר ואז נחשוב איך לשנות. בינתיים אף אישה לא נבחרה לנשיאות ארה"ב אז הזעקה מיותרת. גילגמש שיחה 13:54, 16 אפר' 2005 (UTC)

הועבר לשיחה:ציפורים. גילגמש שיחה 06:51, 16 אפר' 2005 (UTC)

אמצעי לחימה במלחמת העצמאות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחה:אמצעי לחימה במלחמת העצמאות גילגמש שיחה 13:55, 16 אפר' 2005 (UTC)


מחיקה בפועל של תמונות[עריכת קוד מקור]

כדי למחוק תמונה - לפי כללי ויקיפדיה יש צורך בדיון מחיקה. אבל כדי למחוק את הופעת תמונה בערך אין צורך בדיון כזה. לפני זמן מה תרמתי לויקיפדיה תמונה נדירה ויפה של ציפור שצילמתי בשנת 2000 בנפאל (נא לקרוא את מה שכתב בעל חי בדף שיחת משתמש:Hotguy). את התמונה שיבצתי בערך ציפורים. מישהו מחק את הערך ציפורים כולו, והחליף אותו בהפניה לערך עופות. כמובן שגם התמונה נעלמה. יש החלטה של דוד שי שבמידה וקיים דיון מחיקה בקשר לתמונה, יש להודיע למי שהעלה אותה. החלטה זו אינה מגובה בהחלטת פרלמנט, אבל לא נראה לי שיש צורך בדיון כזה משום שמדובר בהחלטה סבירה. בקיצור אני מציע את הנוהל הבא:

מי שמעוניין למחוק תמונה או מחיקת הופעה של תמונה בערך, יפעל כדלקמן:

1. בשלב ראשון תתבצע פניה למי שהעלה את התמונה, במידה והנ"ל לא יתנגד, ניתן למחוק את התמונה כבר בשלב זה.

2. אם מי שהעלה את התמונה מתנגד, או שאינו משתתף פעיל (כלומר לא התקבלה תשובתו תוך כמה ימים), יש לבצע דיון בערך שבו מופיעה התמונה. אם אין התנגדויות, ניתן למחוק את התמונה תוך מספר ימים מיום תחילת הדיון. מצד שני, חובה לידע את כולם בויקיפדיה:מזנון (מספיקה שורה) שמתקיים דיון מחיקת תמונה.

3. אם ישנן התנגדויות, והנ"ל מתעקש בכל זאת למחוק את התמונה, אז הוא רשאי ליזום דיון מחיקה הכולל הצבעה, תוך הודעה על כך בויקיפדיה:מזנון.

Hotguy 18:36, 16 אפר' 2005 (UTC)

צר לי להודיע לך, אך לדוד שי אין סמכות מיוחדת מעל ויקיפדים אחרים, כך שלקביעתו אין תוקף מחייב. הצעות מסוג זה יש לעלות במזנון, לזכות ל-65% מהקולות עם מינימום של 9 משתתפים. גילגמש שיחה 18:39, 16 אפר' 2005 (UTC)
אין שום צורך להטריח את המזנון בכל מחיקת תמונה. ובכלל, הסרה של תמונה מדף (לא מחיקה) כמוה כעריכה של הטקסט. אין שום צורך מיוחד ליידע את מעלה התמונה. יש לך רשימת מעקב - השתמש בה. כך תוכל לדעת מתי משנים את הערכים שבהם שיבצת תמונה. רועי | שיחה | 18:45, 16 אפר' 2005 (UTC)
לא כולם עוקבים אחרי כל שינוי. אם מישהו טרח והעלה תמונה, המינימום שמגיע לו זה שיודיעו לו אם יש כוונה למחוק אותה. אני מציע להעלות את הצעתי להצבעה, כדי לסגור את העניין פעם אחת ולתמיד Hotguy 19:46, 16 אפר' 2005 (UTC)
קשה לך להסתדר עם רשימת המעקב? זה לא שהערכים שלך נערכים בקצב של המזנון, כלומר 200 עריכות ביום. פעם בכמה זמן מישהו עורך בהם משהו, אין שום סיבה שתקבל על כך הודעה. ראית פעם שמודיעים לוויקיפד אחרי שמשנים לו ניסוח במאמר? אין הבדל. תתאמץ קצת. רועי | שיחה | 19:51, 16 אפר' 2005 (UTC)
אוף נמאס לי מהויכוחים. מחיקת תמונה נדירה בלי להודיע זה השחתה נטו. ואין כאן אפילו מנגנון שמונע את זה. Hotguy 19:57, 16 אפר' 2005 (UTC)
נמאס לך מוויכוחים? אז אל תיזום אותם! 90% מהזמן שלך אתה מבזבז על פתיחת דיוני סרק במזנון. ולגופו של עניין - יש כאן מנגנון, ונראה שאתה מתעלם ממנו. אולי כדאי שתקרא את דפי ההדרכה, כי מהדברים שלך עולה שאתה בכלל לא יודע מהי רשימת מעקב. אם בכל כניסה שלך בוויקיפדיה תעצור שנייה ברשימת המעקב לפני שאתה ישר רץ למזנון, תוכל לראות את השינוי האחרון בכל מאמר שתצרף אליה (ע"י לחיצה על הלשונית "עקוב, בצד שמאל למעלה). ומכיוון שבאופן טכני אין אפשרות להסיר תמונה ממאמר בלי לערוך אותו, השינוי, לרוב עם תקציר העריכה "הסרתי את התמונה", יופיע לך מול העיניים. רועי | שיחה | 20:15, 16 אפר' 2005 (UTC)
אין לי הנאה מיוחדת מדיונים אינסופיים, אני מעדיף להקדיש את זמני לכתיבת ערכים והעלאת תמונות. מצד שני מוחקים לי כאן תמונות בקצב ממוצע של תמונה בשבוע, אז זה אומר שאני מתאמץ סתם, כי תוך כמה חודשים לא ישאר כלום ממה שתרמתי. Hotguy 21:02, 16 אפר' 2005 (UTC)

הבהרה:בשיחה קודמת ביני ובין Hotguy אמרתי לו שני דברים:

  • מחיקה גמורה של תמונה (להבדיל מעריכה של דף המציג תמונה זו) דינה כדין מחיקת ערך, כלומר בדרך כלל יש לקיים הצבעה על כך, בהתאם לכללי המחיקה המקובלים.
  • בעת דיון מחיקה על ערך (או תמונה) שנוצרו על-ידי משתמש יחיד או עיקרי, מן הנימוס להודיע לו על דיון זה, כדי להימנע ממצב שבו הדיון הסתיים בלי שאותו משתמש שם לב לקיומו.

אף שצודק גילגמש בקביעתו "לדוד שי אין סמכות מיוחדת מעל ויקיפדים אחרים", אני מציע בכל זאת לפעול לפי דברי אלה, התואמים את רוח ויקיפדיה. דוד שי 05:02, 17 אפר' 2005 (UTC)

אי אפשר לקבוע תקנות מיוחדות להוטגאי. אף כי יש טעם בפנייה למשתמש שעורכים את הטקסט שלו ומוחקים חלקים נכבדים ממנו, הרי שבמקרה זה התמונה לא נמחקה מהשרת, הערך עבר עריכה ותרומתו היחידה של הוטגאי לערך הייתה תמונה. תמונה היא תוספת ולא המהות, אי לכך אני לא רואה פגם בעריכה זו. גילגמש שיחה 06:57, 17 אפר' 2005 (UTC)
אשמח להבהרה - האם ההצעה שאתה מציע כאן נעשתה לגבי מחיקה מהשרת או הסרה מהערך? יש הבדל. רועי | שיחה | 07:01, 17 אפר' 2005 (UTC)
לרועי: אני מדבר אך ורק על מחיקה מהשרת. נדמה לי שכתבתי זאת במפורש, אבל לא אכפת לי לומר זאת שוב. אם הדיון למעלה עסק בהסרת קישור לתמונה מערך כלשהו, ברור שאינני רואה בעיה בכך, אין זה שונה מכל עריכה אחרת.
לגילגמש: הכללים שהצעתי למעלה אינם מיוחדים להוטגאי, הם יפים לכולם. דוד שי 09:09, 17 אפר' 2005 (UTC)

להוט גיא: פעם הבאה תעלה את הדיון בדף השיחה של הערך ולא במזנון. Ramiy 07:02, 17 אפר' 2005 (UTC)

פוליטרול[עריכת קוד מקור]

כואב לי העניין של המשתמשים הפוליטיים. אלו שמגיעים לכאן במטרה לקדם מטרות פוליטיות. זה הבית שלנו. אנחנו נמצאים כאן הרבה זמן ביום, ומשקיעים מאמץ ומסירות. אתם נכנסים, צועקים בקול רם, תולים בסלון תמונה של מיכאל פואה, ונעלבים כשמסירים אותה. לפני כמה זמן רעשה הויקיפדיה על אינסטלטור מקרית עקרון שפירסם את העסק שלו בדף המשתמש. האנשים האלה כאן במטרה לפרסם את העסק שלהם. כרגע יש יותר ערכים על מנהיגות יהודית מאשר על מרד בר כוכבא, או על תנועת חובבי ציון וכו'. יש ערך על הסמרטוטון "לכתחילה", אבל על הבוקר, הצפירה, החבצלת חלוצי העיתונות העברית אין ערך. פעולה נוספת שהם מבצעים - להוסיף את דעותיהם (הקיצוניות) בכל מקום ואתר. מישהו ייקח אותנו ברצינות אם יקראו כאן שהטרור היהודי בא בתגובה לכיבוש הערבי? אנשים יצחקו וימשיכו לווינט. גם אני הייתי מוכן לשלם מאתים ש"ח בשביל לא לקרוא את השטויות האלה. אני בדעה שמשתמש שמעלה ערכים פוליטיים בלבד, תורם תרומה רק לערכים פוליטיים, ובכלל גורם למשתמשים אחרים להרבות דפי שיחה במקום ערכים בויכוחים אידיוטיים (האם יש מתאם בין ההתייחסות ליוסי ביילין וההתייחסות לדן חלוץ, כאילו יכולה להיות איזה התאמה בהתייחסות לפוליטיקאי ולרמטכ"ל מכהן), גורם רק נזק, אפילו אם תרומותיו הן כולן נכונות עובדתית, ובדיקה בגוגל מעלה שדן חלוץ מוזכר 745433 פעמים ויוסי ביילין רק 3ו7382, בדרך כלל כשהתואר "בוגד מסריח" מוצמד לשמו. אני מציע כאן (לא להצבעה רק להתייחסות של הויקיפדים הרציניים יותר) - בין אם האדם שמנסה לקדם כאן את ענייניו מגיע מימין או משמאל, מארגון עדאללה או ממנהיגות יהודית - המדובר בטרול, ויש להתייחס אליו ככזה. אלמוג 04:10, 17 אפר' 2005 (UTC)

"חילוקי הדעות, הם שעושים את מירוצי הסוסים", אמר מארק טוויין, ובמידה מסוימת הם גם תורמים לויקיפדיה. הבעיה עם משתמשים שאליהם רומז אלמוג, שאתם חילוקי הדעות אינם נגמרים לעולם, משום שהם באים עם תפיסת עולם מגובשת וסופית, ללא כל כוונה לשמוע את האחר - הם באים אך ורק לשכנע, ללא כוונה להשתכנע. על כגון אלה קבע התלמוד "משחקים בקוביה פסולים לעדות", וראוי שנאמץ קביעה זו, וכאשר ויכוח הופך להיות חסר טעם באופן מובהק, ויוצר בזבוז זמן לא סביר, לעצור אותו. מובן שיש לנהוג כך רק במקרים קיצוניים במיוחד. דוד שי 05:02, 17 אפר' 2005 (UTC)

הגישה הסובלנית פשטה את הרגל. מצדי, ערפו את ראשם באחת. ShrimpEr 05:26, 17 אפר' 2005 (UTC)

אני מסכים עם שרימפר. יש מקרים בהם החסימה היא הפתרון היעיל ביותר. רוחב הלב של ויקיפדיה הוא מוגזם. אני מציע לחסום כל משתמש שמנסה לדחוף את דעותיו הקיצוניות לערכים ומנסה "להתנקם" בערכים מהצד השני של הקשת הפוליטית "אה.. הם פגעו לי במיכאל פואה? אני אראה להם מה זה, אכתוב עכשיו על ביילין שהוא חתיכת בוגד שמאלני שממומן על ידי כסף אירופי".
אני חושב שאין לאפשר גישה זו בכתיבה בויקיפדיה ויש למנוע מגורמים אלו את האפשרות להביע את דעתם באתר. אני לא מאמין שאדם כזה יכול להשתנות. אנו מבזבזים זמן רב על מעקב אחרי התרומות שלהם. למשל הוויקיפד הזה נמצא ברשימת המעקב שלי. אני צריך לבזבז זמן רב על מנת לוודא שהוא לא מעלה קיצוניים ובמעקב אחרי עבודתו השותפת על מנת לוודא שהוא לא חיבל בערך כלשהו, זה בנוסף למעקב הצמוד אחרי השינויים האחרונים. מספיקים לי המשחיתים האנונימיים, לא צריך עוד אחד רשום. גילגמש שיחה 06:56, 17 אפר' 2005 (UTC)
תחסמו אותם וזהו. היה פה פעם גם אחד שכינה את עצמו "מנושל" מרוב הזדהות עם פליטי 48' למרות שעל פי שפתו ניתן היה לנחש שאין הוא נמנה עליהם שש"ז 13:55, 17 אפר' 2005 (UTC)
בינתיים הוא לא פוגע בערכים. ברגע שיפגע, יחסם. גילגמש שיחה 13:57, 17 אפר' 2005 (UTC)
אני דוקא רואה בחיוב רב את זה שיש לנו מישהו שיכול לתת לנו "מידע פנים" על הנעשה בימין הקיצוני (אפילו שהוא חולק על ההגדרה "ימין קיצוני"). אני מאוד מקווה שעם הזמן הוא ילמד לכתוב עם ריחוק מספיק, ולשים את טובת הויקיפדיה בראש כל עוד הוא כותב בה. eman 22:51, 17 אפר' 2005 (UTC)
חבר'ה, אתם מקשקשים. הערכים שאני כותב פשוט מעניינים אותי, יש לי ידע רב לגביהם ולכן זה מה שאני כותב. נקודה. הערך 'תאגיד' למשל אותו יזמתי (למרות שנדמה לי שחטפו אותו) , איתגר אותי מבחינת הניסוח הנכון ואין שום פואה קשור בזה. פחחחח.....דיעותיהם הפוליטיות של כמה משתמשים כאן הן לדעתי, פרי שטיפת מוח ממושכת, רואות באנשי ימין סכנה, חבלה ועוד מרעין בישין ולא היא. זה הראש שלהם שאינו מכוון נכון ולא מה שאני כותב. ואם לצטט את אחד המשתמשים כאן, הבעיה עם משתמשים שאליהם אני רומז היא , שאיתם חילוקי הדעות אינם נגמרים לעולם, משום שהם באים עם תפיסת עולם מגובשת וסופית, ללא כל כוונה לשמוע את האחר - הם באים אך ורק לשכנע, ללא כוונה להשתכנע. ועל זה אמרו חז"ל "טול קורה מבין עיניך".--עמנואל גרטל 08:24, 18 אפר' 2005 (UTC)
אני בעד כל העניין של חסימת טרולים, אבל לכל חסימה יש להצמיד הסבר בצד. ולא, יש מריבות סרק. אם אני לא טועה היו כבר בעיות בכל מיני ערכים כשכל אחד מושך לכיוון דעותיו האישיות, זו לא סיבה לחסום. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 16:18, 19 אפר' 2005 (UTC)

פעמים אחדות נתקלתי בדפי שיחת משתמש שבהם מתקיים דיון בתוכנם של ערכים ספציפיים. כך, למשל, בדף שיחת משתמש:אלמוג התקיים דיון נרחב בערך המרד הגדול. הסיבה לכך מובנת: אלמוג הוא שכתב את הערך המרד הגדול. ראוי למקם שיחות מסוג זה בשיחה:המרד הגדול, משום שיש בהן עניין רב לכל קוראי ערך זה. אפשר להפנות את תשומת לבו של אלמוג, בגף השיחה שלו, לדיון שנפתח בשיחה:המרד הגדול. דוד שי 05:02, 17 אפר' 2005 (UTC)

הגהה של העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

שלום לכם,
רצוי שפריטים המופיעים בעמוד השער (שהוא חלון הראווה שלנו) יעברו תהליכי הגהה ואישור מסודרים. לעיתים יש טעויות בפריטי "הידעת?", וכדאי שתערך בדיקה לפני הפרסום. אבינעם 06:46, 17 אפר' 2005 (UTC)

אתה יכול לעשות את זה. עד כמה שאני זוכר תבניות העמוד הראשי אינן נעולות לעריכה. גילגמש שיחה 06:50, 17 אפר' 2005 (UTC)
ברור שאני יכול לעשות את זה וגם כל אחד. הנושא שהעליתי הוא שצריך להיות תהליך שחרור מסודר לפני ההפצה - אחרת מסתננות שגיאות. אבינעם 06:52, 17 אפר' 2005 (UTC)
זה העניין בויקיפדיה, היא חופשית ככה שכל מי שרואה טעות יכול לתקן אותה. אגב, כל "הידעת?" מתפרסם ב "ויקיפדיה:הידעת?" ובצורה הזו אתה וויקיפדים אחרים יכולים לערוך אותם טרם פרסומם ולתקן את ה"טעויות" שהזכרת. Ramiy 07:06, 17 אפר' 2005 (UTC)
כל הנושא של עריכת העמוד הראשי מרוכז בצורה שלדעתי היא בהירה ופשוטה בדף ויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי, שם תוכל לעקוב אחרי הדברים. יש לינק לשם מדף השיחה של העמוד הראשי (אני בזמנו הצעתי שהלינק יהיה מהעמוד הראשי עצמו, אבל דעתי לא התקבלה). eman 13:41, 17 אפר' 2005 (UTC)

בקשה מכל מפעילי המערכת[עריכת קוד מקור]

לאור המתקפה האחרונה של חנוכה והטקטיקה המעניינת שבה הוא נוקט (כל מי שיסתכל בדף השינויים האחרונים יבין על מה אני מדבר), אבקש שלא לחסום אותו. חסימתו תוביל לכך שישנה את כתובת ה-IP שלו, מה שמקשה מאוד על איתור ההשחתות. בנוסף, מומלץ שכל המפעילים ירעננו את זכרונם בסעיף "שחזור מהיר", המופיע בדף ויקיפדיה:הנחיות למפעילי מערכת, שכן נראה שרבים מהם אינם מודעים ליכולתם זו. רועי | שיחה | 08:57, 17 אפר' 2005 (UTC)

צודק. באתי לרענן ויצאתי מרוענן. אבי 09:00, 17 אפר' 2005 (UTC)

רעיון למניעת השחתות (חנוכה ודומיו)[עריכת קוד מקור]

יש לי רעיון. כל משתמש חדש יוגבל לכתיבת ערכים חדשים בלבד. וכך לא תהיה לו אפשרות להשחית ערכים קיימים. לאחר חודש של תרומה לויקיפדיה. רשאים מפעילי המערכת (בהסכמה של נניח מינימום שלושה מפעילים) להחליט שהמשתמש "כשיר" גם לעריכת מאמרים קיימים, והוא יקבל סיסמא שתאפשר לו לבצע פעולות שכאלו. תיאורטית יתכן שחנוכה יקדיש חודש מחייו לכתיבת ערכים טובים רק כדי לקבל את הסיסמא, אך זו תשלל ממנו עם ההשחתה הראשונה. Hotguy 13:28, 17 אפר' 2005 (UTC)

אדוני היקר, הינך מתבקש להפסיק להעלות הצעות שהועלו בעבר לפני שאתה בודק זאת, ההצעה הזאת הועלתה לפני פחות מחודשיים. בהתחשב בכמות הדיונים שאתה פותח והיו בעבר, אני מציע שפשוט תקרא את ארכיון המזנון ותחסוך לכולנו הרבה זמן יקר. טרול רפאים 13:30, 17 אפר' 2005 (UTC)
הצעה מעולה. זה מדהים איך שהחדשים מיטיבים לראות את התמונה הכוללת יותר טוב מהוותיקים. קודם ההצעה המעולה לחסל את הקצרמרים, כעת הצעה מעולה עוד יותר לגבי אופן הטיפול בחנוכה, מרשים לכל הדעות. נראה מה יגיד החדש הבא. גילגמש שיחה 13:30, 17 אפר' 2005 (UTC)
חחח... תגובתכם היתה צפויה. אז אם כך הדברים, ולא בא לכם לבחון פתרונות, נא לסבול מחנוכה בשקט, ולא להטריד את כולנו בכל פעם שהוא מתקיף (אני מניח שתגובתו של גילגמש היתה צינית. אם פירשתי לא נכון אז אני מתנצל מראש, אבל לא סביר שטעיתי) Hotguy 13:33, 17 אפר' 2005 (UTC)
גילגמש, נסה להיגמל ממושג ה"ותיקים". פה זה לא פלוגה מסייעת ואין חשש שמישהו ישלח אותך לארבע שעות שמירה בבונקר רק כי הוא לא יודע שאתה בויקיפדיה מהימים שהיא היתה כתובה ארמית. אבי 13:42, 17 אפר' 2005 (UTC)
אז אולי תתן לי להסביר מהו הפגם המרכזי בהצעה שלך. הרעיון של אנציקלופדיה חופשית מאפשר לכל אחד לערוך אותה. גם לכאלה שאין להם ותק רב. אם אקח את עצמי כדוגמא, הרי שמה שמשך אותי להתחיל לכתוב בויקיפדיה היא האפשרות לתקן ולהרחיב ערכים קיימים שעניינו אותי. חבל לאבד ויקיפדים טובים רק משום שהם יאלצו לייצר ערכים חדשים (משימה שתהיה קשה יותר ויותר ככל שיעבור הזמן). מקווה שהבנת. --המממ (שיחה) 13:40, 17 אפר' 2005 (UTC)
טענתך היתה צפויה. הפיתרון הוא פשוט: משתמש חדש יוכל לערוך דף קיים בעריכה מושהה (את הדף הערוך יוכלו לראות רק ויקיפדים ולא משתמשים חיצוניים). לאחר שויקיפד מורשה אישר את הדף הערוך, הוא יהפוך לעריכה אמיתית. Hotguy 13:45, 17 אפר' 2005 (UTC)
ואני חושב שהרעיון שלך גרוע מיסודו. אני דוקא בעד לעודד משתמשים חדשים לא להתחיל לכתוב בעצמים ערכים חדשים, אלא שיתחילו מתוספות ותיקונים קטנים לערכים קיימים. ככה גם אני התחלתי (ואפילו עוד לפני שנרשמתי), ורק אחרי שקצת השתפשפתי העזתי לפתוח ערך חדש. אבל כאמור זה בגדר עצה בלבד, ולא חס ושלום הצעה למדיניות שתיאכף. eman 13:46, 17 אפר' 2005 (UTC)
כל הצעה להטיל הגבלה כלשהי על משתמשים, ולו הקטנה ביותר, עקב התנהגותו הבזויה של חכם חנוכה, היא הענקת אות הוקרה לחכם חנוכה. תשכחו מזה. דוד שי 18:18, 17 אפר' 2005 (UTC)

הפיכת ויקיפדיה לאתר הבית?[עריכת קוד מקור]

לאלו שחושבים שחדשים לא יכולים להעלות רעיונות טובים...

דווקא רעיון שמשתמש אנונימי כתב באתר הבית (מחקתי אותו כי לא שם המקום) היה ליצור קישור שיהפוך את ויקיפדיה לאתר הבית אוטומטית.

שלוש שאלות:

  1. האם זה אפשרי טכנית במדיה ויקי?
  2. אם כן, האם אנחנו מעוניינים?
  3. אם כן, איפה לשים את זה?

טרול רפאים 13:39, 17 אפר' 2005 (UTC)

בשביל מה? מי שאוהב את האתר יכול להוסיפו למומלצים או להפוך אותו לאתר בית בפעולה ידנית. אני לא חושב שזה נחוץ. למען הגילוי הנאות, ויקיפדיה איננה אתר הבית שלי. גילגמש שיחה 13:40, 17 אפר' 2005 (UTC)
גם לא שלי. ונכון שאנשים יכולים לעשות את זה, אבל מניסיוני עם משתמשים הם בדרך כלל עצלנים להפליא ויש סיכוי טוב יותר שיקראו את ויקיפדיה אם נשים אחד כזה ואולי אפילו יהיו ויקיפדים. טרול רפאים 13:45, 17 אפר' 2005 (UTC)
  1. לא, כי אין לנו אפשרות להכניס ג'אווה סקריפט.
  2. מאוד! (אני לפחות).
  3. בעמוד הראשי, כמובן.
ולמען הגילוי הנאות, גם אצלי ויקיפדיה היא רק בלשונית השלישית של פיירפוקס (אחרי גוגל והמייל). רועי | שיחה | 13:45, 17 אפר' 2005 (UTC)
אני בספק אם זה נחוץ. גילגמש שיחה 13:47, 17 אפר' 2005 (UTC)

איפה הויקיפדיה בעברית יחסית לשאר[עריכת קוד מקור]

עפ"י האתר alexe (אתר שויקיפדיה מפנה אליו כאשר האתר לא זמין) ויקיפדיה בעברית, אנחנו תופסים 2% מנפח הפעילות בויקיפדיה ונמצאים במקום ה-8 מבין כולן. טרול רפאים 16:12, 17 אפר' 2005 (UTC)

נא לתקן: מקום שמונה בנפח הפעילות. אבי 08:14, 18 אפר' 2005 (UTC)
מקום 8 הוא מקום מכובד מאוד, בהתחשב במספר הקטן של דוברי העברית לעומת דוברי האנגלית, הגרמנית, הצרפתית וכו'... גילגמש שיחה

הגרף הבא מכניס את ויקיפדיה(העולמית) לפרופורציה, הגרף מראה שויקיפדיה העולמית ווואלה הישראלית זוכות בערך לאותה חשיפה...http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?&range=2y&size=large&y=r&url=wikipedia.org#top

אין דרך לקשר אבל אפשר להשוות ע"י כניסה לאחד הלינקים הקודמים והקשה של הכתובת בתיבה של "Compare: wikipedia.org vs.", בכל מקרה הדבר היה נכון עד לינואר השנה שבו (אולי בעקבות ביקור ווילס) ויקיפדיה העולמית קפצה קפיצה משמעותית ביותר. טרול רפאים 16:54, 18 אפר' 2005 (UTC)

שאלות על קרדיט[עריכת קוד מקור]

התנהל דיון בדף השיחה של גילגמש על קרדיט בדף הערך. מאחר ומדובר לדעתי בדיון עקרוני שדורש החלטה מוסדרת, אני מעבירה זאת למזנון. דורית 16:17, 17 אפר' 2005 (UTC)

גילגמש,

ממתי נותנים קרדיט בערך עצמו?

ממה הקרדיט בערך ניופאונדלנד (כלב) שונה מבחורה שכותבת בסוף ערך שהיא כותבת "כתבה: מור פרג" לקרדיט יש מקום בהיסטוריה. מכיוון שהגרסה הנוכחית יכולה להשתנות ולא להיות מבוססת יותר על אתר זה או אחר. --נריה הרואה 13:44, 17 אפר' 2005 (UTC)

יש הבדל כי המאמר הועתק ברשות מאותו אתר. לפי תנאי GNU יש לתת לינק למקור במקרה זה. גילגמש שיחה 13:45, 17 אפר' 2005 (UTC)
ומה יקרה כאשר המאמר לא יהיה מבוסס יותר על המקור? אחרי שעוד 50 כותבים יערכו את הערך? --נריה הרואה 13:46, 17 אפר' 2005 (UTC)
זה לא משנה. כרגע המאמר הועתק במלואו מהאתר. אתה יכול להשוות בלינק. זה לא הוגן לא לציין את זה. גילגמש שיחה 13:47, 17 אפר' 2005 (UTC)
יש לציין את זה בהערות כלומר בתקציר. שם כתבתי מי כתב מאיפה זה נלקח.
לפי אותו הגיון צריך לציין את שמה של מור פרג שהעתיקה לכאן ערך שכתבה באחת מעבודות בית הספר שלה.
לפי מה שידוע לי (ויכול להיות שהדברים השתנו) לא כותבים קרדיט בערך עצמו - אלא רק בתקציר. --נריה הרואה 13:50, 17 אפר' 2005 (UTC)
דעתי שונה. אתה יכול לעלות את זה לדיון במזנון. עד כה תמיד נהגנו לציין את המקור במפורש בטקסט במקרה והוא הועתק. ישנם כמה מאמרים כאלה ומספרם לא עולה על 10. עכשיו עם העתקה מסיבית של הכלבים אולי יש עוד 10 או 20 - אחוז זניח מכלל מאמרי ויקי. גילגמש שיחה 13:52, 17 אפר' 2005 (UTC)
אז אולי באמת כדאי להעלות את זה לדיון עקרוני. אני אישית חושבת שככה אנו הופכים למנגנון פרסומת לכל מיני אתרים. כשאני העתקתי ברשות, תמיד הקפדתי לציין בדף השיחה ובתקציר. זה נראה לי מספיק. דורית 14:36, 17 אפר' 2005 (UTC)
אני מסכים לנאמר לעיל מפי נריה ודורית ואף פעלתי בהתאם לקו זה (שחשבתי שמקובל על הכל) בערך דוג דה בורדו (וגם השארתי הודעה בנושא לבלה)). אמיתי 14:49, 17 אפר' 2005 (UTC)
הדיון לא קשור לבלה או לאתר עם הכלבים. זהו ענין עקרוני. צריך לקבל נוסח מוסכם על כולם. אני מציע להעביר את הנושא לדיון במזנון. גילגמש שיחה 14:59, 17 אפר' 2005 (UTC)
אני מסכים. לדעתי הקרדיט צריך להופיע בהערת העריכה בהיסטוריה או בעמוד השיחה המתאים. יובל מדר

אני מציע פתרון בהגדלת ראש: מי שהקרדיט מפריע לו, מוזמן לערוך את הערך כך שאפשר יהיה להוריד הקרדיט (ולהעבירו, נניח, לדף השיחה). העריכה צריך להיות, נניח, הגדלת נפח הערך ב-25%. אבי 18:03, 17 אפר' 2005 (UTC)

זאת לא הצעה טובה כל כך כי צריך לשמור על אחידות. זה לא נעים לעין שיש ערכים כאלה וכאלה. גילגמש שיחה 18:08, 17 אפר' 2005 (UTC)
לי אין צל של ספק: קרדיט לעולם לא יופיע גלוי בגוף הערך. קרדיט מופיע בתקציר, או בהערה סמויה, אך לא בגלוי. כך נהגתי מאז ומתמיד. כאשר ניתנת רשות להעתיק תוכן לויקיפדיה, יש להבהיר שהערך יופיע עם קרדיט בצורה זו בלבד, משום שיעבור עריכה על-ידי כותבים נוספים. דוד שי 18:15, 17 אפר' 2005 (UTC)
טוב, נראה לי שאני בדעת יחיד פה. אין לי בעיה עם תוצאות הדיון. גילגמש שיחה 18:18, 17 אפר' 2005 (UTC)
הרבה פחות נעים לעין שערך נכנס לאנצ' ומתקבל כתורה מסיני. קשה לי להאמין - ועדיין לא הצצתי בערך - שלא אוכל להרחיבו ב-25%. אבי 18:24, 17 אפר' 2005 (UTC)
אתה מוזמן להרחיב כל ערך ללא קשר למקורו. התנאי שעיצבת, של רחבה בת 25% לפחות לפני הורדת הקרדיט, הוא זה שהפריע לי, ולא הצעתך להרחיבם. גילגמש שיחה 18:27, 17 אפר' 2005 (UTC)
מבחינתי, אני לא רואה הבדל בין תוספת של משתמש רשום ולא רשום. אם הקרדיט שלי מופיע בגרסאות הקודמות, גם שלו/ה יכול להופיע בתקציר. דורית 18:29, 17 אפר' 2005 (UTC)

הועבר לויקיפדיה:פרקליטו של השטן#ענישה. טרול רפאים 17:03, 17 אפר' 2005 (UTC)

הקמת צוות לטיפול בבעיית הניקוד[עריכת קוד מקור]

בעקבות מה שנאמר קודם לגבי בעית הניקוד (ראה ארכיון 78 של המזנון ומקורות שצויינו שם, ובמיוחד את ויקיפדיה:באגים), אני מציע שנקים צוות שמוכן לעזור בטיפול בבעיה זו.

לדעתי הבאג מספיק חמור שלא ניתן סתם לעבור לסדר היום הרגיל. לא מוגזם לומר שכל עוד הוא קיים - אין תמיכה אמתית בויקימדיה לשפה העברית! גם מדאיג שהבאג כנראה לא רק פוגע בתצוגה, אלא גם בעצם קידוד התווים בתוך הטקסט המנוקד. (כלומר: השחתת ערכים בלתי ניתנת לשיחזור.)

פתחתי דף ויקיפדיה:ניקוד בשביל כל מי שמוכן להרתם ולעזור במציאת פתרון! Dovi 19:00, 17 אפר' 2005 (UTC)


הועבר לויקיפדיה:פרקליטו של השטן#ענישה. טרול רפאים 17:03, 17 אפר' 2005 (UTC)

  • Halló! I do not know if you met GlobalWPSearch developed by de:Benutzer:Aka. With the "&minor=1"-option it searchs titles with the same name in 50 Wikipedias with latin alphabet. See GlobalWPSearch Alfred Nobel, GlobalWPSearch Mahatma Gandhi, GlobalWPSearch Wikipedia.
  • GlobalWPSearch supports already templates similar to he:Template:Disambig and he:Template:Interwikiconflict. See de:Bild Diskussion:Logo Begriffsklärung.png#Vorlagen - Templates.
  • It is planed to support also templates similar to he:Template:Delete and he:Template:Copyvio. Would be happy if you can create the missing templates or make a redirect to the proper titles. Thanks in advance.
  • משתמש:Richie and משתמש:RCBot would be happy to have he:Template:NowCommons, see commons:Commons:Village pump#RCBot. If you create last template please insert it at Commons:User:Gangleri/sandbox/Template:NowCommons. Thanks in advance! Best regards
  • Gangleri | Ti | T 19:04, 17 אפר' 2005 (UTC)

    כנראה שזאת התפרצות לדלת שנפתחה ונטרקה כבר בדיון קודם, אבל אפשר לעשות בויקיפדיה העברית redirect מהשם הלועזי של כל ערך לערך העברי שלו? במקרה כזה נוכל להצטרף לפרוייקט לעיל ולזכות בהרבה קישורים משפות אחרות(האם זהו יעד בכלל?).

    "ניוזטיקר" של שינויים אחרונים[עריכת קוד מקור]

    בעזרת התוספת InfoRss של FireFox הצלחתי ליצור לעצמי "ניוזטיקר" של השינויים האחרונים בויקי העברית, שמתגלגל לו לאיטו בתחתית המסך. הצבעה על אחד השינויים פותח ToolTip שמציג את השינוי. זה די נחמד, במיוחד למכורים לשינויים האחרונים.

    מה שצריך לעשות זה להוריד את התוספת הנ"ל מעמוד התוספת של FireFox ואז ליצור לו Feed חדש לכתובת http://he.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=Special:Recentchanges&feed=rss. דרושה הבנה טכנית מסויימת. אם למישהו יש שאלות, אשמח לעזור. Harel 22:37, 17 אפר' 2005 (UTC)

    זה כבר ברמת ה"פצוע אנושות" במדרג ויקיפדיות היתר: מנת שינויים אחרונים ישר לוריד. אמיתי 23:16, 17 אפר' 2005 (UTC)
    נדמה לי שקצב השינויים הוא 50 לשעה. אתה באמת רוצה טיקר חדש אחת לדקה?? אבי 07:42, 18 אפר' 2005 (UTC)
    50 שינויים בשעה זה בבקרים. בערבים ובסופי שבוע זה מגיע לכ-100 עריכות בשעה סך הכל בין 1500 ל-2000 עריכות ביממה. גילגמש שיחה 07:44, 18 אפר' 2005 (UTC)
    וואלה. אבי 07:57, 18 אפר' 2005 (UTC)
    כן, מהוושאה סטטיסטית עולה שהויקיפדיה העברית היא אחת הויקיפדיות הטובות ביותר בקנה מידה של מספר עריכות למאמר, גודלם ממוצע של דפים, גודל מסד הנתונים ועוד. מספר המילים שיש בויקי העברית דומה למספר המילים שיש בויקיפדיות עם מספר מאמרים גדול בהרבה. גילגמש שיחה 07:59, 18 אפר' 2005 (UTC)
    האמת היא שלפי רשימת המעקב (כשבוחרים הצגה של שינויים רק מ-24 השעות האחרונות), מתבצעות 40,000 עריכות מדי יום. אפילו אם מורידים את מתקפת ההשחתה יוצאת הדופן של חנוכה מאתמול, עדיין מגיעים למספרים אסטרונומיים... רועי | שיחה | 08:03, 18 אפר' 2005 (UTC)
    זה מספר מוגזם במקצת. אני לא יודע איך אתה סופר, אך לפי השינויים האחרונים המספר הגבוה ביותר לא עלה בהרבה על 2500 (בלי בוטים של קוסטלו). גילגמש שיחה 08:17, 18 אפר' 2005 (UTC)
    כשאני נכנס לרשימת המעקב, כתוב למעלה: "יש לך X דפים (לא כולל דפי שיחה) ברשימת המעקב. יש באפשרותך להציג ולערוך את רשימת המעקב במלואה. בפרק הזמן שנבחר למטה, בוצעו בדפי ויקיפדיה Y שינויים". כשאני משנה בשורה שבה כתוב "(הצג 1 | 2 | 6 | 12 שעות אחרונות | 1 | 3 | 7 ימים אחרונים | הכל)", ליום אחד, Y=40000. אני לא רואה סיבה להאמין שזה לא נכון. רועי | שיחה | 08:23, 18 אפר' 2005 (UTC)
    וזה מספר השינויים שאתה רואה? המספר נשמע מופרך והוא אכן כזה. אם מדי יום היו לנו 40,000 עריכות, נניח שמחציתם על דפי שיחה, זה בערך עריכה אחת למאמר מדי יום בממוצע. לכן, מספר העריכות הממוצע למאמר היה קרוב ל-300 ולא ל-12 כמו שיש עכשיו. אני לא יודע מדוע הוא סופר לך בצורה מוזרה שכזאת. אני מקליד את מספר העריכות בשינויים האחרונים ומשווה כמה זמן לוקח לו להגיע לאותו מספר (אפשר להקליד עד 5,000). מה גם, תנסה לבחור 500 עריכות ותראה שזה מכסה לך חלק נכבד מהיום. גילגמש שיחה 08:32, 18 אפר' 2005 (UTC)
    מה לעשות, אלה המספרים שהמערכת נותנת. אתה מוזמן לנסות בעצמך. רועי | שיחה | 08:40, 18 אפר' 2005 (UTC)
    גם אני פתאום שמתי לב לענין הזה: אצלי ברשימת המעקב, מוגדרים 3 ימים, והוא נותן לי 000 120, שהוא קצת עגול מדי. אני חושד לבאג. נדב ס.שיחה 18:26, 18 אפר' 2005 (UTC)
    הראל, תודה רבה. הורדתי את התוכנה ואין לי מושג בתכנות, איך אני מכניס את הכתובת שציינת לfeed וחשוב יותר, איך אני מגיע ל-feed? Ches 18:43, 18 אפר' 2005 (UTC)
    צ'ס, זה קצת דורש מזל. אתה צריך ללחוץ עם הכפתור הימני על צלמית הגלובוס הקטנה שמופיעה משמאל לטיקר הרץ שיש לך עכשיו בתחתית המסך (בהנחה שהתוספת אכן עובדת). זה פותח חלון אפשרויות. בחר את הtab של Group/Feed לחץ על New Feed ותעתיק לתוך חלון הURL את הלינק שנתתי לעיל. אחרי זה תשחק עם ההגדרות. בשלב כלשהו זה גם יצליח, לי זה לקח כמה דקות טובות. Harel 18:35, 19 אפר' 2005 (UTC)

    באג[עריכת קוד מקור]

    עכשיו אני בטוח - ראו את מספר השינויים כאן. מי עוד נתקל בזה, חוץ מרועי? נדב ס.שיחה 18:37, 18 אפר' 2005 (UTC)

    הוסף לויקיפדיה:הומור. היהודי 06:50, 19 אפר' 2005 (UTC)
    נדמה לי שהתבלבלת. לא ראיתי שהכנסת את עניין הבאג לויקיפדיה:הומור, וכן לא צחקתי בעניין זה כלל וכלל. מישהו יכול להגיב בנושא? נדב ס.שיחה 14:59, 19 אפר' 2005 (UTC)

    העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

    דף הבית של ויקיפדיה העברית מעוצב להפליא.

    גם באינטרנט אספלורר וגם בפיירפוקס יש אחידות סוף כל סוף, ואני מקווה שגם באקספלורר 7 תהיה התאמה. למרות שכולנו גאים ב-PHP ובויקיפדיה העברית – שני מוצרים ישראליים כשרים למהדרין, עליי להודות שאני משתמש בעיקר במערכת ההפעלה של מיקרוסופט ולא בלינוקס, ולמרות שמוזילה נותנת קרב נהדר, הרי ברור לכול שידו של החבר גייטס תהא על העליונה, ולכן יש להתחשב בהמון, ולא דווקא בנו, חובבי הקוד החופשי.

    לגבי האייקונים – אלה אולי המרשימים ביותר שנתקלתי בהם מעולם, ובחירת המוצג בהם נעשתה בקפידה ואני מרוצה עד מאד.

    העמוד הראשי הוא ידידותי למשתמש ולמרות שאנו משתמשים בתוכנת ויקי שהיא אסון למעצבי אינטרנט, הושקע עמל רב למצוא פיתרון נאה שיהא מלבב לעיני הגולש האקראי.

    בכל אופן, עליי לציין שזו טעות נוראה לקשר אקטואליה ל-ynet. אנו צריכים לשתף פעולה עם אחד הפורטלים הגדולים בעניין זה. תמורת לינק שלנו אליהם, הם יקשרו אלינו. אולם, החבר עמנואל, מסיבות שלו השמורות עימי, מתעקש לתת ארוחות חינם למתחרים הגדולים ביותר שלנו, וזהו פגם גדול ביותר שיש לסלקו מהעמוד הראשי לאלתר.

    אני לא מצליח להבין כיצד דוד שי לא מצליח לחלץ שעה פנויה מהלו"ז המרווח שלו, ולגשת למערכת ו'אלה, כדי לסגור זאת אחת ולתמיד.

    בכל אופן, אם הפעם עשיתי מילואים בשטחים המוחזקים, בפעם הבאה, אעשה זאת בחוץ לארץ, בעוד שלושה חודשים, אלא אם שרון יחליט להעביר את המתנחלים לחולות ניצנים ואז איאלץ בלית ברירה לערוק (לא לסרב חלילה) כדי להילחם על שמורת הטבע הנפלאה הזו. למותר לציין שמנהיג הסרבנים בויקיפדיה לא עשה מילואים מזה שנתיים, אם עשה בכלל אי פעם, אם כי נראה שלשם ההתנתקות הוא יתנדב במהרה. יש להוקיע את הסרבנות בויקיפדיה כי בלתי אפשרי שרק אזרחים כמותי ישאו בכל הנטל, ואחרים ישוטטו בשכונה ד' בבאר שבע וישאו שלטים בגנות צה"ל. ההפקרות הזו לא תוכל להימשך לעד, ובדעתי לפרסם בקרוב רשימה של ויקיפדים שנהיר לכול שאינם מסייעים לזולת. אין כל סיבה שבמקום להיפגש רק לשם המפגש, לא תתחיל קהילת ויקיפדיה לסייע לקהילה בישראל, על ידי התנדבות בהיפרמרקט מרכזי, כדי לשכנע את הלקוחות לרכוש מוצרים נוספים למען הנזקקים. הגיעה העת שנתחיל לצאת החוצה ולעזור, כאשר חולצות ויקיפדיה עלינו והתקשורת והפרסום בעקבותינו. כך נשיג את כל המעלות: גם בניית אנציקלופדיה, גם חשיפת האנציקלופדיה וגם הוכחה שמדובר בקהילה שאינה קיימת רק בדלת אמותיה, אלא בחבורה ממשית שחרטה על דגלה את נס ההתנדבות.

    שמחתי לראות שיש חבר נוסף בויקיפידה, אפילו בכיר מאד, שמיישם את שיטתי ומתבל את כתיבתו בציטוטים מן המקורות, ולא שוכח אף פעם חלילה את התורה שבעל פה. ראה נא, ידידי, אינני מומחה גדול לתלמוד, אלא בדרך כלל נעזר במנוע חיפוש כדי למצוא ממרה מתאימה שתשמש דוגמה לדבריי. הקושי הוא לתרגם את הארמית לעברית, אך אני משתפר מעת לעת.

    וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:18, 19 אפר' 2005 (UTC)

    לא הצלחתי להבין את הדברים הבאים:
    • מדוע לדוד שי יש לו"ז מרווח ?
    • האם אתה בעד ההתנתקות או נגד? ואיך זה קשור לשמורות טבע? ואיך זה קשור למילואים בחו"ל?
    • מדוע לדעתך אנחנו צריכים לסייע לקהילה בישראל ? חשבתי שבשביל זה יש ממשלה שגובה מיסים מהגבוהים בעולם, כדי להעביר את כל הכסף לתמיכות לחרדים ולמנגנון הממשלתי המסואב.
    • מה מיוחד בשכונה ד' בבאר שבע ? לא יצא לי להיות שם.

    בברכה, Hotguy 12:55, 19 אפר' 2005 (UTC)

    לבן הטבע - ברוך שובך. אלמוג 13:02, 19 אפר' 2005 (UTC)

    ברוך שובך, נאומיך חסרו לכולנו בהיעדרך. בברכה Shayakir 13:10, 19 אפר' 2005 (UTC)
    ברוכה חזרתך. אגב, תהיתי האם יש לך קשר לעמוד הזה. (או שמא מדובר באחר, ששנה את משנתך?) ;-) יובל מדר
    הוטגאי, עצה ברוכה עבורך תהיה להסתכל בדפי הארכיון ולקרוא מדבריו של בן הטבע (אתה יכול גם להסתכל בדף השיחה של גילגמש את ארכיון שיחותיו עם בן הטבע). זכורה לי הודעה אחת תמוהה למדי. אמיתי 13:49, 19 אפר' 2005 (UTC)
    חחח משעשע. לבן הטבע הרי אין נטיה לחסוך במילים אז שיכתוב קצת יותר ברור. כבר נתקלתי בסירבול הלשוני הקל בדף השיחה של בן הטבע. שאלתי שם מהו סוג ציפור מסויימת המופיעה בתמונה, וקיבלתי תשובה ארוכה, מפורטת, ומושקעת מאוד, אבל לא משהו שאיכשהו קשור לשאלה :) Hotguy 14:08, 19 אפר' 2005 (UTC)
    ברוכים השבים. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 14:31, 19 אפר' 2005 (UTC)

    אני בעד זכותם הלגיטימית של הפלשתינאים ליישב את חבל עזה בבני עמם.
    אני מתנגד להשבת המתנחלים הקיצוניים לתחומי מדינת ישראל.
    אני מתנגד לסרבנות ואפילו מתעב את הסרבנים, אך במקרים מסוימים אני תומך בנפקדות מן השירות הצבאי. במידה שיוחלט להחריב את שמורת הטבע של חולות ניצנים, הרי שמיד עם קבלת צו 8, אגיע לדיונה הגדולה עם מדים (וללא נשק) ואמנע בכוח את גישת הדחפורים למקום. גם כשהייתי בשירות סדיר, נפקדתי על אפם ומחתם של מפקדיי, והגעתי לנהר הירדן כדי לסכל את תוכנית הסכר שחפצו להקים תושבי כפר הנשיא. והיתה זו היעדרות בעיצומו של ריתוק בן שבוע (בגלל שהייה במגורי בנות).
    אני בעד טרנספר של כל תושבי כדור הארץ לפלנטה אחרת כדי לאפשר חיים נאותים לכלל היצורים הקיימים בכוכבנו. האמן לי, אני מבכר לטאה שתיכנס בשגגה לביתי על פני כל אורח אנושי, אפילו תהא זו אחת הכוכבניות של חנוכה, שאחרי קבלת מחילה מן הכנסיה הקתולית, תחליט לשמור לי אמונים לעד. דומני כי פריס הילטון עדיפה רק על פני תיקן גרמני, כי בכל זאת תיקן אמריקני מוצא חן בעיניי אף יותר ממנה.
    אני דוגל בעונש מאסר עולם לאנסים וסוחרי סמים, ונושא תפילה ליום בו תיאסר שתיית אלכוהול ועישון טבק. רצח חתול כמוהו כרצח אדם ובני כת השטן מקומם בין כותלי הכלא ולא בין קברים בבתי עלמין.
    אני בעד שוויון זכויות מלא לנשים, אך מתנגד בתוקף למשפחות הלסביות. אם בת חפצה לקיים מגע מיני עם בת אחרת הרי שזו זכותה, אך להקים משפחה ללא גברים הוא רעיון עוועים ואף לא מוסרי כלפי הצאצאים. אני סולד מהרעיון הנפשע לערוך את מצעד הגאווה בחוצות ירושלים משום שאני מאמין בכל תוקף שיש לכבד את זכויות הדתיים כפי שאני מבקש שאלה יכבדו את זכויותיי. אני כמובן מתנגד לרמיסת כבודו של כל אדם באשר הוא, אלא אם הוא פושע מלחמה נאצי. במקרים שכאלה נהרות אמריקה הדרומית שורצים תנינים לרוב ויש רק להשליך את המתועבים אל תוך המים.
    אני תומך בהחזרת שטחים כבושים אך לא בכל מחיר, ולבטח לא אסכים שילד פלשתינאי יניף את דגל פלסטין מעל חומות ירושלים העתיקה.
    אני תומך בפיקוח בינלאומי על כל שמורות הטבע בישראל וגם על שטחי טבע שעדיין לא מוכרזים ככאלה, משום שאני לא בוטח באזרחי המדינה בעניינים מעין אלה. גם את קול המוסיקה יש להעביר לבעלות בינלאומית משום האיומים לסגור את התחנה בכל פעם שמניפים את חרב הקיצוצים.
    ולבסוף, אני בעד התמוטטות כלכלית של ערוץ 2, ובו זמנית השמדת כל התוכניות ששודרו אצלם במשך השנים מתוך הארכיב. אולי מלבד המשחק של מכבי חיפה נגד מנצ'סטר יונייטד בקפריסין בו ניצחו הירוקים 3:0, כי עדיין לא צפיתי במשחק הזה. בכל אופן, אם חכם חנוכה ייכחד גם כן, אני מוכן לוותר על המשחק ההוא.
    לגבי שכונה ד' בבאר שבע – אוניברסיטת בן גוריון שוכנת שם בכל עובי קורתה, אלא אם הפצצה המתקתקת תתפוצץ יום בהיר אחד בתוך המעבדה לפיסיקה. לטיפולך, מר אבישי בוורמן.

    וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 17:12, 20 אפר' 2005 (UTC)

    נראה כאילו אתה מנסה לבחון את גבולות האיפוק של השמאל הקיצוני -:) שש"ז 17:24, 20 אפר' 2005 (UTC)
    מי החזיר את המטורף הזה לפה?
    וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית דליק כלבלב 17:28, 20 אפר' 2005 (UTC)
    ניסינו להשאיר אותו בצבא, אבל הם לא הסכימו (אתה יודע שבדיון ממוצע איתו, הוא כותב בכמו שהיית מביישת את אלמוג ואביהו גם יחד?) --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 17:42, 20 אפר' 2005 (UTC)
    דאוס ישמור, למה נדרש על המניפסט האימתני הזה? האם זאת מעין בדיחה פנימית של הויקיפדיה שאינני מודע אליה? רצוני להפריך חלק מהגבבה ששפכת פה, אבל אני חושש שתגובתך הבאה תעמיס את שרתי האתר. וולנד 10:23, 21 אפר' 2005 (UTC)
    כמו לכל אדם, גם לבן הטבע יש מוניטין, במקרה שלו הוא של תגובות בלתי קשורות וארוכות, זה הכל. טרול רפאים

    שימוש הוגן בתמונות של אישיות[עריכת קוד מקור]

    עיינתי קצת בזכויות יוצרים ולהבנתי אפשר לומר שמותר לנו להשתמש בתמונה אחת של אישיות בערך העוסק בה, ובערך זה בלבד, מבלי להפר את זכויות היוצרים של מי שצילם/עיבד/העלה אותה, תחת תנאי הטיפול ההוגן. לשם כך, יצרתי את משתמש:Eranb/תבנית:תמונת אישיות. כלומר, ניתן יהיה להעלות לוויקיפדיה גם תמונות מוגנות, וזאת בתנאי שנקפיד על כללי השימוש ההוגן - שימוש בתמונה אך ורק בערך העוסק באישיות. ויקיפד שיתקל בתמונה שכזו בערך שאינו עוסק באישיות שבה ישירות יוכל להסיר את הכללת התמונה ללא חשש (זה גם משמעות הכיתוב בתבנית). לא צריך להציע בוטים שיחפשו זאת אוטומטית - נוכל לטפל בכל הפרה באופן פרטני וידני לכשניתקל בה. מה דעתכם? ערןב 16:08, 19 אפר' 2005 (UTC)

    איני שותף למסקנתך. שימוש הוגן נועד לאפשר התייחסות לצילום עצמו, דהיינו אם רוצים למתוח ביקורת על האופן שבו מוצגת דמות בתמונה או לתאר את נסיבות צילומה יוצאות הדופן, אפשר למצוא הצדקה להבאת הצילום. גם כשאנו מביאים כריכה של ספר או תמונה מסרט, המטרה אינה לתאר את הסיטואציה הספציפית המתוארת בכריכה או בסרט כשלעצמה. השימוש בצילום על מנת להתייחס למה שמתואר בצילום, הוא, על פי הבנתי, מוגן. אחרת הפקענו את זכויות השימוש בכל התמונות באשר הן (אם נקפיד להביא אותן אחת אחת בערך) שש"ז 17:20, 19 אפר' 2005 (UTC)
    אני שותף לדעתו של זעם ומסכים עם הנימוק שלו. גילגמש שיחה 17:24, 19 אפר' 2005 (UTC)
    אני רואה זאת קצת אחרת, ונראה לי שאפילו הדוגמה שהבאת נוגדת את עמדתך, אם הבנתי אותך נכון. כאשר אנו שמים תמונה של כריכה של ספר בערך (או תמונה של עטיפת סרט, או אפילו סמל מסחרי של חברה), איננו דנים בעיצוב הכריכה אלא בספר המדובר. כך, באנלוגיה, אם נשים תמונה של אישיות בערך, איננו דנים בצילום הספציפי אלא באישיות. כאשר כל זה מתלווה לעובדה שמדובר במטרה ניתן להגן עליה כ"ראויה" והיא במסגרת אחד השימושים המותרים של רשימת הטיפולים המותרים בחוק, אני חושב שאנחנו בהחלט יכולים לסתופף בצילו. אבל, כאמור, אשמח לשמוע דעות נוספות. ערןב 17:35, 19 אפר' 2005 (UTC)
    אין לי ספק בנכונות עמדתו של שש"ז. קבלת גישתו של ערןב תשאיר צלמים רבים בלי פרנסה. דוד שי 17:56, 19 אפר' 2005 (UTC)
    לי דווקא יש ספק בנכונות עמדתו של שש"ז. ודאי שהצלמים יוכלו להמשיך ולהתפרנס, כי לא כל אתר הוא אינציקלופדיה ללא כוונות רווח שבה כותבים ערכים על אישים. בקטגוריה הזו מעמדה של הוויקיפדיה דומה לדעתי לזה של שכפול חומר לשם צורך לימודי, דהינו - מותר, כל עוד נופל במגבלות השימוש ההוגן. תמונה אחת לערך, ולערך זה בלבד, נתפשת בעיני כשימוש הוגן. ערןב 18:05, 19 אפר' 2005 (UTC)
    אני ממעט לפתוח דפי גמרא בתקופה זו, ולכן מיומנות החילוקים הדקים קצת החלידה אצלי. בכל אופן, כאשר אנו מביאים תמונת כריכה בערך העוסק בספר, אנו מביאים חלק קטן מיצירה, בערך שדן ביצירה. שימוש הוגן במיטבו. בהשאלה:אם נצמיד פיסת בשר מדמות מסוימת לערך שיעסוק באותה דמות, יהיה זה שימוש הוגן, אם כי בוודאי יתעוררו בעיות חדשות בשל כך. לעומת זאת, תמונת דמות אינה חלק מאותה הדמות, אלא יצירה חיצונית לה העוסקת בה, וככזאת מוגנת בזכויות יוצרים.
    איני אומר שאין סיכוי שנזכה בדין אם נבוא לבית משפט עם הטענה שאתה מציג ועם שופט אוהד לחזוננו, אבל לא נראה לי שכדאי או אפילו ראוי להיכנס עמוק כל כך לתחום האפור. שש"ז 18:30, 19 אפר' 2005 (UTC)
    אם אמשיך באומנות הפלפול, הרי שכאשר אנחנו מביאים תמונת כריכת ספר לערך, איננו מביאים חלק קטן מיצירה, אלא צילום של חלק קטן מיצירה. כך, אין צורך להביא חתיכה מבשרו של אדם לערך העוסק בו אלא צילום של בשרו (רצוי כאשר הוא לבוש) לערך העוסק בו. עם זאת, אני מקבל בהסתייגות את עמדתך לגבי החדשנות שבדבר ומסיר את הצעתי בינתיים, למרות שאני שומר את הזכות להעלות אותה שוב בעתיד לאחר התייעצות נוספת עם בקיאים ממני בנושא. ערןב 18:51, 19 אפר' 2005 (UTC)

    אני די מבולבל מנושא זכויות היוצרים לגבי תמונות בויקיפדיה. לגבי מאמרים הרי שהכללים ברורים, ואני מודה שלא פעם, כאשר עשיתי שימוש במקור מסוים, אף מניתי את מספר המילים המותר לפי החוק. לעומת זאת, זכויות הצלם לגבי התמונות לא ממש ברורות בעיקר בגלל השימוש ההוגן. (למי שלא בקיא – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ללא מטרות רווח ולמעשה חינמית לחלוטין, ולכן אפשר להשתמש באופן הוגן בתצלומים לפי הקשר לערך בלבד).
    אשאל שתי שאלות כדי להבהיר את העניין:
    אם יש ברשותי ספר שיצא בשנת 1921 ובו תצלומים נהדרים של ציורים מן המאה ה-17, האם אני רשאי להעלות את תוצאות הסורק לויקיפדיה כשימוש הוגן?
    אם ישנה דמות שגילה 52 שנה וראויה לערך, ואנו נזקקים לתצלום דיוקנה, האם נוכל להציב תמונה אחת שכזו בערך, מבחינת שימוש הוגן?
    אבקש להשיב לי לפי החוק בישראל בלבד, כי אין לי כוונות להיות אמריקאי במאה השנים הבאות.

    אגב, משום שכמה מאיתנו מפתחים, אני מודה בשם כולנו שמדי פעם אנו "גונבים" קוד, כי זה טבענו – במקום שאי אפשר לתפוס אותנו, כי אז נעבור על החוק. שיש קובץ CLASS חינני, אני מיד בודק את הקובץ JAVA שלו, ולפעמים מעתיק קטעי קוד שלמים. אני לא עושה זאת מתוך מניעים פליליים אלא מתוך רצון "אנציקלופדי" – כפי שאני משתמש בכמה מקורות כדי לחבר מאמר, כך אני נעזר בכמה מקורות כדי ליצור קטע קוד ראוי.

    וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 05:53, 20 אפר' 2005 (UTC)

    • החוק הישראלי חל על תצלומים שמקורם בישראל, והחוק האמריקני על תצלומים שמקורם באמריקה, ויש לו תוקף בישראל מתוקף הסכם הסחר החופשי.
    • לפי החוק הישראלי זכויות על תמונה פוקעות 50 שנה אחרי צילומה. לפי החוק האמריקני זכויות על תמונה פוקעות 70 שנה אחרי מות הצלם.
    • יצירות מלפני 1922 אינן מוגנות בזכויות יוצרים בארה"ב
    • שאלה מעניינת היא לגבי ספר שמכיל צילומים של תמונות אומנות עתיקות ולא מוגנות, אך צילומי התמונות עדיין מוגנים בזכויות יוצרים. לפי הפסיקה האמריקנית העדכנית, בצילומים של תמונות אין יצירתיות ולפיכך הצילומים אינם מוגנים. שש"ז 07:09, 20 אפר' 2005 (UTC)

    ערןב, לדעתי יש לצמצם למינימום את השימוש במסגרת "שימוש הוגן", גם במקרים בהם ניתן לעשות זאת. הסיבה: ויקיפדיה אמורה להיות מקור למידע חופשי. השימוש במידע שאינו חופשי (כמו תמונות תחת "שימוש הוגן") יפריע לאחרים לצטט ולהעתיק בחופשיות מויקיפדיה. Tal Cohen 14:29, 22 אפר' 2005 (UTC)

    עברית שפה קשה[עריכת קוד מקור]

    האם זה רק אצלי או שגם אצל אחרים הסקין של ויקי "שוכח" מדי פעם את השפה העברית וחוזר אל שפת האם שלו אנגלית? בברכה Shayakir 16:12, 19 אפר' 2005 (UTC)

    גם הסקין שלי נוסטלגי, כפי הנראה, ומנסה לחזור לימי המנדט. יובל מדר
    יש הסבר בויקיפדיה:באגים#לא באגים ("הממשק נכתב באנגלית...") ערן 16:42, 19 אפר' 2005 (UTC)

    דרושים כותבים לערך של האפיפיור החדש[עריכת קוד מקור]

    בשעה טובה ומוצלחת אחינו האבודים, הקרדינלים הקתולים, החליטו לבחור את הפייבוריט יוזף רצינגר לכס המלכות הקתולי. לכן, יש צורך לכתוב חיש מהר את הערך החדש עליו, בנדיקטוס השישה עשר. אודה לכל המתנדב/ת. צ'סשיחה 17:02, 19 אפר' 2005 (UTC)

    ובאותה הזדמנות, מי שמחפש לעצמו פרויקט יכול לטפל באפיפיור. כרגע יש שם רק סקירה היסטורית. נתנאל 18:46, 19 אפר' 2005 (UTC)

    זכויות יוצרים, פרק כלשהו[עריכת קוד מקור]

    מעבר למשמעויות המהותיות של תרומת מערכת החינוך להשכלה של התלמידים, ישנו הנושא של התרומה לויקי. לכן אשאל, האם למישהו מידע על זכויות היוצרים של החומר הנלמד בכיתה (למשל, הכתבות וסיכומים של המורה. אינני מדבר על ספרים כתובים וכיוצא באלה)? באם החומר הנ"ל משוחרר, הדבר יפתח כמובן מקור מידע נרחב. צ'סשיחה 18:58, 19 אפר' 2005 (UTC)

    כמובן שלא. אתה צריך לקבל את הסמכתו המפורש של המורה על מנת שתוכל להעתיק את זה לכאן או לצטט מזה באופן נרחב. גילגמש שיחה 19:01, 19 אפר' 2005 (UTC)
    בסמסטר הקודם למדנו על פסק דין דומה שהיה בישראל. היה סטודנט שפשוט הלך למו"ל והוציא ספר במשפטים. הבעיה שהספר הכיל את כל סיכומי שיעור של המרצה שנלמדו במהלך הסמסטר (יחד עם כל הטעויות של הסטודנט ושל המרצה ללא עריכה). הסטודנט נתבע על ידי המרצה והפסיד כיוון שלא ביקש את רשותו של המרצה. שים לב שלמרות שזה לא היה העתקה מילה במילה אלא סיכומים של הסטודנט ממה שהוא שמע בשיעור, הוא הפסיד כי לא הייתה הסכמה של המרצה. Ramiy 20:11, 19 אפר' 2005 (UTC)
    מסקנה: מותר להשתמש בסיכומי שיעור, אבל באותו אופן שבו משתמשים בכל מקור אחר: לאסוף חומר מהם וממקורות אחרים לכתיבת הערך. אם מישהו מעוניין לפנות למרצה ולבקש את רשותו, מה טוב... נדב 20:16, 19 אפר' 2005 (UTC)
    אני הייתי נורא נזהר עם הכתבות וסיכומים של מורים, לא בגלל זכויות היוצרים, ואני אומר את זה בשיא הרצינות.--עמית אבידן 20:19, 19 אפר' 2005 (UTC)
    זה הרבה יותר מזה, ממש שלמדנו למרצה/למורה יש זכויות יוצרים על הרצאתו כי הוא בונה את השיעור בדרך מסויימת ונעזר בחומר מסויים ואף מציג את המכלול בצורה מאוד ספציפית שיחודית לו - כלומר הוא יוצר יצירה משלו, שעליה יש לו זכויות יוצרים. Ramiy 20:35, 19 אפר' 2005 (UTC)


    מצאתי באג חדש!!! (הבאג הראשון שלי)[עריכת קוד מקור]

    אני מתרגש, זה הבאג הראשון שאני מוצא פה, אז בואו נוציא את זה לאוויר.

    ישנו מאמר "מחוזות תימן" שהוא בעצם הפניה, אבל לא סתם הפניה אלא הפניה לקטגוריה "קטגוריה:תימן: מחוזות". שימו לב שכנכנסים לקטגוריה יש למטה רשימה ("מאמרים בקטגוריה ... ישנם X מאמרים בקטגוריה זו") אבל כשנכנסים דרך ההפניה אין את הרשימה הזו.

    קטגוריה זו קטגוריה והיא צריכה להכיל את המאמרים המשתייכים אליה ללא קשר ל"איך הגיעו אליה", בין אם זה באופן ישיר או דרך הפניה. Ramiy 20:17, 19 אפר' 2005 (UTC)