ויקיפדיה:בירורים

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויקיפדיה:בר)
תגובה אחרונה: לפני 28 דקות מאת אמא של בנושא תגובות


12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334

דף זה משמש את הקהילה וחבריה לשם בירור נוסף של אירועי עימות בין משתמשים בוויקיפדיה, מסוג: הפרות של כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה, מלחמות עריכה בניגוד לכללים, תקצירי עריכה פוגעניים, התבטאויות לא הולמות בדיונים ובדפי שיחה, התנהגות מאיימת, שימוש בלתי נאות בהרשאות מחיקה, שחזור מהיר, חסימה וכדומה. לטיפול במחלוקות מסוגים אחרים ראו ויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת.

הדף מיועד לטיפול בתלונות ממוקדות העוסקות באירוע אחד או יותר מן העבר הקרוב. בדרך כלל, הדיון שיתקיים בעקבות התלונה אינו מהווה הצבעה, אלא בירור בשאלה מהי דעתם של משתמשים ומפעילים אחרים על הדרך שבה נשוא התלונה פעל/ה והדרך שבה יושמה מדיניות ויקיפדיה במקרה המדובר. אם הדעה בדיון תטה לטובת עמדתם של מגישי התלונה, ימצאו אלו שיהיו מוכנים לתקן את המעוות או להציע פשרה הוגנת לפתרון המחלוקת בדרכי נועם; ואם לא, ניתן יהיה לקבל הסברים נוספים שיקלו על מגישי התלונה בעריכות הבאות. יוצא דופן לכלל זה: הצבעה המתקיימת לאחר חסימה ארוכה של משתמשים ותיקים, שתתקיים על פי הנוהל המתאים, ולא זה המפורט כאן.


אנא קראו בעיון את הנהלים הבאים לפני שתשטחו את טענותיכם.


טוען את הלשוניות...
  • על פותח הדיון להודיע לנילון על הבירור בדף שיחתו.
  • את הבירור יכולים לפתוח כל אלה המרגישים (לרבות אנונימיים) שנעשה להם עוול על ידי משתמשים אחרים או מי מטעמם, לרבות מפעילי מערכת.
  • ככלל, יש לפתוח בירור רק לאחר שמוצו האפשרויות האחרות, ובפרט פנייה לנילון.
  • הדיון יפתח ב־==כותרת== קצרה שאינה כוללת את שם המשתמש/ת, שם המתלונן/ת או כל שם אחר.
  • הדיווח חייב לכלול הפניות לעריכות ולדיונים המדוברים, במתכונת [[שם הדף]], [[שיחה:שם הדף]], ואל המשתמשים הקשורים בנוסח {{משתמש|שם משתמש}}.
    • במקרה של דיווחים על שחזור או שינויים ספציפיים, נא להציג קישור להשוואת הגרסאות.
    • לטענות על מחיקה יש לצרף קישור לערך המחוק (למפעילים יש גישה לגרסאות שנמחקו).
    • לטענות על חסימה יש לצרף קישור אל שם המשתמש, בנוסח [[שיחת משתמש:שם המשתמש|שם המשתמש]].
  • אפשר לאגד כמה מקרים הקשורים באותו עניין בתלונה אחת.
  • על כל המשתתפים בדיון לחתום על תגובתם באמצעות הרצף ~~~~.
  • מן הראוי, שהמשתמשים שהתלונה מתייחסת אליהם יגיבו באופן מפורט וברור, ויסבירו (אם גם בקיצור) את שיקוליהם.
  • גם משתמש חסום רשאי להגיב בדיון הנערך בעניינו בדף הבירורים.
  • הדיון פתוח בפני המשתמשים הרשומים שלהם ותק של חודש ולפחות מאה עריכות בדפי התוכן.
  • הודעות שאינן חתומות, או שהחותם עליהן אינו עומד בתנאי הסעיף הקודם, יימחקו.
  • המגיבים מתבקשים למקד את התייחסותם אל המקרה המדובר, אלא אם נטען שהפעולה מוצדקת בגלל אירועים קודמים.
  • המגיבים כולם מתבקשים לקצר, ולא להפוך דף זה לבימת דיונים. בפרט, אם מסתמן רוב ברור לצד אחד, אין צורך להמשיך ולנאום בזכות אותה עמדה.
  • אם הדיון עוסק באופן משמעותי בתוכן הערך, רצוי להעביר אותו לדף השיחה המתאים (ולהשאיר כאן קישור).
  • משתמשים ומפעילים שהחליטו להפוך את הפעולה העומדת לדיון (לבטל מחיקה, לשחרר חסימה, וכולי), יתעדו מעשיהם אלה בדף הדיון.
  • כשנערך דיון בעניינו של משתמש, המשתמש יכול לעצור את הדיון על ידי הודעה על פרישה. במקרה כזה המשתמש ייחסם ללא הגבלת זמן, והדיון ייעצר ויאורכב מיד. אם ירצה (אחרי יומיים, שבועיים או שנתיים), יוכל המשתמש לבקש לחדש את הדיון, והמשך הדברים ייקבעו לפי תוצאות הדיון המחודש.
  • דיונים יאורכבו מיד לאחר סיום הדיון לפי הוראות הסיום הנ"ל.
  • דיונים יאורכבו לדף השיחה של נושאם (ערך, מדיניות וכו'). אחרת, לדפי הארכיונים שמשמאל.
  • יש להשאיר אזכור לארכוב בצורת כותרת + הפניה בארכיון האחרון בצד שמאל.


  • לפתיחת דיון חדש בדף זה, לחצו כאן



    הצבעה לקציבת חסימה של משתמש ותיק כולל בובות קש שהוא מפעיל[עריכת קוד מקור]

    בהתאם למדיניות החסימה, אני (אמא של (שיחה | תרומות | מונה)) פותחת בזאת הצבעה לקציבת חסימה של משתמש ותיק.

    פרטי החסימה[עריכת קוד מקור]

    הסבר לחסימה ולהצבעה[עריכת קוד מקור]

    אני מעלה לבירורים הצבעת מפעילים לחסימת משתמש:יעקב זאת בהתאם לנוהל. ב- 19 במרץ 2024 העלה יעקב בקשת בדיקה בדף ויקיפדיה:בודק/בקשות לבדיקה, לבדוק 8 עורכים פעילים בוויקיפדיה העברית בטענה שהם בובות קש של עורכים אחרים. ראו ויקיפדיה:בודק/בקשות לבדיקה/ארכיון 33#בקשת יעקב לבירור אנשים שונים. לאחר 16 ימים של בדיקה הסתבר שבטענות של יעקב מופרכות, מה שהיה ברור מלכתחילה. יעקב לא התנצל בפני אף אחד מהעורכים על טענותיו. הבקשות היו נגד העורכים הבאים:

    1. משתמשת:La Nave Partirà
    2. משתמש:הבתשלחנה
    3. משתמש:CyberWhisper
    4. משתמשת:אמא של
    5. משתמשת:Kulli Alma
    6. משתמש:Freddy9
    7. משתמש:נרשמתי כמה פעמים!!
    8. ברק אברגיל

    כל הבסיס לתלונתו של יעקב הייתה שהם הצביעו הצבעה כפולה וכתב:
    "אבקש מהבודקים לבדוק מספר משתמשים אשר הצביעו הצבעה כפולה בטעות. אין לנו כל כך הרבה הצבעות עד שבהתנהלות רגילה אנשים אינם מצליחים לזכור אם הצביעו או לא, כך שצפוי שהצבעה כפולה תהייה תופעה נדירה. למרות זאת, אנו רואים מספר מקרים של הצבעות כפולות, הקשורות בדרך זו או אחרת למשתמשים בעלי דפוסים השכיחים יותר בקרב בובות קש. הקושי בניהול בובות קש הוא רב. יש צורך להסתיר באופן תמידי את הפעילות ולכן לא ניתן לנהל את הפעילות לפי דפוסים קבועים. דבר זה מקשה לזכור מי הצביע ומי לא הצביע ולכן מעלה את הסיכוי לטעויות."
    התלונה של יעקב זכתה לתגובות רבות שהעסיקו את כל הקהילה ועוררו סערה גדולה וביזבזו את זמנה. נשפכו בה 77,721 בתים.
    לאחר 16 ימים זאת הייתה מסקנת הבודקים:
    שלום לכולם. עקב מורכבות הנושא, ההאשמות שהועלו ועצם הבקשה החריגה, הנושא הובא להתייעצות ודיון מעמיק בין הבודקים. בסופו של דבר הוחלט לבצע בדיקה ראשונית מאוד, על מנת לקבל מושג ולהבין האם ישנם רמזים כאלה ואחרים לקשר בין המשתמשים. הבדיקה הראשונית לא העלתה ממצאים המרמזים על קשר בין המשתמשים שהועלו, ומאחר שכך, החליטו הבודקים שלא להמשיך את הבדיקה. אנו מקווים שבזאת תמה הסאגה. תאו הארגמן - שיחה 20:01, 1 באפריל 2024 (IDT)
    יעקב לא רק שלא התנצל על האשמות המופרכות שלו כנגד 8 עורכים, אלא להיפך. ב-21 במרץ 2024, בזמן ההמתנה לתוצאות הבדיקה התקיף אותי משתמשת:אמא של ראו שיחת משתמשת:אמא של#הצבעות כפולות ודרש ממני הסברים על 10 הצבעות שלי כי הוא מאד סקרן.

    יעקב נחסם 5 פעמים, בפעם הראשונה ב-12 בינואר 2024. אבל לא למד מכך כל לקח. בזמן הבדיקה הסתבר שליעקב יש בובת קש ותיקה משתמש:עדירל שנחסמה בין השנים 2010 ל-2012 8 פעמים. יעקב הודה בוויקישיתוף שהוא משתמש עדירל. בוויקישיתוף בקישור בדף השיחה של יעקב, בפסקה עם הכותרת שאלה. שואל Geagea את יעקב האם הוא עדירל. ויעקב מודה. זה מה שכתוב שם: ” שלום יעקב, האם חשבון זה הוא בעצם גם החשבון של עדירל?‏-- Geagea (talk) 08:08, 28 May 2017 (UTC). תשובת יעקב: אפשר לאמר שכן. יעקב (שיחה) 08:12, 28 May 2017 (UTC), תשובת גיאה: עכשיו הבנתי. אתמול עדירל כתב בכיכר העיר שהוא מטפל בקבצים ומי שטיפל היית אתה. בכל אופן כדאי לדעתי כתוב משהו בדף המשתמש שלך.‏ -- Geagea (talk) 08:27, 28 May 2017 (UTC)”
    החסימה של יעקב ב-12 באפריל 2024, לא הייתה קשורה להתנהלות שלו כנגד 8 העורכים הוותיקים. יעקב מוכיח שוב ושוב שהוא לא בא לתרום לוויקיפדיה. אני חושבת שיש לחסום אותו ללא הגבלת זמן. ומבקשת מהמפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: שיצביעו בהתאם לנוהל.
    תודה אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 16:38, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה

    תוספת לבקשה[עריכת קוד מקור]

    מכיוון שלכולנו יש נטייה לשכוח, אני מוסיפה, בלית ברירה קטעים מסיכומים שעשה יעקב לעצמו בתוך ויקיפדיה, כשהוא מסכם את דעתו ופרטים נוספים על עורכים שלא באים לו בטוב. אחרי שקיבל "המלצה" להעביר את המידע למקום פרטי יותר הוא מחק אותו מהמיזם.
    המידע שאני מעלה הוא מדגם מכל מה שנכתב שם ומיועד לכל מי שכתב שהמקרה שהוצג "קרה לו בטעות", "שהוא אדם חיובי ומכבד" וכו'.
    אשמח לדעת אם יש פה מישהו שהיה רוצה שהסיכומים האלה יהיו עליו.
    מחקתי את הכותרות עם שמות האנשים עליהם כתב:


    תודה אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 16:21, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה

    תגובות[עריכת קוד מקור]

    צר לי, אמנם העניין הולך ונשכח והבעיות האחרות הולכות ומתרבות, אבל אני מבקשת לחסום את יעקב לצמיתות בגלל השקרים שרקם בכישרון וגרם לעורכים להאמין בכל ליבם שהוא הוכיח שאני הבתשלחנה. זהו אי-יושר משוכלל ועבירה מדרגה ראשונה על הציווי ליושר בכללי ההתנהגות בוויקיפדיה, וסכנה בעתיד לכל עורך. ‏ La Nave🎗 19:23, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    את בהחלט צודקת. יעקב לא התנצל בפני אף אחד מ-8 העורכים אותם הוא האשים (בכל אופן אני לא ראיתי כל התנצלות). הבוזקים בדקו, עבדו על כך שבועיים. הקהילה סערה. ויעקב המשיך בשלו ונחסם על דבר אחר לגמרי. חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 20:03, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    קראתי את נימוקי הבקשה לחסימה ואני מתנגד לכל חסימה של המשתמש יעקב. מעולם לא נתקלתי בבקשת חסימה של משתמש עקב בקשה לבדיקת משתמשים. גם ההפנייה לחסימה בת חודש שאינה קשורה לדיון הנוכחי אינה מובנת לי. מצער שבמקום לדבר ולהתדיין ממהרים לבקש חסימה. אני קורא למפעילים להפעיל את שיקול דעתם, לבצע שיעורי בית יסודיים ולהמנע מלעשות צעד שהוא למיטב ידיעתי חסר תקדים בויקיפדיה. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 20:53, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    אסף, אתה עורך בוויקיפדיה 6 שנים. אני 15 שנים. מעולם מאז מאי 2009 לא היה עורך שפתח בקשות בדיקה כנגד 8 עורכים פעילים ומוכרים והאשים אותם בהפעלת בובות קש. וגם כשהתגלה שהוא טעה. הוא לא התנצל. חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 21:01, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    אסף, לא נימקתי את הצבעתי להלן, כי חשבתי שהכל ברור וגלוי. אנחנו במיזם שיתופי. כולם צריכים לדעת לעבוד עם כולם. אני לא בטוח שהיית כאן עם כל המהומה שהוא גרם, כשהאשים ויקיפדים ותיקים שהם בובות קש. במהלך הפרשה, וודאי וודאי לאחריה, לא הראה שום חרטה, ולא התנצל אחרי שהעליב כל כך הרבה אנשים. בנוסף, היו בעיות עם עריכותיו, שהוזכרו על ידי ברק. יעקב לא מתאים למיזם השיתופי. אני בדרך כלל משתדל להצביע לקולא, אבל כאן לא מצאתי נסיבות מקלות. לאחר מחשבה נוספת, מיתנתי את הצבעתי הקודמת. אלדדשיחה 21:21, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    אני חושב שראוי לשחרר את החסימה של יעקב ממרחב ויקיפדיה על מנת שיגיב על הטענות שהועלו נגדו כאן. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:10, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    יודוקוליס חשוב לציין שזה לא מחטף כשיעקב חסום אלא האפשרות היחידה לפי כללי ויקיפדיה להעלות את הנושא להצבעת מפעילים. ניתנת אפשרות לכל עורך לעשות זאת רק כאשר נשוא הדיון חסום ליותר משבועיים ורק כאשר הוא עדיין חסום. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 23:28, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    כך או כך, אני עדיין חושב שלא יעלה על הדעת לחסום עורך על ידי הצבעת מפעילים מבלי לשמוע את תגובתו. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:30, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    @Eldad, דווקא יעקב יודע להשתתף בדיונים. מנסה להגיע להסכמות וחזק מאוד בניסוחי פשרה. חסימה מוחלטת של עורך שכזה היא הפסד של ממש למיזם. מי שמכיר את יעקב, יודע שבדרך כלל אינו מאריך בהתנצלויות, אבל הוא פועל ברוח של התנצלות ולא חוזר על טעויות. לחומרא, הייתי משאיר חסימה של חודש. לקולא, היה נכון לשחרר מיד. ידך-הגדושהשיחה 23:48, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    הנימוקים שניתנו לעיל אינם סיבה לחסום משתמש לזמן ארוך - מקרה עבר (כבר מלפני כמה חודשים) וחסימה נוכחית באורך חודש. אשמח לפירוט על התנהלות עכשווית שלו - הטיית ערכים או יחסים בתוך הקהילה - שהיא בעייתית לדעתכם ואמורה להוביל לחסימה. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו09:51, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    החלטתי להסיר את הצבעתי, לאחר קריאת דבריו והצעתו של גארפילד להלן. אלדדשיחה 12:16, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    הניסיון שיש לי מדיונים שבהם השתתף יעקב הוא שונה מאוד מכפי שאתה מתאר ידך-הגדושה. הוא אמנם לא מתבטא בבוטות, אבל הוא מושך דיונים עד אין סוף תוך הצעות "פשרה" שמתעלמות מדעת אחרים בדיון, טוען שדברים "הוסכמו" מבלי שהם הוסכמו ומאשים אחרים בפרקטיקות שליליות שמאפיינות אותו עצמו. הוא מנהל פנקסנות כנגד עורכים ומפתח תיאוריות מופרכות באשר אליהם. גם לאחר שאלה מוכחות כמופרכות הוא אינו מתנצל. כל הפרקטיקות האלה גוזלות זמן ואנרגיה יקרים של עורכים. במובן זה אני מסכימה עם הטענה כי הוא אינו מתאים למיזם שיתופי. Sofiblumשיחה 14:06, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    אני לגמרי מבין את הבקשה של אמא של ותומך בה אבל רוצה להתייחס לפרשה נוספת של יעקב בה הוא ניהל בדף השיחה שלו, כמו "האח הגדול", רשימת מעקב אחר עורכים אחרים שכנראה לא באו לו טוב בעיניים (ואני ביניהם). זו הייתה רשימה מגעילה שלאחר זמן אומנם הוסתרה אך בהחלט נתנה מושג על כך שיעקב פה לא מהסיבות הנכונות. Danny Gershoniשיחה 14:10, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    ראשית, אני מסכים עם יודוקוליס שיש לאפשר ליעקב להגיב כאן.
    שנית, כדאי שנזכור שויקיפדיה, כמו כל מיזם שיתופי, מושתתת על אמון הדדי בין חבריה - זו הסיבה למשל לחובה להניח כוונה טובה. אם האמון נפגע - המיזם ישקע בהדרגה למלחמות פנימיות, איבה אישית, הלשנות, נקמנות וכד' עד שיתפרק ויגווע.
    בהקשר זה, פעולותיו של יעקב בחודשים האחרונים פגעו קשות באמון בין העורכים ובין העורכים למנגנון, ולפיכך אני רואה אותו כאחד העורכים המזיקים ביותר למיזם. הוא עסק בפיזור האשמות, במעקבים אחר עורכים, בהגשת תלונות שוא ובמלחמות עריכה, וזאת תוך שהוא מבצע בעצמו בדיוק את אותן עבירות שהוא האשים בהן אחרים: הוא תחזק בובת קש סודית שאפשרה לו להתנהל כמו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד, כלומר לעבור עבירות התנהגות במסכה אחת תוך שמירה על חזות מהוגנת במסכה שניה; והוא ביצע עריכות מוטות פוליטית באופן בוטה, כאשר הכניס מידע לא מחמיא לערכים על דמויות מכוחות הביטחון ומהשמאל-מרכז, ובמקביל נאבק נגד הכנסת אותו מידע לדמויות מהימין הקשורות לנושא באותה מידה.
    בנוסף, הסלחנות המופלגת כלפיו מצד חלק מהמפעילים (עד לשבועות האחרונים), שבאה במקביל לחסימות דרקוניות של עורכים אחרים, הובילה למשבר אמון של עורכים רבים מול המפעילים והביורוקרטים, עד כדי שתי הצבעות אי אמון בביורוקרטים בתוך חודשיים, ומאבקי ימין-שמאל בהצבעות למפעילי מערכת.
    לא פחות חמורה היא העובדה שיעקב מעולם לא התנצל בפני העורכים שהיתה לו החוצפה לקבוע ללא ספק שהם בובות קש זה של זה. בכך הוא לא רק מעליב ופוגע אישית באותם עורכים ובשמם הטוב, אלא מביע את חוסר האמון שלו בצוות הבודקים, ובכך פוגע שוב באמון של העורכים בשדרת הניהול של ויקיפדיה.
    אני לעולם לא אקרא לחסימה לצמיתות של אף אחד, אבל אין ספק שהנזק שהסב יעקב למיזם הוא עמוק, מהותי וארוך טווח - והחסימה שלו צריכה לשקף זאת. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 15:26, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    @Eldad, מצדיע לך. באווירה שנוצרה, ובנתונים המאוד חלקיים שהובאו כאן (לדאבוני, אין לי את הזמן להוסיף נתונים משלימים ולהוכיח את המגמתיות של מה שהובא בדיון), לא קל להצביע בעד יעקב או למתן הצבעה. תקוותי שיקויים בהחלטתך, אמירתו של גדעון לאנשיו: "מִמֶּ֥נִּי תִרְא֖וּ וְכֵ֣ן תַּעֲשׂ֑וּ". ידך-הגדושהשיחה 19:27, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה

    דיון צידי - הצבעות מפעילים[עריכת קוד מקור]

    לדעתי הנוהל מנוצל של הצבעת המפעילים בשימוש לא נכון פה באופן לא ראוי כדי לסגור חשבון עם כלפי עורך שלא אוהבים את פעילותו.
    אני לא אוהב את פעילותו של יעקב גם כן, כי הוא עורך פוליטי. וכל עורך פוליטי, גם המכובד והמהימן שבכולם, הוא עדיין עורך פוליטי שמנסה לדאוג לצד שלו ולייצוג שלו. ולכן באופן טבעי עורכים אלו יוצרים באופן תדיר הטיות לוויקיפדיה. ופעילותו של יעקב אף הגדילה להאשמת עורכים ללא ביסוס ויצירת אווירה מחנאית קשה יותר ממה שגם ככה היה
    יחד עם זאת - נוהל הצבעות מפעילים נועד לאפשר לעורך שנחסם לפרק זמן ארוך או לעמיתיו, חלופה שתאפשר לו/להם לערער על משך העונש דרך חוכמת ההמונים של המפעילים. כלומר זה כלי שמטרתו לאפשר ערעור על הכרעה של מפעיל/בירוקרט יחיד, ויצירת אינסטנציה גבוהה יותר מהמפעיל הבודד.
    בעיני פה מדובר בניצול הנוהל כיוון שיעקב עצמו לא ביקש קיצור של החסימה. אני מצטט מדף המדיניות ”לאחר הפעלת חסימה ארוכה נגד משתמש ותיק, יכול לתבוע כל משתמש (שאינו חסום) עריכת הצבעה בעניינו.” ייתכן שאנו צריכים לשקול להוסיף את האפשרות של הצבעת מפעילים לגבי עורכים שהקהילה מסתייגת מפעילותם באופן כללי, בדומה לדיון חשיבות, בכפוף לתמיכה של מפעיל אחד לפחות. אני חושב שזו הצעה סבירה שתאפשר להפוך את הנוהל לתקין יותר והולם יותר את צרכי הקהילה בתקופה סוערת זו. אבל לגבי ההצבעה כרגע, בעיני היא פסולה ולכן אני לא משתתף בה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 12:02, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה

    גארפילד, חבל שאת מה שכתבת כאן לא עשית לבקשת הבדיקה של יעקב. שהתמקד ב-8 עורכים ברי פלוגתא שלו. היה צריך לסגור מיידית את בקשת הבדיקה. אבל נתת לה להתנהל והיא נמשכה שבועיים, והזמן הזה נוצל על ידי יעקב להטריד את אמא של בדף שיחתה. בקשת הבדיקה עשתה נזקים רבים בקהילה חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 16:39, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    חנה, אני אדם אחד. ולא מסוגל למרות הקרדיט שאת נותנת לי, להשתלט על כל מה שקורה באתר. כשראיתי את מה שיעקב עשה מחקתי מייד את רשימת השמות המיותרת שהוא העלה במזנון. לא זוכר כרגע מה היה עם הבירור, צר לי אם אמא של ואחרים נפגעו - הם יכלו לבקש ממפעילים אחרים לקבל סעד במקרה שאני לא התפניתי לכך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 17:18, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    גארפילד אני מסכימה עם טענתך שאתה אדם אחד וזה קשה מאד ואני מעריכה את המאמצים שלך בנדון. משתמש:Dovno נעלם לחלוטין, לא ערך מאז ה-19 בינואר, ועדיין מחזיק בהרשאות בירוקרט. גם ביקורת בעצם הפסיק לפעול כבירוקרט, למרות שהוא עורך מעט.
    אבל משקרה מה שקרה, ונתנו ליעקב לעשות את מה שעשה, ועוד במשך שבועיים. מן הצדק שתאפשר לאמא של וכל יתר 7 הנפגעים: משתמשת:La Nave Partirà, משתמש:הבתשלחנה, משתמש:CyberWhisper, משתמשת:Kulli Alma, משתמש:Freddy9, משתמש:נרשמתי כמה פעמים!!, ברק אברגיל, לקבל את הסעד והצדק המגיעים להם. תודה חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 19:31, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    נקודה חשובה מאוד, גארפילד. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו13:57, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    גארפילד נתחיל בנושא הנחת כוונה טובה. לכתוב שהנוהל מנוצל "באופן לא ראוי כדי לסגור חשבון עם עורך שלא אוהבים את פעילותו" לא נכון ולא היה צריך להיכתב.
    הנוהל כתוב כך וזה מה שהובן ממנו ואי אפשר עכשיו להגיד שזו לא בעצם הכוונה ולנסות להניע את המפעילים מלהצביע.
    גם ל"עורך פוליטי" צריכים להיות גבולות.
    לאירוע שהעלתי למעלה לא היו כלל על השלכות על יעקב.
    במקום לערוך הוא היה עסוק בלחפש דברים מפלילים על מי שאינו חושב כמוהו ועשה ממש חקירה על הצבעות של אנשים מקבוצה אינה מסכימה עם דעותיו. זה בהחלט גורם תחושה של רדיפה והפחדה. לא רק לי גם לאחרים שצויינו שם. אני זכיתי למנה עודפת של רדיפה. תוך כדי הבירור הוא נכנס לדף שיחתי והמשיך למנות מקרים שאינם מעידים על כלום - רק כדי שאדע שהוא עוקב אחרי.
    מעבר למקרה הקיצוני הזה יש הרבה תלונות על התנהלותו השוטפת שמקשה על הגעה להסכמות במחלוקות ועל אי קבלת גבולות שהציבו לו המפעילים פעמים רבות. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 14:13, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    מסכים עם אמא של לגבי הנחת כוונה טובה. לגבי השאר - כפי שתיארתי כאן הנזק שגרם יעקב למיזם הוא עמוק ומהותי הרבה יותר מהגשת תלונה פה או עריכה פוליטית שם. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 15:32, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    הנוהל כתוב באופן ברור, כדי שאפשר יהיה לערער על חסימה ארוכה של משתמש ותיק. לא כדי שחברי הקהילה יוכלו לבקש להחמיר את העונש כלפי עורך ותיק חסום. כך כתובים הדברים מפורשות. השימוש שאת מבקשת, אינו השימוש המפורש של כלי "הצבעת מפעילים" ואני חוזר ואומר שיכול להיות שצריך לשנות זאת בהתאם כיוון שהצורך הזה עולה מפעם לפעם.
    לגבי הערתך על הניסוח שלי בתחילת דברי, אני מקבל את מה שאמרת ושינית בהתאם את הנוסח - אני מצטער אם הרגשת מותקפת, לא זו הייתה כוונתי. אם השתמע שאני מייחס לך כוונות נכלוליות - אני מצהיר באופן ברור שלא לכך כיוונתי, ואני מתנצל במידה ונפגעת. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 16:08, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    גארפילד הפרשנות שאתה נותן לסעיף היא רק שלך. לפני שהעלתי את ההצעה התייעצתי עם כמה ויקיפדים ותיקים שהבינו את הסעיף בדיוק כמוני. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 17:37, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    כתוב מפורש והוספתי פה למעלה את נוסח הנוהל, ננסה שוב: "לאחר הפעלת חסימה ארוכה נגד משתמש ותיק, יכול לתבוע כל משתמש (שאינו חסום) עריכת הצבעה בעניינו". אני לא מפרש. אני קורא ומבין את מה שכתוב. מטרת ההצבעה היא לערער על חסימה ארוכה.
    אשמח שתראי לי איפה כתוב שניתן לבקש הצבעת מפעילים כדי לקבוע חסימה ארוכה לעורך שמטריד את הקהילה - ובמידה ותמצאי כלל כזה אשמח למשוך את דברי. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:14, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    בשום מקום בסעיף לא כתוב שמטרת ההצבעה היא לערער על חסימה ארוכה. אולי לזה התכוונו ואולי לא. זו פרשנות שלך וחבל שאתה מתעקש. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 22:30, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    @אמא של, דווקא מה שגארפילד כתב בתחילה שיוזמת ההצבעה הזו נראית כ"שימוש באופן לא ראוי כדי לסגור חשבון עם מישהו" נראה כביטוי מדויק, לאור מה שכתבת למטה: "העובדה שאף אחד מהצד שלו לא כתב משהו בגנות התנהגותו", דהיינו שמדובר בהצבעה של מי שבחרה לצבוע את עורכי ויקיפדיה בצבעים של ימין ושמאל, "צד שלו" ו"צד שלי". אם יעקב מוגדר על ידך כמי שאינו ב"צד שלך" אלא ב"צד השני", די הגיוני לראות את יוזמת הצבעת ההדחה כ"שימוש באופן לא ראוי כדי לסגור חשבון עם מישהו". ידך-הגדושהשיחה 00:46, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    ידך-הגדושה למה שאני ארצה לסגור חשבון עם יעקב? האיש נעים הליכות ורק מכין רשימות על אנשים שאינם מסכימים איתו. אז קצת סיכומים עם דעותיו על עורכים שאינם בדעתו (שחלקם מופיעים בתמונות שצרפתי מעל) קצת איסוף הצבעות ועריכות של עורכים והכל לעיני כל, כמו גביר שהכל מותר לו. ערעור על כל כללי ההתנהגות בין עורכים בוויקיפדיה. מסתבר שאתה ואחרים מעדיפים שההתנהגות הזו תמשיך על פני האפשרות לדחות אותה בשאט נפש. התנהגות כזו צריך להוקיע. אני מציעה שתעשה חשבון נפש עם עצמך. (לא שאני מאמינה שתעשה את זה) אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 01:32, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה

    הצבעה[עריכת קוד מקור]

    זאת הצבעה לקציבת משך חסימתו של יעקב (שיחה | תרומות | מונה)

    • תחילת ההצבעה: 18:00, 7 במאי 2024 (IDT)
    • סיום ההצבעה: 17:59, 10 במאי 2024 (IDT)
    • רשאים להצביע: בעלי הרשאת חסימה במועד ההצבעה
    • אופן ההצבעה: כל מצביע רשאי לבחור ב־(1) פרק זמן ממועד החסימה, או (2) שחרור מידי, או (3) חסימה ללא הגבלת זמן

    אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 16:38, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה

    1. חודש, כלומר, משך החסימה המקורית. גארפילד צודק בדבריו מעלה. אני מקווה שיעקב ישנה את דרכיו בעקבות החסימה, אבל אין מקום, בוודאי שלא בשלב זה, להאריך את החסימה מעבר למקור. תאו הארגמן - שיחה 15:15, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    2. חודש. איני רואה סיבה לשנות את המשך המקורי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:13, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    3. (חודש) אני דבק בחסימה המקורית. נהוג לחסום לפרקי זמן ארוכים באסקלטיביות, ולא בקפיצת מדרגה. נ"ב: אני די בטוח שפתיחת ההצבעה הזאת אינה רעיון מוצלח, מכמה טעמים שקשה עליי לפרטם כרגע. דגש - שיחה 23:28, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    4. חצי שנה. כתיבה מרובה בנושאים פוליטיים עלולה להביא לעצבנות ויקי הגוררת, לעיתים קרובות, את הפרתם של כללי העריכה המובילה לחסימה. אני מקווה שיעקב יקטין את כמות עריכותיו בנושאים פוליטיים לאחר תום החסימה, ולכן אני מתנגד לחסימה ללא הגבלת זמן. עם זאת, כיוון שאין לדעת האם כך יהיה המצב, אינני תומך בחסימה קצרה. כובש המלפפוניםשיחה 23:56, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    5. חצי שנה. נדרשת השקעה רבה כדי ליצור את הרשימות שיעקב יצר. השקעה כזו דורשת זדון מתמשך - זה לא אובדן עשתונות של רגע בשיחה שהתלהטה. זדון כזה, שמלווה בפנייה חסרת שחר לבודקים, מצדיק חסימה ארוכה. דוד שישיחה 13:15, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    6. חצי שנה, מתוך תקווה שתקופת חסימה ארוכה אך לא אינסופית תספיק בשביל להבהיר לו את חשיבות ההקפדה על נייטרליות ושאר הנהלים ואז נישאר עם עורך מועיל. ‏DGtal‏ - שיחה 16:46, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    7. חצי שנה. בתקווה שיעקב יעשה חשבון נפש עם עצמו, ושהרוחות בוויקיפדיה ירגעו. ארז האורזשיחה 🎗 11:44, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    8. חצי שנה. לאחר ששקלתי את הנימוקים לקולא ולחומרא, אני סבור שזו התוצאה המאזנת ביניהם. בעיניי, לעובדה שיעקב בחר שלא להתנצל לאחר תוצאות הבדיקה יש משקל משמעותי בקציבת משך ההרחקה. Lostamשיחה 14:26, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    9. חצי שנה, בתקווה שלא יחזור לסורו וישקיע את מרצו בכתיבת ערכים מאוזנים אילי - שיחה 17:23, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה

    דעתם של עורכים שאינם מפעילים[עריכת קוד מקור]

    1. ללא הגבלת זמן.שלומית קדםשיחה 21:33, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
    2. לשחרר את החסימה מיד, חסימה על רקע פוליטי ותו לא, הייתי שמח שהוא יתנצל.
      בנוסף, בקשת הבדיקה הפוגענית שלו במבט ראשון אמרה דרשני, זה נראה יותר טעות מאשר הטרלה. איילשיחה 11:23, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אייל טעות לגבי 8 עורכים? רק תחשוב כמה זמן לקח לאסוף את המידע. והפנייה בדף שלי אחרי שכבר היה דיון גם היא הייתה בטעות? אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 14:20, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      נרשמתי כמה פעמים סמולני? ברק אברגיל מתוייג כשייך לשאר הקבוצה? לא, ובכ"ז הוא כתב גם אליהם. איילשיחה 15:29, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    3. שחרור מיידי. העורך ביקש בקשת בדיקה והסיר קישורים של אתר הארץ. הוא גם הפעיל בובת קש לפני זמן. פספסתי משהו? מדובר בעורך שיצר עשרות ערכים מנומס מכבד ותורם, חסימה זו לא הדרך בהתייחס לנסיבות. למפעילים שהצביעו (גם זה שמיתן את הצבעתו) אני קורא לשקול פעם נוספת את הצבעתם. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 12:04, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      Asaf M העורך לא סתם ביקש בדיקה. הוא אסף דוגמאות של 8 עורכים ותיקים ותורמים שהמשותף לכולם זה אי הסכמה פוליטית איתו ולא בפעם הראשונה. אי אפשר להיתמם בעניין הזה. איני יודעת אם כתב עשרות ערכים אבל כל הערכים שהוא עוסק בהם הם פוליטיים ויוצרים אינסוף מחלוקות בהובלתו. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 14:19, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    4. לתקופה ארוכה. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 15:56, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    5. לכאורה, יעקב לא הפר שום כלל של ויקיפדיה בבקשת הבדיקה הנרחבת שלו, ובכל זאת אני מבקשת - אל תקלו בזה ראש. מדובר בפעולה שהיא בסדר גודל אחד לפחות יותר מזיקה ממה שנראה עד כה בויקיפדיה, יעקב מדרדר את הקהילה לחשדנות, האשמות שוא וטרור. כמפעילה הייתי חוסמת אותו לשנה ומאחלת לו שידע לשנות את דרכיו כשיחזור למיזם. Kulli Almaשיחה 17:58, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    6. חודש (החסימה המקורית). רדיפה פוליטית מצד יריביו של יעקב. במיוחד בולטת לרעה הצבעתו של ברק אברגיל, שהיה אחד מאלה שהואשמו על ידי יעקב. יש גבול להתממות שלו פה. רנטגןשיחה 19:00, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      יקירי, שום היתממות בפי, ואני ממליץ לך להרגיע עם הנחות הכוונה הרעה שלך. לא התייחסתי כלל לחשדות שלו בהצבעתי. כך עשיתי וכך אעשה – אצביע "ללא הגבלת זמן" לכל משתמש שלא שומר על ניטרליות (מוזמן להסתכל בארכיונים של הדף על הצבעות מפעילים של משתמשים אחרים). ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 22:23, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @Barak a אשמח להסבר כיצד ההתקוממות שלך נגד עורכים שלא שומרים על ניטרליות עולה בקנה אחד עם העובדה שאתמול פטרת בלא כלום בבקשות ממפעילים, תקציר עריכה פוליטי ירוד למדי של יורם שורק. אילו הייתה מסתפק באזהרה, החרשתי, כי אין הצר שווה בנזק המפעיל. מגבלשיחה 09:01, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אשמח שתפנה אליי בדף שיחתי כמקובל ולא בדף הבירורים, ואסביר לך בשמחה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 09:02, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    7. חודש (משך החסימה המקורי). הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:19, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    8. חודשיים. אני לגמרי לא תומך בהתנהלות של יעקב במיזם בזמן האחרון. יחד עם זאת הוא לא נחסם יותר מדי פעמים, וגם לא נחסם לתקופות יותר מדי ארוכות (התקופה הכי ארוכה נכון להיום היא חודש), לכן אין למהר לחסום אותו ללא הגבלת זמן. יש לחסום לחודשיים (שזו תהיה החסימה הכי ארוכה שלו עד היום) בתקווה שיעשה חשבון נפש עם עצמו וכשיחזור יפתח דף חדש. עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ ל' בניסן ה'תשפ"ד 🎗️ 19:04, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    9. אני מציע פשרה. ראשית התנצלות בפני מי שנפגעו. שנית - לא לאפשר במשך כמה חודשים לכתוב בערכים פוליטיים (דברים הנוגעים לישראל החל מ 1920 נניח). נימוקים:. 1 יש לנו חסך גדול בערכי ליבה ועודף בערכים פופלאריים (פוליטיקה, ספורט, תרבות פופלארית) מי שטוען "ויקיפדיה אינה עיתון" טוב יעשה אם יתרום לכך שיהיה בה תכנים אחרים, 2- מי שכותב בעיקר על פוליטיקה עלול לנצל את המוניטין שיש בתחומי הליבה, כדי להקנות אמינות שאינה במקומה לערכים פוליטיים ובכך הוא מנצל את עבודתם של ויקיפדים אחרים. 3 - ערכי הליבה (לדוגמה היסטוריה, מדעים, בריאות הציבור וכו') יכולים לתת פרספקטיבה ועומק, ויכולים לסייע גם למי שירצה לחזור לכתוב על פוליטיקה , בצורה עמוקה יותר (נניח - כתיבה על חברות הטבק או על תאונות דרכים- יכולה לתת מבט נוסף על נבחרי הציבור) ואולי גם הבנה טובה יותר לנקודת מבט של אחרים. 4. מדובר בסנקציה פחות חמורה מחסימה מוחלטת. האזרח דרורשיחה 19:32, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אני רואה שדרור הציע הצעה דומה ומצוינת. אנא מכם מפעילים יקרים לשקול בכובד ראש. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 15:24, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    10. שחרור מיידי. יעקב התנהג בחוסר נימוס, אבל לא עבר במפורש על כללי הקהילה, המשך חסימתו היא הנחת המבוקש בדבר כוונתו הרעה כלפי הקהילה והנחת כוונה רעה מצד הקהילה בפני עצמה. חוץ מזה, העירו כבר הקודמים לי שיש כאן ניחוח של רדיפה על רקע אישי (לדעתי זה פחות רקע פוליטי, אבל כן רקע אישי). שמיה רבהשיחה • א' באייר ה'תשפ"ד • 19:39, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    11. חודשיים לפחות. התחושה היא שאין לקיחת אחריות וניסיון לתקן. מכוון שמדובר במספר מקרים תקופת הזמן צריכה להיות ממושכת. Mertaroשיחה 23:06, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
    12. חודש, יעקב לא חף מפשע אבל יש כאן לדעתי רדיפה אישית שלו, צורם לי במיוחד הצבעתו של מפעיל מסוים שייתכן שנפגע אישית מפעולתו של יעקב ועכשיו מצביע במסווה של הוגנות ונטרליות, מצטער אך קשה לי להאמין לזה מר נוסטלגיה🥇 00:46, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @מר נוסטלגיה אז ליעקב מותר לבנות עליו תיק ולפגוע בו אבל לא אסור להביע את דעתו על יעקב? הזוי Hila Livneשיחה 10:24, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אכן, ע"פ פסיקת בג"ץ, ראש עיר שטינף והכפיש את שר הפנים, ללא שום התייחסות מצידו - אין לשר הפנים לדון בעניינו עקב ניגוד אינטרסים, אף שהוא היה פסיבי לחלוטין. שמיה רבהשיחה • א' באייר ה'תשפ"ד • 10:52, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      שמיה רבה שר הפנים וראש העיר יש בינהם היררכיה. כאן מדובר על שני עורכים מהשורה. אני יוצאת מהנחה שקראת את התמונות שהעלתי למעלה. בינתיים רק הוא הוכיח שהוא "רודף אישית" (אני לא אחת מאלו שהוא כתב עליהם). אתה חושב שצריך להגן על יעקב בכל מחיר? אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 19:50, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    13. שנה היא פרק הזמן לעשיית חשבון נפש והשתנות. נראה שהופעל על המפעילים לחץ על ידי מאכערים לשנות את דעתם, כמו בוועדות הכנסת. ‏ La Nave🎗 06:59, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    14. שחרור מיידי וגם התנצלות על יוזמת ההצבעה הפוליטית. דווקא מה שגארפילד כתב בתחילה שיוזמת ההצבעה הזו נראית כ"שימוש באופן לא ראוי כדי לסגור חשבון עם מישהו" נראה כביטוי מדויק, לאור מה שכתבה העורכת "אמא של" יוזמת ההצבעה: "העובדה שאף אחד מהצד שלו לא כתב משהו בגנות התנהגותו", דהיינו שמדובר בהצבעה של מי שבחרה לצבוע את עורכי ויקיפדיה בצבעים של ימין ושמאל, "צד שלו" ו"צד שלי". אם יעקב מוגדר על ידה כמי שאינו ב"צד שלך" אלא ב"צד השני", די הגיוני לראות את יוזמת הצבעת ההדחה כ"שימוש באופן לא ראוי כדי לסגור חשבון עם מישהו". מדהים לראות כאן עורכים שנחסמו פעם אחר פעם על ידי מפעילים, שהתייצבו לדרוש חסימות ארוכות של זה שחולק עליהם. ידך-הגדושהשיחה 07:51, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @ידך-הגדושה אתה באמת מסכים עם הפרקטיקה של יעקב להלך אימים על עורכות ועורכים? אולי לא חסימה ללא הגבלת זמן אבל לפחות להתייחס ולהגיד שזה לא מקובל הדבר הזה בויקיפדיה. Hila Livneשיחה 10:24, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    15. משאירה למפעילים ולבירוקרטים לקבוע את אורך החסימה הנחוצה, על מנת שתעביר את המסר המבוקש. כותבת פה כדי לשתף שהזדעדעתי עמוקות מקריאת צילומי המסך. לא ככה אנחנו רוצים לראות את הקהילה פה. ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 07:56, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    16. חצי שנה, מסכימה עם דברי פיקסי- יעקב עורך תורם ופורה למרחב הערכים אבל מה שנרשם בתלונה של אמא של מחייב לדעתי לכל הפחות התייחסות של המפעילים. העובדה שיש מפעילים ועורכים שמצדדים בו ובפרקטיקה הזו - ומאיימים על מפעיל שהביע את דעתו הלגיטימית מעוררת דגלים אדומים ומפחידה מאד Hila Livneשיחה 10:28, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @Hila Livne, את מקצינה מאוד את השיח שלא לצורך. מה שבאמת מעורר דגלים אדומים ומפחיד מאוד, אלה האשמות שווא שבהם החלטת משום מה להאשים את כל מי שלא דוגל בחסימה ארוכה של יעקב. שימי לב בבקשה לדברייך: "העובדה שיש מפעילים ועורכים שמצדדים בו ובפרקטיקה הזו - ומאיימים על מפעיל שהביע את דעתו הלגיטימית". הנחת כוונה רעה שכל מי שלא תומך בחסימה ארוכה נחשב ל"תומך בו ובפרקטיקות שלו". את מניחה כוונה רעה ומפחידה נוספת וקובעת שמי שפונה בעדינות למפעיל ומביע את דעתו, נחשב ל"מאיים על מפעיל". ידך-הגדושהשיחה 10:35, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    17. חסימה עד שיסיר את הלבנת הפנים, שתלויה ועומדת מעל שם המשתמש שלי, מעל לשמונה שנים, בראש דף משתמש:עדירל. וזאת בשל תקציר עריכה שבו כתבתי שמחיקת המידע שביצע היא "עריכה מכוונת". לאחר מכן, סומך על הבירוקרטים.אודישיחה 13:06, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    18. בקצרה: חסימה מערכים פוליטיים בלבד (אנא קראו את ההסבר, הוא חשוב).
      יעקב מזיק מאוד לכל התחום הפוליטי בויקיפדיה העברית ולא ניכר כל שיפור בהתנהלותו בנושא, למרות אזהרות וחסימות. לא ניתן לטעון שיעקב משפר את ויקידיה בתחומים פוליטיים, לא מבחינת התוכן ולא מבחינת היחסים בין העורכים. עם זאת, בתחומי תוכן אחרים הוא עורך טוב מאוד. בקרב העורכים ההגונים שנמצאים בדיון (לצערי אינני בטוח שכל העורכים כאלה), זה סלע המחלוקת – לחסום כי הוא מזיק והרסני בתחומים פוליטיים או לשחרר כי הוא תורם בצורה יוצאת דופן בשאר התחומים.
      הייתי רוצה לראות במקרים ספציפיים כאלה, בהם הפער בין התנהלות עורך בתחום מסוים לבין התנהלותו בתחומים אחרים גדול במיוחד, אימוץ נקודתי של מדיניות ה־topic ban – איסור על עריכה בתחומים פוליטיים, ללא חסימה ברמה הטכנית, כאשר כל מעורבות בתחומים פוליטיים תגרור חסימה מידית לזמן ארוך. כך נמנע את הפעילות המזיקה של יעקב, שלא מסתכמת בבקשות סרק אלא מתבטאת גם בתחמנות בדיונים ארוכים ומתישים, היעדר מוחלט של הפצת רעות וכבוד (כן, זאת הפרת כללי הקהילה), הרחבה מיותרת של ערכים פוליטיים אקטואליים ומשיכת תשומת הלב של הקהילה לעיסוק בזוהמה הפוליטית הישראלית; ומצד שני לא נאבד עורך מועיל שרוצה בטובת המיזם בכללותו, ואף נקל עליו להתמקד בתחומים שהוא מסוגל להועיל בהם כל כך. אני ממש מקוה שהמפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: ישקלו אפשרות זאת לפני הכרעתם. פעמי-עליוןשיחה 14:07, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אני מסכימה עם כל מילה שכתבת כאן, וזה תיאור מדויק של המחשבות שהיו לי כשקראתי את הדיון בדף הזה. ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 14:43, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אני מפציר במפעילים לאמץ את גישתו של פעמי עליון, לאפשר ליעקב לאחר מיצוי חסימתו הנוכחית להמשיך ולתרום במקומות בהם אין מחלוקת ולא נפיצות ולא כעסים עד בלי די. הגישה של פעמי עליון היא גישה נכונה למקרה זה והיא גישה נכונה באופן כללי. מנטרלים את העוקץ ונשארים עם הדבש. רעיון מצוין שאני מקווה שיאומץ. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 15:14, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      תודה לתומכים :) אכן כפי שציין אסף, דרור הציע הצעה מאוד דומה (לא קראתי את כל הדעות לפניי, התייאשתי כבר בראשונה כי זה ישר גלש לפוליטיקה. אם הייתי רואה את דעתו לפני שכתבתי את דעתי הייתי מציין אותו במשפט הראשון שכתבתי). פעמי-עליוןשיחה 17:22, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
    19. ללא הגבלת זמן. .אני מאמצת את מה שכתב Eldad בדיון, כשהצביע ללא הגבלת זמן. כמה הוא צדק. ”לא נימקתי את הצבעתי להלן, כי חשבתי שהכל ברור וגלוי. אנחנו במיזם שיתופי. כולם צריכים לדעת לעבוד עם כולם. אני לא בטוח שהיית כאן עם כל המהומה שהוא גרם, כשהאשים ויקיפדים ותיקים שהם בובות קש. במהלך הפרשה, וודאי וודאי לאחריה, לא הראה שום חרטה, ולא התנצל אחרי שהעליב כל כך הרבה אנשים. בנוסף, היו בעיות עם עריכותיו, שהוזכרו על ידי ברק. יעקב לא מתאים למיזם השיתופי. אני בדרך כלל משתדל להצביע לקולא, אבל כאן לא מצאתי נסיבות מקלות. אלדד • שיחה 21:21, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אני רואה כאן 3 בודקים שהם גם מפעילי מערכת, שהצביעו חודש. שמשמעותו היא: הם לא רואים כל בעיה בהתנהלותו של יעקב. כי המשמעות היא אפס חסימה. לא חודש. כי החודש שהוא נחסם כבר יסתיים ב-12 במאי 2024. ושם הוא נחסם על משהו אחר. אותם בודקים/מפעילים שלא השכילו למחוק את בקשת הבדיקה, ולקח להם שבועיים לבצע אותה. לא מצאו לנכון אפילו בסיכום שלהם, להעיר ליעקב על הבקשה שהוא העלה. ועכשיו הם אומרים לו יעקב אין בעיה עם מה שעשית. ואם לא לזה אתם מתכוונים, אז בטוח שזה מה שהוא מבין.
      אני גם חושבת שהדרישה של עורכים מברק להסיר את הצבעתו (מה שהוא עשה) היא לא לעניין. אותם עורכים שלא אמרו ליעקב דבר על בקשת הבדיקה שלו. (ואם אני טועה אשמח לראות שפנו אליו.) יעקב לא התנצל אפילו לא פעם אחת. זה לא עורך שיש ללכת איתו בקולא. חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 16:31, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      חנה שלום, שאלת את עצמך מדוע אותם המפעילים הבודקים לא מצביעים עבור הארכת החסימה? אבל הכי חשוב.. במידה ואכן הבדיקה בוצעה לגבי כל המועמדים או חלקם (לא בקיא בפרשה) שאלת את עצמך מדוע הבודקים ביצעו את הבדיקה? האם הייתה זו החלטה של יעקב? ואם ביצעו הבודקים את הבדיקה האם זה לא מכיוון שהם מצאו שיש משהו בטענותיו? יכול להיות שאני לחלוטין מבין לא נכון ואשמח לקבל הסבר. ממה שאני רואה כרגע אין כל סיבה להאריך את חסימתו של יעקב גם לא בשניה אחת. אני מפנה אותך להצעתם של פעמי עליון והאזרח דרור שבעיניי הגישו לכאן הצעה יפה עם כוונה טובה. אני ממליץ לאמץ אותה ובמיוחד ליצור שיח ישיר עם יעקב עד כדי פרויקט וויקיפדי משותף. זה דרך אגב בדיוק מה שרציתי להציע לך בנוגע ליורי. יורי נחסם לעניות דעתי ללא סיבות מספקות והנימוקים שהועלו כאן לחסימת יעקב אינם מספקים בלשון המעטה (דעתי האישית). ענק רוח מתעלה מעל למחלוקות וסכסוכים והופך כל אויב לאוהב. אני לא אומר חלילה שאת לא ענקית ברוחך ולא חלילה שיש כאן אויבים אבל אם נגיע למצב שנהיה כולם אוהבים ונעבוד יחד בנחישות למען פרויקט מדהים שחשוב לכולנו אז אני בוודאי הראשון להיות אדם מאושר. אני מפציר בך לחשוב על הדברים, סוף שבוע נעים. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 17:03, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      Asaf M בתחושתי, ואשמח אם תתקן אותי לא התעמקת בטענות נגד יעקב. נראה לך סביר ששמונה!!!! עורכים וותיקים שרובם לא מסכימים עם יעקב פוליטית יחשדו בבת אחת שהם מפעילים בובות קש? והטיעון היה שהם הצביעו בכמה הצבעות פעמיים ומחקו לפני הספירה את הצבעותיהם. למה הבודקים החלו בבדיקה זו שאלה מעניינת שכדאי לשאול אותם. והאם עיינת בתצלומים למעלה? אלו צילומי מסך של מידע שאסף יעקב על עורכים אחרים וממש פרט מה כל אחד עשה ובאיזה ערכים. כולל דעתו עליהם. אני לא הייתי אחת מהם אבל איך אפשר להמשיך כרגיל עם עורך שנוהג כך. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 19:14, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אמא של, את מאד צודקת. חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 19:38, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אסף, קשה לי לקרוא תגובות ארוכות במיוחד שהן לא מחולקות לפסקאות. אז קראתי רק את הפתיח ואענה עליו: שאלתך את עצמך למה לא אמרת ליעקב שמה שהוא עשה זה לא תקין? (אם כן שאלת אותי, אשמח לקבל קישור, ואז אתנצל) חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 19:37, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה

    העברת דיונים מתוך ההצבעה[עריכת קוד מקור]

    1. ללא הגבלת זמן. נחשפתי לכמה הטיות שיעקב עשה בערכים לטובת המחנה הימני. הטיות פוליטיות מכל סוג, הן משמאל והן מימין, ראויות לגינוי, ואין מקום באתר לעורכים שלא מפסיקים לעשות זאת פעם אחר פעם. ברצוני לנצל את הבמה הזו ולכתוב כי שום הטיה באתר לא מקובלת, לשום צד. הפוליטיקה הישראלית בתקופת שפל שלא נראה כמותה עוד מקום המדינה. תפקידנו כעורכים הוא להנגיש מידע בצורה הנייטרלית ביותר. עורכים פוליטיים נוטים לחשוב שכתיבתם מביאה לנייטרליות. אולם הדבר הוא הפוך - היא מייצרת הטיה נוספת לכיוונים. מאחר שיעקב לא מתייחס להערות ולביקורת על פעילותו, איבדתי בו את האמון שלי ביכולתו להיות עורך מועיל, חרף יכולת הכתיבה הגבוהה שלו. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 20:49, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @Barak a בהיותך אחד מאלו שנפגעו מבקשת הסרק של יעקב, האם אתה לא סבור שאתה נמצא בניגוד עניינים מסויים בהצבעה זו? בברכה, משה כוכבישיחה 14:18, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      לא. אני לא נפגעתי מיעקב בשום צורה שהיא. אם משתמשים נוספים מרגישים שאני נמצא ב"ניגוד אינטרסים" בהצבעה הזו, אסיר את הצבעתי. על-אף כמובן שאמרתי שאני לא נפגעתי מיעקב. כמפעיל, חשוב לי להיות נייטרלי לחלוטין, אין לי טינה כלפי משתמשים, בטח כשמדובר בדבר פעוט שכזה (כפי שאתה שם לב אפילו לא התייחסתי לכך בהצבעתי). ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 14:21, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      יש הרבה נפגעים מיעקב. למה שלא תהיה להם זכות הצבעה? ואם כן, אז אולי כל מי שבדעתו הפוליטית של יעקב ובעד שהוא ימשיך להטריד עורכים מהצד השני גם נמצא בניגוד עניינים וצריך להמנע מהצבעה?אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 14:21, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      הזדהות פוליטית היא לא ניגוד עניינים. אפשר להיות באותה דעה פוליטית שלו אך לחשוב שהוא מזיק למיזם, ולהיפך, אפשר להתנגד לדעותיו אך לחשוב שהוא עורך מאוד תורם. ניגוד עניינים פירושו עניין אישי שיכול להשפיע על שיקול הדעת המקצועי. בברכה, משה כוכבישיחה 14:35, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      זה שלא התייחסת לכך בהצבעה - ניתן לדרוש זאת לגנות או לשבח. ובכל זאת, אלו שיקולים שצריך לשקול בכובד ראש:
      א. האם תיתכן הטיה מסוימת בהצבעתך בעקבות היריבות האישית שאולי נוצרה (בעל כרחך, חשוב לציין)? האם היית מצביע באותו אופן גם אילו היתה עולה הצבעה זו לפני שנה? האם זה מקרי שאתה הראשון שהצביע בעד חסימה ללא הגבלת זמן? אני לא טוען שהתשובה לשאלות אלו היא חיובית, אבל אני בהחלט טוען שאתה צריך לחשוב על שאלות אלו ולשקול את השתתפותך בהצבעה.
      ב. בהינתן שאתה אכן מצביע בצורה נייטרלית - צריך לשקול גם איך הדברים נראים כלפי חוץ. אתה מכריע לחובתו של יעקב בנימוק שעריכותיו מוטות פוליטית. אתה צריך לשקול שיכול להיראות לא טוב שהראשון מכל העורכים הנוכחיים במיזם שייחסם ללא הגבלת זמן בהליך כזה יהיה מי שהגיש נגדך בקשת סרק. גם אם אכן יש לך עור של פיל - שים לב שיש גם שיקול של מראית עין.
      בברכה, משה כוכבישיחה 14:32, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      משה כוכבי במקרה שלו שגארפילד הגדיר כ"עורך פוליטי" והעובדה שאף אחד מהצד שלו לא כתב משהו בגנות התנהגותו אז אולי יש לחלק אינטרס שהוא ישאר וימשיך להטריל את מי שלא בא להם בטוב.
      מעניין למה דווקא לך, למשל, כל כך חשוב שברק יבטל את הצבעתו למרות שהוא טוען שלא נפגע מיעקב. אולי גם אתה צריך להפסיק להגיב למראית עין? אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 14:53, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      משה כוכבי,

      א. לא. ההצבעה שלי לא קשורה ליריבות שכביכול נוצרה ביני לבין המשתמש. לא יודע לענות לגבי השאלה השנייה, יכול להיות שלפני שנה אולי לא היינו מגיעים להצביע כזו. לא, זה לא המקרה הראשון. גם על חסימתו של דוריאן גריי וגם על חסימתו של נעם דובב הצבעתי ללא הגבלת זמן.

      ב. לכן אני עונה לך על שאלותיך במלוא תשומת הלב. אין לי דבר אחד להסתיר. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:04, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @Barak a, כמי שדווקא מעריך מאוד את דרך פעולתך כמפעיל, תמהתי על החלטתך להצביע בעד חסימה מוחלטת של יעקב. להגדיר עורך ותיק כמו יעקב כ"עורך פוליטי" נראה לי תואר גנאי של ממש למי שהביא ברכה רבה למיזם וערך הרבה מאוד עריכות מועילות בערכים שאין להם דבר עם פוליטיקה. אבל עיקר התמיהה שלי היא על מה שכתבת בהמשך: "מאחר שיעקב לא מתייחס להערות ולביקורת על פעילותו". אני מבקש אם תואיל להיכנס לכמה דפי שיחה, כולל אגב תגובות של ברי פלוגתא של יעקב בדף שיחתו ולהיווכח כי מדובר בעורך המתחשב בדעות מתנגדיו וגם מציע תדיר ניסוחים חדשים היכולים לרצות את כלל הדעות בדפי שיחה. אודה אם תואיל לבחון שוב את החלטתך. ידך-הגדושהשיחה 19:13, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      הניסיון שיש לי מדיונים שבהם השתתף יעקב הוא שונה מאוד מכפי שאתה מתאר ידך-הגדושה. הוא אמנם לא מתבטא בבוטות, אבל הוא מושך דיונים עד אין סוף תוך הצעות "פשרה" שמתעלמות מדעת אחרים בדיון, טוען שדברים "הוסכמו" מבלי שהם הוסכמו ומאשים אחרים בפרקטיקות שליליות שמאפיינות אותו עצמו. הוא מנהל פנקסנות כנגד עורכים ומפתח תיאוריות מופרכות באשר אליהם. גם לאחר שאלה מוכחות כמופרכות הוא אינו מתנצל. כל הפרקטיקות האלה גוזלות זמן ואנרגיה יקרים של עורכים. במובן זה אני מסכימה עם הטענה כי הוא אינו מתאים למיזם שיתופי. Sofiblum • שיחה 14:06, 8 במאי 2024 (IDT)
      @ידך-הגדושה, לכן הבהרתי שהצבעתי היא על-אף שליעקב יש יכולות כתיבה גבוהות. אך אשקול את הצבעתי. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 22:20, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה
      האם זה בסדר בעינך שיעקב מגיש נגדך בירור, ואז אתה מצטרף לבירור נגדי עליו נגד החוקים ונגד מטרת דף הבירורים כפי שאמר גארפילד, ובסוף אתה גם מצביע בעד חסימה מוחלטת אתה גם המתלונן, גם השופט וגם התליין ??? תחשוב על זה ‫2.54.184.7900:41, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אני מבינה שהשיטה היא לחץ על מי שמקבל את ההחלטות. ידך-הגדושה נראה לי שיש לך עניין אישי שברק ישנה את הצבעתו. אתה מחליף את משה כוכבי? לא מספיק שתאמר את דעתך פעם אחת כמו שעשו כל המשתתפים האחרים? אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 01:41, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      כפי שהתחייבתי למשה כוכבי לעיל, הסרתי את הצבעתי. אם כמה משתמשים רואים בהצבעתי "ניגוד אינטרסים" (אם-כי דעתי האישית היא שהתנפחו כאן הדברים לגמרי. אני לא דורש מיעקב התנצלות, ובינינו זה גם לא מעניין אותי מה הלך בבקשות לבדיקה שם) לא אצביע. אני לא אכפה את דעתי על הקהילה, אם בחלקה נטען שאני עלול להצביע שלא כהוגן. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:54, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @אמא של, אנא, טלי קורה מבין עינייך. "לחץ"? בעיני המתבונן. ידך-הגדושהשיחה 01:57, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      צר לי ברק שהרגשת מאויים עד כדי מחיקת הצבעתך, @Barak a Hila Livneשיחה 10:23, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      הילה, עם כל הכבוד, לומר למישהו "הרגשת מאויים", זה למעשה קריאה לפעולה: "היה גבר, עשה את מה שנכון בעיניך, אל תיכנע לאיומים". ברק לא כתב זאת, ויש כאן הכנסת כוונות אל תוך דבריו. הנה דבריו הברורים: "אם כמה משתמשים רואים בהצבעתי "ניגוד אינטרסים" לא אצביע. אני לא אכפה את דעתי על הקהילה, אם בחלקה נטען שאני עלול להצביע שלא כהוגן." ידך-הגדושהשיחה 10:29, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      @ידך-הגדושה מזמינה אותך לקרוא שוב מההתחלה את כל הדיון. אני הייתי מרגישה מאויימת בעקבות הדיון הזה, אולי ברק לא הרגיש מאוים - יתכן Hila Livneשיחה 10:33, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      לעולם לא הייתי משתמשת במונח "היה גבר" Hila Livneשיחה 10:34, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה
      אני בהחלט חש מאויים ביותר מהדיון הזה. מהבהרת הכוונות של פותחת הדיון הרואה בנו, העורכים, שני "צדדים", יש את הצד שיעקב משתייך אליו ויש את הצד שהיא משתייכת אליו. מהניסיון הפוליטי השקוף להדיח עורך מ"הצד השני". ידך-הגדושהשיחה 10:39, 9 במאי 2024 (IDT)תגובה