חופשה בחיתולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חופשה בחיתולים
Baby's Day Out
בימוי Patrick Read Johnson עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון יוז, Richard Vane עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ון יוז עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ו מנטנה
Jacob Joseph Worton
Adam Robert Worton
ורן טרויר
Eddie Bracken
Dawn Maxey
ניל פלין
קירסטן נלסון
מייק סטאר
אנה תומסון
פרד תומפסון
בריאן הולי
ג'ו פנטוליאנו
ג'ון נוויל
לארה פלין בויל
סינת'יה ניקסון
מתיו גלייב
John Alexander עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Bruce Broughton
צילום תומאס אקרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, Hughes Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 ביולי 1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 48 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו babysdayout
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חופשה בחיתוליםאנגלית: Baby's Day Out) הוא סרט קומדיית הרפתקאות אמריקאי משנת 1994 בבימויו של פטריק ריאד ג'ונסון (אנ') שנכתב על ידי ג'ון יוז, שגם הפיק את הסרט. הסרט כיכובם של ג'ו מנטנה, לארה פלין בויל, ג'ו פנטוליאנו ובריאן היילי (אנ'). העלילה מתמקדת בחטיפת תינוק עשיר על ידי שלושה פושעים, לאחר מכן בריחתו והרפתקאותיו בשיקגו בעודו נרדף על ידי הפושעים.

הסרט יצא לאקרנים ב-1 ביולי 1994 על ידי אולפני המאה ה-20 בארצות הברית, אך הוא הוגדר ככישלון והכניס רק 30 מיליון דולר מול הוצאות הפקה של 48 מיליון דולר. למרות זאת, מאז הוא הפך לסרט פולחן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנינגטון אוסטין "בינק" קוטוול הרביעי, בנם התינוק של לארין ובנינגטון אוסטין העשירים, גר באחוזה בפרבר של שיקגו ועמד להופיע בעיתון.

שלושה פושעים מגושמים, אדגר "אדי" מאוזר, נורברט "נורבי" לבלו, וויקטור "ויקו" ריילי, מתחפשים לצלמי תינוקות מהעיתון וחוטפים אותו בדרישה לכופר של 5 מיליון דולר. אולם לאחר החטיפה, הפושעים מתקשים להשתלט על בינק בדירתם. נורבי מנסה להרדים אותו על ידי קריאת ספר הסיפורים האהוב עליו ("בו-בו"), אך נרדם בעצמו משעמום, ומשאיר את בינק ללא השגחה. במבט בספר, בינק מבחין בציפור על הדף ולאחר מכן באחת ליד החלון; הוא עוקב אחריו ומתרחק בהצלחה מהחוטפים שלו. המרדף שלאחר אדי נופל מהבניין לפח אשפה. נורבי וויקו מוציאים אותו והם מתחילים לרדוף אחרי בינק ברחבי העיר.

ה-FBI מגיע לאחוזה, בראשות דייל גריסום, שם הם מנסים למצוא כיווני חקירה יחד עם הוריו של בינק והאומנת שלו ג'ילברטין. בינתיים, בינק, עכשיו בחוץ על הקרקע וזוחל, מוצא חלק נוסף בספרו - האוטובוס הכחול, עליו הוא עולה. הפושעים מבינים שהוא בורח ומתחילים לרדוף אחרי האוטובוס בטנדר שלהם, אך מאמציהם היו לשווא.

בינתיים באוטובוס, בינק זוחל לתיק של גברת שמנה שיורדת בתחנה שלה זמן קצר לאחר מכן. כשהפושעים תופסים את האוטובוס, הם מבינים שבינק לא עליו ועוקבים אחר הגברת. בזמן המריבה איתה, בהיסח הדעת, בינק זוחל עד לדלת מסתובבת בכניסה לחנות כלבו. עוצרת אותו עובדת במעון היום של החנות, שחשבת שהוא עוד תינוק שנמלט משם. לאחר מכן הוא בורח מהחנות ובסופו של דבר זוחל לפקקים לאחר נסיעה במונית.

הפושעים מנסים לעקוב אחריו, אך ממשיכים להיפצע תוך כדי כך שהוא עושה את דרכו לגן החיות של העיר. הם מוצאים אותו בכלוב הגורילה עם גורילת שפלה מערבית, שמתחברת אליו ואינה פוצעת אותו. הגורילה מאכילה את בינק. הפושעים מנסים להוציא אותו מהכלוב, אך הגורילה מבחינה בהם. הגורילה חובט בידו של ויקו, זורק את נורבי לאוויר באמצעות מגב, וזורק את אדי על הסורגים של כלוב סמוך.

הפושעים תופסים את בינק בפארק של גן החיות, אך מתעמתים עם שני שוטרים פטפטנים שהבחינו שמנוע הטנדר שלהם עדיין פועל. במהלך השיחה, אדי מחביא את בינק מתחת למעיל שלו בחיקו, אבל בינק מגיע למצית הסיגריות שלו, מצית את מפשעתו ומתגנב משם ברגע שהשוטרים נעלמו. ויקו מכבה את האש בדריכה על מפשעתו של אדי.

לאחר מכן הם עוקבים אחרי בינק לאתר בנייה, שם הם מסתבכים עד מוות כשויקו נזרק מהבניין אל חלקה האחורי של משאית זבל, נורבי נופל לתוך בור של מלט רטוב, ואדי נתקע על מנוף. לאחר מכן השמש שוקעת כאשר בינק וצוות הבנייה עוזבים את האתר. לאחר שהצליחו להימלט, הפושעים מוותרים על תפיסת בינק וחוזרים הביתה.

הוריו של בינק מקבלים הודעה על תצפיות שונות שלו בעיר וג'ילברטין מסיק שהוא עוקב אחרי עלילת הספר שאהב, וככל הנראה יפנה לבית אבות. הם מוצאים אותו שם, אבל בדרך הביתה, הוא מתחיל לקרוא "בו-בו" לכיוון דירת הפושעים. הפושעים המתאוששים, כששמעו את בינק קורא לספרו, מבינים שהוא חזר, וכשהסתכלו מבעד לחלון, הם מוצאו את עצמם מוקפים בשוטרי FBI, שהגיעו לעצור אותם, וגם מוצאים את בינק והוריו עומדים מחוץ לבניין.

בחזרה בבית, בינק מוכנס למיטה על ידי הוריו, שדנים בצילום שלו על ידי צלם רגיל בבוקר.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדם רוברט וורטון וג'ייקוב ג'וזף וורטון בתור בנינגטון אוסטין
  • ג'ו מנטנה בתפקיד אד" מאוזר
  • ג'ו פנטוליאנו בתור נורב" לבלו
  • בריאן היילי בתור ויקטור "ויקו" ריילי
  • לארה פלין בויל בתור לארן קוטוול
  • מת'יו גלייב בתפקיד בנינגטון אוסטין "בינג" קוטוול השלישי
  • סינתיה ניקסון בתפקיד ג'ילברטין
  • פרד תומפסון כסוכן ה-FBI דייל גריסום
  • ג'ון נוויל (אנ') בתפקיד מר אנדרוז
  • רובין באבר בתור הגברת השמנה
  • טרבור דלטון בתור נורם
  • אדי ברקן (אנ') בתור חייל זקן
  • דאון מקסי כעובדת מתבגרת
  • אנה תומסון (אנ') בתור גברת מקריי
  • ג'ון אלכסנדר (אנ') כהגורילה
  • ניל פלין וויליאם הומס בתור השוטרים בפארק

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חופשה בחיתולים היה אחד הסרטים הראשונים שנוצרו על ידי מחשב וכללו נופים עירוניים תלת-ממדיים, עניין שהיווה אתגר עבור Industrial Light & Magic. אמן הדיגיטל הנרי לאבאונטה אמר: "היינו צריכים ליצור את שיקגו עבור הצילומים שבהם התינוק מסתכל למטה מהמנוף. אני יצרתי את העיר הזאת".[1]

תגובות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האל הינסון, מהוושינגטון פוסט, כתב: "הקצב מהיר ויעיל אבל אף פעם לא מטורף... כמעט הכל בתמונה הוא בדיוק כמו שצריך, כולל הנוכלים שחוטפים את הפעוט גיבור העל ובסופו של דבר חבול ומתחנן בצורה מצחיקה לרחמים. אבל הטוב מכולם הוא הבינקמן עצמו, שפניו הקטנטנות כל כך אקספרסיביות..."[2]

הסרט היה פופולרי בהודו.[3] הבעלים של תיאטרון גדול בקולקטה אמר לרוג'ר אברט ב-1999 שזה הסרט המצליח ביותר בתיאטרון שלו.[4] הוא עובד מחדש בטלוגו בשנת 1995 תחת השם "Sisindri" (אנ'), בהינדית בשם "Ek Phool Teen Kante" (אנ')בשנת 1997, גרסת הטלוגו עובדה מחדש במלאיאלאם בשנת 1999 תחת השם "ג'יימס בונד" (אנ').[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hoare, James (2022-07-22). "CGI Fridays | Henry LaBounta Turned Down Star Wars for Steven Spielberg". The Companion (באנגלית בריטית). נבדק ב-2022-07-31.
  2. ^ Hinson, Hal (1 ביולי 1994). "'Baby's Day Out'". The Washington Post. ארכיון מ-10 בנובמבר 2012. נבדק ב-19 ביוני 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Ebert, Roger (6 באוגוסט 2009). "John Hughes: In Memory". Rogerebert.com. ארכיון מ-3 במרץ 2015. נבדק ב-23 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)רוג'ר איברט (August 6, 2009).
  4. ^ Ebert, Roger (15 בנובמבר 1999). "Report from Calcutta" (באנגלית). נבדק ב-1 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kurp, Joshua (28 בספטמבר 2011). "The Legacy of Baby's Day Out, the Only Comedy Movie I've Ever Walked Out On". Vulture. ארכיון מ-25 ביוני 2018. נבדק ב-25 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)Kurp, Joshua (September 28, 2011).