שומר ראש במבצע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שומר ראש במבצע
Drillbit Taylor
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי סטיבן בריל
הופק בידי ג'אד אפאטאו
סוזן ארנולד
דונה ארקוף
תסריט כריסטופר בראון, סת' רוגן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אוון וילסון
טרוי ג'נטיל
נייט הארטלי
דייוויד דורפמן
אלכס פרוסט
ג'וש פק
לזלי מאן
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פרד מרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Apatow Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 21 במרץ 2008
משך הקרנה 102 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט נעורים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון דולר
הכנסות 49 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו drillbittaylor
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שומר ראש במבצעאנגלית: Drillbit Taylor) הוא סרט קומדיית התבגרות אמריקאי משנת 2008 שבוים על ידי סטיבן בריל, הופק בידי סוזן ארנולד, דונה רות' וג'אד אפאטאו עם תסריט מאת כריסטופר בראון וסת' רוגן המבוסס על סיפור מקורי מאת ג'ון יוז (עבודת הסרט האחרונה שלו לפני מותו ב-2009). הסרט עוקב אחרי שלושה נערים מתבגרים ששוכרים שומר ראש במטרה להתגונן מפני בריונים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הראשון של התיכון, וייד וראיין עדים להתקפה של שני בריונים, פילקינס ורוני, שתוקפים את אמיט ודוחפים אותו לתוך הלוקר שלו. וייד מנסה למנוע מהשניים להמשיך לתקוף את אמיט ומתערב, אך בסופו של דבר פיליקנס ורוני עוברים לתקוף את וייד וראיין. לאחר מכן, אמיט מתיידד עם וייד, אך מתקשה להסתדר עם ראיין.

בעקבות כך, השלושה מפרסמים מודעה באינטרנט על כך שהם מחפשים שומר ראש, ולאחר שנפגשו עם כמה יוצאי צבא ומאבטחים בכירים, הם בוחרים לבסוף בדרילביט טיילור, היחיד שעמד בתקציב שלהם.

דרילביט מתיימר להיות מומחה לחימה מוסמך, אך בפועל מדובר בקבצן חסר בית שמתכנן לשדוד אותם ולהשתמש בכסף בקניית כרטיס טיסה לקנדה. דרילביט מנסה לגרום לבנים לא לחתור לאלימות ולנסות למצוא כמה תחומי עניין משותפים, ראיין מאתגר את פילקינס לבאטל ראפ אך נסחף ומשפיל אותו, ובסופו של דבר וייד חוטף אגרוף לאחר שהוא מתעמת עם פילקינס, תוך כדי שהוא מתנסה באחת הטקטיקות שדרילביט הציע לו. הבנים כועסים על כך שמה שדרילביט מלמד אותם לא מסייע להם באמת, לכן דרילביט מחליט לעבור להיות קרוב יותר אליהם ולהסתנן לבית הספר שלהם כמורה מחליף. בחדר מורים הוא פוגש מורה בשם ליסה, והשניים מתחילים קשר רומנטי.

בנסיעה בבית ספר, רוני ואמו מבחינים בדרילביט מתקלח על החוף ואמו מסבירה לו מי הוא באמת. רוני מספר את זה לפילקינס והאחרון מכה את דרילביט בבית ספר. מאוחר יותר, בביתו של וייד, חבריו ההומלסים של דרילביט שודדים את ביתו של וייד, ודרילביט נאלץ להתוודות מי הוא באמת, ומספר ששמו האמיתי הוא בוב. הבנים מפטרים את דרילביט. דרילביט מצליח להחזיר את הציוד הגנוב מאוחר יותר, לפני שאמא של וייד ושאר המשפחה יחזרו. הבנים ופילקינס נמצאים בפגישה אצל מנהל בית הספר בנוכחות ההורים של שלושת הבנים, פילקינס מצליח להעמיד פנים והוא יוצא ללא פגע או עונש. לאחר מכן, פיליקנס מעליב את ברוק, בחורה שוייד מאוהב בה, ובתגובה וייד מאתגר את פילקינס לקרב. אמיט לא מסכים לעזור לראיין ולוייד לאחר שהראשון מעליב אותו.

וייד וראיין מתאמנים לקראת הקרב שלהם נגד פילקינס. הם מגיעים למסיבה בביתו ובהתחלה מפילים אותו, אך הוא מתגבר עליהם. הקרב שהחל ברחבי הבית, התגלגל לחצר. אמיט חוזר במפתיע וכמעט ומצליח להכניע את דרילביט, אך רוני מתערב ומכניע אותו. דרילביט מופיע במפתיע ופילקינס מכה אותו, דרילביט מסרב להגיב כי הוא חושב שפילקינס קטין. אך אז מתברר שזה לא כך, ודרילביט מכניע את פילקינס בקלות ובמהירות. פילקינס מתאושש מהמכות שחטף מדרילביט, וכשהוא מתעורר הוא משליך חרב סמוראי על וייד וראיין, אך דרילביט תופס את החרב אך מאבד חלק מהזרת שלו תוך כדי כך.

פילקינס נשלח חזרה להוריו שגרים בהונג קונג. וייד אוזר אומץ ומזמין את ברוק לצאת איתו, וראיין מקבל את אמיט כידיד. דרילביט נשלח לכלא אך משוחרר אחרי שלושה שבועות מתאחד עם ליסה והבנים.

בסצנה שאחרי הכתובית שואל דרליביט (שכעת הוא אח בבית ספר) ילד עם אף מדמם אם הוא זקוק לשומר ראש.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים דמויות אודות
אוון וילסון דרילביט טיילור קבצן חסר בית, שומר הראש של אמיט, ראיין, ווייד
לזלי מאן ליסה זאצ'י מורה בבית הספר שמתחילה לצאת עם דרילביט
נייט הארטלי וייד דרנן גבוה בעל משקפיים, מאוהב בברוק
טרוי ג'נטיל ראיין "טי-דוג" אנדרסון חברו הטוב ביותר של וייד, חובב ראפ והיפ הופ
דייוויד דורפמן אמיט אוסטרהאוס גיק, מתיידד לווייד ולראיין
אלכס פרוסט טרי פילקינס נער אלים שהוריו חיים בהונג קונג ובעקבות כך הוא חי לבדו
ג'וש פק רוני חברו של פילקינס ושותפו להתעללויות
דני מקברייד דון
סטיבן רוט המנהל דופלר מנהל בית הספר
ליסה אן וולטר דולורס
בת' ליטלפורד ברברה
ואלרי טיאן ברוק הנערה בה וייד מתאהב

בנוסף, ישנם הופעות קמע הכוללות את הסטנדאפיסטים קווין הארט וליסה למפנלי, במאי הסרט, סטיבן בריל, וה"מועמדים לשומרי ראש" הכוללים את מומחה לאמנויות לחימה של צבא הגנה לישראל ואלוף המשקל הכבד של ישראל, אמיר פרץ, אלוף ה-UFC במשקל קל כבד, צ'אק לידל, ואדם בולדווין, שנותן מחווה מזלזלת לעלילת סרטו "שומר הראש שלי" משנת 1980.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]