טי-פיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
טי-פיין
T-Pain
לידה 30 בספטמבר 1985 (בן 38)
טאלאהאסי, פלורידה
שם לידה פאהים ראשיד נאג'ם
שם במה T-Pain עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר התיכון ע"ש ג'יימס ר. ריקרדס עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, ראפר, מפיק
סוגה ראפ, רית'ם אנד בלוז, קראנק
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כלי מקלדת, מערכת תופים עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים סינמטיק מיוזיק-גרופ/נאפי בוי אנט.
שיתופי פעולה בולטים ויז קאליפה
בן או בת זוג Amber Najm (2003–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
tpain.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טי-פיין (T-Pain, במקור: פאהים ראשד נאג'ם, Faheem Rashad Najm; נולד ב-30 בספטמבר 1985) הוא שחקן טלוויזיה, מפיק מוזיקלי, פזמונאי וזמר רית'ם אנד בלוז, ראפ והיפ הופ אמריקאי. האות "T" בתחילת שמו של טי-פיין מתייחסת לעיר הולדתו, טלהאסי (Tallhassee), פלורידה, ו-"Pain" (בעברית: כאב) מתייחס לקשיים שהתמודד איתם האמן בילדותו באזור. טי-פיין התפרסם מאוד בעיקר שימושו בפונקציית האוטו-טיון שמשנה את קולו ועושה אותו "חשמלי יותר". טי-פיין נגלה לעולם המוזיקה בשנת 2005 באלבומו הראשון Rappa Ternt Sanga, עד כה לפיין ישנם ארבעה אלבומים ושני פרסי גראמי שזכה בהם, פעם אחת עם קניה וסט בשיר "Good Life" ופעם נוספת עם ג'יימי פוקס בשיר "Blame It". טי פיין הקים לייבל בתחילת הקריירה שלו בשם "נאפי בוי אנטרטיינמנט".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאג'ם נולד בטאלאהאסי להורים מוסלמים. בגיל 10, הפך את חדרו לאולפן קטן עם אביזרי מוזיקה מגוונים והחל לדגום מוזיקה. בגיל 18 התחתן.

טי-פיין הגיע לתודעה והצלחה בעקבות להיטיו "Robbery" וכן "F.L.A.". ב-2002 פתח את חברת הלהיטים שלו "הארד אן-בי" ומיד משך את אורות הזרקורים כזמר סולו עם שירו "F***ed Up", גרסה מחודשת לשיר של אייקון "Locked Up", שהתפרסם בהצלחה. לאחר זמן מה, אייקון החליט להחתים את טי-פיין לחברת התקליטים שלו הנקראת "Konvict Muzik" (קונוויקט מיוזיק).

2005 - 2006: Rappa Ternt Sanga[עריכת קוד מקור | עריכה]

טי-פיין הוציא את סינגל הבכורה שלו "I'm Sprung" באוגוסט 2005. אלבום הבכורה שלו "Rappa Ternt Sanga" יצא ב-6 בנובמבר 2005 תחת אותה חברת תקליטים של אייקון. ללהיטיו "I'm Sprung" ואף "I'm N Luv (Wit a Stripper)" יצאו גרסאות רמיקס מיוחדות ורשמיות הנקראים "I'm Sprung 2" שבו מצטרף האמן טריק דדי יחד עם יאנגבלאדז וכן "I'm N Luv (Wit a Stripper), The Remix" בו משתתפים טוויסטה, פימפ סי, פול ול, ר. קלי, MJG, וטו שורט.

2006 - 2008: Epiphany[עריכת קוד מקור | עריכה]

טי-פיין, 2007

בתחילת 2007 הוציא טי-פיין את הסינגל "Buy U a Drank" יחד עם יאנג ג'וק אשר הופק לאלבומו החדש של טי-פיין "Epiphany". כמו כן לשיר זה הוקלט וידאו-קליפ שיצא לערוצי המוזיקה ב-9 באפריל 2007. "Epiphany" יצא ב-12 ביוני 2007.

טי-פיין הוציא שיר לחובבי אתר MySpace, הנקרא "What's Yo Myspace" בו משתתף טאי דיזם. עוד הוציא סינגל לצידו של האמן מפלורידה J-Shin הנקרא "Send Me An E-Mail". בשנת 2007/2008 הוציא טי-פיין את השיר המצליח ביותר "Low" עם הראפר פלו רידה. השיר היה אחד השירים המצליחים ביותר שיצאו בשנים אלה, הושמע רבות וכיכב במצעד האמריקאי במקום הראשון במשך שבועות רבים. השיר הפך לשיר הנושא של הסרט סטפ אפ 2: הרחובות.

הצוות של טי-פיין בהופעה של ג'נרל מוטורס פלייס בוונקובר, 2007

2008 - 2009: Thr33 Ringz[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומו השלישי הנקרא "Thr33 Ringz" יצא לאור ב-11 בנובמבר 2008. הסינגל המוביל של האלבום הוא "Can't Believe It" לצידו של ליל ויין יצא לאור ביולי 2008, בהמשך יצא הסינגל השני "Chopped 'N' Skrewed" עם הופעת אורח של לודאקריס בספטמבר 2008. הסינגל השלישי והאחרון יצא לאור באוקטובר 2008 ונקרא "Freeze" בו שיתף פעולה כריס בראון עם טי-פיין. אמנים נוספים אשר משתתפים באלבום זה כוללים את קניה וסט, סיארה (זמרת), T.I. ודי ג'יי חאלד.

בחודש נובמבר 2009 הוציא לאור טי-פיין סינגל ראשון מתוך אלבומו הרביעי הבא, הסינגל נקרא "Take Your Shirt Off". לעומתו, יצא הסינגל המוביל של האלבום בפברואר 2010 "Reverse Cowgirl", אשר שופץ ושודרג מספר פעמים עד לגרסה סופית.

2010 - 2011: RevolveR[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2010 אישר טי-פיין על הכרזת אלבומו הרביעי ששמו "RevolveR". בזמן השלמת האלבום, טי-פיין שיתף פעולה בסינגלים מגוונים לצד פיטבול בלהיט "Hey Baby (Drop It To The Floor)" וכן עם די ג'יי חאלד, ליל ויין, ריק רוס, ויז קאליפה ועוד.

ב-22 במרץ 2011 מתוכנן ליציאה הסינגל הבא מתוך אלבומו הרביעי, "Best Love Song" בו כריס בראון שוב משתף פעולה עם טי-פיין.

ב-6 בדצמבר 2011 הוציא טי-פיין את אלבומו הרביעי RevolveR, האלבום כולל 14 רצועות ביניהם הלהיטים: Best Love Song עם כריס בראון, O'clock 5 עם לילי אלן ויז קאליפה ו- Turn of the lights on עם ני-יו.

2013 - הווה: OBLiViON[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ההצלחה המסחררת של טי-פיין ודיפרסיה שנכנס בעקבותיה, טי-פיין לקח הפסקה מעולם המוזיקה כדי להיות עם משפחתו, שנתיים לאחר מכן, בשנת 2013 טי-פיין חזר לעולם המוזיקה והוציא סינגל שנקרא "(Up-Down (Do This All Day" שבו הוא מארח את הראפר B.o.B ובהפקה של אחד מגדולי המפיקים בעולם ההיפ-הופ "DJ Mustard" שהפך עם התקופה ללהיט במועדונים והשיר נבחר במקום ה-62 ברשימת הדירוגים של הבילבורד.

ב-1 באפריל 2013 טי-פיין ציין שהוא קם מן העפר, בתהליך עצמו הוא גזר את הרסטות שציינו את הפופולריות שלו, והכריז על אלבומו החמישי "Stoicville: The Phoenix" שעתיד לצאת במהלך שנת 2015.

ב-21 ביולי 2014 הוציא טי-פיין את הסינגל השני שלו שנקרא "Drankin' Patna" שעלול להיכלל באלבומו החמישי. השיר יצא כמה חודשים לפניכן להורדה דיגיטלית באינטרנט אך בתאריך זה הוכרז כסינגל שני הרשמי של האלבום, הסינגל מכהן כסגנו של השיר "Buy U a Drank" שיצא ב-2007 שהיה אז אחד הלהיטים הגדולים באותה תקופה.

ב-4 בנובמבר 2014 החליט טי-פיין להוציא אלבום של כל הלהיטים שלו מהעבר, האלבום כולל 13 רצועות של הלהיטים הגדולים של טי-פיין, כמו כן שבוע לפניכן טי-פיין ניפץ מיתוס של הרבה שלא האמינו שהוא אכן יכול לשיר ללא האוטו-טיון, באירוע שנקרא "NPR Music" שבו מארחים אומנים כדי לשיר בלייב ללא כל שימוש באלקטרוניקה, טי-פיין שר שלושה שירים ללא האפקט ותוך שבוע הדבר הפך לוויראלי והגיע ל-5 מיליון צפיות ביוטיוב.

ב-6 בנובמבר 2014 הוציא טי-פיין סינגל נוסף שנקרא "Stoicville" הסינגל הוא בעצם השיר הראשון ברצועת השירים באלבום החדש שלו, שיר באורך 6 דקות שבו פיין מספר על כל הדרך שהוא עבר מאז הילדות ועד לעליות והנפילות שלו בקריירה, פיין שר ללא האוטו-טיון.

ב-8 ביוני 2015 הוציא טי-פיין את הסינגל הראשון מתוך אלבומו החמישי "Stoicville" הנקרא "Make That Sh*t Work" שבו הוא מארח את זוכה פרס האוסקר ג'וסי ג'יי ובהפקה של "DJ Mustard"

ב-30 בספטמבר טי-פיין הכריז על תאריך הוצאתו של האלבום החמישי שלו "Stoicville:The Phoenix" העתיד לצאת ב-11 בדצמבר 2015.

ב-12 בנובמבר 2016 לאחר שהלייבל החליט לדחות פעם נוספת את הוצאת אלבומו החמישי "Stoicville:The Phoenix", מוציא טי-פיין סינגל נוסף בשם "Officialy Yours" שאותו הציג בהופעתו השנייה "NPR Music".

ב-17 בנובמבר 2017 לאחר מספר עיקובים טי-פיין מוציא את אלבום המוזיקלי הרביעי שלו, OBLiViON.

ב-2019 החל להשתתף בעונה הראשונה של תוכנית המציאות האמריקאית "הזמר במסכה" בתור ה"מפלצת" וזכה במקום הראשון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טי-פיין נישא לאשתו אמבר בשנת 2003, לזוג יש שלושה ילדים, ביתו ליריק ושני בניו מיוזיק וקיידנז קודה, פיין ומשפחתו מתגוררים כיום באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה - ארצות הברית.

אפליקציית I am T-Pain[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בספטמבר 2009 טי-פיין הוציא אפליקציה לאייפון שנקראת "I Am T-Pain" (תרגום: אני טי-פיין), בשיתוף פעולה עם יוצר חברת "Smule", האפליקציה מאפשרת להשתמש בסגנון שפיין משתמש בשיריו האוטו-טיון, כאפליקציית קריוקי. בהמשך פיתח גם מיקרופון קריוקי שעושה את אותה פעולה.

סכסוך עם ג'יי זי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 ביוני 2009 ג'יי זי הוציא שיר שנקרא "(D.O.A (Death of auto-tune" [בתרגום פשוט: מוות לאוטו-טיון] שהיה שיר גדול באותה תקופה, כמו כן טי-פיין כתגובה לא קיבל את זה כבשורה טובה, בנוסף לכך גינה את המעשה בתקשורת שאכן מדובר בפגיעה בו וביצירה שלו, ג'יי זי בתגובה התעלם מהנושא בראיונות שניהל על המקרה, לפי אותם תגובות של טי-פיין יש האומרים שבעקבות מעשה זה, הקריירה שלו דעכה מכיוון שתגובת הקהל למקרה פנתה אצבע מאשימה לטי-פיין, אך פיין הספיק להבין זאת במהרה והוציא שיר שבו הוא מבקש סליחה מג'יי זי ושהוא אכן הבין את הטעות שעשה והשיר נקרא "More Careful" קאבר מוחלט לשיר של דרייק וטריי סונגז "Successfull", יומיים לאחר מכן טי-פיין הפתיע את הקהל ואת ג'יי זי כשעלה לבצע איתו את השיר בהופעה חיה. שנה לאחר מכן ג'יי זי וטי-פיין ניהלו שיחה באירוע הפרסי גראמי שבו טי-פיין זכה באותו ערב על הביצוע הקבוצתי הטוב ביותר יחד עם ג'יימי פוקס בשיר "Blame It", ושניהם סיימו את הסכסוך ביניהם.

סכסוך עם הראפר פיוצ'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 השנה בה הראפר פיוצ'ר נכנס לתודעה של עולם ההיפ-הופ והשימוש העז שלו באוטו-טיון, ובעקבות זאת קיבל את הכינוי "הטי-פיין החדש", פיין באחד הראיונות אמר שהוא מאוד אוהב את הרעיון שפיוצ'ר משתמש באוטו-טיון ושהוא מוכשר ועם זאת אינו יודע להשתמש בתוכנה כראוי. אירוע זה לא התפתח תחילה לסכסוך, עד שיום אחד פיין היה במועדון לילה וניגש אליו בחור שטען שהוא אחיו של פיוצ'ר, השניים בילו את כל הערב במתחם הVIP עד שלבסוף פיין אמר לו שהוא ממש רוצה לעשות שיר עם פיוצ'ר, בתגובה האדם שטען להיות אחיו של פיוצ'ר טען שפיוצקר לעולם לא יבצע שיר עם טי-פיין. בשנים שלאחר מכן, לא היה ניסיון פיוס בין השניים בראיונות, ושניהם טענו כי הם לא מעוניינים לריב אחד עם השני. אך בראיון ב־MTV פיוצ'ר אמר ש"עד שנאמרו כל התגובות הללו של פיין הוא מאוד כיבד אותו, ועכשיו הוא פשוט רוצה להתרחק מהסיטואציה".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2005: Rappa Ternt Sanga
  • 2007: Epiphany
  • 2008: Thr33 Ringz
  • 2011: Revolver
  • 2017: OBLiViON
  • 2019: 1UP

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]