יגאל מאור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יגאל מאור
רב חובל יגאל מאור
רב חובל יגאל מאור
לידה 17 בפברואר 1956 (בן 68)
ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים גנואה, חיפה
תפקיד מנהל רשות הספנות והנמלים
בת זוג גילה
מספר צאצאים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רב חובל יגאל מאור (נולד בחיפה בה' באדר תשט"ז, 17 בפברואר 1956) הוא המנהל לשעבר של רשות הספנות והנמלים.

ימאות וחברת צים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1971 החל מאור את דרכו הימית כנער בצי הסוחר. לאחר גמר בית הספר לקציני ים בעכו המשיך את דרכו בצי הסוחר הישראלי והגיע לדרגת רב חובל וקברניט בפועל.

בשנת 1993 עבר מאור לתפקידי ניהול בחברת "צים". הוא ניהל את התפעול של החברה בים התיכון ובנמלי אירופה. בשנת 1997 נשלח ומונה מאור לתפקיד נציג "צים" באיטליה במשרדי החברה שבג'נובה וניהל את כלל פעילות "צים" באיטליה ובמדינות סמוכות. בהמשך הורחבה אחריותו למדינות נוספות בדרום אירופה ובמרכזה, בהן גרמניה, אוסטריה והונגריה.

בשנת 2004 חזר לישראל. לאחר הפרטתה המלאה של "צים", מונה מאור למנהל שירות המכולות סובב העולם (ZSC) ובהמשך למנהל כלל השירותים הגלובליים של החברה. לאחר מכן מונה לחבר ההנהלה ולסמנכ"ל הספנות, בהמשך לסמנכ"ל חכירות וניהול אניות. בשנת 2008 פרש מהחברה.

בשנת 2016 סייע והיה ממקימי מסלול MBA עם התמחות בניהול ספנות ונמלים בחוג למנהל עסקים שבבית הספר לניהול (הפקולטה לניהול) שבאוניברסיטת חיפה. מאור הוא מנהל מקצועי של תוכנית זו ומרצה בחוג למנהל עסקים במסלול זה במקצועות כלכלת ספנות ונמלים, תפעול ספנות ונמלים ואסטרטגיות ניהוליות בתחומים אלו.

במגזר הממשלתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 מונה מאור למנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה.[1] כהונתו הוארכה לתקופת כהונה נוספת ב-2013, הוארכה באופן חריג לארבע שנים נוספות ב-2017,[2] הוארכה שוב ב-2020 לשנה, עד ל-1 בספטמבר 2022[3] והוארכה שוב עד לסוף חודש נובמבר 2022.[4] בין היתר הוא קידם את הרפורמות בנמלי הים והיה מעורב בבניית והרחבת נמלי הים החדשים.

מאור כיהן כדירקטור מטעם המדינה וכיו"ר הדירקטוריון ברשות לחינוך והכשרה ימית. בשנים 2010 ועד 2015 שימש כנציג שר התחבורה במועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

למאור תואר ראשון בגאוגרפיה ושני תארים שניים בגאוגרפיה וספנות ובמינהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.[5]

מעורבות בקהילה ותפקידים ציבוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת שהייתו באיטליה היה מאור במשך כ-5 שנים יו"ר הדירקטוריון של בית הספר הבינלאומי בגנואה.[6] במסגרת זו פעל לייסוד והקים את בית ספר התיכון הבינלאומי כהמשך לבית הספר היסודי שם. בשנת 2008 נבחר מאור כחבר מועצת עיריית חיפה ברשימת "די-שינוי". הוא עזב את המועצה כאשר מונה למנהל רשות הספנות והנמלים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הערך "יגאל מאור" בלקסיקון החיפאים, אישים ודמויות בחיפה, מאת ד"ר שי חורב, דוכיפת הוצאה לאור, עמ' 226, 2018, חיפה.
  • הפרק "מצור ימי" בספר עבודת נמלים, מאת יואב צוקרמן, הוצאת מטר, עמ' 209, 2018, תל אביב.
  • פרק 6 בספר הכוח לעשות, מאת ח"כ ישראל כ"ץ, הוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד, עמ' 74, 2022, ראשון לציון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]