יהונתן גוטליב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהונתן גוטליב
לידה 9 בפברואר 1996 (בן 28)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה ישיבת בית אל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2019
קישורים חיצוניים
פייסבוק 100002531696368
טוויטר yonatanGottlieb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהונתן גוטליב (נולד בי"ט בשבט ה'תשנ"ו ; 9 בפברואר 1996) הוא עיתונאי ישראלי, ששימש ככתב לענייני דתות של אתר ערוץ 7.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהונתן גוטליב נולד בירושלים וגדל בבית שמש. הוא למד בישיבה התיכונית בני צבי בבית אל ולאחר מכן בישיבה הגבוהה בבית אל. את שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים במסגרת ישיבת הסדר.

פעילות עיתונאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוטליב החל את דרכו בתקשורת בתחילת שנת 2019 ככתב בערוץ 7, שם הוא משמש ככתב לענייני דתות.

במאי 2021 במהלך מבצע שומר החומות חשף גוטליב כי חברת סלקום מתכננת שביתת מחאה וקריאה לסולידריות ביום בו מתקיימת שביתת ערביי ישראל כתמיכה בתושבי רצועת עזה[1]. חשיפתו זו חוללה סערה ציבורית רחבה במהלכה קראו חברי כנסת ומובילי דעת קהל לחרם צרכנים על החברה. הפרסום גרם לגל ענק של עזיבת לקוחות את סלקום[2].

במאי 2022 פרסם כי שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א השופטת מיכל אגמון גונן אישרה את השתתפותה בכנס של האגודה לזכויות האזרח[3], לכאורה בניגוד לכללי האתיקה לשופטים, בעקבות הפרסום ולחץ שהפעילו פוליטיקאים וארגוני ימין, הורתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לשופטת אגמון גונן לפנות לוועדת האתיקה לשופטים[4], שאסרה על השתתפותה בכנס ובעקבות כך הודיעה השופטת מיכל אגמון גונן על ביטול השתתפותה בכנס[5].

ביוני 2022 חשף כי בשב"ס שוקלים לממן ניתוח אף קוסמטי למחבלת שביצעה בשנת 2015 פיגוע תופת במהלכו נפגעה באפה[6] בעוד שלשוטר שנפצע באותו הפיגוע לא אושרו ניתוחים קוסמטיים. הפרסום עורר סערה וזעם בציבור הישראלי ובעקבות המאבק הציבורי הודיע שב"ס כי לא יממן את הניתוח[7].

ביוני 2022 פרסם כי בתיאטרון 'הפרינג' בבאר שבע עתידה לעלות ההצגה 'אינסטינקט בסיסי' שמבוססת על עדויות שניתנו לארגון שוברים שתיקה[8]. בעקבות הפרסום התעורר לחץ ציבורי נגד הופעת ההצגה בתיאטרון עירוני ובסופו של דבר החליטה הנהלת התיאטרון להורות על ביטול ההצגה בבאר שבע[9]. כתגובת נגד ארגוני היוצרים החרימו את התיאטרון במשך חודש, ובנוסף 67 אמנים בכירים חתמו על עצומה נגד התיאטרון.

ביוני 2023 הודיע על סיום עבודתו בערוץ 7.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוטליב למד בקריה האקדמית אונו תואר במשפטים[10], גרוש ואב לבן, ומתגורר בעיר לוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יהונתן גוטליב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריות:בוגרי ישיבת בית אל