משתמש:בן נחום/הצעות לתרומות ודיון על חשיבות תרומות ישנות/הצעות לתרומות חדשות לשבוע שהחל ב-31 במאי 2020

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


1[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שכתבתי את הערך אילון ירדן (ולפי המקובל בויקיפדיה יש לערך חשיבות אנציקלופדית מובהקת נוכח פוריותו של ירדן כסופר), אני חוזר על הצעתי מהשבוע שעבר:

מציע להוסיף ב"קישורים חיצוניים" את המאמר דלהלן שלו שמבטא את תפיסתו המדינית ו/או משפט מסכם בגוף הערך, בפסקה "עמדותיו הפוליטיות"-

משתמש:בן נחום
נגד הקישור למאמר. גם אם יישאר הערך על הסופר (ולא ברור בכלל שהוא עומד בהגדרה של ויקיפדיה ל"סופר" אם כל ספריו יצאו בהוצאות פרטיות או שוליות), מאמר דעה שלו לגבי תוכנית טראמפ אינו נחוץ בערך עליו. Dovno - שיחה 11:09, 2 ביוני 2020 (IDT)

שבירה - דיון של יואב על חשיבות הערך אליו מוצע להוסיף את התרומה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבתי בדף השיחה של מקים הערך:

שלום, תשמח בוודאי לשמוע שהמחבר פרסם 18 ספרים, ולא 13. הנה פירוט הספרים [1] על פי חוק במדינת ישראל כל ספר מודפס חייב להגיע לספריה הלאומית ולכן הם שם. פחות תשמח לשמוע שאף אחד מהספרים הרבים לא יצא בהוצאה מוכרת או מכובדת. חלקם בהוצאה עלומה, חלקם בהוצאה עצמית וחלקם בהוצאת ליעד שפרט לספרי אילון ירדן הוציאה עוד ספר אחד של מסיני.

חשוב להדגיש - כשאתה כותב בערך "כיום ירדן מרצה ב"מרכז הבינלאומי לדיפלומטיה ציבורית"" הקורא התמים עשוי להתרשם שמדובר באקדמאי שמרצהברסיטה כלשהי, ולא כך. זה איננו מוסד אקדמי, וכמובן שאיננו מוכר ככזה.

אני מנחש שכתבת את הערך כדי לשלב בערך את הקישור להשילוח "להגיב נכון לתוכנית טראמפ" אבל אולי אתבדה, והיתה סיבה אחרת לכך. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:51, 1 ביוני 2020 (IDT)

אני רואה שניחשתי נכון. ואגב, פוריות כסופר אינה מעידה על טיבם של הספרים. העובדה שאף הוצאה לא מוכנה להוציאם מדברת בעד עצמה. לנוחיותך אחזור על הקריטריונים לחשיבות ספר: הקריטריונים מתייחסים לספרי עיון ולספרי פרוזה בלבד; לא לשירה, ספרי לימוד או ספרי דת. התנאים הם חלופיים ולא מצטברים, ויש לעמוד בלפחות באחד מהקריטריונים הבאים:

הספר נמכר בלמעלה מעשרת אלפים עותקים. יש להביא אסמכתה בדוקה לשיעור המכירות. הספר זכה בפרס ספרותי מוכר הספר הוא בעל חשיבות תרבותית או ספרותית יוצאת דופן – על כך צריך להעיד גורם חיצוני כלשהו – ביקורת בעיתון או באתר אינטרנט, כתבה על הספר או על הסופר הקובעת זאת בפירוש, וכיוצא בזה. טור ביקורת בעיתון יומי גדול המתייחס אליו בפירוט, יחשב כהוכחה לחשיבות ספרותית.

--‏Yoavd‏ • שיחה 09:01, 1 ביוני 2020 (IDT)

משתמש:Yoavd יקירי, כבר כתבתי לך כמה פעמים - הדף הזה מיועד לדיון על חשיבות תרומות מסויימות.
דיונים על חשיבותו של הערך אליו מוצע להוסיף את התרומות, מקומם בדפים אחרים... בן נחום - שיחה 10:32, 1 ביוני 2020 (IDT)
חברי לצוות יוכלו להסתייע באמור מעלה, כי אם הערך לא ראוי, ודאי שהקישור אליו לא ראוי. --‏Yoavd‏ • שיחה 10:38, 1 ביוני 2020 (IDT)
כפי שכתבתי כבר, אין סיבה שנבזבז זמן לדון בקישור לערך שספק אם הוא יהיה קיים בועד שבועיים.
בכל מקרה, בניגוד למה שנדמה לך, הדבר היחידי שמובהק לגבי הערך הזה הוא חוסר חשיבותו האנציקלופדית. שמתי עליו תבנית חשיבות, ואני בספק אם בכלל הוא יגיע להצבעת מחיקה, ולא יימחק לפני זה. emanשיחה 11:55, 1 ביוני 2020 (IDT)
משתמש:Yoavd‏ ומשתמש:Eman היקרים,
אולי כדאי לעשות נוהל קבוע, בו קודם כל נשים תבנית "הבהרת חשיבות" לגבי הערך אליו אני מציע להוסיף את התרומה, ואחרי שבוע - אם וכאשר תוכר חשיבותו של הערך - נתחיל את הדיון כאן לגבי החשיבות האנציקלופדית של התרומה המוצעת? בן נחום - שיחה 12:09, 1 ביוני 2020 (IDT)

2[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוזר על שאלתי מהשבוע שעבר, לאחר שהוכרה חשיבות הערך לגביו מוצעת התוספת:

יהושבע סמט-שינברג, ‏"שישוב כבר מים התלמוד", השילוח, 19, אפריל 2020

הפעם מדובר בביקורת ספרות שכתבה ד"ר לספרות עברית.
כלומר, הרף המקצועי שלה גבוה יותר מ-90% מהביקורות הספרים שקיימים במאות ערכי ויקיפדיה, וזה אמור לעמוד אפילו בקריטוריוניים של יואב.

הביקורת הספרותית הנ"ל היא על הספר גוף שנתת בי (אני כתבתי), ולכן אני מציע:

א. להוסיף את הכתבה ל"קישורים חיצוניים" בערך על הספר.
ב. להוסיף בפיסקה "ביקורת על הספר" 2 או שלושה משפטים של ד"ר סמט-שינברג, שמתארים את "ייחודו התרבותי של הספר" נשוא הערך.
בן נחום - שיחה
לקשר את הביקורת בפרק הקישורים החיצוניים אפשר.
לצטט משפטים בגוף הערך - לא מתאים. שים לב שאמנם היא נותנת ניתוח ספרותי מפורט של השירים, אולם בשום מקום היא לא כותבת דבר על חשיבות תרבותית של הספר. Dovno - שיחה 11:06, 2 ביוני 2020 (IDT)

3[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוזר על הצעת העריכה מלפני מספר שבועות, שטרם זכתה למענה:

א. בערך בבא מציעא - הוספה ב"קישורים חיצוניים"
ב. בערך השבת אבדה - הוספה ב"קישורים חיצוניים"

בן נחום - שיחה 16:16, 5 ביוני 2020 (IDT)

זה נושא שאין לי כלים לדעת האם המאמר ראוי להיות ב"קישורים חיצוניים". אני מציע לשאול את נרו יאיר מה דעתו. emanשיחה 18:23, 8 ביוני 2020 (IDT)
בעד קישור חיצוני בערך בבא מציעא, משום שאין שם כמעט קישורים. נרו יאירשיחה • ט"ז בסיוון ה'תש"ף • 18:32, 8 ביוני 2020 (IDT)

4[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוזר על הצעת העריכה מהשבועות הקודמים מאחר ו משתמש:Dovno ומשתמש:Eman טרם ענו - לאחר שהקהילה הכירה בחשיבות הערך לאחר שנקבע שהערך יישאר במרחב הערכים:

דביר שוורץ, ‏"לקחת את הזהות ברצינות", השילוח, 8, פברואר 2018

מציע להוסיף ב"קישורים חיצוניים" בערך The Once and Future Liberal: After Identity Politics (אני כתבתי).

בן נחום - שיחה 16:20, 5 ביוני 2020 (IDT)
זה מוגזם לומר ש"הקהילה הכירה בחשיבות הערך". כל מיני אוטומטים שצריכים קריטריונים מנותקים מהמציאות בשביל להחליט בשבילם, אמרו שלפי הקריטריונים האלה הערך יכול להשאר. בחירוק שיניים אני מסכים להוספת הקישור ב"קישורים חיצוניים". רק תעשה טובה. תפסיק לכתוב דברים בסגמנון שמישוה כך וכך "עמד על חשיבותו". אנחנו כותבים ערך. לא דיון חשיבות. emanשיחה 18:19, 8 ביוני 2020 (IDT) emanשיחה 18:19, 8 ביוני 2020 (IDT)

5[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוזר על הצעת העריכה מהשבועות הקודמים מאחר ו משתמש:Dovno ומשתמש:Eman טרם ענו - הדס לנציאנו, ‏"הגירה ליהודים, עזרה לפליטים: מורה נבוכים", השילוח, 9, אפריל 2018

זו כתבה מעמיקה ומקיפה על ההסתננות מאפריקה לישראל ועל מהגרי עבודה בישראל, תוך הרחבה על כל אחד מהמושגים ועמידה על ההבחנה ביניהם.
הכותבת לומדת לתואר שני במדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב. אמנם לא מדובר במומחית-על, אבל בהשוואה ל"קישורים חיצוניים" רבים גם בערך [[ההסתננות מאפריקה וגם בערך מהגרי עבודה בישראל, הכתבה הנ"ל עולה עליהם גם מבחינת הרקע האקדמי (לחלק מהכותבים האחרים אין אפילו תואר ראשון במדעי המדינה או משהו דומה...) וגם (וזה העיקר) בהיקף ובעומק של הכתבה.

א. בהתאם להסבר הנ"ל, להוסיף בערך הסתננות מאפריקה לישראל ב"קישורים חיצוניים".
ב. בהתאם להסבר הנ"ל, להוסיף בערך מהגרי עבודה בישראל ב"קישורים חיצוניים".
ג. להוסיף בערך מהגרי עבודה בישראל בפסקה "אוכלוסיית העובדים הזרים בישראל": מרבית העובדים בחקלאות הגיעו מהמדינות תאילנד, וייטנאם, נפאל וסרי-לנקה. מרבית עובדי הבניין הגיעו מהמדינות מולדובה, סין, טורקיה, רומניה ובולגריה. מרבית העובדים בסיעוד הגיעו מהמדינות הפיליפינים, הודו, מולדובה, סרי-לנקה, אוזבקיסטן ונפאל.
בן נחום - שיחה 16:23, 5 ביוני 2020 (IDT)
אין לי בימים האלה יותר מדי זמן, אז נעשה את זה בקצרה. אפשר לבחינתי להוסיף את זה בשני הערכים כקישורים חיצוניים. אבל זה לא נראה לי מתאים להשתמש בזה כמראה מקום לנתונים. גם בגלל שהמקור הוא בבסיסו מאמר שמביע דעה וסביר להניח שזה מתבסס על מקור יותר בסיסי, וגם כי אלה נותנים שנכונים לזמן מסויים. אי אפשר להכניס ככה היום, שמי יודע אם בעוד שנתיים זה יהיה רלוונטי. emanשיחה 18:15, 8 ביוני 2020 (IDT)