משתמש:ניקיכותבת1/יהורם לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבירם ברקאי, 2014

יהורם לוי הוא מחנך ומנהל חינוכי, המשמש כיום (2016) כמנהל תיכון עירוני ה' בתל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהורם לוי נולד בשכונת זיכרון משה שבירושלים למשפחה דתית, אחד משבעה אחים. למד תורה ב"חדר", בו היה התלמיד הספרדי היחיד; אולם מאחר שלא דיבר יידיש, עבר לבית הספר החרדי-לאומי מוריה בשכונת מאה שערים. בגיל 13 כבר היה מורה למשניות. בגיל 16 עזב את המסגרות הדתיות ועבר לפנימייה חקלאית, ומשם לפנימייה צבאית. שירת בצה"ל ב??, במסגרתו לחם במלחמת לבנון הראשונה.

בגיל 28 נכשל בניסיונו להתקבל למכללה האקדמית בית ברל, מאחר שלא הייתה לו תעודת בגרות. אולם הוא קיבל אישור מיוחד ללמוד במכללה כ"שומע חופשי", ובמקביל להשלים את בחינות הבגרות.

לוי סיים את לימודיו עם תואר ראשון ב?? ועם תעודות הוראה בהיסטוריה ופסיכולוגיה (סוציולוגיה וקרימינולוגיה?). לוי שימש כיושב ראש אגודת הסטודנטים של המכללה, אגודה אותה הקים למעשה מחדש. קיבל תואר שני ב-לימודי יהדות??, מהמכון ללימודי יהדות (?? מכון בשם זה קיים, אבל הוא לא אקדמי ואינו מעניק תארים?) בירושלים.

קריירה חינוכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי לימד בתיכון ברנקו וייס (ב??), ושימש כמורה לסוציולוגיה, קרימינולוגיה והיסטוריה, וכן כמחנך וכרכז שכבה בגימנסיה העברית רחביה בירושלים. ב-2007 החל ללמד במרכז נוער בסיכון בירושלים. הכיתה שלימד הגיעה ל-100 אחוז הצלחה בבגרות. ב-2009 נבחר לאחד המורים הטובים ביותר במדינה על פי סקר שנערך[1], ובאותה שנה גם נבחר למורה מצטיין במסגרת "פרויקט עודד", ונשלח כמורה שליח לטורונטו, שם לימד תנ"ך, משנה והיסטוריה של עם ישראל. במקביל סיים תואר שני נוסף בלימודי מנהל חינוכי.

בשנת 2011 החל לנהל את בית הספר התיכון עירוני ה'. בבית הספר היו רשומים רק 20 תלמידים, היו בו בעיות משמעת ואלימות, והוא היה מועמד לסגירה. לוי שיקם את בית הספר, הנהיג בו משמעת, תלבושת אחידה, ועוד. בהמשך הוא הקים שכבת מצויינות מדעית-מתמטית, בשיתוף עם עמותת מופת, והצליח להביא את תלמידי בית הספר ל-100 אחוז זכאות לבגרות. כיום בית הספר נחשב לאחד המבוקשים ביותר בתל אביב.

כיום לוי משמש גם כמרצה במכללות לחינוך, באוניברסיטאות, וכן באירגוני עובדים בנושאי מנהיגות בחינוך ובארגונים.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נשוי ואב לשלושה ילדים. הוא מתגורר בירושלים, אינו נוהג במכונית ומגיע לבית הספר באוטובוס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ איזה סקר?