משתמש:G.n.pashi/בתי הנוער נחשונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
בתי הנוער נחשונים
פעילות מסגרת חברתית לילדים ונוער
מטה הארגון הפרדס 11, אזור
מייסדים תנועת הבוגרים של השומר הצעיר
תקופת הפעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
http://hashomrim.org.il/batey-hanoar-nachshonim/

בתי הנוער נחשונים היא עמותה וארגון נוער ישראלית שמטרתה לייצר מסגרת חינוכית בלתי פורמלית לילדים ונוער מכל רחבי הארץ. העמותה הוקמה בשנת 2009 על ידי בוגרי השומר הצעיר והוכרה כארגון נוער בשנת 2016.

מטרות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. פיתוח מנהיגות פנימית אצל הנערים והנערות כלפי השכונה והקהילה, מתוך אמונה בכישורי המנהיגות וההובלה הקיימים אצל כל נער ונערה.
  2. יצירת בית לנוער - מרחב בטוח ומכיל שמהווה אלטרנטיבה אמיתית לרחוב ומאפשר הזדמנות להיות חלק מקבוצה חינוכית וחוויה חברתית נורמטיבית.
  3. העצמה ופיתוח תחושת המסוגלות של כל חניך וחניכה לקחת אחריות. ליצור, להתנדב ולהאמין בעצמם וביכולת שלהם להשפיע על הסביבה.[1]

אופן הפעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה פעולת במסגרת סניפים, אשר נקראים בתי נחשונים, הפרוסים ברחבי הארץ. הבתים מחולקים לבתי צעירים המיועדים לילדים בכיתות ד'-ו', ולבתי בוגרים המיועדים לנוער בכיתות ז'-י"ב.

רשימת מוקדי הפעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת שירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז שנת 2013 מקיימת העמותה שנת שירות בשני מסלולים:

  • מסלול הפתוח לכולם.
  • מסלול המיועד לבוגרי הבתים.

מתנדבי שנת השירות פועלים בבתי הנחשונים ברחבי הארץ. מטרת שנת השירות היא לאפשר למתנדבים להתנסות בחינוך למנהיגות. מתנדבי שנת השירות חיים בקומונות ומתנסים בחיי שיתוף. המתנדבים עוברים הכשרה שבה לומדים תכנים כמו: צדק חברתי, פמיניזם ויהדות.

מסיימי שנת השירות יכולים להתגייס כגרעין לנוער החלוצי הלוחם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט של בתי הנוער נחשונים

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ארגוני חינוך בישראל קטגוריה:ישראל: ארגוני נוער