משתמש:Yekey0077/בנימין רבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב בנימין לבית משפחת רבי נולד באפגניסטן להוריו הרב זבולון ומרת רחל, כשהיה בגיל 9 עלה עם הוריו ושני אחיו נפתלי וציון לארץ ישראל.

כשהגיעו לארץ הושיבו אותם באופן זמני באוהלים בצומת מסמיה שבדרום, ומשם הם קיבלו דירה בבני ברק ברחוב חתם סופר 9.

בדירה זו חיו והשיאו זבולון ורחל את בניהם,

הרב זבולון הקים בית כנסת ליהדות אפגניסטן ביחד עם הגבאי המסור יששכר ירקוני ברחוב חתם סופר, אשתו מרת רחל שימשה בביתו של הרב יעקב לנדא רבה של העיר בני ברק ולאחר פטירתו שימשה גם בבית בנו

הרב בנימין רבי גדל והתחנך בילדותו בתלמוד תורה בני ציון ובישיבה למד בפורת יוסף בירושלים.

בין חבריו לספסל הלימודים היה רבי אלעזר אבוחצירא, הרב בנימין נישא למרת חנה הרוש ממושב עוצם, חנה למדה בסמינר אור החיים וגדלה בבית הרב משה מלכה בבני ברק, לאחר נישואיו נתבקש על ידי צוות הרבנים בישיבה בניהם הרב שמעון בעדני שליט"א שזיהו בו את כישרון החינוך והחיבור לתלמידים לשמש כמדריך בישיבה, הרב בנימין עבר לגור צמוד לישיבה ושימש בה כמדריך, מבין תלמידיו בשנת תשכ"א היו הרב יצחק יוסף שליט"א הראשון לציון.

לאחר מספר שנים ששימש בישיבה חזר הרב בנימין לגור בבני ברק ברחוב אברהם סמוך לבית הוריו, ושימש כמחנך בתלמוד תורה שתילי זיתים, משם עבר עם משפחתו לרחוב רב אמי מול ביתו של הרב משה מלכה מייסד וראש ישיבת אוהל משה, בה היה הרב בנימין ראש המתיבתא לכיתות ה' עד ח', המתיבתא הייתה מגוונת עם תלמידים מכל קצוות הארץ חרדים, דתי לאומי, וחוזרים בתשובה, האהבה לרב בנימין הייתה לאין קץ כל תלמיד ראה בו כאב רחום ומסור שידע בתבונה וכשרון גדול איך לשלב בין "שמאל דוחה וימין מקרבת" לאחד את התלמידים לתוך עולם התורה והמצוות, הורי התלמידים שנמשכו אף הם למיוחדות של הרב בנימין היו מגיעים אף הם בימי חמישי לשמוע את שיעור פרשת השבוע שהיה מוסר בכישרונותיו המיוחדים לתלמידים מתובלת במדרשים וחידושים מענגים.

בהמשך הרב בנימין עבר עם משפחתו לגור בתוך מבנה הישיבה ברחוב דבורה הנביאה, ומשם קנה דירה ברחוב קיבוץ גלויות וגר בה, לאחר כמה שנים קנה דירה ברחוב קושניר ועבר אליה. לרב בנימין ואשתו חנה נולדו 10 בנים ו4 בנות.

הרב בנימין עזב את עבודתו בישיבת אהל משה ועבר לשמש כראש ישיבה בישיבת שערי ציון של הרב שמואל אלישיוב במושב חמד, בישיבה הזו היו בעיקר תלמידים ממוצא בוכרי שהגיעו מהישובים הסמוכים אור יהודה, לוד, רמלה ועוד..

תלמידים שהגיעו ממשפחות עולים מבוכרה שלא ידעו יהדות קידוש או שמירת שבת מה הם, הרב בנימין נסע מידי ערב עם חברו הרב ניסן יעקובוב והיו משכנעים משפחות להביא את בניהם רק לשבוע אחד לישיבה, וכמובן לאחר שבוע התלמידים היו נשבים במיוחדות והאבהיות שהיה מקרין עליהם הרב בנימין והיו נשאבים ליהדות תורה ומצוות, רובם של הבחורים חזרו לבתיהם והצליחו בתבונה ובליווי של הרב בנימין להחזיר את כל המשפחה בתשובה. כיום רובם ככולם מחברי ספרים, ראשי כוללים, ראשי ישיבות, אברכים ושומרי תורה ומצוות.


בתאריך כז' בניסן התשנ"ה הרב בנימין יצא מהישיבה שבמושב חמד עם הרב ניסן יעקובוב לכיוון אור יהודה רכב שהגיע ממול נכנס לנתיב שלהם ונכנס בהם חזיתית הרב בנימין נהרג במקום והותיר אחריו אלמנה ו14 יתומים שהקטן שבהם בן 4.5 ומהם 3 שכבר נשואים.