תנו לסוני צ'אנס

ערך מומלץ
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תנו לסוני צ'אנס
Sonny with a Chance
סמליל התוכנית
סמליל התוכנית
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים סטיב מרמל
בימוי דייוויד טראנליאר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים דמי לובאטו
טיפאני ת'ורנטון
סטרלינג נייט
ברנדון מייקל סמית'
דאג ברושו
אליסין אשלי ארם
פסקול "So Far, So Great"
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 47 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך לגמרי במקרה!
הפקה
מפיקים בפועל שרלה ס. ברידג'יט
סטיב מרמל
בריאן רובינס
מייקל פלדמן
חברת הפקה It's a Laugh Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 8 בפברואר 20092 בינואר 2011 (שנה ו־46 שבועות)
תקופת שידור בישראל 1 ביולי 201018 באוגוסט 2011
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תנו לסוני צ'אנסאנגלית: Sonny with a Chance) היא קומדיית מצבים אמריקאית וסדרת מקור של ערוץ דיסני, בכיכובה של דמי לובאטו. העלילה עוקבת אחר חייה האישיים, כמו גם אחר התמודדותה של המתבגרת סוני מונרו עם ההסתגלות לחיים תחת אור הזרקורים לאחר שהתקבלה כחברת צוות חדשה בקומדיית המערכונים האהובה עליה "לגמרי במקרה!", תוכנית פופולרית המשודרת בשידור חי עם קהל באולפן. קומדיה זו הייתה לסדרה המקורית הראשונה של ערוץ דיסני שצולמה במלואה בפורמט הבחנה גבוהה. יתר על כן היא נמנית בין שלוש סדרות מקור של דיסני המציגות סדרה בתוך סדרה, לצדן של "ג'ט ג'קסון המופלא" ו"שייק".

פרק הבכורה שודר ב-8 בפברואר 2009, ובישראל שודר לראשונה כשנה לאחר מכן ב-1 ביולי 2010[1]. ב-1 ביוני 2009 פורסם כי הערוץ החליט לחדש את הסדרה ולצלם עונה נוספת, כשמנכ"ל ערוץ דיסני העולמי גארי מארש מצהיר "'סוני' הייתה להיט מרגע שעלתה לאוויר"[2]. העונה השנייה עלתה לשידור ב-14 במרץ 2010 ובישראל החלה שידוריה ב-10 בפברואר 2011[1]. שידור פרק הבכורה של העונה הראשונה זכה למדרוג 4.1 בעוד פרק הבכורה של העונה השנייה זכה למדרוג 6.3, כמו גם העונה כולה קיבלה אחוזי צפייה גבוהים יותר בהשוואה לקודמתה[3][4]. על פי דיווחים הסדרה בוטלה כשנה מאוחר יותר ב-19 באפריל 2011 בעקבות הצהרה של לובאטו על עזיבתה באופן רשמי[5], אולם למעשה החליט הערוץ להחזיר את הסדרה לעונה שלישית עוד ב-12 בנובמבר 2010. בנקודה זו תפקידה של לובאטו היה בגדר סימן שאלה נוכח העובדה שהתאשפזה במכון לגמילה שבועיים לפני כן, אך בהמשך, וללא כל התייחסות לעניין באופן פומבי, ההפקה המשיכה בצילומים כמתוכנן בינואר 2011 בלעדי לובאטו.

בתחילת חודש אפריל ולפני הצהרתה של לובאטו, ערוץ דיסני החליט לשווק את הסדרה מחדש תחת השם "לגמרי במקרה!" לקראת העונה השלישית, אם כי היא נחשבת כסדרה-בת[6]. העונה שמה דגש על קומדיית המערכונים "לגמרי במקרה!" המוצגת בסדרה, להבדיל מהעונות הקודמות שהתמקדו בסצנות מאחורי הקלעים. השם החדש נחשף ב-4 באפריל 2011 וכאמור בהמשך אותו החודש לובאטו הודיעה על פרישתה. פרק הבכורה של "לגמרי במקרה!" שודר ב-5 ביוני 2011 וזכה ל-4.1 מיליון צופים[7], אך עם הזמן אחוזי הצפייה ירדו משמעותית והסדרה בוטלה לאחר עונה אחת שכללה 26 פרקים. בישראל שודר לראשונה ב-6 בפברואר 2012.

"תנו לסוני צ'אנס" ירדה מהמסך ב-2 בינואר 2011 אחרי שתי עונות ו-46 פרקים. הסדרה הייתה מועמדת ל-12 פרסים, בקטגוריות שונות, מהן זכתה ב-5. מתוך 5 פרסים, 3 הוענקו ללובאטו.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1218 בפברואר 200922 בנובמבר 2009
22614 במרץ 20102 בינואר 2011

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליסון "סוני" מונרו (דמי לובאטו) היא נערה מתבגרת מוויסקונסין שנוהגת להעלות סרטונים מצחיקים בכיכובה לרשת. מפיק קומדיית המערכונים "לגמרי במקרה!", מארשל פייק (מייקל קוסטרוף) נתקל באחד הסרטונים במהלך שוטטות באינטרנט וראה פוטנציאל בסוני. עד מהרה הוא יצר עמה קשר והציע לה לנטוש את עיר הולדתה ולעבור לגור בהוליווד יחד עם אמה קוני (ננסי מק'קאון) על מנת להשתתף בתוכנית, שהיא במקרה התוכנית האהובה על סוני ממנה היא שואבת השראה לסרטונים חדשים, ולהפוך לחברת צוות קבועה.

סוני נענתה להצעה וטסה לאתר הצילומים שבהוליווד, שם היא נפגשת עם ההפקה וצוות השחקנים; האישיות התוססת של סוני מתנגשת עם האנוכיות של השחקנית הראשית טוני הארט (טיפאני ת'ורנטון), אשר לא ממש נרגשת מהצטרפותה של חברה חדשה לצוות. מי שמשלימים את צוות השחקנים הם ניקו (ברנדון מייקל סמית') והסיידקיק הנועז שלו גריידי (דאג ברושו), וזורה (אליסין אשלי ארם) המקורית והמוזרה. בנוסף מתגלה לסוני כי ממול סט הצילומים של "לגמרי במקרה!" נמצא הסטודיו של סדרת הדרמה לנוער "מקנזי פולס", וחבריה לצוות מספרים לה על יריבות ארוכה שקיימת ביניהם.

כשסוני הופכת לחלק מהתחרות המרה בין שני הצוותים היא זוכה להכיר את כוכב הסדרה וכובש הלבבות צ'אד דילן קופר (סטרלינג נייט). השניים עוברים תלאות רבות הן כיריבים והן בפן האישי עד לכאשר הם הופכים לזוג, ונדמה כי החברות ביניהם היא זו שהרגיעה את התחרות בין השחקנים של שתי הסדרות ואף קירבה אותם אחד לשנייה, אולם אז צצות בעיות במערכת היחסים בין צ'אד לסוני שהופכת עד מהרה לקשר אהבה שנאה בין השניים, וכעת הם מנסים להתגבר בכל פעם מחדש על מכשול אחר. בסופו של דבר אישיותו הבלתי ניתנת לשינוי של צ'אד מביאה את הקשר לידי סיום, אולם השניים מודים בסוף הסדרה שהניצוצות ביניהם עדיין קיימים.

סדרות בתוך הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגמרי במקרה![עריכת קוד מקור | עריכה]

So Random! היא קומדיה הבנויה ממערכונים שטותיים אותם מבצעים לרוב כל צוות השחקנים שכולל את סוני מונרו, ניקו האריס, גריידי מיצ'ל, זורה לנקסטר וטוני הארט. במסגרת המערכונים, אותם השחקנים כותבים בעצמם, הם מופיעים בדמויות שונות להן נלוות תחפושות מגוחכות. סדרה זו הפכה בהמשך לספין-אוף של הסדרה "תנו לסוני צ'אנס" אחרי פרישתה של לובאטו.

מקנזי פולס[עריכת קוד מקור | עריכה]

Mackenzie Falls היא דרמת נעורים בה השחקנים משחקים בהגזמה קומית. שמה לקוח משם הדמות שמגלם צ'אד בסדרה (מקנזי) ומהעיר המוצגת בה, שממוקמת ליד מפל מים (באנגלית: Waterfall). הסדרה עוסקת במקנזי וחברת המים שלו. כוכב הסדרה הוא צ'אד דילן קופר ושאר צוות השחקנים כולל את מרתה בלאטיקו (פנלופי בסדרה), סקיילר דה ויין (דבון), צ'סטיטי אן דה וייט (קלואי), פרגוסון מייקלס (טרוור) ופורטלין מדיסון. התוכנית היא המתחרה העיקרית של "לגמרי במקרה!", ואף על פי ששתיהן מצולמות באותם האולפנים - "מקנזי פולס" מוערכת יותר בגלל היותה סדרת דרמה, דבר אשר מקנה לה הטבות מיוחדות כמו חדר מדיטציה, שירותים לא כימיים, מנות שמורות בקפיטריה ועוד.

דמויות ואורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה; מימין לשמאל: ניקו, זורה, צ'אד, סוני, גריידי וטוני
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
עונה שנייה; מימין לשמאל: גריידי, טוני, סוני, ניקו, זורה וצ'אד
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
  • אליסון "סוני" מונרו (דמי לובאטו): נערה חברותית, אכפתית, תמימה ואופטימית מוויסקונסין שנוהגת להעלות סרטונים מצחיקים לרשת. בנוסף היא אוהבת לשיר ויודעת לנגן על גיטרה ופסנתר. היא מצטיירת לעיתים כמוזרה, שטותית וטיפה ילדותית נוכח התנהגותה האקסצנטרית. חייה משתנים כאשר היא מקבלת תפקיד ראשי בסדרת המערכונים האהובה עליה "לגמרי במקרה!", זאת לאחר שאחד הסרטונים תפס את תשומת לבו של מפיק הסדרה. סוני משתדלת לעבוד קשה כדי להפוך לקומיקאית הטובה ביותר שהיא יכולה להיות. היא ידועה בתור הבחורה הנחמדה בצוות ותמיד תעשה את המקסימום כדי לעזור לחבריה בבעיותיהם. את הסכסוך המתמשך בין שחקני "לגמרי במקרה!" ו"מקנזי פולס" היא מנסה לפתור בדרכי נועם. אחד הניסיונות שלה לעשות כן הוא לצאת לדייט עם כוכב הסדרה המתחרה צ'אד דילן קופר, בו היא מתאהבת והם הופכים לזוג.
  • טוני הארט (טיפאני ת'ורנטון): נערה מפונקת, אנוכית ומניפולטיבית שמתנהגת כמו דיווה. היא אובססיבית לאופנה, לצבע הוורוד ולעצמה ומתעצבנת כשאינה מקבלת את מה שהיא רוצה. אמה תמי משמשת כסוכנת שלה, ובתור אמא היא מאוד קשוחה עם בתה. טוני היא השחקנית הראשית בסדרה "לגמרי במקרה!", ולכן היו לה חששות מפני הגעתה של שחקנית חדשה לסדרה שעלולה לגנוב לה את אור הזרקורים. כתוצאה מכך היא מתנהגת כלפי סוני בצורה גועלית עם הגעתה להוליווד, אולם בהמשך, כשמתברר שהיא למעשה קינאה לסוני בסתר וכל ניסיונות ההדחקה לכך כשלו, השתיים הופכות לחברות טובות וטוני אף מייעצת ועוזרת לה.
  • צ'אד דילן קופר (סטרלינג נייט): נער עם ביטחון עצמי מופרז, אגואיסט, מפונק ושובר לבבות בקרב בנות העשרה. צ'אד הוא השחקן הראשי של סדרת הדרמה "מקנזי פולס", היריבה המרכזית של "לגמרי במקרה!". הוא בטוח שצוות השחקנים של "מקנזי פולס", כמו גם הסדרה עצמה איכותית ושווה יותר מ"לגמרי במקרה!", ושהוא עצמו השחקן הגדול ביותר בדורו. הוא בנוסף נוהג להתרברב בכל הצלחה שלו או של הסדרה כדי להוכיח זאת. במהלך הסדרה הוא מתאהב בסוני, אך מתכחש לזה.
  • ניקו האריס (ברנדון מייקל סמית'): נער מצחיק ושובב בעל רוח חיובית והחבר הטוב ביותר של גריידי, איתו הוא אוהב למתוח אנשים ולהשתטות. אביו הוא עורך דין והוא חוגג יום הולדת משותפת עם גריידי. כאשר הוא נבהל הוא תמיד קופץ לזרועותיו של גריידי. ניקו הוא אחד השחקנים בתוכנית "לגמרי במקרה!". הוא מנסה להרשים בחורות בדרכים מוזרות ולפיכך מרבה להיכשל. אחת הבחורות עליהן הוא דלוק היא פנלופי, שחקנית ב"מקנזי פולס", שדוחה בעקביות כל חיזור שלו ובאופן די משפיל.
  • גריידי מיטשל (דאג ברושו): נער בעל רוח שטותית והחבר הטוב ביותר של ניקו, שכאשר השניים מבלים ביחד הם לרוב מתנהגים באופן ילדותי. יש לו אח בשם גרנט שנוהג להקניט אותו משום שאין לו חברה, ואביו הוא יוצא צבא. גריידי הוא אחד השחקנים בתוכנית "לגמרי במקרה!". הוא מסוגל לאכול בכל זמן עצם היותו בעל תיאבון גדול, והוא מצטייר כחולמני עצם היותו מאמין בעולמות בדיוניים כמו נרניה ופנדורה. מעולם לא נישק בחורה. ניקו וגריידי מרבים להופיע כאיש אחד ולכן לאף אחד מהם אין הרבה תכונות שייחודיות לו. יש להם הרבה רעיונות מטורפים להשיג דברים שהם חפצים בהם, רעיונות שלרוב לא מצליחים, ובכל פעם שהם בוטחים בצ'אד הם מוצאים את עצמם עצובים, פצועים או במקסיקו. בסוף העונה השנייה גריידי מצליח להרשים את מל, חברה של סוני, שלבסוף מודה שהיא אוהבת אותו.
  • זורה לנקסטר (אליסין אשלי ארם): ילדה מניפולטיבית ובעלת אישיות תמהונית שמרבה להעליב ולמתוח אחרים, כמו גם לשדל כסף מניקו וגריידי. יש לה אייקיו 155 והיא נחשבת לחברה החכמה ביותר בצוות, כמו גם יודעת לנגן בכינור ובחליל, ובקיצור אשת אשכולות. היא נוטה ללבוש בגדים ייחודים, נוהגת לצותת לשיחות פרטיות ותמיד נדמה כי היא זוממת משהו חשוד. זורה היא אחת השחקניות בתוכנית "לגמרי במקרה!" ומנחת התוכנית "ידוענים נמתחים". היא מגדלת נחש בשם ברני וישנה בסרקופג, אף על פי שיש בו משהו שתמיד זוחל לה על הרגל. האויבת הגדולה ביותר שלה היא דקוטה קונדור, בתו של הבוס הגדול שמנהל את הערוץ. בעונה השנייה זורה מתגלה כהרבה יותר בוגרת ופחות מוזרה. כיוון שהשחקנית אליסין אשלי ארם היא תלמידת בית ספר, מספר ההופעות של זורה בסדרה הוא נמוך.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קוני מונרו (ננסי מק'קאון): אמה הדאגנית, האוהבת והאכפתית של סוני. קוני מעט מוזרה אבל היא נותנת עצות טובות ותמיד רוצה את הטוב ביותר עבור בתה. היא תומכת בהשתתפותה של סוני ב"לגמרי במקרה!", אולם מצפה ממנה להמשיך להשקיע בלימודים ולשמור על סדרי העדיפויות שהיו לה עד כה. היא וסוני גרות בדירה משותפת. קוני רוקמת על בד קנבס והיא מכורה ל"מקנזי פולס".
  • מרשל פייק (מייקל קוסטרוף): המפיק בפועל של "לגמרי במקרה!". מרשל גר עם אמא שלו והוא מצטייר כאופטימי רוב הזמן, כל עוד לא מדברים על ההתקרחות שלו, וכשיש בפיו חדשות רעות הוא מעדיף לשיר אותן.
  • מר קונדור (דניאל רובק): המנהל הראשי של "אולפני קונדור". הוא מבטל את הסדרה של כל שחקן שמעביר עליו ביקורת. יש לו בת בשם דקוטה שמצליחה להסתיר ממנו את העובדה שהיא למעשה רעה ותוקפנית.
  • דקוטה קונדור (ג'י הנליוס): בתו בת ה-9 של מר קונדור. בגלל העובדה שאביה הוא מנהל האולפנים, דקוטה נוהגת לסחוט את המפורסמים כדי שימלאו את בקשותיה, ובשל כל היא עד מהרה הופכת שנואה על כולם, אולם כולם פוחדים לספר למנהל האולפן מחשש שיפטר אותם. עם זאת, כשמרשל ואביה נמצאים בסביבה היא מצליחה להתחבב עליהם ולהסתיר את האמת. היא האויבת המושבעת של זורה ונדמה כי הן אויבות ותיקות.
  • ג'וי ביטרמן (ויקי לואיס): המורה הדיכאונית והרעה של הילדים על הסט. היא טוענת שלא צחקה מאז שהשתחררה מחיל הים האמריקאי, מה שאולי מסביר את התנהגותה המרירה והקשוחה כלפי התלמידים. ג'וי גרה לבד עם 16 החתולים שלה והיא מאוהבת במרשל.
  • מרפי (סטיב הייטנר): השומר הבלתי שגרתי שעובד ליד הסט של "לגמרי במקרה!". הוא קפדן ולעיתים לוקח את עבודתו ברצינות רבה מדי. מרפי נוהג לבדוק בצורה מוזרה וחשדנית חבילות שנשלחות לתוכנית והוא לרוב אוכל אותן. מרפי רואה בניקו וגריידי כאויביו המושבעים ללא סיבה נראית לעין, ומרבה להציק להם; הוא מכנה אותם "גבירותיי" ונוהג לקחת להם את מגש הפיצה, לנגוס בכל משולש ולהחזיר למקום רק כדי לעצבן אותם.
  • מרתה בלאטיקו (לזלי אן-האף): אחת השחקניות ב"מקנזי פולס" המגלמת בסדרה את פנלופי. היא מפלילה את סוני בפשעים שלא ביצעה כדי לגנוב את צ'אד לעצמה, ואף הרחיקה לכת פעם אחת כשכמעט הרגה את סוני באמצעות פצצה. היא לבסוף נעצרת על ידי המשטרה לאחר שטוני מגלה שהיא התחזתה לויקי סיקוויץ'.
  • סקיילר דה ויין (ויליאם ג'ורג'ס): אחד השחקנים ב"מקנזי פולס" המגלם בסדרה את דבון.
  • צ'סטיטי אן דה וייט (אשלי ג'קסון): אחת השחקניות ב"מקנזי פולס" המגלמת בסדרה את קלואי. היא מחליפה את פורטלין בעונה השנייה.
  • פרגוסון מייקלס (דה-וון ניקסון): אחד השחקנים ב"מקנזי פולס" המגלם בסדרה את טרוור.
  • פורטלין מדיסון (ג'יליאן מאריי): אחת השחקניות ב"מקנזי פולס" המגלמת בסדרה את פורטלין. היא הנערה העשירה והרעה שלרוב לא מצטיירת כחכמה במיוחד.
  • גרנט מיטשל (פרסטון ג'ונס): אחיו הבריון של גריידי אשר נוהג להתגרות בו ולהציק לו, בעיקר על חוסר המזל שלו עם נשים. הוא תלמיד קולג' גאה ומצטייר כרודף שמלות, אולם בהמשך הוא מודה כי גריידי הוא החבר הטוב ביותר שיש לו ושהוא מקנא בו עד כדי כך שהיה רוצה להידמות לו. קרנט משיג לבסוף עבודה ב"אולפני קונדור" כשחקן הראשי ב"מקנזי פולס" במקום של צ'אד.
  • מל וינטרס (סקיילר דיי): מלצרית בחנות הקפה "הפטיו" והשכנה החדשה של סוני. מל דלוקה על גריידי והוא דלוק עליה. היא מופיעה לראשונה בפרק האחרון של העונה השנייה.

אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עדן שר (עונה 1 פרק 6)
  • קלי בלטץ' (עונה 1 פרק 9)
  • סלינה גומז (עונה 1 פרק 13)
  • רוברט אדמסון (עונה 1 פרק 16)
  • כריסטינה מור (עונה 1 פרק 18)
  • ג'ף דנהאם (עונה 1 פרק 18)
  • מדיסון דה לה גרזה (עונה 1 פרק 20)
  • אסטל האריס (עונה 2 פרק 29)
  • קרול לוקטל (עונה 2 פרק 29)
  • לארי גלמן (עונה 2 פרק 29)
  • רייבן סימון (עונה 2 פרק 36)
  • לו פריגנו (עונה 2 פרק 38)
  • שאקיל אוניל (עונה 2 פרק 39)
  • אולסטאר וויקנד (עונה 2 פרק 39)
  • ג'ו ג'ונאס (עונה 2 פרק 43)

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

Sonny with a Chance
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
פסקול מאת שחקני הסדרה
יצא לאור 5 באוקטובר 2010
סוגה פופ, פופ-רוק
אורך 26:17
חברת תקליטים וולט דיסני רקורדס
סינגלים מ-Sonny with a Chance
  1. "Me, Myself and Time"
    תאריך יציאה: 3 באוגוסט 2010

אלבום הפסקול של הסדרה בעל אותו השם יצא לאור ב-5 באוקטובר 2010 דרך חברת התקליטים וולט דיסני רקורדס. בישראל הופץ הפסקול ב-11 בנובמבר 2010[8]. האלבום מכיל 9 שירים מתוך שתי העונות, ולמעט שיר אחד שבוצע על ידי להקת אולסטאר ויקנד הם בוצעו על ידי שלושת שחקני הסדרה הראשיים; דמי לובאטו, טיפאני ת'ורנטון וסטרלינג נייט. במצעד האלבומים בילבורד 200 הגיע הפסקול למיקום שיא 163, מיקום שהפך אותו לפסקול הכי פחות מצליח של לובאטו במצעד זה. עם זאת, במצעד אחר של בילבורד, US Top Soundtracks, הגיע הפסקול למיקום שיא 8, ובמצעד נוסף שלו, מצעד אלבומי הילדים, הגיע הפסקול למיקום שיא 3. הסינגל המוביל מתוך האלבום "Me, Myself and Time" בביצועה של דמי לובאטו יצא כסינגל שיווקי ב-3 באוגוסט 2010.

כתב אתר הביקורות Allmusic, אנדרו ליהיי העניק לאלבום דירוג 2 כוכבים מתוך 5 כוכבים בסך הכל, ונתן ביקורת בונה לשלושת הזמרים באומרו "הן לת'ורנטון והן לנייט מגיע שיבוח על שעזרו בכתיבת השירים בביצועם, אם כי הדבר אינו מאפיל על העובדה שרוב החומרים כאן הם נוסחאות פופ-רוק, נטולות כל ייחוד או שוני מאלבומים אחרים של דיסני. הקולות הם מוכוונים, צעד שמבטל את הייחוד הטבעי של כל אחד מקולות הזמרים, ואת המוזיקה מנגנים נגני פרילאנס שאפילו לא ניתן להם קרדיט. אף אחד מהדברים הללו לא באמת משנה כמובן - הילדים שצופים ב"תנו לסוני צ'אנס" לא שמים קצוץ על שמו של נגן הבס - אולם זה לא מתיישב היטב על לובאטו, לה יש הכי הרבה מה להפסיד כמוזיקאית בהתהוות כשאלבומים כמו זה יוצאים לאור"[9].


Sonny with a Chance
מס' שםכותב(ים)מבצע משך
1. Me, Myself and Time אנטוניטה ארמאטו, טים ג'יימס, דוורים קאראוגלודמי לובאטו 3:47
2. Hanging לורן קריסטי, גרהאם אדוארדס, סקוט ספוק, סטרלינג נייטסטרלינג נייט 2:59
3. Kiss Me אדריאן גורביץ', טיפאני ת'ורנטוןטיפאני ת'ורנטון 3:35
4. What to Do ג'יאניני לורי, אריס ארקונטיס, חן נאמןלובאטו 3:03
5. How Do We Do This קריסטי, אדוארדס, ספוק, נייטנייט 2:53
6. Work of Art אדם אנדרס, ניקי הייסמן, פאם שאיינהלובאטו 2:56
7. Come Down With Love זאכרי פורטר, נתן דרמודי, מייק דייליאולסטאר וויקנד 3:06
8. Sure Feels Like Love מרשל אלטמן, ג'ף כהן, ת'ורנטוןת'ורנטון 3:44
9. So Far, So Great לורי, ארקונטיס, נאמןלובאטו 2:14
משך כולל:
26:17

Me, Myself and Time[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל המוביל והיחיד מתוך האלבום Me, Myself and Time (בתרגום חופשי: אני, עצמי וזמן), בביצועה של דמי לובאטו, יצא לאור דרך חברת התקליטים וולט דיסני רקורדס ב-3 באוגוסט 2010 בפורמט הורדה דיגיטלית. השיר הופיע בפרק הרביעי של העונה השנייה והיה לביצוע המוזיקלי הראשון של לובאטו בסדרה.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית Billboard Bubbling Under Hot 100 Singles 7[10]
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית Billboard Hot Digital Songs 69[11]
קנדהקנדה קנדה Billboard Hot Canadian Digital Songs 74[12]

על הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם המקורי של הסדרה היה "Sketchpad!" (סקטצ'פאד!), ושמה במקור של הדמות הראשית היה מולי מונרו. בהמשך השם נקבע כ-"Welcome to Mollywood" (ברוכים הבאים למוליווד). אחרי שהופצו בפומבי החומרים הראשוניים של הסדרה הוחלט לשנות את שמה של הדמות הראשית להולי, ולפיכך הוחלף שם הסדרה ל-"Welcome to Holliwood" (ברוכים הבאים להוליווד). השינוי הסופי והאחרון היה כאמור לשם סוני מונרו, ולאחר מכן הוענק לסדרה שמה הסופי "Sonny with a Chance". השם הוא משחק מילים שלקוח מהמשפט "Sunny with a chance of rain" (שמשי עם סיכוי לגשם), אותו אומרים לרוב החזאים, שמשקף את מגוון המצבים הקומיים הבלתי צפויים אליהם נקלעים צוות השחקנים בכל פרק מחדש. לובאטו נבחנה במקור עם ברידג'יט מנדלר והייתה זו שנבחרה מבין השתיים.

בסדרה מוצגת הסדרה "לגמרי במקרה!" המורכבת ממערכונים, זאת כחלק משימוש באמצעי סדרה בתוך סדרה, וכלל המערכונים מופקים במלואם כסדרה בפני עצמה. המפיק בפועל של הסדרה, בריאן רובינס שימש בעבר כמפיק בפועל ואף כתסריטאי בקומדיות מצבים דומות המורכבות ממערכונים כמו "All That" ו"המופע של אמנדה" בערוץ ניקלודיאון המתחרה.

נשיא ערוץ דיסני העולמי, גארי מארש טוען כי "סדרה זו נעוצה באחת מתכונות הליבה התימתיות המאפיינות אותנו (הערוץ), שהיא לרדוף אחרי החלומות שלך. בנוסף הייתה אפשרות לעשות תוכנית היברידית". צילומי הסדרה החלו ב-15 בספטמבר 2008 והעונה הראשונה כולה צולמה בבמה 11 שבאולפני NBC בברבנק, קליפורניה. לקראת העונה השנייה הועברו הצילומים לאולפני הוליווד סנטר השוכנים בהוליווד שבקליפורניה, שם צולמו סדרות מקור נוספות מטעם ערוץ דיסני כגון "החיים היפים על הסיפון", "המכשפים מוויברלי פלייס" ו"ג'ונאס".

פרישתה של דמי לובאטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 בנובמבר 2010 פורסם כי הפקת העונה השלישית הולכת לצאת לדרך ללא נוכחותה של השחקנית דמי לובאטו, המגלמת את דמותה של סוני מונרו, לאחר שזו רק עתה השתחררה (שבועיים לפני מועד תחילת הצילומים) מאשפוז במכון גמילה והייתה שרויה עדיין בתהליך ההחלמה מבעיותיה הנוגעות לבריאות הנפש. ב-19 באפריל 2011 הודיעה לובאטו באופן רשמי על פרישתה מהסדרה בריאיון למגזין פיפל, שם הסבירה ש"אני לא חושבת שלחזור ל'תנו לסוני צ'אנס' יהיה בריא לתהליך ההחלמה שלי. להיות מול מצלמה יעשה אותי לחוצה ... זה קצת עצוב לי שפרק בחיים שלי נגמר, אבל לא יכלה להיות נקודת זמן טובה יותר בשבילי להמשיך הלאה ... זה היה נראה לי הגיוני להתקדם ולעזוב את הסדרה כדי להתמקד במוזיקה שלי"[5]. כתוצאה מפרישתה של לובאטו, "תנו לסוני צ'אנס" הפכה לסדרה השנייה של ערוץ דיסני (אחרי "So Weird") במסגרתה שחקן או שחקנית ראשיים עוזבים בעוד הסדרה באוויר, ולסדרה הרביעית של הערוץ (לצד "כל כך רייבן" ו"ג'ונאס") במסגרתה חבר צוות מרכזי עוזב בעוד הסדרה באוויר. בהתבסס על פורמט חדש, העונה השלישית הפכה לבסוף לסדרה בפני עצמה.

ספין אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לגמרי במקרה!

כתוצאה מפרישתה של לובאטו, הסדרה שווקה מחדש לקראת העונה השלישית תחת השם "לגמרי במקרה!" ובמסגרת פורמט חדש לפיו הסדרה תתמקד במערכונים בלבד, בשונה משתי העונות הקודמות שכללו בנוסף סצנות ותעלולים מאחורי הקלעים. בכל פרק מוצג מערכון פארודי לצד הופעה מוזיקלית בביצועו של כוכב אורח. השחקנים המקוריים של הסדרה "לגמרי במקרה!" שהוצגה במסגרת "תנו לסוני צ'אנס" המשיכו לככב גם בסדרה זו, הן בתור הדמויות ששיחקו בסדרה המקורית והן בתור הדמויות שמופיעות במערכונים, ואליהם הצטרף בנוסף השחקן סטרלינג נייט. הצילומים לסדרה החלו ב-30 בינואר 2011, והשם החדש נחשף כשלושה חודשים מאוחר יותר ב-4 באפריל. פרק הבכורה של "לגמרי במקרה!" שודר בערוץ דיסני ב-5 ביוני 2011 ונצפה בקרב 4.1 מיליון ילדים בתחום הגילאים 6–11 ובני נוער בתחום הגילאים 9-14[7]. בישראל שודר פרק הבכורה כשנה לאחר מכן ב-6 בפברואר 2012. בהמשך ספגה הסדרה נתוני מדרוג נמוכים למדי, ואחרי עונה אחת שכללה 26 פרקים היא אינה נבחרה להתחדש לעונה נוספת.

תדמית הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הביקורות שקיבלה הסדרה היו חיוביות; מדרוג הסדרה באתר TV.com עומד על 7.4 נקודות מתוך 10 נקודות סך הכל[13]. אתר Common Sense Media העניק לסדרה 4 כוכבים מתוך 5 כוכבים סך הכל לצד המשוב "נערה מהמערב התיכון סוחפת את הוליווד בסערה; מהנה עבור ילדים בגילאי טרום ההתבגרות"[14].

מדרוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הנצפה ביותר של הסדרה "תנו לסוני צ'אנס" הוא פרק הבכורה של העונה השנייה עם כ-6.3 מיליון צופים[4], ואילו הפרק עם אחוזי הצפייה הנמוכים ביותר הוא הפרק השלישי בעונה השנייה עם כ-2.9 מיליון צופים[15].

עונה ראשונה עונה שנייה
פרק מספר צופים פרק מספר צופים פרק מספר צופים פרק מספר צופים
1 4.1[3] 14 5.2[16] 22 6.3[4] 36 4.0[17]
2 4.0[3] 15 4.0[18] 23 3.2[19] 37 4.0[20]
3 3.5[21] 16 5.3[22] 24 2.9[15] 38 4.0[20]
4 3.7[23] 17 4.1[22] 25 3.2[24] 39 4.0[25]
5 4.1[26] 18 4.1[27] 26 5.4[28] 40 4.7[29]
6 3.8[30] 19 3.3 27 3.5[31] 41 3.7[32]
7 4.0[33] 20 3.7 28 3.4[34] 42 3.6[35]
8 3.2[36] 21 3.8[37] 29 5.5[38] 43 3.8[39]
9 4.4[40]   30 5.5[38] 44 4.0[41]
10 3.7 31 3.6[42] 45 3.2[43]
11 4.1[44] 32 3.8[45] 46 4.7[29]
12 3.4[46] 33/34 6.1[47] 47 5.7[29]
13 4.0[48] 35 4.5[49]  

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2009 פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: פריצת השנה - שחקנית דמי לובאטו זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון אוסטרליה סדרה קומית אהובה תנו לסוני צ'אנס מועמדות
2010 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון סדרה אהובה מועמדות
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה קומית מועמדות
בחירת הטלוויזיה: שחקנית בסדרה קומית דמי לובאטו מועמדות
בחירת הטלוויזיה: שחקן בסדרה קומית סטרלינג נייט מועמדות
Young Artist Award הופעה מצטיינת בסדרת טלוויזיה (קומדיה או דרמה) של שחקנית משנה אליסין אשלי ארם מועמדות
Hollywood Teen TV Awards בחירת הנוער: סדרה קומית תנו לסוני צ'אנס זכייה
בחירת הנוער: שחקן קומי סטרלינג נייט זכייה
בחירת הנוער: שחקנית קומית דמי לובאטו זכייה
2011 פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: שחקנית בסדרה קומית מועמדות
ALMA Award שחקנית טלוויזיה אהובה - תפקיד ראשי בקומדיה זכייה

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 באוגוסט 2009 הופץ בארצות הברית אלבום אוסף בגרסת DVD בשם "Sonny with a Chance: Sonny's Big Break" (בתרגום חופשי: "תנו לסוני צ'אנס: הפריצה הגדולה של סוני") שכלל חמישה פרקים מהעונה הראשונה (פרקים 1,2,3,5,19). יתר על כן, כלל פרקי העונה הראשונה הופצו בגרסת די.וי.די בישראל ובמספר מדינות, ביניהן פולין, מקסיקו וגרמניה. בישראל הגרסה כללה סרטונים בלעדיים של מאחורי הקלעים, כמו גם מארז של שלושה דיסקים: הדיסק הראשון כלל את הסדרה "מקנזי פולס" במלואה; הדיסק השני כלל את האודישנים של שחקני הסדרה; והדיסק השלישי הכיל מקבץ פספוסים[50]. זאת ועוד, במשך שתי העונות הופצו שישה מקבצי פרקים שכללו כל אחד בונוס בלעדי. הרשימה כדלהלן:

שם יציאה לאור תוכן הדי.וי.די בונוס
Season 1: Volume 1: Hello, Hollywood! אוסטרליה: 3 במרץ 2010
בריטניה: 2 באוגוסט 2010
שבעת הפרקים הראשונים של העונה הראשונה הסדרה "מקנזי פולס" במלואה
Season 1: Volume 2: So Far, So Great! אוסטרליה: 2 ביוני 2010
בריטניה: 23 באוגוסט 2010
שבעה פרקים: מפרק 8 עד פרק 14 אודישנים של שחקני הסדרה
Season 1: Volume 3: Star On The Rise! אוסטרליה: 3 באוגוסט 2010
בריטניה: 13 בספטמבר 2010
שבעה פרקים: מפרק 15 עד פרק 21 מקבץ פספוסים
Season 2: Volume 1: Sonny With a Chance of So Random! אוסטרליה: לא ידוע
בריטניה: לא ידוע
שמונת הפרקים הראשונים של העונה השנייה ריאיון עם שחקני העונה השנייה
Season 2: Volume 2: Channy in Love? אוסטרליה: לא ידוע
בריטניה: לא ידוע
אחד עשר פרקים: מפרק 31 עד פרק 41 סוף חלופי לפרק 33/34
Season 2: Volume 3: Up & Down אוסטרליה: לא ידוע
בריטניה: לא ידוע
שישה פרקים: מפרק 42 עד פרק 47 מסיבת סוף העונה השנייה

משחק וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 במרץ 2011 הופץ באמריקה משחק הווידאו "תנו לסוני צ'אנס" על ידי Disney Interactive Studios בגרסה לקונסולת המשחקים האלקטרונית הניידת נינטנדו DS.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תנו לסוני צ'אנס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Sonny With A Chance - International Release
  2. ^ Disney Channel Renews Hannah with a Change, Sonny with a Chance
  3. ^ 1 2 3 ‘Sonny’ Lights Up Sunday for Disney Channel
  4. ^ 1 2 3 Disney Channel Claims its Most-Watched March Ever in Total Day in Total Viewers, Kids 6-11 and Tweens 9-14
  5. ^ 1 2 Demi Lovato Is Leaving Sonny with a Chance
  6. ^ Demi Lovato's Sonny With A Chance Gets Name Change(הקישור אינו פעיל, 24.7.2022)
  7. ^ 1 2 Disney's Debut of “So Random!” is TV’s No. 1 Telecast in Kids 6-11 and Tweens 9-14
  8. ^ Sonny With A Chance – Soundtrack Demi Lovato(הקישור אינו פעיל, 24.7.2022)
  9. ^ Sonny with a Chance
  10. ^ Bubbling Under Hot 100 Singles 2010-08-21
  11. ^ Demi Lovato Chart history
  12. ^ Demi Lovato Chart History
  13. ^ Sonny with a Chance
  14. ^ Sonny with a Chance TV Review
  15. ^ 1 2 Cable TV Ratings for Week Ending March 28, 2010
  16. ^ Hannah Montana Tops Cable Shows, SpongeBob Casts A Big, Square Shadow
  17. ^ Cable Top 25: The Closer, Rizzoli & Isles, Burn Notice, Royal Pains, Covert Affairs Top Week’s Cable Viewing(הקישור אינו פעיל, 24.7.2022)
  18. ^ Updated:The Closer, Burn Notice, Royal Pains Top Week's Cable Shows
  19. ^ Cable TV Ratings for Week Ending March 21, 2010
  20. ^ 1 2 Cable Top 25: ‘Monday Night Football,’ ‘Jersey Shore,’ ‘iCarly,’ ‘SpongeBob,’ ‘Pawn Stars’ Top Week’s Cable Viewing
  21. ^ Disney Channel weekly ratings highlights
  22. ^ 1 2 Disney Channel is TV's No. 1 Network in Total Day and Prime in Target Kid Demos
  23. ^ WWE RAW, The Closer and Monk lead weekly cable viewing
  24. ^ Cable TV Ratings for Week Ending April 11, 2010
  25. ^ Cable Top 25: Brett Favre, New York Yankees, Badgers – Buckeyes, Chilean Miners Rescue & ‘iCarly’ Top Week’s Cable Viewing
  26. ^ WWE RAW, The Closer and President Obama lead cable viewing
  27. ^ Cable ratings: Monday Night Football, RAW, White Collar and Monk top weekly cable chart
  28. ^ Good Luck Charlie is TV's #1 Telecast In Kids 6-11 and Tweens 9-14
  29. ^ 1 2 3 Disney Channel Stands as TV's No. 1 Network in Total Day for the 19th Consecutive Week Among Tweens 9-14
  30. ^ iCarly, Burn Notice and WWE RAW top cable charts
  31. ^ Sunday Cable: NBA, "Army Wives" Tops With 18-49; "The Pacific" Dives Below 2 Million
  32. ^ Sunday Cable Ratings: The Walking Dead, Sarah Palin (again, still); Boardwalk Empire Drops; Real Housewives, Sonny With a Chance, Kendra & Much More
  33. ^ WWE RAW, Cars, Hannah Montana and SpongeBob Lead Weekly Cable Viewing
  34. ^ Cable Top 25: NBA Playoffs, WWE RAW and iCarly Top Weekly Cable Viewing
  35. ^ Sunday Cable Ratings: Sarah Palin's Alaska Falls; The Walking Dead(again, still); Boardwalk Empire; Real Housewives, Sonny With a Chance, Kendra & Much More
  36. ^ Kids' Choice Awards, Penguins of Madagascar and WWE RAW lead cable
  37. ^ Cable ratings: NFL, Sons of Anarchy, Monk, WWE RAW and White Collar top weekly cable charts
  38. ^ 1 2 Disney Channel's "Good Luck Charlie" and "Sonny With a Chance" Top Ratings With Tweens
  39. ^ Sunday Cable Ratings: Boardwalk Empire Dips; Soul Train Awards, Real Housewives, Dexter, Top Gear & More
  40. ^ Disney Channel Nielsen Ratings Highlights April 6-12, 2009
  41. ^ Cable Top 25: NFL, Lebron's Return to Cleveland, The Walking Dead, Big Time Rush and WWE RAW Top Week's Cable Viewing
  42. ^ Cable TV Top 25: Disney’s Toy Story 2 Tops Burn Notice, Royal Pains, Pawn Stars, True Blood
  43. ^ Sunday Cable Ratings: 'Sarah Palin's Alaska' Up With Kate; 'Dexter' Finale, 'Top Gear,' 'Kendra' Steady + 'Real Housewives' & Much More
  44. ^ Bulls vs. Celtics, WWE RAW and NCIS lead cable shows
  45. ^ Sunday Cable Ratings: Leverage, True Blood, Army Wives, Drop Dead Diva & Much More
  46. ^ NBA Playoffs, NASCAR and WWE RAW lead cable
  47. ^ Cable Top 25: Deadliest Catch, The Closer, Rizzoli & Isles & Home Run Derby Top Week’s Viewership
  48. ^ Corrected: Burn Notice, Jon & Kate Plus 8 and Royal Pains lead cable
  49. ^ Cable Top 25: The Closer, Rizzoli & Isles, Burn Notice, Royal Pains, Covert Affairs Top Week’s Cable Viewing
  50. ^ תנו לסוני צ'אנס - עונה 1