סטאר קאר

סטאר קאר
Star Carr
היסטוריה
תקופות התקופה המזוליתית עריכת הנתון בוויקינתונים
נבנה שנות ה־70 של המאה ה־88 לפנה״ס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר ארכאולוגי
ארכאולוגים גרהם קלארק עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 54°12′51″N 0°25′25″W / 54.2143°N 0.423661°W / 54.2143; -0.423661
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטאר קאר (Star Carr) הוא אתר ארכאולוגי ידוע מהתקופה המזוליתית ביורקשייר, הממלכה המאוחדת. הוא נמצא 4 מיל דרומית לסקרבורו. המקום יושב בסביבות 8700 לפנה"ס למשך 300 שנה. האתר נתגלה בשנת 1947, כשטיהרו חורשה ששימשה ביוב. בשנים 1949-1951 נעשו בו חפירות על ידי הארכאולוג גרהם קלארק.

אחד הממצאים הראשיים שנמצאו בסטאר קאר הוא מצע ענפים, שעמד בקצה אגם קדום ומשערים ששימש כמזח המאפשר גישה למים בלי לבוסס בבוץ. חוקרים שחפרו באתר גילו שרידי מדורות במרחק מה מהאגם, דבר המציין התיישבות זמנית במקום. ציידים מזוליתיים באו לשם באופן עונתי, כדי לצוד אייל אציל, אייל הכרמל, אייל קורא, שור הבר וחזיר בר. ניתוח ארכאוזואולוגי מראה שהאתר היה מיושב בין הסתיו לאביב.

הבוץ של האגם שימר בתוכו כמה פריטים שנזרקו לתוכו, כמו כלים של ציידים (מבין אלו שנמצאו שם - קרן ומגרד צור, ששימש בניקיון עור החיה). אחד מהממצאים המרשימים, הוא 54 נקודות עוקץ שנבנו מקרן של אייל אציל. חתיכה של משוט עץ שנמצאה, מרמזת לנו שהאנשים שהתיישבו שם לפני אלפי שנים בנו סירות, כנראה סירות קאנו.

הצור הנמצא באתר בא מהאזור הכפרי של יורקשייר הנמצא דרומה משם. המתיישבים במקום, בנו מהצור סוג של גרזנים, שלא היה ידוע עד אז בבריטניה.

הגילוי המפורסם ביותר באתר הוא גולגולת אייל עם הקרניים שלה. בגולגולת יש שני חורים, שחוררו בשביל תחפושת ציד, או בשביל פולחן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטאר קאר בוויקישיתוף