עד החתונה זה יעבור (סרט, 1998)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עד החתונה זה יעבור
Very Bad Things
בימוי פיטר ברג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סינדי קוון
דיאן נאבאתוף
מייקל שיפר
תסריט פיטר ברג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דן לבנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ון פאברו
קמרון דיאז
כריסטיאן סלייטר
ללנד אורסר
ג'רמי פיבן
מוזיקה סטיוארט קופלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דוד הניגס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Interscope Communications עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה PolyGram Filmed Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בנובמבר 1998
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר
הכנסות 9.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו verybadthings
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עד החתונה זה יעבור (במקור: Very Bad Things) היא קומדיה שחורה שביים פיטר ברג ב-1998.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייל פישר עתיד להתחתן עם בלונדינית יפהפייה בשם לורה גארטי בעוד שבוע, ולכן הוא מארגן מסיבת רווקים בלאס וגאס. הוא יוצא לשם עם ארבעה מחבריו: רוברט בויד האקסצנטרי והפלספני, צ'ארלס מור, מכונאי שתקן, מייקל בארקו ואחיו אדם, יהודי מאמין והיסטרי. החמישה מגיעים לווגאס, שם הם מתהוללים: מהמרים בקזינו, משתמשים בסמים ומביאים לחדרם המהודר חשפנית שהיא גם נערת ליווי. מייקל נכנס עמה לחדר המקלחת ומקיים עימה יחסי מין פרועים, במהלכם היא מקבלת מכה חזקה בראשה מוו, הנראה כמו יתד, והיא מתה.

החברים נלחצים מאוד, אך בויד לוקח פיקוד ומשכנע את השאר לנסות לטשטש את הסימנים ולקבור את הגופה במדבר. כמה רגעים אחר כך נשמעת דפיקה בדלת, ונכנס לחדר איש האבטחה, לאחר ששמע רעשים שבקעו מן החדר. בויד מצליח לשחד אותו, לאחר שסיפר לו שהם חגגו בחדר בשתיית אלכוהול וסמים, אולם רגע לפני שעזב את החדר, הבחין בגופתה של הנערה מבצבצת דרך דלת המקלחת. האיש ניגש לבדוק את הגופה, שם מתפתחת תגרה בינו לבין החברים, עד אשר בויד משתמש בדוקרן שמצא בחדר ודוקר את האיש. החברים נועלים אותו בחדר האמבטיה והוא מדמם למוות. הם מנקים את כל חדר האמבטיה מכתמי הדם, חותכים את שתי הגופות ועוטפים את החלקים בניילון, מכניסים לתוך מזוודות ונוסעים לקבור אותן במדבר.

לאחר שהם שבים לביתם, כעבור יממה, חייהם משתנים בתכלית. בויד הוא היחיד שמתנהג כרגיל, ומרגיש בטוח ומחושב. אדם נתון בהיסטריה מוחלטת, דבר הגורם לתסיסה בין החברים, ויכוח קולני והתקטטות בערב החזרה לקראת החתונה. שם מייקל מאבד שליטה לאחר שהתרגז על אדם, ונכנס למכוניתו במטרה לפגוע במכוניתו של אדם. מייקל דורס את אדם, שניסה לעצור אותו, והוא מת זמן קצר אחר כך. אשתו של אדם, לואיז, מגלה אחר כך פתק בו מתוודה אדם על מעשיו בוגאס, והיא יוצאת לבדוק את העניין. בויד לא היה מרוצה מזה שהיא יודעת יותר מדי, ורוצח אותה, כשבלהט האירועים הוא רוצח גם את מייקל.

בינתיים, לורה, שמבטאת אובססיביות לגבי החתונה זה זמן רב, מתעקשת כי דבר לא יגרום לה לחרוג מן התכנון הקפדני של הטקס, אף לא בקשתו של קייל, החתן, לבטל או לדחות אותו. בעת הטקס עצמו, בשירותים, מתפרץ בויד על קייל בטענה שהוא צריך לקבל ממנו דמי ביטוח. אז מופיעה לורה ומגוננת על קייל, כשהיא מטיחה בראשו של בויד מוט לתליית בגדים, והוא מת. כך לכאורה תמו כל צרותיהם של קייל ולורה (כשם הסרט).

קייל וצ'ארלס נוסעים באישון לילה לקבור את בויד באותו אופן בו קברו את שתי הגופות בווגאס. בדרך חזרה, מכוניתם מתנגשת חזיתית ברכב שבא לפניהם, ושניהם יוצאים נכים מן התאונה: קייל קטוע רגליים וצ'ארלס משותק בכיסא גלגלים. חייה המאושרים של לורה הופכים לסיוט. הסרט מסתיים בפסימיות רבה.

ניתוח הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבמאי מציג את רצח שני האנשים בווגאס כנקודת מפנה בסרט, אשר כל ההתרחשויות אחריו נראות כעונשים שמטיל אלוהים על המעורבים ברציחות. הבמאי מערבב קומיות, מתח ודרמטיות בתוך הסרט בעל העריכה האנרגטית והבימוי הקצבי. הבמאי פיטר ברג שיחק באותן שנים בסדרת הדרמה הרפואית "שיקגו הופ", וייתכן כי הושפע ממנה מבחינת תכנים של חולי ומוות.

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]