ענת רוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ענת רוט
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 31 במרץ 1974 (בת 50)
ענף מדעי מדעי המדינה
מקום מגורים ישראלישראל ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ענת רוט (נולדה ב-31 במרץ 1974) היא חוקרת ישראלית בתחום מדעי המדינה, ופעילה פוליטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוט הייתה פעילה ב"שלום עכשיו", יועצת במפלגת העבודה לעמרם מצנע, אהוד ברק ומתן וילנאי, וחוקרת במכון הישראלי לדמוקרטיה. בשנת 2006 הוציא המכון את "סוד הכוח: מועצת יש"ע ומאבקיה בגדר ההפרדה ובתוכנית ההתנתקות", מחקר מדיניות שכתבה בהנחיית פרופ' אשר אריאן.

בשנת 2011 קיבלה תואר דוקטור מאוניברסיטת בר-אילן, על עבודה שכותרתה "תאוריות הפונדמנטליזם במבחן המציאות: הזרם התורני בציונות הדתית ומאבקיו נגד תוכנית ההתנתקות והריסת הבתים בעמונה".

במהלך השנים חל שינוי בדעותיה הפוליטיות, והיא הפכה לאשת ימין. בראיון לערוץ 7 בשנת 2014 אמרה: "לתנועת העבודה ולשמאל הישראלי יש מניות זהב בהקמת מדינת ישראל והמפעל הציוני, אבל העובדות השתנו והמציאות טפחה על פנינו ומפלגת העבודה לא מצליחה לתת להם מענה. העשור האחרון מלמד שהרצון לשלום היה ונותר נחלת הצד הישראלי בלבד והתהליכים ברשות הפלסטינית ומסביבנו מלמדים שנסיגה ישראלית מהשטח תוביל להקמת מדינת טרור".[1] באותה שנה יצא לאור ספרה "לא בכל מחיר: מגוש קטיף עד עמונה: הסיפור מאחורי המאבק על ארץ ישראל" המבוסס על עבודת הדוקטור שלה.

שימשה מנהלת מכון מגלי"ם ללימודי ירושלים, שהוא חלק מעמותת אלע"ד.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים התמודדה, בינואר 2015, בבחירות המקדימות במפלגת הבית היהודי ודורגה במקום ה-22, שנחשב לבלתי ריאלי. יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, החליט לנצל את סמכותו ולשריין עבורה את המקום ה-15, שהפך ל-14 עם פטירתו של אורי אורבך. המפלגה זכתה ב-8 מנדטים, ורוט לא נבחרה לכנסת.

בשנת 2019 מונתה לעמיתה בכירה בפורום קהלת וכמנכ"ל "פורום שילה", זרוע של פורום קהלת העוסקת בקידום מפעל ההתנחלויות וסיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל.

רוט היא תושבת אפרת ואם לבת.[2]

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]