פרשת רות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרשת רות
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי קרן אביטן
הופק בידי רותם קסטלר, גליה עידן, רותי לוין, גלי מערבי
תסריט ענבל דוד, קרן אביטן
עריכה קרן מירון
שחקנים ראשיים לוסי דובינצ'יק
לירון לבו
דני שטג
מוזיקה יניב פרידל, למז לובס
צילום יובל מימון
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2008
משך הקרנה 55 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

פרשת רות הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 2008 בבימויה של קרן אביטן, עם לוסי דובינצ'ק, לירון לבו ודני שטג בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב בידי ענבל דוד וקרן אביטן והעלילה מתרחשת בתקופת פינוי יישובי גוש קטיף ובמרכזו נערה דתייה נלחמת על זכותה לחשוב לבד ולהיות בעלת דעה עצמאית בסביבה שהדעות בה אחידות ומוכתבות מלמעלה (ממנהיגי הגוש ומהקדוש ברוך הוא).

הסרט הוקרן בפסטיבלים רבים - פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, 2009; זוכה בפרס בפסטיבל Swansea Bay, אנגליה,2009; פסטיבל BYOFF, הודו, 2009; פסטבל ביג'ינג החדש, סין, 2009; פסטיבל הנשים הבינלאומי בבוסטון, ארצות הברית,2009; פסטיבל ReelHeART הבינלאומי, טורונטו, קנדה, 2009; פסטיבל לקולנוע ישראלי במיאמי, ארצות הברית, 2009; פסטיבל שטרסבורג, צרפת, 2009; פסטיבל Marbella, ספרד, 2009.

בין השירים בפסקול מופיע "עד העונג הבא" של ענבל פרלמוטר.

הצילומים ערכו במושבים נתיב העשרה וכפר הנגיד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רות שיפמן (לוסי דובינצ'יק) היא נערה מתבגרת במושב גני טל בגוש קטיף. אביה אליהו (דני שטג) מתפרנס מחממה לגידול פרחים. רות מטפלת באחיה הקטן דניאל (נועם דובינצ'יק, אחיה הביולוגי של לוסי) לאחר שאמה ואחיה נרצחו בפיגוע טרור.

היישובים בגוש מתכוננים למחאות נגד הפינוי. חברותיה של רות, רננה (הילה מצקר) ושלומית (נגה דאנג'לי) תולות מודעות נגד הפינוי אבל רות אינה מצטרפת אליהן. היא בעלת דעה עצמאית המנוגדת לדעת הרוב שאין מפנים יישובים וש"יהודי לא מפנה יהודי". בכך היא נכנסת לעימות עם חברותיה ועם המחנכת (אלונה וינד רז). רננה היא מהפעילות נגד הפינוי ומתעמתת עם אחד החיילים שנמצא בטרמפיאדה.

במקום לתלות מודעות היא הולכת לשפת הים ופוגשת שם בארז (לירון לבו), עיתונאי שהגיע לפרסם כתבה על המצב בגוש לפני הפינוי. ארז מגיע לביתה כדי לראיין את אליהו שהוא מראשי המתנגדים. הוא פוגש שם את רות ואומר לה שהוא מתגורר בבית של זוג שעזב מרצון.

בלילה מגיעה רות לבית בו מתגורר ארז. הם מתחילים לפתח שיחה ומתברר לו שהיא נערה מיוחדת בעלת חשיבה עצמאית לחיים שקטים וללא מלחמות ולא מעניין אותה גורלו של הגוש. היא מוצאת במקום מחליקיים וארז מלמד אותה להחליק. הם מתקרבים זה לזה ואף מתנשקים.

ארז מפרסם את הכתבה בעיתון ואליהו מתעמת מילולית ופיזית עם רות. ברגע מסוים הוא לוקח מספריים וגוזז חלק משערותיה. היא בורחת מהבית, מחכה לטרמפ. אליהו מתרכך ומסיע אותה.

המחאות לא עוזרות, הגוש מתפנה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
לוסי דובינצ'יק רות שיפמן
לירון לבו ארז עיתונאי
דני שטג אליהו שיפמן
הילה מצקר רננה תלמידה
נגה דאנג'לי שלומית תלמידה
אלונה וינד רז אלונה מחנכת
נעם דובינצ'יק דניאל שיפמן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]