קדחת הבקתה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קדחת הבקתה
Cabin Fever
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אלי רות'
הופק בידי אלי רות'
רנדי פרלשטיין
תסריט איליי רות', רנדי פירלשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריידר סטרונג
ג'ורגן לד
ג'יימס דה בלו
סרינה וינסנט
ג'ואי קרן
מוזיקה אנג'לו בדלמנטי
צילום סקוט קוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Lions Gate
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 12 בספטמבר 2003
משך הקרנה 93 ד'
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיית אימה, גור עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $1,500,000
הכנסות $30,553,394
הכנסות באתר מוג'ו cabinfever
סרט הבא קדחת הבקתה 2
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קדחת הבקתהאנגלית: Cabin Fever) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2003 שבוים והופק על ידי אלי רות'. הסרט מגולל את סיפורם של חמישה בוגרי קולג' שנוסעים לבקתה בלב יער. במהלך הסרט נבחן האמון בין החברים כאשר מחלה קטלנית מתפשטת ביניהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על אודות חמישה בוגרי קולג' - ג'ף, קרן, פול, מרסי וברט, ששוכרים בקתה בלב יער כדי לחגוג את סיום לימודיהם. ערב אחד הם פוגשים נווד, אשר נראה חולה מאוד, שמנסה להיכנס לבקתה ולקבל מהם עזרה רפואית. מוקדם יותר ירה ברט בנווד בטעות, והשאיר אותו למות. החבורה נתקפת פאניקה ומבריחה את האיש, שמנסה לגנוב להם את המכונית. במהלך ניסיונות הגירוש הם מציתים בטעות את הנווד, שבורח לעומק היער ונופל, כך מסתבר מאוחר יותר, למאגר המים שליד הבקתה. באותו ערב פוגשת החבורה בחור בשם ג'סטין (גרים), בעליו של כלב גדול בשם ד"ר ממבו.

לאחר שקרן שותה מים מהברז בבקתה היא נדבקת בנגיף ומפתחת את תסמיני המחלה במהירות. פול מבחין במצבה הבריאותי בבוקר שלמחרת כאשר הוא מנסה לפתות אותה ומגלה שהיא קודחת מחום, הוזה ומדממת. לאחר ששאר יושבי הבקתה מתלבטים איך לטפל בקרן, אם בכלל, הם נתקפים פאניקה שמא ידבקו אף הם במחלה ועל כן הם מחליטים לכלוא אותה באופן זמני במחסן שלצד הבקתה.

בעוד מצבה של קרן מחמיר, שאר החברים מחפשים עזרה במקורות שונים, ללא הצלחה. ג'ף וברט מתחילים להשתגע נוכח המצב, והפעולות שלהם הופכות להיות יותר ויותר לא הגיוניות. ד"ר ממבו, כעת שטני וככל הנראה חולה אף הוא, חוזר ללא בעליו ומבעית את החברים. ג'ף מחליט לעזוב את החבורה עם מאגר הבירות ובורח אל תוך היער, על מנת שלא להדבק במחלה. שאר חברי הקבוצה נדבקים אף הם במחלה לאחר ששתו ממאגר המים ובאו במגע עם אנשים חולים נוספים. ברט מראה סימני מחלה לאחר שתיקן את הרכב והוא עוזב את הקבוצה בחיפוש אחר עזרה. במהלך חיפושיו הוא מותקף על ידי כמה מתושבי העיר שחוששים מהמחלה שלו, ומחליטים להרוג אותו. באותו זמן מבחין פול באדם צף על פני מי מאגר המים ומנסה לעזור לו. הוא מגלה שמדובר בגופה של הנווד שהם שרפו ונופל עליו בבהלה. מרסי מתחילה לפתח תסמינים של המחלה לאחר קיום יחסי מין עם פול. אחוזת אמוק היא בורחת מהבקתה ונטרפת על ידי הכלב.

לאחר שננטש על ידי כל שאר החברים, חוזר פול למחסן על מנת להשיג סוף סוף עזרה רפואית לקרן. הוא מותקף על ידי הכלב אך מצליח להרוג אותו. פול ניגש למחסן ומוצא את קרן חיה בקושי, כאשר פניה וגופה אכולים לגמרי. הוא מבין שאין לה כל תקווה ולכן הורג אותה, בעזרת גרזן. באותו זמן חוזר ברט הנרדף לבקתה, ומשכנע את פול לעזור לו להתנגד לרודפיו. כאשר הם מוצאים את הבקתה, הם נכנסים והורגים את ברט בירייה, אך מיד לאחר מכן מצליח פול להרוג את שלשתם.

פול, כעת חולה גם הוא, מחפש את הדרך לעיר ומגיע למסיבה בה נוכח גם שוטר בתפקיד. השוטר הבטיח לפול לשלוח גרר לתיקון המכונית שלהם כמה ימים קודם. כאשר פול מגיע למסיבה מגואל בדם של אייל שהרג קודם לכן, מכשיר הקשר של השוטר מודיע לו על יושביה החולים של הבקתה ועל העובדה שהם הרגו מספר אנשים. השריף מורה לו שאם הוא פוגש באחד מהם, עליו לירות בו במקום. פול מותקף על ידי חברי המסיבה, אך מצליח להתנגד להם ולברוח לכביש הראשי, שם עולה בידו להשיג טרמפ לעיר.

פול מגיע לעיר ומבקש עזרה רפואית. צוות הרופאים מבין שהם לא יכולים לרפא אותו, והם מורים לשריף לקחת אותו לבית חולים גדול יותר. הפחד מהתפרצות אלימה נוספת של פול ומהמחלה שלו מנחים את השריף להשאיר את פול למות, בעמק היער.

ג'ף חוזר לבקתה ממקום המסתור שלו, והוא מוצא את המקום הרוס ומגואל בדם של כל חבריו המתים. בהתחלה נראה כי הוא עצוב, אך לאחר מכן הוא מבין כי הוא לא נדבק במחלה, לשמחתו. כאשר ג'ף יוצא מהבקתה בעודו צועק באושר, הוא נורה בידי השוטרים. גופותיהם של יושבי הבקתה נשרפות מאוחר יותר כדי להעלים את כל הראיות.

באופן אירוני, גופתו של פול, אשר נגועה במחלה, מושלכת גם היא למאגר מים. הסרט מסתיים בקטעים בהם המים המזוהמים משמשים להכנת לימונדה, ממנה שותים השריף ושוטריו. כמו כן, מוצגת שאיבת המים למכלים שיימכרו כ"מים טבעיים".

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריידר סטרונג - פול
  • ג'ורדן לד - קרן
  • ג'יימס דה בלו - ברט
  • סרינה וינסנט - מרסי
  • ג'ואי קרן - ג'ף
  • אריה ורוין - הנרי
  • רוברט האריס - איש זקן
  • האל קורטני - טומי
  • מת'יו הלמס - דניס
  • ריצ'רד בון - פנסטר
  • טים פאראטי - אנדי
  • ג'וזפה אנדרוס - סגן ווינסטון
  • אלי רות - ג'סטין (גרים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]