קינג קריאול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קינג קריאול
King Creole
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של הרולד רובינס
בימוי מייקל קורטיז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי האל ואליס
תסריט הרברט בייקר, מייקל גאצו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה וורן לאו
שחקנים ראשיים אלביס פרסלי
קרולין ג'ונס
וולטר מתיאו
מוזיקה וולטר שארף
צילום ראסל הרלן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 ביולי 1958
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט דרמה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם רוק בבית הסוהר עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא G.I. Blues עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינג קריאולאנגלית: King Creole) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמת פשע בבימויו של מייקל קורטיז עם אלביס פרסלי, וולטר מתאו וקרולין ג'ונס.

התסריט מבוסס על הרומן A Stone to Danny Fisher מאת הרולד רובינס.

התפקיד הראשי הוצע לג'יימס דין אבל הוא נהרג בתאונה ואז הוצע התפקיד לאלביס פרסלי מקום העלילה שונה מניו יורק לניו אורלינס ומקצוע הגיבור הראשי שונה ממתאגרף לזמר.

זיוה רודן מופיעה בסרט בתפקיד קטנטן בתור חברה בצוות הבידור של מועדון "קינג קריאול". יש לה משפט אחד: "דני (אלביס פרסלי) היה נהדר"..

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דני פישר (אלביס פרסלי) הוא בחור בן שמונה עשרה שעומד לסיים בית ספר תיכון. הוא גר בדירה קטנה ברובע הצרפתי של ניו אורלינס ביחד עם אביו (דין ג'אגר) ואחותו מימי (ג'ן שפארד). האב הוא רוקח אבל לאחר שהאם מתה, הוא נכנס לדיכאון ופוטר ועל דני הוטל לפרנס את המשפחה. הוא נאלץ לעבוד ולהיעדר מהלימודים ונעשה עצבני ואלים עד שמודיעים לו שלא יוכל לסיים את הלימודים. אביו מבקש ממנו להמשיך שנה נוספת אך דני מסרב.

דני נתקל בנער רחוב בשם שארק (ויק מורו) שמציע לו להצטרף לעוד שני חברים לבצע גנבה בחנות כלבו. דני מסרב ומתעמת איתו פיזית. אך לבסוף מסכים. הוא נכנס לחנות ושר לכולם בליווי גיטרה בעוד שחבריו שגונבים מכל הבא ליד. אחת המוכרות נלי (דולורס הרט), מבחינה בכך אך לא מתערבת. היא מאוהבת בדני והם מתחילים לצאת ביחד.

דני עובד במועדון השייך למקסי פילד (ולטר מתאו). מקסי הוא עבריין בכיר ועשיר שהשתלט כמעט על כל המועדונים בעיר. יש לו מאהבת בשם רוני (קרולין ג'ונס). מקסי הוא אדם אלים והוא מתייחס לרוני בזלזול מופגן. הוא מבקש מדני לשיר ולאחר שהקהל מרוצה הוא לוחץ עליו לחתום חוזה שיופיע במועדונו.

דני מעדיף לשיר במועדון "קינג קריאול" של צ'רלי לגרנד (פול סטיוארט) ותוך זמן קצר מצליח ומתפרסם. האב מצליח למצוא עבודה בבית מרקחת. שארק וחבריו מתכננים לשדוד את בעל בית המרקחת אבל נתקלים באביו של דני ופוצעים אותו קשות. הוא נזקק לניתוח מוח אותו מממן מקסי ודני נאלץ לחתום איתו על חוזה ולעזוב את מועדון "קינג קריאול".

הענייניים בין דני למקסי מסתבכים ונגמרים במכות. דני חובט בו ובורח ומקסי שולח שני בריונים לחסל אותו אבל דני מחסל אותם ונפצע תוך מאבק. רוני מגיעה ומחלצת אותו למקום מבטח על חוף אגם. הוא מתאושש אך מקסי מגלה אותם. הוא מגיע למקום עם דאמי, אחד מאנשיו שמחבב את דנ. מקסי יורה ברוני והורג אותה אבל דאמי מסתער עליו ובמאבק ביניהם נפלט כדור ומקסי נהרג.

בסוף חוזר דני לשיר ב"קינג קריאול" ואביו מרוצה ממנו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קינג קריאול בוויקישיתוף