קפה בגדד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפה בגדד
Bagdad Café
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פרסי אדלון
הופק בידי אלאונורה אדלון
פרסי אדלון
דיטריך פון ואטצדורף
תסריט פרסי אדלון
אלאונורה אדלון
עריכה נורברט הרצנר
שחקנים ראשיים מריאן זגברכט
ג'ק פאלאנס
סי-סי-אייץ' פאונדר
מוזיקה בוב טלסון
צילום ברנד היינל
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אם ג'י אם
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בנובמבר 1987
משך הקרנה 95 דקות (גרסה אנגלית)
108 דקות (גרסה גרמנית)
שפת הסרט אנגלית, גרמנית
סוגה דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים
  • פרס אמנדה לסרט הזר הטוב ביותר
  • פרס סולקלומפן לסרט הזר הטוב ביותר
  • פרס סזאר לסרט הזר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bagdadcafe.us
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפה בגדדאנגלית: Bagdad Café; בגרמנית: Out of Rosenheim) הוא סרט קולנוע גרמני שיצא לאקרנים בשנת 1987. הסרט, בבימויו של הבמאי פרסי אדלון, הוא דרמה קומית סוריאליסטית. הסרט צולם בארצות הברית.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת בתחנת דלק ומלון דרכים בלב מדבר מוהאבי. בראשית הסרט מגיעים לתחנת הדלק זוג תיירים מגרמניה. יסמין (המגולמת על ידי מריאן זגברכט) רבה עם בעלה ועוזבת את מכוניתו. באותו זמן בעלת בית הקפה, ברנדה, רבה עם בעלה ומגרשת אותו מהקפה. יסמין נשארת בבית הקפה ופוגשת דמויות צבעוניות המגיעות אליו ובהם צייר תפאורות הוליוודי, ואמנית קעקועים. בנה של ברנדה מנגן במהלך הסרט פרלודים של באך. יסמין מקשיבה לצרותיהם של הבאים אל בית הקפה ומשעשעת אותם בקסמים, ובכך מסייעת לבאי בית הקפה ולעצמה. כמו כן היא מנקה ומצחצחת את בית הקפה והופכת אותו למקום שנעים לחיות בו.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בשנת 1988 בפרס הבווארי לתסריט הטוב ביותר, ובפרס ארנסט לוביץ' עבור הבמאי פרסי אדלון. הסרט היה מועמד בשנת 1989 לפרס אוסקר עבור הפסקול שלו (ועבור השיר של "Calling You"). באותה שנה זכה הסרט בפרס אמנדה לסרט הזר הטוב ביותר, ובפרס הסזאר לסרט הטוב ביותר.

סדרת טלוויזיה ומחזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחת הסרט הופקה סדרת טלוויזיה בכיכובים של ג'יימס גאמון, וופי גולדברג, קליבון ליטל וג'ין סטייפלטון. וופי גילמה את דמותה של ברנדה וסטייפלטון את דמותה של יסמין (שכעת לא הייתה תיירת גרמנית). הסדרה הייתה סדרה קומית והוקלטה בנוכחות קהל. הסדרה לא זכתה להצלחה והופסקה אחרי עונה אחת. הצלחת הסרט אף הביאה להעלאתו בצרפת כמחזמר[1].

צילומי הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הקפה בסרט מבוסס על בית קפה שהיה ממוקם בעיר בגדד שבקליפורניה, שפעל בשנות ה-60. העיר אינה קיימת כיום. הסרט צולם בבית הקפה סיידוונדר בניוברי ספרינגס שבקליפורניה. בעקבות הסרט הפך בית הקפה לאתר תיירות ושינה את שמו ל"קפה בגדד". המקום עדיין פעיל וממוקם ב 46548 נשיונל טרייל (לצד דרך 66 הידועה) בעיירה ניוברי ספרינגס בדרום מזרח קליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]