שיחת משתמש:Nachy/ארכיון 23

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת MT0 בנושא ארונות קודש

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף



בקשה[עריכת קוד מקור]

זהר דרוקמן המליץ לי בחום לפנות אליך. תוכל בבקשה לעבור על הערכים כהן מוחזק, מצוות קידוש זרעו של אהרן, זרוע לחיים וקיבה בחוץ לארץ, הפסק טהרה ושבעה נקיים.? ראה בבקשה את הדיונים בדפי הערכים ובדף השיחה שלי. בתודה שפם אדום - שיחה22:37, 29 באפריל 2010 (IDT)

הווו... חתיכת עבודה... לגבי שני האחרונים אני חושב שלא אתעסק בהם, כי לא למדתי הלכות או מסכת נידה מעודי. לגבי שני הראשונים... מתישהו אעשה אחד מהם. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:39, 29 באפריל 2010 (IDT)
אכן הרבה עבודה.. מי שכתב אותם לא ממש דובר עברית. תוכל בינתיים להתייחס להצעות האיחוד שהעליתי בערכים הנל?שפם אדום - שיחה22:44, 29 באפריל 2010 (IDT)
ברשותך, לאותו אחד שאערוך, ולאחר שאערוך... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:46, 29 באפריל 2010 (IDT)
נחי! תתחיל בראשונים ותסיים באחרונים, זה תפור עליך. אמנם לא למדת הלכות נידה, אבל תוך כדי אתה כבר תלמד. (אתה חייב לדעת). ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:51, 29 באפריל 2010 (IDT)
אה, באמת? למה? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:52, 29 באפריל 2010 (IDT)
אחרי שתסיים לערוך את ארבעת הערכים, ועדיין לא תדע למה, שאל אותי שוב. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:56, 29 באפריל 2010 (IDT)
אולי כבר פספסתי את המועד. אבל אין בוכים על חלב שנשפך. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:58, 29 באפריל 2010 (IDT)
א-שטיקעל ארבעט הא? אני רואה שיש לי פה עסק עם חבר'ה לייצים מיט א-לאנגע בייצים. XX ;~)שפם אדום - שיחה23:02, 29 באפריל 2010 (IDT)
נחי! יש מצב לטלפון ממך?ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:19, 29 באפריל 2010 (IDT)
סליחה על העיכוב, בדיוק הלכתי ללמוד קצת למבחן. נדבר מחר.
ואתה, אלי, אל תתרברב. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:58, 30 באפריל 2010 (IDT)
ניסיתי היום, אבל לא היית זמין, אשמח אם תחזור אליי לפני שבת, אני גם אנסה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 14:12, 30 באפריל 2010 (IDT)

תודה רבה בעד הסכמתך[עריכת קוד מקור]

תוכל להעתיק אותו ל(כאן)? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:44, 30 באפריל 2010 (IDT)

תודה רבה בעד הצעתך. כתבתי משהו, מקווה שבסדר. עוד אשפר אני מניח. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 18:34, 30 באפריל 2010 (IDT)
שיפצתי מעט, נראה בסדר גמור. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:00, 30 באפריל 2010 (IDT)

נזקי בהמה[עריכת קוד מקור]

עבודה יפה. רצוי מאד להוסיף משפט מבוא לערך. גרגור סמסא - שיחה 15:05, 1 במאי 2010 (IDT)

קיזוז[עריכת קוד מקור]

לצד משתמשים שהצבעתם הוסרה, יש גם אחרים שלא הצביעו משום שמלכתחילה ידעו כי אין להם זכות הצבעה. אז מה, מי יקזז אותם? עידושיחה 11:10, 3 במאי 2010 (IDT)

ומי יקזז את ST? עידושיחה 11:13, 3 במאי 2010 (IDT)
עידו, ברור לי ההיגיון הפנימי של הפורמליזם הזה, ובכל זאת, לא נשמע לי הגיוני שמשתמשים כאלה לא יוכלו להביע את דעתם. בכנסת זה מקובל לפעמים, זה הגיוני, לא שיניתי את כללי זכות ההצבעה, לא הפכתי עולמות. עשיתי צדקון קטנטן אחד עם שני משתמשים שמגיע להם, אבל לא יכולים להביע את דעתם. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 11:16, 3 במאי 2010 (IDT)
ואני אומר שיש עשרות משתמשים שמגיע להם אבל לא יכולים להביע את דעתם. עידושיחה 13:11, 3 במאי 2010 (IDT)
אסתי הודיעה על פרישה ב-2008. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:30, 3 במאי 2010 (IDT)
אם כך, הערכים חרדון סיני ואילנית מצויה נוצרו כנראה על ידי רוח הקודש. עידושיחה 13:10, 3 במאי 2010 (IDT)
על פי מה שמסתמן, מי שמגיע להם אבל לא יכולים להביע את דעתם בהצבעה הזו – הם רוב המשתמשים שהצביעו בעד ההצבעה, אבל היא תיפול כי אין להם 60 אחוז. אני מצפה לכמה ויקיפדים אצילים כמוך גוונא, שיימנעו מהצבעה מתנגדת, כדי שההצעה שהרוב תומך בה באופן עקבי – תתקבל. (אגב, בכנסת לפעמים נמנעים מהצבעה, לא מצביעים לצד השני כדי לקזז.) אני ואתה - שיחה 12:59, 3 במאי 2010 (IDT)
גם מפתיע לראות אותך מתקזז עם מפעילים, אחרי שמלכתחילה התנגדת בחריפות לזכותם של המפעילים להשתתף בהצבעה. אני ואתה - שיחה 13:06, 3 במאי 2010 (IDT)
הבעיה היא שהסטטוס הוא שכל המפעילים מצביעים... תוכל גם לומר יותר מכך: אם אני חושב שההצעה היא טובה, עלי לעשות כל מה שאני יכול כדי שהיא תעבור, כי אם היא לא תעבור זה לא בסדר. אז לא, אני מכבד את החלטת הרוב. אבל מרגע שהרוב בנוי על קולות של כולם, זכותם של כולם להביע את דעתם. אפשר להתפלפל עד מחרתיים עם העניין הזה, אבל אני מתרשם שההחלטה שלי סבירה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 13:14, 3 במאי 2010 (IDT)
גם אותי הדהמת. ברי"אשיחה • י"ט באייר ה'תש"ע • 13:25, 3 במאי 2010 (IDT)
גוונא החלטתך לא סבירה ואף תמוהה כי היא מתבססת על ההנחה המוזרה שכל הויקיפדים הותיקים שאינם בעלי זכות הצבעה נמנים בהכרח עם מתנגדי ההצעה. מכיוון שהנחה זו אין שום ביסוס אנחנו נשארים רק עם העובדה שהצבעת בניגוד לצו מצפונך. יורי - שיחה 13:31, 3 במאי 2010 (IDT)
חבר'ה, נו מספיק. איש איש ומוזרותו הוא. המוזרות שלי היא שלעמית אבידן ולגל אורן מגיע להצביע. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 13:34, 3 במאי 2010 (IDT)

גוונא, גם לדעתי אין מקום לקיזוז במקרה הזה. יש ויקיפדים משני הצדדים שאין להם זכות הצבעה, והם כנראה מקזזים זה את זה. המקרה של גל צורם מאוד, וצריך לשנות את השיטה של קביעת זכות הצבעה שתיקח בחשבון מקרים כאלה. אבל זה לא רלוונטי להצבעה הזו. בברכה, רחל - שיחה 13:42, 3 במאי 2010 (IDT)

בסדר, מי שמוצא ויקיפד תורם משמעותי בצד השני שלא יכול להצביע - שיידע אותי. לא צריך להפוך את זה לסיפור כל כך גדול. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 13:54, 3 במאי 2010 (IDT)
כתבו לעיל, ST היא משתמשת מכובדת ותורמת מצויינת, ובכל זאת לא יכלה להצביע. ‏Yonidebest Ω Talk00:41, 4 במאי 2010 (IDT)
בעבר, אחינו. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 01:07, 4 במאי 2010 (IDT)
אני שובר את שתיקתי מכיוון שאני רוצה להעמידך על שתי טעויות קרדינליות שלך. עידו ניסה לרמוז ואני אסביר לך ברחל ביתך הקטנה (מצטער על הקונוטציות המשונות בהקשר של ההצבעה).
דבר ראשון, אין הבדל ממשי בין אסתי לבין גל כפי שאתה מנסה לטעון. שניהם תרמו יפה, שניהם תרמו גם לאחרונה, ולשניהם היו חסרות כמה עריכות בשביל לקבל זכות הצבעה (אני לא בטוח כלל שגל היה יותר קרוב מאסתי לזכות הצבעה). הבחירה שלך להחליף דווקא אותו ולא אותה (או כל ויקיפד פעיל אחר שבמקרה היו חסרות לו כמה עריכות ביום פתיחת ההצבעה) היא תמוהה ביותר. בכל זאת יש הבדל בין גל לאסתי. שכחתי. גל נהג בבוטות שאין מקומה בקהילה ידידותית. דבריו החריפים מבטאים את התפיסה שהוא טוב יותר מויקיפדים אחרים. יש הרבה מאוד ויקיפדים שתרמו יותר ממנו, הרבה יותר ממנו, ואין להם זכות הצבעה כרגע. אז מה? הם יבואו ויגידו "אין זכות הצבעה לסבתא שלכם"? זו פשוט שבירה של כללי המשחק כשהם לא נוחים. ואתה קונה את זה ומתייצב דום.
הטעות השנייה והיותר חמורה היא שאינך מבין את משמעותו של קיזוז. מכיוון שאתה תמכת בהצעה של יוני וגל אורן התנגד לה, קיזוז משמעו שאם הצבעתו של גל נמחקת גם הצבעתך נמחקת. במקום זאת, לא רק שמחקת את הצבעתך אלא הצבעת נגד ההצעה. בכך לא רק התקזזת עם גל אלא הוספת עוד קול כנגד ההצעה. יש מימד נוסף של חומרה בטעות השנייה שלך: קול של מתנגד אינו שקול לקול של תומך, כי הרוב הנדרש הוא רוב של 60%. מכיוון שמשקלו של קול נגד גדול יותר - אפילו קיזוז סטנדרטי (מחיקת הצבעה של תומך כנגד מחיקת הצבעה של מתנגד) אינו הוגן.
עכשיו בוודאי תגיד לי שרצית לקזז עוד ויקיפדים. כן, עוד כאלה שמתנגדים אבל רחוקים מזכות הצבעה. יש גם הרבה ויקיפדים תורמים שבוודאי היו תומכים בה, אבל אין להם זכות להצביע והם פשוט לא הצביעו. אולי כדאי שנפנה לכל הויקיפדים שפרשו בעבר, עתירי זכויות ותרומות, ונבקש מהם להצביע. ולאחר שהצבעותיהם יימחקו יימצאו עוד גוונאים אצילים ואביריים שימחקו את הצבעתם נגד ההצעה בשל מחיקת הצבעות הויקיפדים התורמים בעדה.
ולסיכום: אל תתעסק בפוליטיקה זעירה. תראה, אפילו אני שניסיתי להיות ויקיפד למופת שעיקר פועלו בכתיבת ערכים ולדיונים בדפי שיחה של ערכים, נגררתי לרטוריקה עסקנית בעקבות הפעולה המוזרה והבלתי ניתנת להצדקה שלך. אני יודע שיהיו לך תשובות לטענות שלי. אבל כל טיעון שייטען בהקשר הזה, לרבות הטיעונים שלי, הם חשבונאות קנטרנית ופוליטיקה זעירה ומוטב לכולנו לא להתעסק בזה. כבר הבנתי שויקיפדים הם הכי בלתי רציונליים כשאומרים להם שהם טועים (גם אני, כנראה). לכן אני אסתפק בדברים האלה שבוודאי לא ישנו כלום. בידידות ובהערכה, חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 00:24, 5 במאי 2010 (IDT)
אני רוצה גם להוסיף משהו. לפני כשנה הקטנתי את פעילותי בויקי ובאחת ההצבעות גיליתי כי איבדתי את זכות ההצבעה. אומנם הרגשתי מעט מתוסכל מכך, אך בהחלט לא נעלבתי, ומתוך כבוד לחוקים גם לא העלתי בדעתי לבקש ממישהו שיתקזז איתי. יורי - שיחה 00:34, 5 במאי 2010 (IDT)
חיפה חיפה, לו היית פתח תקווה... דווקא בגלל שאני לא רק מנסה להיות ויקיפד תורם, אלא גם מצליח, לא אכנס לפוליטיקה זעירה - כפי שקראת לזה. לא די בכך, אלא שאפילו הייתי מנסה לענות לא הייתי מצליח, שכן כתבת: "אני יודע שיהיו לך תשובות לטענות שלי. אבל כל טיעון שייטען בהקשר הזה הם חשבונאות קנטרנית ופוליטיקה זעירה". משכך אמשוך את ידיי מניסוח תשובה. אבל אני גם אוהב אותך, ולכן נראלי הכל סבבה.
עם זאת, כדי לעודד את רוחך, אני מבטיח לחשוב ברצינות על הנקודות שהעלית.
ולסיום, יורי, את המעשה הגוונאי והאבירי הנ"ל עשיתי בהצבעה מיוחדת; לא בהצבעת מחיקה רגילה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:44, 5 במאי 2010 (IDT)
חבל ידידי. אני יודע שאין טעם לנסות לשכנע אותך, אבל לשם הפלפול אכתוב את דעתי. שיטת הבחירות בוויקי בעייתית מאד. אני מסכים עם הביקורת שלך על המערכת ועל הצורה שבה היא מעניקה למישהו אחד זכות הצבעה, ולאחר לא, בצורה קטנונית. אלא מה? להגיד בחרתי להצביע לצד אחד כיוון שהוא קצת יותר קרוב לרף ההצבעה, זה בעצם לאשר את השיטה שאותה אתה מבקר. פשוט שינית את הרף אבל באופן מהותי מדובר באותו הדבר. ושוב אני חוזר לנקודה שיש רבים וטובים משני הצדדים שלא יכלו להצביע, פשוט רק בצד אחד היו כאלה שקללו על זה. האם לעודד אלימות מילולית (גם כשהיא מעודנת) זה צעד אבירי? האם זה צעד גוונאי? לא ממה שאני מכירך. אבל, תעשה מה שבא לך, זה כל כך חסר חשיבות. כל ההצבעות האלה מצחיקות אותי, כאילו בחייאת אנשים, באנו כדי להתנדב יחד, למה כל דבר צריך להיות סיפור? נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 09:19, 5 במאי 2010 (IDT)
אתה מפספס משהו, נינצ'כיסט, שום דבר פה לא בא כמחאה על שיטת מתן זכות ההצבעה בוויקיפדיה העברית. אלא במקום ובסיטואציה מסויימים, ולשני אנשים שלדעתי תרמו רבות, ובהצבעה מסוג זה - לדעתי יש לדעתם מקום. זה הכל. לא מחאה ולא נעליים. ואגב, כמו שכבר ביקשתי - וללא הועיל - לא קיבלתי דוגמאות הפוכות. הביאו את ST, אבל היא הייתה משתמשת פורייה. תוכל לעיין בתרומות שלה אם זה מעניין. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 10:13, 5 במאי 2010 (IDT)

אם בכל זאת תרצה להבריז[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה:אלף מילים#נהריה. סקרלטשיחה 13:35, 3 במאי 2010 (IDT)

אין הברזות, גיברת. מה זה כספי מדינה פה שמבריזים מתי אפשר? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 01:07, 4 במאי 2010 (IDT)

סבורני כי הגיע הזמן[עריכת קוד מקור]

להבהיר את מעמד המשפט לו דרשת מקור לפני עידן ועידנים (עיין כאן) הלא כן? בברכה, סול במול - שיחה 22:53, 4 במאי 2010 (IDT)

הכן כן. אני פשוט כל כך לא מבין בזה, כך שאני לא רוצה להסיר טענה שאולי מקובלת בקרב החוקרים. מי לדעתך מבין בתחום? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:03, 5 במאי 2010 (IDT)
הרושם שלי הוא שישראל קרול הכי מבין בעניינים כאלו מבין המשתמשים הפעילים. אני ואתה - שיחה 00:10, 5 במאי 2010 (IDT)
שאלה: האם ישנה מדיניות ויקיפדית מסוימת לגבי עובדות עליהן הושם "דרוש מקור"? כלומר לאחר כמה זמן אפשר למחוק אותן, אחרי שבוע, חודש? סול במול - שיחה 11:29, 5 במאי 2010 (IDT)
אין. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 11:32, 5 במאי 2010 (IDT)

לא שמתי לב[עריכת קוד מקור]

שהוספת תבנית "בעבודה". הידוען האלמוני - שיחה 23:51, 4 במאי 2010 (IDT)

לא נורא. התכוננתי מראש לאפשרות... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:04, 5 במאי 2010 (IDT)

נחי הידוע בשקדנותו ושנינותו[עריכת קוד מקור]

מה קורה? קריצה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:58, 5 במאי 2010 (IDT)

שוקד ושונן. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 16:07, 5 במאי 2010 (IDT)

איסור חמור?[עריכת קוד מקור]

הערת אגב, כשבאת לאסור שימוש בקלישאות, השתמשת בעצמך בקלישאה. . טיפוסי - שיחה 15:04, 5 במאי 2010 (IDT)

טיפוסי נראה לי שלא הבנת. הוא לא דיבר על קלישאות, הוא דיבר על קלישעות. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 15:12, 5 במאי 2010 (IDT)
ליתר דיוק, קלישעאות. טיפוסי - שיחה 15:24, 5 במאי 2010 (IDT)
הלא זוהי בדיוק האיראניע. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 16:08, 5 במאי 2010 (IDT)
אז אולי אתה תפתור לי את החידה הישנה, איך אפשר לכתוב נ‏‏‏ח עם שבע שגיאות? (נויח מיט זיבען גרייזען). טיפוסי - שיחה 13:47, 6 במאי 2010 (IDT)
למזלנו יש ערך, נח בשבע שגיאות. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 13:58, 6 במאי 2010 (IDT)
גדול! אפילו לא ידעתי שזה ביטוי. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:51, 6 במאי 2010 (IDT)

ערכאות של גויים[עריכת קוד מקור]

ערכאות של גויים נראה לי ערך מספיק חשוב כדי שיהיה עליו ערך. ואתה נראה מתאים לדבר... בהצלחה! אודלן - שיחה 10:41, 6 במאי 2010 (IDT)

תודה על הסינג'ור, אבל אחי, באמת שאין לי פנאי... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:51, 6 במאי 2010 (IDT)

חיים פרץ ברמן[עריכת קוד מקור]

אם אני זוכר נכון, אחד מהשניים כתב את הערך, ולשני לא הייתה בתאריך הקובע (תאריך הצבת התבנית) זכות הצבעה (רק למחרת). אבל ביקשת יפה, אז אשחזר ונראה מה יגידו אחרים מוטי - שיחה 22:36, 6 במאי 2010 (IDT)

לא כתבתי את הערך, אלא הגהתי אותו ועשיתי לו קצת ויקיזציה, והיתה לי זכות הצבעה. בנילה - שיחה 22:41, 6 במאי 2010 (IDT)
אני מעריך את הצעד שלך. ויהי רצון שיתכונן מנהל תקין במחוזותינו, אמן. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:50, 6 במאי 2010 (IDT)
לפי הבנתי את ויקיפדיה:הבהרת חשיבות, התאריך הקובע אינו תאריך הצבת התבנית. לפי ויקיפדיה:מדיניות המחיקה#הבהרת חשיבות הייתי מסתכן אפילו לטעון שהתאריך הקובע הוא מועד פקיעת השבוע לאחר הצבת התבנית, שאז עלולה להיפתח הצבעת המחיקה. אני ואתה - שיחה 22:52, 6 במאי 2010 (IDT)
ראו מה שכתבתי למוטי בדף השיחה שלו. אני ואתה - שיחה 14:14, 7 במאי 2010 (IDT)
ראיתי. אני סבור שההתעלמות שלו אינה במקום, ובפרט שזו לא הפעם הראשונה בה מעירים לו על כך. צריך לעקוב אחר המחיקות שלו. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 20:31, 8 במאי 2010 (IDT)
תודה על תמיכתך. אך לאחר מעשה, ובעקבות תוצאות ההצבעות, אני נוכח לדעת שכנראה הפרקטיקה הנוהגת יותר הגיונית מאשר נוהל המחיקה הרשמי. אין הגיון להשאיר ערכים בגלל נימוקי חשיבות של משתמשים בודדים כשידוע שכשתעלה הצבעת מחיקה רוב גדול בקהילה ידרוש נימוקי חשיבות מובהקים יותר. כל המדיניות הזו של הבהרת חשיבות הייתה טובה לזמן שהיו בוויקיפדיה הרבה פחות משתמשים, ככה שדעה של משתמש בודד הייתה משמעותית. אני ואתה - שיחה 00:39, 12 במאי 2010 (IDT)
אהלן,
אני חושב בדיוק להיפך; ככל שהקהילה גדולה יותר כך ראוי שספקטרום רחב יותר של אנשים יקבל החלטות מסוג זה. וכדאי גם שמי שמצביע ידע על מה הוא מצביע, כדי שוויקיפדיה לא תהיה תמונת ראי של הכותבים שלה.
דע לך, שברוב מוחלט של המקרים שהעלית שם, אני מסכים עם מוטי ועם כך שאין להם חשיבות. אני לגמרי מהמחקנים. אבל אם אולי חששתי שלא תהיה דוגמה לכך שהמחיקה על פי שיקול דעתו של מוטי תוביל למחיקות טיפשיות - התבדיתי; המחיקה, בקרוב, של איציק אשל היא דוגמה מעולה. לאף אחד מהמצביעים שם, כולל אנשים שאני מעריך ביותר, אין מושג קלוש אודות מעמדו ורמת תפוצתו בציבור הדתי, ובכל זאת הם הצביעו למחוק. לא די בכך, אלא שהמפעיל כבר מחק את הערך כי הוא החליט שלדעתו אין הבהרת חשיבות, ושחזר רק לאחר שנאלצו לדרש את זה ממנו במפגיע.
הבעיה עם מוטי, במקרה הזה לפחות, שהוא כלל גם לא טורח להסביר את עמדתו. פשוט ממנה את עצמו כשופט אחרון. בבירורים אפילו לאסתם, מגדולי המכלילנים, כתב "מוטי אכן נוטה לעיתים להחמיר יתר על המידה בהגדרה שלו למה נחשב הבהרת חשיבות ומה לא". קיבינימט, מי שמו להחליט בכלל?! הקריטריונים של מוטי שווים יותר משל מישהו אחר?
מוטי, אני כבר יכול להבטיח לך, לא היה מוחק ערך על זמר שהוא מכיר ושהאזין לשיריו בחיים הפרטיים שלו, אז מה השוני כאן? השוני הוא פשוט - מוטי, הפרסונה, לא שמע על הזמר הזה. פור גוד סייק, תהרוג אותי.
נ.ב. והערה אחרונה לסיום הנאום: יש לנו הרבה מפעילים פחדנים. ודו"ק. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 10:14, 12 במאי 2010 (IDT)
שים לב, גם, שהוא אפילו לא טרח להתייחס אלינו ברצינות בדף שיחתו, ובבירורים הוא לא טרח להגיב בכלל. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 10:20, 12 במאי 2010 (IDT)
לגבי איציק אשל - אנחנו שנינו אמנם מכירים אותו, אבל עומדת לרעתו בעיה קשה, שאלו שמכירים אותו לא הצליחו להציג שום נתון שתומך בפופולריות שלו. לא יתכן שכדי להצביע בהצבעת מחיקה תידרש היכרות עם נושא הערך. הגיוני בעיני שאם אף אחד לא מצליח להוכיח את החשיבות מעבר להיכרות אישית - הרוב יצביע נגד. ואני אישית דווקא תומך בפילוסופיית ההכללה כאשר הערך לא דורש שיפוצים נרחבים. אני ואתה - שיחה 13:41, 13 במאי 2010 (IDT)
נרו יאיר הציג כמה, אלא שהוחלט שנתונים אלה אינם מספקים. יתר על כן, גם אין הוכחה שהוא לא מפורסם ומצליח, כך שניתן להניח תבנית מקור על הטענה שהוא מצליח, ולהשאיר את הערך (זה טיעון פרוצדורלי, כי בערך לא מופיע דבר על הצלחתו ופרסומו, אבל העיקרון ברור; האחרים הבינו שאנחנו טוענים שהוא מפורסם ומצליח). גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 13:45, 13 במאי 2010 (IDT)
שים לב שהמצב של איציק אשל נהיה גבולי מאוד. אני ואתה - שיחה 15:13, 16 במאי 2010 (IDT)
אני באמת מקווה שהוא לא יימחק, אבל קשה לי להאמין. נשארו 24 שעות לסיום ההצבעה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 15:18, 16 במאי 2010 (IDT)
לא צריך 55% כדי למחוק? כרגע יש 55.6%. אני ואתה - שיחה 15:23, 16 במאי 2010 (IDT)
אולי תפרסם משהו בלוח מודעות? יש לך הרבה השפעה... אני ואתה - שיחה 15:25, 16 במאי 2010 (IDT)
אה וואלה, שכחתי מהקטע של החמישיוחמש.
עאלק, לא ידעתי על זה... בכולופן למה לי להשתטח על הדרך בשביל זה? שיימחק. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 15:33, 16 במאי 2010 (IDT)
בעצם כן. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 15:33, 16 במאי 2010 (IDT)

בוקי[עריכת קוד מקור]

הוא לא עוסק... אהבתי! אנדר-ויק02:18, 16 במאי 2010 (IDT)

חסר לך שלא תאהב את החידודים שלי. חוצמזה שעל פי המיתוס על כתבי פלילים, הם לא תמיד נותרים צחים כשלג... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 02:23, 16 במאי 2010 (IDT)

מבנה הפרקים בערך נשר[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב גוונא. אתמול עברתי על מבנה הפרקים כפי שאתה ערכת אותם בזמנו והוא מצא חן בעיניי. אתה פתרת מספר בעיות שהתלבטתי בהן. ערכתי מחדש את הערך על פי המבנה הכללי שאתה הצעת עם שינויים קלים הנובעים מהפרקים שהוספתי: גיאוגרפיה ופרק על השלטון המקומי בעיר. תודה לך על הרעיונות Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 08:10, 17 במאי 2010 (IDT)

סבבה לגמרי. לא ראיתי את זה...
ולגמרי כבוד על הערך! גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 08:15, 17 במאי 2010 (IDT)
חן חן Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 12:08, 17 במאי 2010 (IDT)
לך בעצמך. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 12:09, 17 במאי 2010 (IDT)

רות אלמגור-רמון[עריכת קוד מקור]

ערכתי במקביל אליך ויתכן שדרסתי חלק מעריכותיך. אנא עבור שנית והשב עריכות שנדרסו. אתך הסליחה. Magisterשיחה 08:10, 17 במאי 2010 (IDT)

אה, שטויות. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 08:15, 17 במאי 2010 (IDT)

פנוי לשיחה?[עריכת קוד מקור]

ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:23, 17 במאי 2010 (IDT)

לא ממש. מה אחי? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 08:24, 17 במאי 2010 (IDT)
תציץ כאן בבקשה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:28, 17 במאי 2010 (IDT)
אונס של התורה. מחקר מקורי. לא נכון. מאמר עיתונאי ולא מחקר מדעי\מאמר הלכתי מסודר. בקיצור, אלמוג צודק. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 08:33, 17 במאי 2010 (IDT)
תוסיף את דבריך לדיון. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:37, 17 במאי 2010 (IDT)

אבי מימרן[עריכת קוד מקור]

שלום גוונא, אתה יודע עליו משהו ? יואב ר. (Yoavr763W) - שיחה 17:42, 18 במאי 2010 (IDT)

שלום וברכה,
רק השם, וגם זה במעומעם. האמת שהרושם שלי הוא שאין ממש חשיבות, אבל אני לא מספיק יודע. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 17:43, 18 במאי 2010 (IDT)

פירוט מקורות[עריכת קוד מקור]

ראה את העריכה הזאת שלי. מה דעתך? האם לכל דבר שנמצא בקונצנזוס צריך לפרט הרבה מקורות כדי להראות שאכן זה כך? הרי אם מביאים מקור אחד זה לפעמים עלול להיראות כאילו זו דעת יחיד. לא יותר פשוט לכתוב בלי מקור? לפעמים יש מקור אחד עיקרי, אבל לפעמים (כמו במקרה הזה) אין מקור אחד בולט שניתן להביא רק אותו. אני יכול לפרט מקורות ככה לכל מה שכתבתי בערך, ואני לא יודע אם זה יוסיף לו או יגרע ממנו. אני ואתה - שיחה 19:00, 18 במאי 2010 (IDT)

לטעמי רצוי לפרט את כל המקורות בעלי המשמעות הקיימים (כך אני נוהג לעשות). חשוב על כך ששני דורות קדימה, נכדך ירצה לערוך את הערך, אך לא יהיה לו מושג על מה התבסס כותבו. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 19:06, 18 במאי 2010 (IDT)

רב ירמיה בר אבא[עריכת קוד מקור]

משום מה אינני מצליח להעביר את המקורות להערות שוליים ולכן השארתי כך. עזר - שיחה 10:16, 20 במאי 2010 (IDT)

אהלן עזר,
העברתי שתיים לדוגמה. כרגע אני צריך לזוז, כך שאם עד הערב לא תספיק לעשות זאת, אני אעשה זאת. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 14:19, 20 במאי 2010 (IDT)

הרב קוק = הלוחם העיקרי ?[עריכת קוד מקור]

מדבריך נמצא שכאלו הרב קוק היה הלוחם העיקרי ביישוב הישן. זה עיוות הסטורי שנראה כאילו גרליץ כתבו. שפ2000 - שיחה 16:58, 21 במאי 2010 (IDT)

מול מי נלחם הרב זוננפלד - מול המנהיגים התל-אביבים?! הוא נלחם נגד הרב קוק והציונים הדתיים. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 17:12, 21 במאי 2010 (IDT)
נחי! לא ראיתי על מה מדבריך, מתרעם שפ. אבל יש הבדל בין הרב זוננפלד נלחם, לבין הרב קוק נלחם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:14, 21 במאי 2010 (IDT)
היתה מלחמה בירושלים החרדית והדתית. נקודה. המנהיגים הבולטים בשני הצדדים היו הרבנים קוק וזוננפלד. אני לא מבין על מה אנחנו מתווכחים. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 17:16, 21 במאי 2010 (IDT)
גם אני לא. אבל אם כתבת שהרב קוק נלחם, זה פשוט לא נכון, וההיפך מהאמת. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:19, 21 במאי 2010 (IDT)
מציע לך לקרוא את הספר "מלאכים כבני אדם", ותראה כיצד הרב קוק מחל על כבודו לאורך כל הדרך ומעולם לא השיב מלחמה שערה. לומר שהוא היה הלוחם העיקרי זה סילוף האמת. גם קשירה של הרב קוק עם הציונים הדתיים מראה חוסר הבנה של המערכת באותו זמן. לא היה מושג כזה. (גם לא היו מתנחלים ודתיים לאומיים וכו') הרב קוק היה חרדי בכל מאודו, לבושו, מעשיו, ידיעותיו ומהותו. המחלוקת היתה בנושאים אחרים כגון שמיטה ועוד. ואכן היתה מחלוקת אך לא מלחמה ובודאי לא מצד הרב קוק. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:28, 21 במאי 2010 (IDT)
זו לא הכוונה; "לוחם" פירושו מנהיג אחד הצדדים בוויכוח. אין זה לגנאי. ואגב, הרב קוק היה אנטי-תזה לחרדי. העובדה שהוא התלבש ונראה כחרדי לא קובעת כלום. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 21:04, 22 במאי 2010 (IDT)
אני מבין ש"חרדי" הוא מי שמבריח סמים ליפן ולא הרב קוק. אבל לא זו הנקודה (אם הרב קוק חרדי או לא). הנקודה היא שחלק גדול מהישוב הישן ורבניו תמך ברב קוק (ולא אמנה כאן שמותיהם כרוכל). זה נכון שהרב קוק ובוודאי תומכיו התנגדו ל"עדה החרדית". התרעמתי על כך שכאילו נראה שהרב קוק עמד בראש הישוב החדש מול הישוב הישן. חלק גדול מ"הישוב הישן" לא התחבר כלל לעדה החרדית. בתכל'ס הוא ניסה כל חייו לפשר בין שני "הישובים". שפ2000 - שיחה 21:24, 22 במאי 2010 (IDT)
שוב; אני לא מדבר על ההתנהלות שלו - שאולי הייתה מפעימה ומרגשת בחסידותה - אלא על האלטרנטיבה האידאולוגית השונה לחלוטין שהוא הציב מול הרב זוננפלד ושמרני היישוב הישן. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 21:29, 22 במאי 2010 (IDT)
נחי! אולי תפנה אותי למה שכתבת, ולמה מתייחס הדיון הזה? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:05, 22 במאי 2010 (IDT)
והרב קוק היה חרדי במלוא מובן המילה. (ראית פעם מה כתב עליו הרב אליישיב?) ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:06, 22 במאי 2010 (IDT)
לא ראיתי, אבל אני יודע מה יחסו של ירושלמי מסוגו לרב קוק; מן הסתם הוא מעריך אותו מאוד.
הקטע הוא שמי שחושב שחילונים יכולים להיות צדיקים, ושהאוניברסיטה העברית היא תחילתו של בית המקדש השלישי הוא בדיוק האנטיתזה לחרדי, גם אם הוא יודע המון גמרא ומקיים קלה כבחמורה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:09, 22 במאי 2010 (IDT)
גוונא, נכנסתי לפה בשביל הפיסקה הבאה, אבל כדאי שתקרא באגרות הראי"ה את מכתביו על הישוב הישן ותבין כמה אתה טועה. בוודאי שהיו לו נקודות מחלוקת חריפות עם רבים מאנשי הישוב הישן, אבל בשביל לכתוב "לוחם" צריך להניח שהוא נאבק לשנות את התנהגותם, מוסדות החינוך שלהם, וכדומה, וזה רחוק מן האמת כרחוק מזרח ממערב. עזר - שיחה 22:44, 22 במאי 2010 (IDT)
אריאל: זה במנחם מנדל גרליץ.
אתם קצת מפספסים את הנקודה. לרב קוק והרב זוננפלד היה ויכוח אידאולוגי מהותי, סבבה שהם התנהגו יפה ואהבו אחד את השני. מגניב, קול, מדליק. אבל היה כאן מאבק אידאולוגי, ואין טעם להתכחש לזה. אם המילה "לוחם" לא מתאימה - החליפו אותה למה שתרצו, אבל להשמיט את העובדה שהרב קוק היה צד בעניין, ושסביבו, כצד עיקרי במחלוקת, נכתב הספר - זו טעות. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:25, 23 במאי 2010 (IDT)
ואגב, לא סבתא שלי כתבה על בחירתו של הרב קוק לרב ראשי את הדברים הבאים: ”רואים אנו בזה סכנה עצומה והריסה לתורתנו הקדושה חס ושלום, וכל מי שישתתף בבחירה הזאת הרי הוא עובר בשאט נפש על חוקי ודיני תורתנו הקדושה”. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 01:35, 23 במאי 2010 (IDT)
אכן לא סבתא שלך ונראה לי שגם לא סבא. אבל מי שכתב כתב את זה על מוסד הרבנות ולא על הרב קוק. וגם אם כן כתב על הרב קוק איך זה מוביל לכך שהרב קוק היה לוחם? ואגב, סבתא שלך הייתה לוחמנית? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 15:10, 23 במאי 2010 (IDT)
מי שמסוגל (גוונא ! ) לכתוב על הרב קוק שהוא אמר "שהאוניברסיטה העברית היא תחילתו של בית המקדש השלישי" - מגלה בורות שאינה מתאימה לויקיפד מצוי. (עי' כאן לנוסח דבריו). השמצות הקנאים כנראה חלחלו גם למיינסטרים החרדי, ואלה אינם נמנעים לרכוש השכלה מלוא חופניים מפאשקווילים על הקירות - וחבל. --שפ2000 - שיחה 16:53, 23 במאי 2010 (IDT)
אריאל, לא כדאי לך להתעסק עם סבתא שלי.
שפ, ברור לכל מי שיודע שהוא לא אמר את זה. התכוונתי ליחסו החיובי כלפי האוניברסיטה.
ובפעם השמינית: הרב קוק היה בר פלוגתא של הרב זוננפלד; די כבר להתווכח על קטנות. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 14:31, 24 במאי 2010 (IDT)
הבנתי אתה הלוחם העיקרי קריצה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 14:33, 24 במאי 2010 (IDT)

לגוונא ייעוץ[עריכת קוד מקור]

הקטע האחרון יש הטוענים שהספר האיש על החומה שהופיע מאוחד יותר ולטענת המחבר הרב זוננפלד היה ליברלי יותר הכנסתי רק מפני המשחיתים, לספק להם את הייצר.

אבקש את עזרך אם כדאי להוציא את כל הקטע מן יש הטוענים... מפני שגם אם זה נכון אין זה ראוי להשמיץ כך את הרב גרליץ שכבר הוציא מתחת ידיו כששים יצירות. והערך עליו. אמור להמשך. כאחד שפרץ דרך בהרבה תחומים אם זה בספריו בדרכי אבותינו ואם זה בתורתם של בית בריסק שהעיז לראשונה להעלותם אותם על הכתב בתשמ"ב בהגדת בית הלוי בריסק, וכיום הוא עומד בראש מכון חשוב תורני ספרותי "אורייתא". אבקש את עזרתך. לא האמנתי שכל כך הרבה יבקשו להרוס ולחבל. תודה למפרע ומכבדו כערכו הרם. אחד שאיכפת לו.

אהלן, למה לא ראוי להשמיץ את הרב גרליץ? הוא מוגן מביקורת? אני לא מבין את העניין של "לספק להם את היצר". אין דבר כזה, ולא ראוי לעשות כך.
אם תשים לב, תבין שאף אחד לא מנסה להרוס, אלא רק לתקן. בהצלחה! גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 14:31, 23 במאי 2010 (IDT)

בקשר להגדה מבית לוי בריסק להרב גרליץ[עריכת קוד מקור]

לגוונא שלום רב: מה שביקשת מקור בקשר לפולמוס שהתנהל סביב ספרו של הרב גרליץ הגדה של פסח לבית בריסק, הדברים ידועים, ובזמנו הוציא על כך הרב רבי משה שטרנבוך שליט"א כמה דפים, אשר הופץ בזכרון משה ועוד כמה בתי כנסת, העובדות הן נכונות, וכי הוא ידוע אצל כל תלמיד בישיבת בריסק, ובפרט רבי משולם דוד בנו של הגרי"ז היה מעורה בזה היטב. הדברים היו הנייעס בכוללים ובישיבות זמן רב, וקשה להביא לזה מקור.

לענ"ד במצב שכזה יש להניח לקטע הזה גם ללא מקור. ואפשר שהסגנון טעון שיפוץ: במקום לכתוב שהספר עורר פולמוס.. ניתן לכתוב שהספר היה בבחינת פריצת דרך, כאשר עד אז לא העיז איש להעלות את תורתם של בית בריסק, על מזבח הדפוס, והכל היה צילומים המכונים כתבי תלמידים, והרב גרליץ היה פורץ גדר בתחום, וסביב זה התנהל כל הפולמוס, וכידוע לך שהיום כל בר בי רב מוציא לאור כתבים ומחברות של בית בריסק לדורותיהם. אציין שבעיתון תמורה שהופיע בזמנו בבני ברק היתה כתבה שמרן הקילות יעקב, לאחר שעיין בהגדה של פסח מבית לוי שלח להגיד למחבר יישר כוח שחיברת. כמו כן ידוע הוא שאין כמעט אוצר ספרים המכבד את עצמו שלא מחזיק שם כמה הגדות מבית לוי. למר גוונא הפתרונים איך וכדאי לנסח. תודה למפרע. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום אחי,
אתה יוצא מנקודת הנחה שאנחנו נקבע את הנוסח כראות עינינו, והבעיה היא שזה לא יכול להיות כך; קודם עלינו להביא את המקורות, ואחר-כך לנסח בהתאם. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 14:35, 24 במאי 2010 (IDT)

רב ירמיה בר אבא[עריכת קוד מקור]

ראה דף השיחה שם (בעוד מספר דקות). עזר - שיחה 22:44, 22 במאי 2010 (IDT)

ראיתי. אתה צודק. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 01:36, 23 במאי 2010 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

שלום גוונא, אשמח אם תביע את דעתך בדף השיחה כאן--Jys - שיחה 04:51, 23 במאי 2010 (IDT)

וגם בדף השיחה של גרליץ, בבקשה. נת- ה- - שיחה 21:42, 23 במאי 2010 (IDT)

מנחת שי[עריכת קוד מקור]

לעיונך, ואף הרחבתך.

בברכה, סול במול - שיחה 18:17, 26 במאי 2010 (IDT)

היי! סחתיין, אבל אני אין לי הבנה בדקדוק ומסורה וכדו'... משתמשים כמו ישראל קרול, Effib, דניאל צבי ושות' מבינים בזה הרבה יותר. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 19:15, 26 במאי 2010 (IDT)

איזו התלהבות![עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על הרוח! אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 21:15, 26 במאי 2010 (IDT)

יש'ך בעיה? חביבי, הכל בסדר? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 21:21, 26 במאי 2010 (IDT)
סתם, סימני קריאה, בלגנים.. יופי. אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 21:22, 26 במאי 2010 (IDT)
אני תמיד מצפה להיות זה שמקבל פני משתמש שהולך לתרום לטווח הארוך, ונדמה לי שיש לו פוטנציאל...
בכל אופן אהבתי. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 21:24, 26 במאי 2010 (IDT)
חמוד :) אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 23:58, 26 במאי 2010 (IDT)

פרחים[עריכת קוד מקור]

מה היה ההגיון מאחורי ההפניה? עמית - שיחה - האלבומים 00:17, 27 במאי 2010 (IDT)

שלום עמית,
חשבתי שכאשר מישהו מחפש את זה הוא מתכוון לערך אליו זה מפנה, אבל במחשבה נוספת זו באמת הפניה מיותרת למקום לא נכון; אם כבר הייתי צריך להפנות לפרח. תודה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:37, 27 במאי 2010 (IDT)

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

הי, התמונה של מחנה אפרים שהעלית איננה בשימוש הוגן. שימוש הוגן יהיה בערך על הספר. צריך לברר שזה לא ברשות הציבור עקב הגיל. מתניה שיחה 18:59, 27 במאי 2010 (IDT)

שימוש חופשי, אתקן. מתניה שיחה 19:00, 27 במאי 2010 (IDT)
מתניה, הערך על המחבר הוא גם ערך על הספר. יצרתי הפניה ממחנה אפרים לאפרים נבון, ואין הצדקה לערך נפרד על הספר. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 19:01, 27 במאי 2010 (IDT)
שורה מעליך... מתניה שיחה 19:06, 27 במאי 2010 (IDT)
כן אחי, שכחתי להוסיף כתבתי לפני התנגשות עריכה: . תודה רבה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 19:09, 27 במאי 2010 (IDT)

חוות דעת גוונא בקשר למשה שיינברגר[עריכת קוד מקור]

אשמח מאוד לראותך מטפל בערך משה שיינברגר לדעתי זה גימיק לא מוצלח אך יתכן ואיני מספיק מבין בנבכי הפוליטיקה החרדית, יש שם תבנית מחיקה, בכל אופן אשמח להווכח בחוות דעתך.
רואה כל פגע - שיחה 01:46, 28 במאי 2010 (IDT)

אהלן רואה! אני לא מכיר את נבכי הפוליטיקה החרדית-ירושלמית, כך שאני מבכר שלא להביע את דעתי שם... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 15:21, 28 במאי 2010 (IDT)
גוונא, יש לך מושג מה הוא רוצה? נראה לי שהוא כותב שם תחת שלושה שמות משתמש שונים, וסתם משחית את דף השיחה. אני מתלבט בין ארבע התגובות הבאות - התעלמות, שחזור דף השיחה, או הפניה לבדיקה. מה אתה אומר? אני ואתה - שיחה 16:19, 28 במאי 2010 (IDT)
לפעמים זה לא בכוונה; אנשים פותחים יוזר, ומתוך אי-ייחוס חשיבות לכך הם שוכחים את הסיסמה ופותחים חדש, או ממשיכים מכתובת אנונימית. אתה מזהה דפוס של ניסיון להטעיה? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 16:22, 28 במאי 2010 (IDT)
כן, א. הוא פתח יוזר שלישי אחרי שהערתי לו על השני. ב. היוזר השלישי התייחס לשני וכתב שהוא מסכים לדבריו. לא נראה לך שזה בכוונה? אני ואתה - שיחה 16:29, 28 במאי 2010 (IDT)
ויקיפדיה:בובת קש. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 16:31, 28 במאי 2010 (IDT)

אימרות[עריכת קוד מקור]

רגע של עברית :)

כתבת בלוח מודעות: "מתקיים דיון על ציטוט אימרות אנטי-חרדיות של [עוזי אורנן]".

הצורות התקניות של המילה "אִמְרָה" הן:

  • יחיד נפרד: אִמְרָה, ללא ניקוד אמרה. זה הכתיב התקני לפי האקדמיה, אבל לא נורא גם לכתוב "אימרה".
  • רבים נפרד: אֲמָרוֹת, ללא ניקוד אמרות (amarot). זה דומה ל מילה פִּסְגָּה – פְּסָגוֹת (psagot), והשווא הופך לחטף פתח. כלומר בשום אופן לא *"אימרות". דוגמה: הַאֲמָרוֹת של עוזי אורנן. הַפְּסָגוֹת של הר חרמון.
  • רבים נסמך: אִמְרוֹת־, ללא ניקוד אמרות. זה הכתיב התקני לפי האקדמיה, אבל כאן דווקא כן מתקבל על הדעת לכתוב "אימרות". דוגמה: אִמְרוֹת חז״ל, פִּסְגוֹת הר חרמון.

מכל מקום, אני בכוונה כותב "תקני / לא תקני" ולא "נכון / לא נכון", משום שאני מעדיף לא לקרוא לחריגות מהתקן "טעויות" ונשאיר לשיקולו של כל אחד את צורת הכתיבה האישית שלו בדפי שיחה, בלוח מודעות, בדואר אלקטרוני וכו׳. במרחב הערכים, עם זאת, רצוי לכתוב בשפה תקנית.

ואולי בכלל התכוונת ל"אמירות" :) ––אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:46, 28 במאי 2010 (IDT)

חן חן אמיר. בכל אופן: בשפת היום-יום, כולנו (וסלח לי אם אני מכליל אותך בלי סימוכין...), אומרים "אִמְרוֹת" ולא "אֲמָרוֹת". לטעמי הבדלה בין אופן הכתיבה לדיבר מעט בעייתית. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 15:19, 28 במאי 2010 (IDT)
אתה צודק – בדיבור יום־יומי הרבה אנשים חורגים מהתקן. יכול להיות גם שיום אחד התקן ישתנה.
וגם אני רוצה שהכתב והדיבור יהיו כמה שיותר קרובים.
שפה תקנית זה פשוט משהו שטוב לדעת. אבל להקפיד להשתמש בה צריך רק במקומות מאוד מסוימים. ––אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:06, 28 במאי 2010 (IDT)
אהבתי לגמרי את הגישה. אני מאמץ אותה! גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 16:09, 28 במאי 2010 (IDT)

הלל משה מעשל גלבשטיין[עריכת קוד מקור]

אחרי קריאה לא הבנתי האם חשוב או לא. מה דעתך? גרגור סמסא - שיחה 13:46, 31 במאי 2010 (IDT)

שלום גרגור!
האמת שכרגע זה לא כל כך מוכח מתוכו, אבל נדמה לי שיש פוטנציאל לתוכן בעל חשיבות, אם מישהו יערוך טוב יותר את ההערכה כלפיו, ויביא דוגמאות ממשנתו. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 13:49, 31 במאי 2010 (IDT)

טד נלסון - הערה[עריכת קוד מקור]

אהלן גוונא. ראשית, טוב עשית שהסרת, אבל האם לא היה אפשר למנוע זאת בכלל? הרי שמו לא מסובך לאיות באנגלית, וגם בעברית מקבלות תוצאות שאני מאמין שהיו מבהירות כי האדם חשוב. לחילופין, אני חושב שלפני הצבת תבנית על ערך שעוסק בתחום בו כדאי לשאול מישהו שכן מבין. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 16:52, 31 במאי 2010 (IDT)

היי זהר,
הגעתי לשמו באנגלית, אבל לא יכולתי לקרוא את הערך שם כדי לחשוב האם הוא עומד בקריטריונים שלנו. אני כל כך לא מכיר את הז'רגון של העולם הזה, כך שהתוצאות באינטרנט לא הטיבו איתי.
בכל אופן אקח לתשומת ליבי, ופעם הבאה לא אניח בכלל במקרים שאיני מכיר. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 16:57, 31 במאי 2010 (IDT)
אני מאמין שכך עדיף, וכך אני גם נוהג בעצמי (משתדל, על כל פנים). זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 16:58, 31 במאי 2010 (IDT)

לא קשור לוויקי[עריכת קוד מקור]

היי גוונא, יש לך מושג איפה משיגים את "שתי עגלות וכדור פורח" מהדו"ב וכמה מחירו? ברי"אשיחה • י"ט בסיוון ה'תש"ע • 22:33, 31 במאי 2010 (IDT)

במקרה כן: אצלי, 70. אם ממש לא נוח לך, כמדומני שתוכל להשיג אותו בחנות המקוונת של הוצאת בית אל. טפוי עליהם. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 22:37, 31 במאי 2010 (IDT)
זה מחיר שבוע הספר קריצה? זה קצת יקר לי, אבדוק אפשרויות אחרות (חנויות של משומשים וכיו"ב). תודה בכל אופן. ברי"אשיחה • י"ט בסיוון ה'תש"ע • 22:45, 31 במאי 2010 (IDT)
ומה סחבק יחיה? הה? אם תמצא את הספר בחנויות משומשים זה כבר סימן טוב... זה אומר שמישהו קרא. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 23:09, 31 במאי 2010 (IDT)
לפי הבדיחה הידועה, תמצא את הספר בחנות ספרי ילדים. בנילה - שיחה 23:45, 31 במאי 2010 (IDT)
. אפשר גם כמו שאנחנו עשינו פעם באיזו חנות: העברנו באלגנטיות את הספר למדף רבי המכר... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 23:48, 31 במאי 2010 (IDT)

בית הכנסת בליון[עריכת קוד מקור]

תודות מרובות על הדרבון :)
זה חשוב מאין כמוהו. --Jys - שיחה 00:11, 1 ביוני 2010 (IDT)
חבּיבּי, העונג כולו שלי. Merci Merci. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:16, 1 ביוני 2010 (IDT)

תשעה באב[עריכת קוד מקור]

קריינא דאיגרתא. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 12:51, 1 ביוני 2010 (IDT)

מה, לא עשיתי מספיק?! יבואו עוד. אם זה יעמוד ליפול בגלל זה, תחזיר את זה לרשימת ההמתנה ואעשה זאת. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 12:52, 1 ביוני 2010 (IDT)

תשעה באב[עריכת קוד מקור]

הערך טוב, ועומד להצבעה. מאחר והועלו טענות שונות לגבי הערך, אני שוקל להחזירו לרשימת המתנה, עד שיתוקן הדרוש תיקון. התהיה מוכן לטפל בשיפצורו של הערך. (אני פונה במקביל למשתמש:עזר ולמשתמש:בנילה). ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:08, 2 ביוני 2010 (IDT)

אני מקבל על עצמי לערוך עוד הגהות. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 09:14, 2 ביוני 2010 (IDT)
שכוייח. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:20, 2 ביוני 2010 (IDT)
היות ולא התרשמתי שבזמן הקרוב יהיה מי שיעבוד על הערך בצורה מקיפה, הסרתי אותו מרשימת ההצבעה, וגם לרשימת ההמתנה לא השיבותיו. אין בכך לרפות את ידיך מלהמשיך ולטפל בו. תמיד (כאשר הערך יצדיק זאת) נוכל להחזירו לתהליך ההמלצה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:58, 2 ביוני 2010 (IDT)
מדגדג לי עוד מומלץ בפורטל:הלכה. מקווה שיעזרו. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 11:02, 2 ביוני 2010 (IDT)
הערך ההלכתי שבינתיים הכי הרשים אותי היה כשרות. גם הוא לא מושלם (למשל חסרה בו התייחסות לשחיטה), אבל נראה לי שמצבו טוב בהרבה מתשעה באב. אני ואתה - שיחה 17:23, 2 ביוני 2010 (IDT)

היתר עסקה[עריכת קוד מקור]

גוונא, האם יש לך מושג אם עריכה זו נכונה? תודה, ‏עמיחישיחה 19:55, 2 ביוני 2010 (IDT)

ביטלתי את העריכה, היא נראית כחסרת הגיון פנימי. אני ואתה - שיחה 20:15, 2 ביוני 2010 (IDT)
לפחות חלק ממנה לא נכון (העניין של החלוקה ברווחים בחצי שנשאר שייך למלווה). בכל אופן שווה לבקש הסבר. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 20:20, 2 ביוני 2010 (IDT)

שאלה בדיוק בשבילך[עריכת קוד מקור]

בשיחה:ניאוף. שים לב שבפתיחת דף השיחה שלך כתוב "כדי לפתוח דיון חדש אפשר ללחוץ כאן או על כפתור + שלמעלה.", אבל אם לוחצים על "כאן" זה לא פועל. אליסף (שיחה) 01:46, 5 ביוני 2010 (IDT)

תודה אחי. אני באמת לא יודע איך לתקן את זה... גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 00:05, 6 ביוני 2010 (IDT)
תודה על התשובה שם. אולי תנסה להעתיק מדף השיחה של אביעדוס, אצלו זה אותו דבר ופועל. אליסף (שיחה) 00:06, 6 ביוני 2010 (IDT)
העתקתי... תודה לך! גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 00:11, 6 ביוני 2010 (IDT)
בבקשה. אליסף (שיחה) 00:13, 6 ביוני 2010 (IDT)

לוח מודעות[עריכת קוד מקור]

שמתי הודעה בלוח המודעות על שאלתי בעניין ההצבעה, ומשום מה לא הצלחתי להכחיל את הקישור. האם תוכל לבדוק איפה טעיתי? תודה, עזר - שיחה 12:11, 8 ביוני 2010 (IDT)

יצרתי קישור לפסקה שפתחת בדף השיחה. האם לזה התכוונת? גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 14:12, 8 ביוני 2010 (IDT)

קול המשנה[עריכת קוד מקור]

זה קיים? זה שווה ערך? זה פרסומת? yanshoofשיחהמיזמון ערכים שאינם במעקב יצא לדרך! 14:18, 8 ביוני 2010 (IDT)

האמת אף פ'ם לא שמעתי על זה. באמת לא יודע. בפורומים כתוב שזו מערכת גדולה, אבל אין לדעת. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 14:22, 8 ביוני 2010 (IDT)
סבבה. yanshoofשיחהמיזמון ערכים שאינם במעקב יצא לדרך! 14:32, 8 ביוני 2010 (IDT)

שיחה:צייטגייסט (תנועה)[עריכת קוד מקור]

דיון בחשיבותו של הערך תנועת צייטגייסט, אשמח אם תביע דעתך בדף השיחה תודה. Misbird - שיחה 20:32, 8 ביוני 2010 (IDT)

תודה על ההזמנה. אני חושב שבאופן כללי מספיק להפנות מלוח המודעות די שמספיק משתמשים יראו. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 23:35, 8 ביוני 2010 (IDT)

דברים שבלב[עריכת קוד מקור]

יש מצב שאתה כותב לי פסקת פתיחה לערך דברים שבלב? אני מצליח לכתוב רק הגדרה יבשה ואהבתי את מה שעשית לספק - משתמש:ישרון/ארגז חול דברים שבלב.ישרון - שיחה 10:50, 9 ביוני 2010 (IDT)

הוספתי משהו. קצת מאולתר... גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 14:26, 9 ביוני 2010 (IDT)

מי שהיה נשוי שלוש נשים[עריכת קוד מקור]

היי גוונא, בשיחה אישית שהייתה לי עם מיכאל אברהם (שם גם קניתי את 2 העגלות האחרונות), הוא אמר שישנה הפרכה להסבר של אומן ומשלר, והיא פורסמה היכנשהו. האם תוכל לברר היכן, כדי שנוכל לשלב את המידע בערך, שכרגע הוא חד צדדי לצד אומן? ברי"אשיחה • כ"ח בסיוון ה'תש"ע • 12:48, 10 ביוני 2010 (IDT)

אברר. בכל אופן כנראה זה יהיה רק מחר... גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 13:29, 10 ביוני 2010 (IDT)
הוא אומר שהוא לא מכיר הפרכה, אבל יש ויכוחים על זה. לדבריו יש אשכול מפורט על זה בעצכ"ח. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 23:18, 10 ביוני 2010 (IDT)
אחפש. תודה. ברי"אשיחה • כ"ט בסיוון ה'תש"ע • 10:35, 11 ביוני 2010 (IDT)
ראה בערך הנ"ל בקישור האחרון - תגובה של אומן למאמר ששלל את הסברו בסוגיה. בנילה - שיחה 18:18, 11 ביוני 2010 (IDT)

ד"ר Yael weiler[עריכת קוד מקור]

ראה דף השיחה של שיינבוים. אם יש לך רצון וזמן תוכל לעזור לה. מוטי - שיחה 23:26, 13 ביוני 2010 (IDT)

היי, תודה על ההפניה. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 23:45, 13 ביוני 2010 (IDT)

שלום גוונא[עריכת קוד מקור]

מה דעתך על הצעת ברי"א כאן? Jys - שיחה 19:42, 14 ביוני 2010 (IDT)

חוששני שאת זה אמרתי מתחילה; שראוי להביא את הציטוט לפני ההצבעה.
אני לא כל כך מבין מה יקרה אם נחכה. איזה צטטן יבוא פתאום ויושיע את הכתבה ההיא מחוסר ציטוטה. ממה נפשך; אם יש למישהו הכתבה - שיצטט, ואם לא - מה ישתנה?
חוצמיז, אל תשלו את עצמכם שאחרי שהכתבה תצוטט המתנגדים יתמכו. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 19:54, 14 ביוני 2010 (IDT)

ארונות קודש[עריכת קוד מקור]

מה המצב?
למה ארכבת את בקשתך בסדנה? בכל מקרה, הסדנה קצת גוררת רגליים אבל היא תשתקם. כנראה זה בגלל סדרי היום של הגרפיקאים וגם תחרות הסמלילים שנפתחה לא מזמן. ראיתי את התמונות ובתור אחראי במיזם התמונה המומלצת, אני מניח שגם אחרי חיתוך ויישור של התמונות, הן לא היו עוברות בהצבעה. בכל מקרה, אם אתה עדיין רוצה, אתה מוזמן להעביר את הבקשה לדף השיחה שלי. --MT0 - שיחהבואו להביע דעתכם על הסמלילים! 12:48, 16 ביוני 2010 (IDT)

אחי, משתגיד. אם אתה חושב שהן לא תעבורנה - סבבה. מכבד את דעתך. רק אל תצעק עלי, טוב? גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 12:50, 16 ביוני 2010 (IDT)
אני מקווה שזה היה בצחוק התגובה כי אני לא במצב לצחוק בשבוע האחרון. --MT0 - שיחהבואו להביע דעתכם על הסמלילים! 20:09, 16 ביוני 2010 (IDT)
לא לבאס. מה יש? שלח לי מייל. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 20:14, 16 ביוני 2010 (IDT)
-at-MT0 - שיחהבואו להביע דעתכם על הסמלילים! 20:58, 16 ביוני 2010 (IDT)