שרה ג'ייקובס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרה ג'ייקובס
Sara Jacobs
ג'ייקובס, 2021
ג'ייקובס, 2021
ג'ייקובס, 2021
לידה 1 בפברואר 1989 (בת 35)
דל מאר, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קולומביה
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
בן או בת זוג עמאר קמפה-נג'אר (2019–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר האינטרנט הרשמי של שרה ג'ייקובס
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-53 של קליפורניה
3 בינואר 2021 – מכהנת
(3 שנים ו־14 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרה ג'ייקובסאנגלית: Sara Jacobs; נולדה ב-1 בפברואר 1989) היא פוליטיקאית יהודייה-אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-51 של מדינת קליפורניה. מחוז הבחירה שלה חולש על שטח קטן בדרום-מערב קליפורניה, והוא כולל חלק ממחוז סן דייגו, בחלק המזרחי של העיר צ'ולה ויסטה, וחלקים ממרכז ומזרח העיר סן דייגו ופרווריה המזרחיים.

היא נבחרה לתפקיד בנובמבר 2020, והושבעה לתפקידה ב-3 בינואר 2021, עם התכנסות הקונגרס ה-117 של ארצות הברית, והיא הצעירה במשלחת קליפורניה לקונגרס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייקובס נולדה בעיר דל מאר השוכנת במחוז סן דייגו שבדרום קליפורניה בפברואר 1989, וגדלה בסן דייגו. היא נכדתו של איש העסקים ומייסד קוואלקום ארווין ג'ייקובס ובתו של הנדבן גארי א. ג'ייקובס[1]. דוד שלה, פול א. ג'ייקובס, היה המנכ"ל ויושב ראש החברה בעבר. ג'ייקובס סיימה את לימודיה התיכוניים בתיכון טורי פינס שבסן דייגו וב-2011 השלימה לימודי תואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת קולומביה. כעבור שנה, ב-2012, קיבלה תואר שני ביחסים בינלאומיים מאותה האוניברסיטה[2].

עם תום לימודיה הגבוהים, עבדה ג'ייקובס עבור האומות המאוחדות וקרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים. בפברואר 2014 החלה לעבוד כקבלנית במחלקת המדינה של ארצות הברית. לאחר מכן שימשה כיועצת לענייני מדיניות במטה הבחירות של הילרי קלינטון לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2016. לאחר הבחירות ייסדה ג'ייקובס עמותה בשם "סן דייגו לכל ילד: הקואליציה לסיום עוני ילדים".

בבחירות 2018 התמודדה ג'ייקובס לבית הנבחרים של ארצות הברית במטעם מחוז הקונגרס ה-49 של קליפורניה. בבחירות המקדימות היא סיימה במקום השלישי, אחרי דיאן הארקי ומייק לוין. בבחירות 2020 התמודדה שוב לבית הנבחרים האמריקאי, הפעם במחוז הקונגרס ה-53 של קליפורניה. בעוד יריבתה, ז'ורז'ט גומז זכתה לתמיכתם של מספר אישים מהאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית — בהם קתרין קורטז מסטו וסלוד קרבחאל, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אליזבת וורן וברני סנדרס — כמו גם לתמיכה מהאגף המתון במפלגה הדמוקרטית בדמות אישים כגון ג'ון קרי[3], הארלי רודה, קייטי פורטר וטי.ג'יי. קוקס, קולין אלרד ואבי פינקנאוור. ג'ייקובס סיימה במקום הראשון בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה הדמוקרטית, וביום הבחירות הכלליות גברה על נשיאת מועצת עיריית סן דייגו ז'ורז'ט גומז, עמיתתה למפלגה הדמוקרטית[4].

עם השבעתה לתפקיד בינואר 2021, כשהחליפה את סוזן דייוויס, נעשתה ג'ייקובס לאדם הצעיר ביותר במשלחת קליפורניה לקונגרס של ארצות הברית. במהלך מסעי הבחירות שלה לקונגרס האמריקאי, נהנתה ג'ייקובס ממימון גבוה הודות להון של משפחתה[5].

מחוז הבחירה אותו היא מייצגת בקונגרס ה-117, מחוז הקונגרס ה-53 של קליפורניה, בוטל בעקבות תוצאות מפקד האוכלוסין של ארצות הברית שנערך במהלך 2020[6].

ג'ייקובס יהודייה, ומתגורר בשכונת בנקרס היל בסן דייגו. היא נמצאת במערכת יחסים עם עמאר קמפה-נג'אר (מועמד דמוקרטי לשעבר למחוז קונגרס שכן, המחוז ה-50) מאז 2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרה ג'ייקובס בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של שרה ג'ייקובס לבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תיאודור שליפר, A tech billionaire spent millions to elect his granddaughter. It’s working, באתר Vox‏, 4 במרץ 2020 (באנגלית)
  2. ^ דונלד ה. האריסון, Sara Jacobs on her family, issues, and spending, באתר San Diego Jewish World‏, 8 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  3. ^ קן סטון, Ex-Secretary of State John Kerry Endorses Sara Jacobs for Congress in the 53rd, באתר Times of San Diego‏, 26 באוקטובר 2020 (באנגלית)
  4. ^ AP‏, San Diego elects youngest House representative in California, באתר לוס אנג'לס טיימס, 6 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  5. ^ דונלד שו, A Billionaire Heiress and a Bernie-Backed Progressive Face Off in California Primary, באתר The American Prospect‏, 28 בפברואר 2020 (באנגלית)
  6. ^ מלאני מייסון, California to lose a congressional seat, according to new census data, באתר לוס אנג'לס טיימס, 26 באפריל 2021 (באנגלית)