שרה לורנס קולג'

שרה לורנס קולג'
Sarah Lawrence College
liberal arts college in the United States
תקופת הפעילות 1926–הווה (כ־98 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
קמפוס פרברי, 160 דונם
בעלי תפקידים
נשיא קריסטי ג'אד (מ-2017)
סגל 531 (נכון ל־אוגוסט 2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידים
1,675
מיקום
מיקום One Meadway, Bronxville, NY, 10708 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קואורדינטות 40°56′06″N 73°50′40″W / 40.935124°N 73.844326°W / 40.935124; -73.844326
www.sarahlawrence.edu
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרה לורנס קולג'אנגלית: Sarah Lawrence College) היא מכללה פרטית במחוז ווסטצ'סטר במדינת ניו יורק, מהסוג המכונה Liberal Arts College, דהיינו מכללה המתמחה במדעי הרוח, מדעי החברה ואומנויות. שכר הלימוד הוא כ-$56,000 לשנה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה בייטס לורנס
ויליאם ואן דוזר לורנס

המכללה הוקמה על ידי איל הנדל"ן ויליאם ואן דוזר לורנס (1842–1927). היא הוקמה באחוזתו, ונקראה על שם אשתו שרה בייטס לורנס (1846–1926). המכללה נועדה במקור לנשים בלבד ומטרתה הייתה לחנכן באמנויות ומדעי הרוח. מרכיב מרכזי בתוכנית הלימודים הראשונה של המכללה היה חינוך לפנאי, במסגרתו התלמידות נדרשו להשתלם במשך שמונה שעות שבועיות בתחומים כמו שיחה בצרפתית, דוגמנות, קצרנות, איפור וגינון.[1]

מתכונת הלימודים תוכננה כזו של מערכת ההדרכה של אוניברסיטת אוקספורד (tutoring), הכוללת בנוסף להוראה פרונטלית, מפגשים בין חברי סגל לקבוצות קטנות של סטודנטים. המכללה שומרת על מתכונת זו עד היום. הרולד טיילור היה נשיא המכללה בשנים 1945–1959, והשפעתו הייתה רבה. הוא אימץ את הפילוסופיה החינוכית של ג'ון דיואי, ושאף לרפורמה בחינוך בארצות הברית.

מכללת שרה לורנס הייתה למוסד המקבל גם סטודנטים ממין זכר בשנת 1968 (אם כי היו סטודנטים יוצאי צבא שהתקבלו לאחר מלחמת העולם השנייה עוד קודם). לפני השינוי הזה התקיימו דיונים בנושא העברת המכללה ומיזוגה עם אוניברסיטת פרינסטון (שלא קיבלה עד אז נשים), אך לבסוף ההנהלה בחרה להשאירו כמוסד עצמאי.[2]

תוכנית הלימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה לורנס מציעה אלטרנטיבה לשיטה המקובלת של מקצועות התמחות במכללות בארצות הברית. לומדים במגוון רחב של קורסים ותחומי דעת על פי אחת מארבע תוכניות לימוד: אומנות יצירתית (כתיבה, מוזיקה, מחול, תיאטרון, קולנוע ואמנות פלסטית); היסטוריה ומדעי החברה (אנתרופולוגיה, כלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה); מדעי הרוח (לימודי מזרח אסיה, תולדות האמנות, לימודי קולנוע, שפות, ספרות, פילוסופיה ודת); ומדעי הטבע ומתמטיקה (ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מדעי המחשב ומתמטיקה).

השיעורים בנויים סביב במתכונת של סמינרים קטנים ואינטראקטיביים מאוד ובלימודים פרטיים עם חברי הסגל. הציונים הם הערכות מילוליות.[3]

המכללה מציעה תשע תוכניות לתואר שני. התוכניות מעניקות תואר שני באומנויות (MA), תואר שני באומנויות יפות (MFA) או תואר שני במדעים (MSc) לבוגריה.[4]

הקמפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמפוס של מכללת שרה לורנס משתרע על כ-160 דונם בגבעה מעל גדות נהר הברונקס. חלק גדול מהקמפוס היה במקור חלק מהאחוזה של מייסד המכללה, ויליאם ואן דוזר לורנס, אם כי המכללה הכפילה את גודלה מאז היווסדה. בשטח המכללה גדלים עצי אלון ואולמוס גדולים. רבים מהבניינים הישנים הם בסגנון האדריכלות של "תחיית טיודור" שהיה פופולרי באזור בראשית המאה העשרים, ורבים מהבניינים החדשים יותר של המכללה מנסים להוות פרשנות מעודכנת לאותו סגנון. הקמפוס מחולק לשני חלקים ייחודיים, "הקמפוס הישן" ו"הקמפוס החדש": הראשון בגבולות אחוזת לורנס לשעבר, השני נרכש זמן מה לאחר שנותיו המוקדמות של המכללה.

חברי סגל ובוגרים ידועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוקר המיתולוגיה ג'וזף קמפבל לימד שנים רבות במכללה. מבוגרי המכללה שהתפרסמו: אליס ווקר, ברברה וולטרס, ג'יי ג'יי אברהמס, בריאן דה פלמה ורם עמנואל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרה לורנס קולג' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaplan, Barbara (29 בינואר 2014). Becoming Sarah Lawrence. Sarah Lawrence College. אורכב מ-המקור ב-4 בפברואר 2014. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ "Sarah Lawrence College". Times Higher Education (THE) (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-07-11.
  3. ^ "At a Glance: About SLC". Sarah Lawrence College. נבדק ב-2014-01-29.
  4. ^ "Sarah Lawrence Graduate Programs". נבדק ב-3 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)