Dangerous World Tour

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
Dangerous World Tour
מאת מייקל ג'קסון
תאריך התחלה 27 ביוני 1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך סיום 11 בנובמבר 1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר הופעות 69 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Dangerous World Tour (בעברית: "סבב הופעות מסוכן בעולם") הוא סיבוב ההופעות השני של האומן והיוצר מייקל ג'קסון, שנוצר על מנת לקדם את אלבומו הרביעי: "Dangerous". סבב ההופעות קיבל חסות מחברת פפסי קולה. סבב ההופעות כלל 70 הופעות, ועל פי ג'קסון כל הרווחים נתרמו לארגוני הצדקה " קרן " ל"לרפא את העולם", ולכיסו הפרטי של ג'קסון.[דרוש מקור] הסיור התחיל בתאריך 27 ביוני 1992 בגרמניה, ונגמר ב-11 בנובמבר 1993 במקסיקו. בנובמבר 1993 סיים ג'קסון את סיבוב הופעות מוקדם מן הצפוי, בגלל מחלתו שהצריכה אשפוז. ג'קסון הודה כי ביצועיו בהופעות נעשה תלוי במשככי כאבים, לאחר שסבל מהתייבשות, מיגרנות ופציעות. במקור, סיבוב ההופעות היה אמור להתקיים עד חג המולד של 1993.

למרות ההצלחה האדירה של סיבוב ההופעות "BAD tour" (בעברית "רע בעולם"), סיבוב ההופעות הראשון של ג'קסון שאליו יצא ב-1988, ובו הרוויח 125 מיליון דולר, טען הכוכב כי הוא לא יבצע סיבוב הופעות שוב, ובמקום זאת יתרכז ביצירת סרטים ותקליטים. ב־3 בפברואר 1992, במסיבת עיתונאים של פפסי בהיכל הרדיו "סיטי מיוזיק" הכריז ג'קסון כי יצא לסבב הופעות שוב. ההכרזה הייתה במקביל לעסקה חדשה בין ג'קסון לפפסי, שדווחה בסך 20,000,000 דולר לחסות הסיור.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון הצהיר ג'קסון, "הסיבה היחידה שאני יוצא לטור היא לגייס כספים עבור הקרן החדשה Heal the World, ארגון צדקה בינלאומי לילדים, שמטרתו היא לסייע לילדים ולאקולוגיה. המטרה שלי היא 100 מיליון דולר ברוטו עד חג המולד 1993. אני קורא לכל תאגיד וכל אדם שדואג לכוכב הלכת הזה ולעתידם של הילדים לעזור לגייס כסף למען הצדקה. קרן Heal the World תתרום כספים לאיידס ילדים לכבוד ידידי ראיין ווייט. אני מצפה לסיבוב ההופעות הזה מכיוון שהוא יאפשר לי להקדיש זמן לביקור ילדים בכל רחבי העולם, כמו גם להפיץ את המסר של אהבה גלובלית, בתקווה שאחרים יתרגשו לעשות את חלקם כדי לרפא את העולם."

הכנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קסון בביצוע השיר "Smooth Criminal", לייב בטרנטו, איטליה.

למען הובלת הציוד והבמה מלוס אנג'לס ללונדון לקראת פתיחת הסבב (באירופה) ביוני 1992 הוזמן מטוס המטען הרוסי "אנטונוב AN-124" עם זאת, בעיות הנוגעות להסמכת המטוסים האזרחיים שלה הובילו לכך שג'קסון השתמש במקום זאת בבואינג 747 של פדרל אקספרס. עם הגעתו הועבר הציוד ברחבי אירופה על ידי 65 משאיות. המטען כלל 1,000 אורות, 10 מייל כבל חשמל, 9 מסכי וידאו ו -168 רמקולים. הובלו כ -2 טון בגדים. התלבושות תוכננו על ידי מייקל בוש ודניס טומפקינס, שעבדו עם ג'קסון כדי להשיג מושג על מה שהוא רוצה, ושאפו "להחיות את רעיונותיו". שני בגדים היו 9 מטר, רוחב 7 מטר ושקלו 40 ק"ג כל אחד, עם אורות סיבים אופטיים הנשלטים על ידי לייזר ממוחשב. מעיל אחד הותקן בחגורת סוללה בהפקת 3,000 וולט כדי להדליק את 36 נורות הלחץ עליו. לאחרים היו דשיים מוסתרים כדי להסתיר השפעות נפץ. 1,000 מטרים של בד מאירופה שימשו להכנת התלבושות, כולל בגד שחור וזהב לג'קסון שכלל זהב 18 קראט. התלבושות בלבד עלו 2 מיליון דולר.

במופע שולבו אשליות במה שונות. ביניהם היה אפקט ה"טוסטר "שבו ג'קסון עלה לבמה בקטפולט העולה במהירות מלמטה, והעביר את הפירוטכניקה במקביל. אחותו ג'נט ג'קסון אמרה: "הפתיחה הזאת הייתה בעיטה. אני יושב במגדל הקול וכל הילדים נמצאים בכל מקום. וכשהוא קפץ מכל העזאזל הדבר הזה היה [...] הילדים מלפנים. ממני הסתכלתי אחורה ואפילו לא ידעתי את זה ". מרבית המופעים משנת 1992 כללו טריק בימתי במהלך המעבר מ"מותחן " ל"בילי ז'אן"", לפיה ג'קסון נכנס לשני עמודים ומוחלף בחשאי עם רקדן גיבוי עם מסיכת זאב בזמן שהוא מחליף תלבושות ל"בילי ז'אן". "ג'קסון" רעול הפנים מונח בארון מתים שנעלם כאשר הרקדנים מתחזים כשלדים וזומבים מתעטפים. בד מעל הארון ושלף אותו החוצה. לאחר מכן מופיע ג'קסון במפלס הבמה העליון ושר "בילי ג'ין". כאשר הטריק המלא לא בוצע, הוא הציג רצף עם החקיין של ג'קסון ורקדני הגיבוי מבצעים ריקודים מ"מותחן " בכמה רגליים של הסיור, החקיין של ג'קסון היה חוזר לבמה לאחר ששר את המקהלה הראשית של השיר, במקום לעשות חזרה על ריקוד "המותחן", ורקדני הגיבוי של זומבי היו עושים את הריקוד על ידי עצמם.

סדר שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Brace Yourself" ( עם וידאו)
  2. "Jam"
  3. "Wanna Be Startin' Somethin'"
  4. "Human Nature"
  5. "Smooth Criminal"
  6. "I Just Can't Stop Loving You" ( עם סידה גארט)
  7. "She's Out of My Life"
  8. (נמחק ב-23 בספטמבר 1993) "I Want You Back" / "The Love You Save" / "I'll Be There
  9. "Thriller"
  10. "Billie Jean"
  11. "Black Or White Panther" ( עם וידאו)
  12. "Working Day and Night" ( השתתף רק ב-1992)
  13. "Beat It" ( השתתף רק ב-1992)
  14. "Someone Put Your Hand Out" ( הפסקה אינסטרומנטלית) ( השתתף רק ב-1992)
  15. "Will You Be There"
  16. "The Way You Make Me Feel" ( השתתף רק ב-1992)
  17. Bad" ( השתתף רק ב-1992)
  18. "Dangerous" ( השתתף רק ב-1993)
  19. "Black or White"
  20. "We Are The World" ( עם וידאו)
  21. "Heal the World"
  22. "Man in the Mirror" / "Rocket Man"

התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קסון במהלך הופעתו, 19 בספטמבר 1993.

ברשימת השירים המקורית משנת 1992 הוצגו "The Way You Make Me Feel" ו-"Bad", אך אלה הוצאו לאחר הקונצרט השמיני באוסלו, נורווגיה. עם זאת, שני שירים אלה הוחזרו להופעות בטוקיו, יפן.

במהלך שלב אירופה בשנת 1992, MTV הורשתה לצלם מאחורי הקלעים ולשדר שישה פרקים של חמש עשרה דקות בסיבוב ההופעות. המופע נקרא "The Dangerous Diaries" והוצג על ידי סוניה סון. MTV פרסמה צילומים של "Billie Jean" ו"Black or White" בתערוכה הראשונה במינכן. "בילי ז'אן" יצא עם 2 גרסאות שונות, האחת על ידי MTV כספיישל, והשנייה בסרט התיעודי "Dangerous Diaries". שתי הגרסאות הציבו קטע מהקלטת הקפלה המקורית של ג'קסון ל"Billie Jean" מעל השירה החיה כשג'קסון זורק את הפדורה שלו.

הקונצרט ב-1 באוקטובר 1992 בבוקרשט, רומניה צולם לשידור ברשת HBO ב-10 באוקטובר. ג'קסון מכר את זכויות הסרט על הקונצרט תמורת 20 מיליון דולר, אז הסכום הגבוה ביותר עבור הופעת הופעה בטלוויזיה. הספיישל זיכה את ג'קסון בפרס השני מבין שני פרסי CableACE בקריירה שלו, זה בפרס המיוחד לביצועים מוזיקליים.

טולוז, צרפת קונצרט ב-16 בספטמבר 1992 בהשתתפות מופע אינסטרומנטלי מיוחד של המחצית הראשונה של השיר "בארון" כאתנחתא בין השירים "Heal the World" ו-"Man in the Mirror". הנסיכה סטפני ממונקו, שהייתה "נערת המסתורין" בשיר האמיתי, נכחה בקונצרט זה. קונצרט זה סימן את הפעם הראשונה והיחידה בה הופיע שיר זה במהלך סיבוב ההופעות הזה, אף על פי שהוא בוצע בסיבוב ההופעות הבא שלו.

סלאש הופיע לאורח בשלוש הופעות של "Black or White": אוביידו, ספרד בספטמבר 1992, קונצרט הסילבסטר בטוקיו, יפן ב-31 בדצמבר 1992, והקונצרט האחרון בספרד, 26 בספטמבר 1993 בסנטה קרוז דה טנריף (האיים הקנריים).

הקונצרט ב-1 בספטמבר 1993 בסינגפור נקבע ל-30 באוגוסט 1993, אך הוזמן מחדש בגלל התמוטטותו של ג'קסון לפני ההופעה.

במהלך ביקורו במוסקבה בחודש ספטמבר, ג'קסון בא עם השיר "זר במוסקבה" אשר שוחרר באלבומו "HIStory: Past, Present and Future, Book I". זה היה בתקופה שג'קסון הרגיש מאוד לבד, רחוק ממשפחתו וחבריו, אך בכל לילה לאורך כל סיוריו אוהדים היו שוהים במלון שלו ותומכים בו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Dangerous World Tour בוויקישיתוף