Ziggy Stardust

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Ziggy Stardust"
שיר בביצוע דייוויד בואי
מתוך האלבום The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars - 1972
יצא לאור 16 ביוני 1972
11 ביוני 1990 (תקליטור)
הוקלט נובמבר 1971
סוגה גלאם רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:13
חברת תקליטים RCA
כתיבה דייוויד בואי
לחן דייוויד בואי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דייוויד בואי, קן סקוט
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Ziggy Stardust" הוא שיר שנכתב והוקלט על ידי המוזיקאי הבריטי דייוויד בואי עבור אלבום הקונספט שלו "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars" משנת 1972.

השיר מתאר את האלטר אגו של בואי, Ziggy Stardust, כוכב רוק פרוע שמתפקד כשליח של חוצנים בכדור הארץ. בשנת 2010 השיר דורג במקום ה-282 ברשימת מגזין הרולינג סטון "500 השירים הגדולים בכל הזמנים". השיר הוא אחד מארבעת שיריו של בואי שכלולים ברשימת "500 השירים שעצבו את הרוק אנד רול" של היכל התהילה של הרוק אנד רול.

האלבום כולו והשיר בפרט בוצעו בז'אנר שבואי היה מבשרו, גלאם רוק. התמה היא סיפורו המעורפל של זיגי, חוצן אדרוגני ממאדים המבקר בכדור הארץ בתקופה בה הגיעה לבני האדם הבשורה כי כוכבם יושמד כליל תוך חמש שנים. זיגי מגיע על מנת לשחרר את בני האדם מהשעמום בו הם אחוזים באמצעות מוזיקת הרוקנ'רול. זיגי הוא כוכב הרוק האולטימטיבי: הוא בעל מיניות מתירנית ומוחצנת, צורך סמים ואלכוהול דרך קבע ובעל מסר של שלום ואהבה, אך הוא הורס את עצמו בשל התמכרותו לכל אלו ונקרע ממעריציו.

גרסת הדמו המקורית של השיר שהוקלטה בפברואר 1971 שוחררה בתור רצועת בונוס בהוצאת התקליטור של "Ziggy Stardust" בשנת 1990. גרסת האלבום של השיר הוקלטה בנובמבר 1971.

סגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדי פזמונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדי פזמונים
מצעד מקום
יפן (100 השירים החמים) 75
בילבורד הוט 100 (בילבורד) 17

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת הרוק הגותי הבריטית באוהאוס הקליטה קאבר של "Ziggy Stardust" כסינגל השמיני שלהם. הסינגל פורסם בשנת 1982, והגיע למקום ה-15 במצעד הסינגלים הבריטי.

גרסת כיסוי של השיר, הכולל סולו אחרי הפזמון השני, הופיע במשחק המחשב המוזיקלי המצליח "גיטאר הירו" בשנת 2005.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]