פטסי קנזיט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פטסי קנזיט
Patsy Kensit
קנזיט בטקס פרסי הבאפט"א ב-2009
קנזיט בטקס פרסי הבאפט"א ב-2009
לידה 4 במרץ 1968 (בת 56)
האונסלו, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1972 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק דוגמנית, זמרת
מקום לימודים
  • בית הספר לתיאטרון קורונה
  • St Catherine's School
  • Newland House School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • ליאם גלאגר (19972000)
  • Dan Donovan (19891991)
  • Jim Kerr (19921996)
  • Jeremy Healy (20092010) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.patsykensit.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פטרישה ג'וד פרנסס קנזיט, הידועה בשם הבמה פטסי קנזיט (אנגלית: Patsy Kensit;‏ נולדה ב-4 במרץ 1968) היא שחקנית, דוגמנית וזמרת אנגלייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנים ראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנזיט נולדה וגדלה בהאונסלו שבלונדון רבתי למשפחה קתולית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 4 הופיעה לראשונה על המסך בפרסומת לאפונה קפואה. בשנת 1972 אף השתתפה לראשונה בסרט קולנוע (For the Love of Ada, מבוסס על סדרת טלוויזיה באותו השם). בשנת 1974 השתתפה בסרט "גטסבי הגדול" לצד רוברט רדפורד ומיה פארו. בבחרותה למדה באקדמיה של איטליה קונטי, בית הספר למשחק הוותיק באנגליה.

קנזיט פרצה אל התודעה באמצע שנות השמונים כזמרת של להקת הפופ "הפלא השמיני". שני סינגלים של הלהקה הגיעו למקומות גבוהים במצעד הבריטי, והלהקה אף הופיעה בתוכנית הטלוויזיה Top of the Pops. במקביל קידמה קנזיט את קריירת המשחק שלה. ב-1985 השתתפה בסרט הטלוויזיה "סילאס מארנר" לצידו של בן קינגסלי וב-1986 השתתפה בסרט הקולנוע Absolute Beginners על פי ספרו של קולין מק'ינס.

בשנת 1988 הגיע השיר I'm Not Scared של "הפלא השמיני" (בהפקה של הפט שופ בויז) לעשירייה הראשונה במצעד הבריטי. השיר שובץ לסרט נשק קטלני 2 בו שיחקה קנזיט את דמותה של ריקה ואן דן האס, מזכירתו של דיפלומט דרום אפריקני שבה התאהב הגיבור מרטין ריגס (מל גיבסון).

בשנת 1991 זכתה לשבחי הביקורת בעקבות השתתפותה בסרט "עשרים ואחת" (אף שהסרט לא זכה להצלחה קופתית). בשנת 1992 גילמה את דמותה של קרולין רייט בסרט הקומי Blame it on the Bellboy לצידו של דאדלי מור. ב-1995 שיחקה ב"מלאכים וחרקים" לצד קריסטין סקוט תומאס, וב-1999 שיחקה בדרמת הפשע "כביש מהיר" לצד דריל האנה. ב-2001 השתתפה בסרט "הדברים שמאחורי השמש" לצד רוזנה ארקט ודון צ'ידל. תפקידה הקולנועי החשוב האחרון היה בשנת 2002 בסרט One and Only שנכשל בקופות.

בשנת 2004 החלה קנזיט לגלם את דמותה של סיידי קינג באופרת הסבון האנגלית "אמרדייל". כמו כן השתתפה בתוכנית המערכונים הקצרים של ערוץ 4 הבריטי Bo' Selecta! ובספין אוף A Bear's Tail. בספטמבר 2006 הפסיקה את השתתפותה ב"אמרדייל" משום שלטענתה הנסיעות ליורקשייר - שם צולמה הסדרה - והפרידה הממושכת משני בניה בזמן הצילומים גרמו לה מועקה. מינואר 2007 משחקת קנזיט בסדרת הדרמה הרפואית עטורת הפרסים של ה-BBC - ‏ הולבי סיטי Holby City.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1988 נישאה קנזיט לזמר דן דונובן, קלידן Big Audio Dynamite. הנישואין נמשכו זמן קצר בלבד. בשנת 1992 נישאה קנזיט בשנית לזמר ג'ים קר מלהקת ה-Simple Minds, מנישואין אלה נולד בנה הראשון, והם הסתיימו בגירושין. בשנת 1997 נישאה קנזיט לליאם גלאגר סולן להקת אואזיס, מנישואין אלה נולד בנה השני, והם הסתיימו בגירושין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פטסי קנזיט בוויקישיתוף