אביב מארק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אביב מארק
אביב ורם אוריון בהופעה בבארבי
אביב ורם אוריון בהופעה בבארבי
לידה 21 במרץ 1963 (בן 61)
מוקד פעילות תל אביב
תקופת הפעילות מ-1987
עיסוק טכנאי קול, זמר, גיטריסט
סוגה רוק, גראנג', רוק אלטרנטיבי
חברת תקליטים NMC, פאסט מיוזיק, נענע דיסק

אביב מארק (נולד ב-21 במרץ 1963) הוא מוזיקאי ישראלי וסאונדמן.

אביב היה הסולן של להקת סאבווי סאקרס, ומוכר כסאונדמן בולט בסצנת הרוקנרול הישראלית ובמאות הפקות ופסטיבלים, עצמאיים ומסחריים.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביב נולד בתל אביב לאב שעבד באל על ואם שעבדה כפקידה בכירה במשרד עורכי דין. בגיל 14 הגיש פינה של שירי הביטלס בגלי צה"ל בתוכניתו של אילי גורליצקי.[2]

כסאונדמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1987 החל לעבוד כסאונדמן בחברת "תל אור" ובשנת 1989 עבר לעבוד בחברת ההגברה והתאורה "בטי בם", שם הכיר את עמי שלו, ליאור מיכל, ניסים אליעז חבריו ללהקת סאבווי סאקרס. במהלך השנים עבד עם מאות להקות, ביניהן משינה, החברים של נטאשה, איפה הילד?, דני סנדרסון ושלמה ארצי. עבד בין היתר בתיאטרון הבימה במועדון "לבונטין 7" ובמאות הפקות ופסטיבלים כ"אינדינגב" ו"חוצמזה".

כמוזיקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1992 היה סולן להקת סאבווי סאקרס, הלהקה הוציאה שני אלבומים. האלבום הראשון קומות קרקע ומטה יצא בשנת 1994. האלבום השני שקט נפשי יצא בשנת 1996. הלהקה התפרקה בשנת 1998 בין היתר עקב תאונת עבודה של אביב בה ריסק את רגלו. בשנת 2014 נערך מופע מחווה לאלבום הראשון של הלהקה, שהכנסותיו נתרמו לאביב, בעקבות מצבו הרפואי שלא מאפשר לו לעבוד. במופע השתתפו בין היתר משינה, ברי סחרוף, מוניקה סקס, ומאור כהן.

בשנת 2000 הקים עם ניצן רימון את להקת "וונטולין".

בשנת 2004 הוציא עם הרכב הסופרגרופ "אביב מארק והפילהרמונית" את האלבום "מלמולים חסרי שליטה" בליבל פאסט מיוזיק.[3] בלהקה היו חברים יהלי סובול ממוניקה סקס כגיטריסט, ברק שליט בבס ודניאל זייבלט מכנסיית השכל בתופים. האלבום יצא בלייבל פאסט מיוזיק.

בין 2009 ל-2012 ניגן ב"אביב מארק והבוסתן החשמלי". בהרכב היו חברים אושר סבג בתופים ודניאל מאיר בבס.

בשנת 2012 הקים את ההרכב "אביב מארק והמוות" ששונה יותר מאוחר לשם "אביב מארק והנצח". בהרכב היו חברים רם אוריון מנושאי המגבעת, אור אדרי וקובי כהן.

בשנת 2020 הוציא דרך נענע דיסק את הסינגל "לילה של רוק טיפתי" עם ההרכב "המפשעות".[4] ובפברואר 2021 את הסינגל "הספירה לאחור".[5]

במרץ 2022 יצא האלבום "בשעות הקרות".[6] האלבום ברובו מתאר את התמודדתו עם המחלה הסופנית חסמת הריאה (COPD) ממנה הוא סובל. באלבום נגנו והלחינו בין היתר מאור כהן, יהלי סובול, יובל מנדלסון, אור אדרי, רם אוריון, ג'נגו ולהקת המפשעות.

בשנת 2022 השתתף בסרט התיעודי "עצבני ומהיר: הסיפור של פאסט מיוזיק והפטיפון" של עמית איצקר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]